Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har hatt noen stikninger i "såret" i dag. lurer på om det er stingene som løser seg opp. noen andre som har skvetti til når det har skjedd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen her som vet om det er sant at man ikke kan bruke push up BH på 6 mnd etter OP? Å evt hvorfor?

Skrevet

Hjelp!!! :rope:

Har full forvirring ang dette med under og over brystmuskel...

Hører så mye forskjellig... Har snakket med to kirurger men de sier litt annet en det noen skriver her, som de sikkert har hørt av sine kirurger igjen...

Jeg har hørt at det i hovedsak blir lagt under hos folk har lite "fett" og trener mye. Han ene legen sa også at det var en litt sånn "mote" sak. At det var litt "in" å legge under en periode. Men så ser jeg at noen skriver at det har med kapsling å gjøre, hvor godt innlegget synes osv... Dette sa legene mine ikke hadde noe å si...

Må bestemme meg ganske snart, skal under kniven til tirdag...

Noen som vet råd?

Lykkelig for alle svar!

Skrevet
Hjelp!!! :rope:

Har full forvirring ang dette med under og over brystmuskel...

Hører så mye forskjellig... Har snakket med to kirurger men de sier litt annet en det noen skriver her, som de sikkert har hørt av sine kirurger igjen...

Jeg har hørt at det i hovedsak blir lagt under hos folk har lite "fett" og trener mye. Han ene legen sa også at det var en litt sånn "mote" sak. At det var litt "in" å legge under en periode. Men så ser jeg at noen skriver at det har med kapsling å gjøre, hvor godt innlegget synes osv... Dette sa legene mine ikke hadde noe å si...

Må bestemme meg ganske snart, skal under kniven til tirdag...

Noen som vet råd?

Lykkelig for alle svar!

Hmm, rart at at han sa det med at det er i hovedsak for folk som trener mye, det er som regel motsatt, man kan bli litt svakere i brystmuskelen.

Men du kan lese om det på fornebu sine side, om fordeler og ulemper.

Kopiert fra dinside:

Har man veldig små bryst hvor man kan ane ribbena under, velger man vanligvis å legge protesene under den store brystmuskelen.

Er man imidlertid svært aktivt bør den legges over muskelen fordi denne svekkes noe. Fordelen med å legge protesen under muskelen er at protesekanten ikke synes så lett og kapseldannelse er mindre vanlig. Ulempene er svekkelse av muskelen, mer blødning og smerter.

Ser de på Colosseum i Oslo, anbefaler nesten alle å legge under uansett mengde pupp/fett fra før av. Pga at det blir best i lengden

Skrevet
Hmm.. Skal ikke til kontroll før mandag.. Men, tenkte å høre deres meninger.. Før OP var jeg 80C, la inn 400cc.. Hvilken str tror dere jeg er nå? Er så spent :D Så har jeg sååå lyst til å bestille undertøy fra victoria secret ;)

Med 400cc går du sikkert opp 3 størrelser, vet ikke hvordan bokstavrekkefølgen er jeg, men blir ikke det rundt 80 E?

Victorias secret har masse fint ja :), venter på pakke derfra nå jeg.

Skrevet
Hmm, rart at at han sa det med at det er i hovedsak for folk som trener mye, det er som regel motsatt, man kan bli litt svakere i brystmuskelen.

Men du kan lese om det på fornebu sine side, om fordeler og ulemper.

Kopiert fra dinside:

Har man veldig små bryst hvor man kan ane ribbena under, velger man vanligvis å legge protesene under den store brystmuskelen.

Er man imidlertid svært aktivt bør den legges over muskelen fordi denne svekkes noe. Fordelen med å legge protesen under muskelen er at protesekanten ikke synes så lett og kapseldannelse er mindre vanlig. Ulempene er svekkelse av muskelen, mer blødning og smerter.

Ser de på Colosseum i Oslo, anbefaler nesten alle å legge under uansett mengde pupp/fett fra før av. Pga at det blir best i lengden

Takk for svar :)

Men du, det kan være jeg som husker feil ang det med trening.

Da ser det ut som det er mest argumenter for å legge under muskelen. Tror jeg ber om det, selv om han i utgangspunktet har tenkt å legge over.

Hva har du gjort?

Jeg har operert meg tidligere, de jeg skal bytte ut nå og de er over men når jeg var på mitt tynneste syntes jeg de ikke var særlig pene for protesekanten syntes til tider.... not nice :)

Skrevet

BuBee :) Hvordan er formen?

Har du og det nye puppestellet ditt det bra? :)

Skrevet

Hei pirellie!

Jo, vi har det fint alle tre ;)

Litt øm i den ene puppen, men kjenner at den også begynner å mykne og bli frisk igjen.

Litt ripling har jeg denne gangen også, men mye mindre enn sist.

Er veldig glad at jeg gjorde dette på nytt.

Veldig fornøyd med størrelsen, men det er utrolig hvor fort man venner seg til de. Jeg har glemt hvor små de en gang var, og synes faktisk de kunne vært enda litt større uten at det hadde gjort noe.

Men sånn de er nå så ser de ikke veldig opererte ut. Ingen markert kant selv om de strutter veldig da.

Sliter med å finne bh... Noen sier man ikke bør bruke bh med spiler eller push up. Jeg har ikke fått beskjed om noe sånt, men synes ikke det er behagelig med spiler uansett. 70dd/e er vel ikke den mest gunstige størrelsen å shoppe etter heller. Tror ihvertfall jeg er det, sånn etter mål å dømme.

Skrevet
Noen sier man ikke bør bruke bh med spiler eller push up. Jeg har ikke fått beskjed om noe sånt, men synes ikke det er behagelig med spiler uansett.

aldri, eller kun etter op?

Skrevet

aj aj aj!!! jeg har oprasjonsdag i morraaa! tia har gått så syyykt fort... tror det har noe med at jeg har vært så opptatt med eksamen og flytting å greier... har time 7.15! :hakeslepp: og jeg som er så elendi til å stå opp tidli.. *ler* sitter her å spiser og drikker for harde livet, for etter kl. 12 er det slutt, og hvem veit når jeg klarer å spise skikkeli igjen..

hmmm... jeg ser at det har vært veldi diskusjon om over eller under muskel her... jeg veit jo ikke noe annet enn det kirurgen sa på konsultasjon, for han sa at han ville legge over... men da jeg spurte han om jeg ikke hadde for små pupper og vev til det, så sa han bestemt at det hadde jeg ikke (er en 80AA) og hvis man hadde lagt under muskel på meg ville det gi en dobbeltpuppeffekt...

og han sa at ved å legge under muskel så vil det være mindre sjanse for rippling ja... men større sjanse for kapsel... og det sa han var fordi at når man legger under muskel, så er det en større op. og man har større sjanse for blødninger, og de blødningene kan føre til kapsel... men jeg synes detta er vanskeli, for det er ikke så lett å forstå seg på når det sies så mye forskjellig...

men jeg har hvertfall valgt å stole på kirurgen min, det er tross alt han som er spesialisen...

herregud jenter... nå er det bare timer igjen til det er min tur...

Skrevet
Takk for svar :)

Men du, det kan være jeg som husker feil ang det med trening.

Da ser det ut som det er mest argumenter for å legge under muskelen. Tror jeg ber om det, selv om han i utgangspunktet har tenkt å legge over.

Hva har du gjort?

Jeg har operert meg tidligere, de jeg skal bytte ut nå og de er over men når jeg var på mitt tynneste syntes jeg de ikke var særlig pene for protesekanten syntes til tider.... not nice :)

Jeg skal helt klart ha under muskelen, fordi jeg rett og slett ikke syns det er noe pent med de som er lagt over, blir for mye protese pupp. Det kan sikkert variere altså! Men av det jeg har sett da. Kjenner 5 jenter som har lagt under, noen av de har operert seg for andre gang. Hadde først under, men de begynte å henge veldig fort pga at protesene var for tunge for huden, så den ga etter, så hun måtte ta brystløft da hun opererte seg på nytt. Av begge de to som har hatt begge deler, så foretrakk de helt klart under, mye penere/naturlig resultat. Hu ene var plaga med mye ripling, og det er helt borte nå. Det er også en kjent sak at det er mindre sjanse for kapsel, når de er lagt under. En grunn til at mange klinikker i USA kun tilbyr det. Mange leger i Norge anbefaler kanskje ikke det, pga at det er en større oprasjon, større sjangse for blødninger osv under oprasjonen= mere arbeid/kostnader for dem. Noen leger har kanskje ikke så mye erfaring med det?

Skrevet
Jeg skal helt klart ha under muskelen, fordi jeg rett og slett ikke syns det er noe pent med de som er lagt over, blir for mye protese pupp. Det kan sikkert variere altså! Men av det jeg har sett da. Kjenner 5 jenter som har lagt under, noen av de har operert seg for andre gang. Hadde først under, men de begynte å henge veldig fort pga at protesene var for tunge for huden, så den ga etter, så hun måtte ta brystløft da hun opererte seg på nytt. Av begge de to som har hatt begge deler, så foretrakk de helt klart under, mye penere/naturlig resultat. Hu ene var plaga med mye ripling, og det er helt borte nå. Det er også en kjent sak at det er mindre sjanse for kapsel, når de er lagt under. En grunn til at mange klinikker i USA kun tilbyr det. Mange leger i Norge anbefaler kanskje ikke det, pga at det er en større oprasjon, større sjangse for blødninger osv under oprasjonen= mere arbeid/kostnader for dem. Noen leger har kanskje ikke så mye erfaring med det?

Hei, og takk for svar igjen :)

Men nå tror jeg forvirringen er totalt. Satt og surfet litt igår og finner nokså mange argumenter for og mot, over og under. Noen sier det, andre sier datt. Det er særlig dette med kapsel som ikke er så lett å bli klok på... Kanskje legene rett og slett ikke er enige?

Men jeg må ha bestemt meg til i morgen tidlig, skal høre med legen før vi setter igang, en av delene blir det iallefall ;)

Tusen takk for hjelpen!

Skrevet
aj aj aj!!! jeg har oprasjonsdag i morraaa! tia har gått så syyykt fort... tror det har noe med at jeg har vært så opptatt med eksamen og flytting å greier... har time 7.15! :hakeslepp: og jeg som er så elendi til å stå opp tidli.. *ler* sitter her å spiser og drikker for harde livet, for etter kl. 12 er det slutt, og hvem veit når jeg klarer å spise skikkeli igjen..

hmmm... jeg ser at det har vært veldi diskusjon om over eller under muskel her... jeg veit jo ikke noe annet enn det kirurgen sa på konsultasjon, for han sa at han ville legge over... men da jeg spurte han om jeg ikke hadde for små pupper og vev til det, så sa han bestemt at det hadde jeg ikke (er en 80AA) og hvis man hadde lagt under muskel på meg ville det gi en dobbeltpuppeffekt...

og han sa at ved å legge under muskel så vil det være mindre sjanse for rippling ja... men større sjanse for kapsel... og det sa han var fordi at når man legger under muskel, så er det en større op. og man har større sjanse for blødninger, og de blødningene kan føre til kapsel... men jeg synes detta er vanskeli, for det er ikke så lett å forstå seg på når det sies så mye forskjellig...

men jeg har hvertfall valgt å stole på kirurgen min, det er tross alt han som er spesialisen...

herregud jenter... nå er det bare timer igjen til det er min tur...

Åh så spennende, du er sikkert ferdig med operasjonene nå :)

Send oss en liten rapport når du orker :)

Skrevet
Hei, og takk for svar igjen :)

Men nå tror jeg forvirringen er totalt. Satt og surfet litt igår og finner nokså mange argumenter for og mot, over og under. Noen sier det, andre sier datt. Det er særlig dette med kapsel som ikke er så lett å bli klok på... Kanskje legene rett og slett ikke er enige?

Men jeg må ha bestemt meg til i morgen tidlig, skal høre med legen før vi setter igang, en av delene blir det iallefall ;)

Tusen takk for hjelpen!

Heheh ja, ligger nok noe i det:) Du får ha lykke til, blir nok lekkert uansett! :)

Skrevet
Heheh ja, ligger nok noe i det:) Du får ha lykke til, blir nok lekkert uansett! :)

Takk for det :)

Gleder meg sååååååå!

Skrevet (endret)
Takk for det :)

Gleder meg sååååååå!

Foresten, hvor skal du operere deg? :)

Endret av suzzy
Skrevet
Foresten, hvor skal du operere deg? :)

Idunn i Tønsberg, av samme kirurgen som opererer på Drammen priv sykehus.

Hva med deg? Hvor skal du?

Skrevet
Åh så spennende, du er sikkert ferdig med operasjonene nå :)

Send oss en liten rapport når du orker :)

da var jeg hjemme, og formen er overraskende bra.. men nå har ikke lokalbedøvelsen gått ut enda... tok nettopp min første pinex forte EVER, så håper jeg ikke reagerer så veldi på den.. har spist en brødskive og drukket nesten en halvliter vann, så håper på det beste...

jeg var på fornebuklinikken, og alle der var søte og snille... når jeg var inne hos kirurgen så sa han at han ville legge inn rundt 260, fordi noe mindre ville se rart ut... detta overraska meg veldi.... trodde de kom til å legge inn mindre... for jeg ville bli en B-cup... (haha! dere skulle sett ansikte på han når jeg sa det.. tror han hadde ventet at jeg skulle be om en c eller d...)men han sa at det ville gi mest naturli rasultat... han sa også at over muskel ville se best ut på meg... OG at jeg skulle ha silikon og ikke MPU, pga fare for rippling...

det kila no veldi når han tegna på meg da... så jeg måtte ta meg skikkeli sammen... *ler* men det endte opp med at han la inn 280!!! aj aj ... det er masse... men tror ikke det blir seende så stort ut, men de fyller liksom mer ut på sidene og oppover og nedover... om dere skjønner..?

når sykesøsteren kom å sa at det var klart for meg, så blei jeg ikke nervøs, og var det ikke tidligere på dagen heller.. ikke kvelden før heller når jeg tenker meg runt... jeg følte meg bare veldi klar for det og viste at jeg gjorde det rette...

sovna kjempe fort inne på op.bordet, så det var deili... husker ikke så mye av når jeg kom ut av det rommet og opp i senga mi.. så når jeg våkna skikkeli måtte jeg hilse på sykepleieren igjen... *ler*

jeg har hatt lite smerter, er bare litt ømt, og venstre sia er ømmere enn den høyre... tror det er fordi at rett etter op. så brukte jeg venstre hånda til alt muli... siden jeg fortsatt hadde den kanylen i høyre hånda... sykepleieren mente også at det kunne være grunnen...

når det gjelder resultatet, så ser de veldi spisse ut nå.. men det forberedte kirurgen meg på på forhånd... det er fordi mine pupper var spisse og rare i utgangspungtet, og det er jo de som ligger uttapå protesene... det vil ta litt tid før det strekker seg ut og legger seg jevnere over protesene liksom...

detta blei litt rotete skrevet tror jeg... er litt surrete i hode merker jeg... *ler*

men når det gjelder over og under muskel... jeg spurte litt om detta, og det er noe kirurgene på fornebuklinikken hvertfall, ikke lar pasientene velge selv... det gjør det som gir mest naturli resultat for DEN pasienten, og ingen er helt like... man har forskjellige former på puppene, forskjellige kjertler og forskjellige mengder vev til polstring... så over eller under muskel er VELDIG INDIVIDUELT! jeg er forholdsvis tynn, og derfor ville ikke kirurgen legge inn MPG pga fare for rippling, men jeg hadde nok fettvev til polstring til å legge over muskel... han mener at det å legge inn under muskel er en større op. og når det ikke er helt nødvendig, så ungår de det... jeg valgte å stole fult og helt på kirurgen og angrer ikke på det foreløbig!

lykke til til alle som går å venter... selve oprasjonen er ingenting å grue seg til... smertene i etterkant kan jeg ikke uttale meg om enda.. :-p men det er jo også veldi individuelt... ;-)

Skrevet
da var jeg hjemme, og formen er overraskende bra.. men nå har ikke lokalbedøvelsen gått ut enda... tok nettopp min første pinex forte EVER, så håper jeg ikke reagerer så veldi på den.. har spist en brødskive og drukket nesten en halvliter vann, så håper på det beste...

jeg var på fornebuklinikken, og alle der var søte og snille... når jeg var inne hos kirurgen så sa han at han ville legge inn rundt 260, fordi noe mindre ville se rart ut... detta overraska meg veldi.... trodde de kom til å legge inn mindre... for jeg ville bli en B-cup... (haha! dere skulle sett ansikte på han når jeg sa det.. tror han hadde ventet at jeg skulle be om en c eller d...)men han sa at det ville gi mest naturli rasultat... han sa også at over muskel ville se best ut på meg... OG at jeg skulle ha silikon og ikke MPU, pga fare for rippling...

det kila no veldi når han tegna på meg da... så jeg måtte ta meg skikkeli sammen... *ler* men det endte opp med at han la inn 280!!! aj aj ... det er masse... men tror ikke det blir seende så stort ut, men de fyller liksom mer ut på sidene og oppover og nedover... om dere skjønner..?

................

Gratulerer :smilyblomst:

Det høres ut som alt gikk bra, så gøy å lese at han fikk litt hakeslipp når du ba om b cup, hehe. Sikkert ikke hverdagskost det nei :)

Tusen takk for info ang over og under muskel. Legen har sagt jeg skal ha over, men så leste jeg bare fine ting om å legge under så da ble jeg så i tvil.

Men tror jeg gjør som deg, hører på legen. Det er jo tross alt han som er eksperten,

Hold oss oppdater :) God bedring!!

Skrevet
Idunn i Tønsberg, av samme kirurgen som opererer på Drammen priv sykehus.

Hva med deg? Hvor skal du?

ååh:) Skulle egentlig på Colosseum i Oslo, men trur det blir nobel heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...