Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gratulerer så meget :-) lyder til du er frisk.. Hvad var dit udgangspunkt? a, b etc..?

Håber du får en kjempe fin dag.. det hele skal nok gå kjempe bra...

Takk!

Jeg var en b fra før (liten sådan).

Håper alt er bra med deg og :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei dere!

Da er jeg hjemme igjen, alt har gått så fort. Og overraskende bra (mulig det har noe med at jeg fortsatt har mye smertestillende innabords).

Kom til Colosseumklinikken (Oslo) kl 07:30 og ble henvist videre til legen. Han tok som vanlig bilder og tegnet opp. Deretter gikk jeg inn til en nytt rom, tok av meg på overkroppen og fikk en morgenkåpe.

Rett til operasjonssalen, og kanyle i armen. Ble vasket på brystene og under armene, og fikk smertestillende og søvndyssende intravenøst. Det tok ikke langt tid før jeg sovnet fra han begynte å gi meg narkose (lett form).

Våknet og følte meg ganske fin, jeg ble hentet allerede kl 9! Trasket ut derfra selv, og nå sitter jeg faktisk hjemme med laptopen på fanget og skal prøve å få jobbet litt (kun fordi jeg virkelig må, regnskapet må ut).

Jeg kjenner at jeg er trøtt, så tar det med ro. Og regner med at det kanskje vil gjøre vondere når smertestillende er ute av kroppen..

Det ble 240 cc over muskel som avtalt, og det ser veldig fint ut. Verken for stort eller for lite.. selvom det er vanskelig å se med bandasje. Den skal jeg for øvrig ta av selv på søndag, deretter skifte tape om 2 uker.

Nyt solen dere som kan! :klemmer:

Hva er narkose "lett" form? Hva slags typer kan man velge mellom liksom? Så bra det gikk så greit! Nå er det jo fler her som type bare har vært oppe og gått på 123 og føler seg fine i farta! Jeg har aldri operert/vært på sykehus før, så for meg så virker det som en fryktelig alvorlig greie da.. Men virker som om det ikke er så stor sak, og at ting liksom går veldig greit da. Dog man skal jo ikke ta lett på det, er ikke det jeg mener. Men ja.. Dere skjønner! :) hehe Jeg innbiller meg kanskje at det er så mye verre og at det er en veldig "big deal". Deilig å lese om sånne som deg da! :) Dro du derfra alene? Jeg vil ikke at andre enn min kjæreste skal vite om det, og mest sannsynlig kan ikke han ta seg fri fra jobb for å følge meg hjem. Gjør jeg det på Colosseumklinikken (som forhåpentligvis blir til høsten) så har jeg leilighet 7min unna. Kan jeg liksom gå hjem da? Ta taxi? Eller MÅ jeg ha med en til å følge meg?

Skrevet
Heisann :goodbye:

Jeg fikk beskjed om å ta antibiotika tabelettene morgen, middag og kveld.

Masse lykke til :jepp:

tus`n takk for d :)

bi spennende d her ja :danse:

Skrevet
Hei dere!

Da er jeg hjemme igjen, alt har gått så fort. Og overraskende bra (mulig det har noe med at jeg fortsatt har mye smertestillende innabords).

Kom til Colosseumklinikken (Oslo) kl 07:30 og ble henvist videre til legen. Han tok som vanlig bilder og tegnet opp. Deretter gikk jeg inn til en nytt rom, tok av meg på overkroppen og fikk en morgenkåpe.

Rett til operasjonssalen, og kanyle i armen. Ble vasket på brystene og under armene, og fikk smertestillende og søvndyssende intravenøst. Det tok ikke langt tid før jeg sovnet fra han begynte å gi meg narkose (lett form).

Våknet og følte meg ganske fin, jeg ble hentet allerede kl 9! Trasket ut derfra selv, og nå sitter jeg faktisk hjemme med laptopen på fanget og skal prøve å få jobbet litt (kun fordi jeg virkelig må, regnskapet må ut).

Jeg kjenner at jeg er trøtt, så tar det med ro. Og regner med at det kanskje vil gjøre vondere når smertestillende er ute av kroppen..

Det ble 240 cc over muskel som avtalt, og det ser veldig fint ut. Verken for stort eller for lite.. selvom det er vanskelig å se med bandasje. Den skal jeg for øvrig ta av selv på søndag, deretter skifte tape om 2 uker.

Nyt solen dere som kan! :klemmer:

oi så spennende :-D

d gikk jo kjempefort da,håpe d går fort te mæ å :sminkedokke:

så bra at du itj har nå vondt,får håp at du slipp unna d meste av smertan!

da må du koz dæ me dine nye :sexy: :sexy: hehe;)

Gjest LillyPilly
Skrevet

hei hei!

Jeg er 20 år og har nada pupper og har veldig lyst å få inn noen nye pupper! men jeg er livredd!! hehe.. er egentlig imot plastisk kirugi og hele pakka, men ser ikke ut som disse puppene her har tenkt å vokse å bli normale.. Så da har jeg begynt å tenke på silikonpupper, eller saltvannspupper.. jeg har lest mye inne på denne tråden og diverse..

men jeg skal jeg ha så har jeg nesten bestemt meg for å ha saltvann og over muskelen.. men ikke hvor store jeg vil ha, det vet jeg ikke!

men jeg har lest det går fint å amme og sånn, men er det folk her inne som har ammet med silikon i?

åsså lurer jeg litt på.. mange ligger med pute under magen når de ligger og soler og sånn.. er det sånn man må gjøre? kan man ikke ligge på magen når man har silikon i? jeg vet ikke om jeg klarer å ikke ligge på magen..

åsså tenker jeg på klinikker.. jeg har sjekket flere internettsider, jeg bor i bergen men syns Fornebu ser ganske bra ut.. Folk som er fornøyd med resultatet sitt derfra?

Tusen takk for evt svar:)

Foressten.. Jeg er 165 høy, 65 kg... og er bare 70b....kansje 75a...

klem!!!

Gjest SuperJ
Skrevet

jeg hadde aldri verden gjort dette før jeg var ferdig med de barna jeg ville ha. Det går fint å amme med brystproteser men vevet i dine egne pupper blir veldig løst og slapt etter amming.

Jeg tror man da må gjøre operasjon igjen etter ammetiden om man fortsatt vil ha puppene finet. amming sliter på, ivertfall fullamming over 6 mnd. jeg ammet første min 4 mnd og puppene forandret seg ikke noe.

med neste så fullammet jeg nesten et år og resultatet er bildet i bloggen. det sleit veldig på puppene.

men det går...

Gjest SuperJ
Skrevet (endret)

det brukes så og si ikke saltvann mere. gummibjørngel er noe ala en seigmann, dvs man kan klippe innlegget i 2 uten det renner noe ut. COCHIVE GEL heter det.

livstidsgaranti. det er de jeg har ivertfall og de bruker på Idunn i Tbg.

Endret av SuperJ
Skrevet
Hva er narkose "lett" form? Hva slags typer kan man velge mellom liksom? Så bra det gikk så greit! Nå er det jo fler her som type bare har vært oppe og gått på 123 og føler seg fine i farta! Jeg har aldri operert/vært på sykehus før, så for meg så virker det som en fryktelig alvorlig greie da.. Men virker som om det ikke er så stor sak, og at ting liksom går veldig greit da. Dog man skal jo ikke ta lett på det, er ikke det jeg mener. Men ja.. Dere skjønner! :) hehe Jeg innbiller meg kanskje at det er så mye verre og at det er en veldig "big deal". Deilig å lese om sånne som deg da! :) Dro du derfra alene? Jeg vil ikke at andre enn min kjæreste skal vite om det, og mest sannsynlig kan ikke han ta seg fri fra jobb for å følge meg hjem. Gjør jeg det på Colosseumklinikken (som forhåpentligvis blir til høsten) så har jeg leilighet 7min unna. Kan jeg liksom gå hjem da? Ta taxi? Eller MÅ jeg ha med en til å følge meg?

Jeg har heller aldri blitt operert, før nå, og jeg også syntes dette var alvorlige greier. Jeg var skikkelig nervøs og følte meg som et nervevrak på operasjonsdagen.

Men da jeg kom til klinikken gikk det fort over. Jeg ble så godt tatt i mot og følte at jeg var i trygge hender. Så jeg har virkelig bare positive minner fra operasjonsdagen!:) Så all den tiden jeg brukte på å grue meg, var i hvertfall bortkastet. Vedder på at du også kommer til å føle det slik!:)

Det med å gå hjem vet jeg ikke, men jeg gikk fra hotellet til klinikken dagen etter (ca 5-10 min) da jeg skulle på etterkontroll. Og det sa sykepleieren ikke var noe lurt, da det kan føre til blødning.

Tror nok det er en fordel å ha følge med noen etter operasjonen, i tilfelle noe skulle skje.

Skrevet

Hei :goodbye:

Er ny her, men lest en del her inne og endelig nærmer det seg min tur:-) Skal ha konsultasjon den 15. på fornebuklinikken og er veldig spent. Men har et lite spørsmål angående det å sole seg, som jeg ser at candy_girl88 spurte om for kort tid siden. Det var om man kan sole seg en måneds tid etter operasjonen hvis man har på bikini, eller om man ikke kan sole seg i det hele tatt det første halvåret/året?

Klem

Gjest SuperJ
Skrevet

tror man ikke skal sole arret på et år. jeg er vaskeekte polettneger og kommer til å legge genser / håndkle over i sola.

Skrevet

Ja, er nok best å dekke de litt ekstra til akkurat i solen:) Vil jo ikke at arrene skal bli stygge heller:( Vil helst at det skal gro fint og bli fine arr når den tid kommer..

Skrevet

Nå har jeg litt vondt faktisk, naturlig nok.. Kjennes ut som om noen har hoppet hardt på brystkassa, og jeg klarer ikke å trekke inn pusten ordentlig. Ganske slitsomt.. Vil tro det blir verre med brystspreng i morgen, men det får gå. Er bare 2-3 dager, har vært igjennom verre enn dette. Smertestillende burde vel hjelpe noe.

Jeg gikk fra Colosseum og bort til bilen selv, det gikk helt greit. Men man er litt svimmel, så det er kanskje greit at man har noen å støtte seg til. Det er ingen andre enn typen som vet om dette med meg heller, ingen som har noe med det egentlig. Kan heller fortelle og vise etter denne "sykeperioden".

Jeg opererte som sagt i dag, og de sa at jeg kunne ta av bandasjen (ikke teipen) på søndag, og dusje. Skal jeg da ta av sportsBH'n og det båndet over (som holder dem nede) og? Litt usikker.. Eller bare pakke meg inn med gladpack eller noe :fnise:

Vet ikke om jeg tør å se dem, synes jeg kan skimte igjennom at de ikke er heeelt rette :sukk: Men det går seg vel til, synes jeg har lest at det er flere her som sier at man må gi dem litt tid.

Og det er veldig individuelt hvordan man reagerer på operasjonen, smerte og tiden etterpå. Det kommer jo an på erfaring, utgangspunkt, smerteterskel osv. Jeg var ikke kvalm etterpå, og synes alt gikk veldig bra. Men at en slik operasjon skal taes på alvor, ja absolutt.

Skrevet

d æ lure på e,kess forebyggende antibiotika fikk dokk før operasjon?

æ har fått en type som hete azitromax,der e d bare 2 tabletta nedi eska....

å vart dokker dåli i magen av dæm?

e veldi spent på kess æ reagere på de tablettan sjø :gjeiper:

Gjest SuperJ
Skrevet

Å jez! det ble do rush her, tok begge kl.17 og fløy på do resten av kvelden.

Skrevet
d æ lure på e,kess forebyggende antibiotika fikk dokk før operasjon?

æ har fått en type som hete azitromax,der e d bare 2 tabletta nedi eska....

å vart dokker dåli i magen av dæm?

e veldi spent på kess æ reagere på de tablettan sjø :gjeiper:

Jeg fikk av samme merke, men 3 stk. Tok 2 på kvelden, i 21:30 tiden og det gikk helt fint. Fløy på do en gang, men det er nok en blanding av litt nerver og.

Den siste tok jeg om morgenen før jeg dro.

Skrevet
Jeg fikk av samme merke, men 3 stk. Tok 2 på kvelden, i 21:30 tiden og det gikk helt fint. Fløy på do en gang, men det er nok en blanding av litt nerver og.

Den siste tok jeg om morgenen før jeg dro.

tusn takk for svar,ja d kan vær at d e nærva som spælle inn å vøtt :skratte:

glæde mæ te mine nye :sexy:

:fnise:

Skrevet

Jeg tok også de tablettene, men merket ingenting i magen.

Gøy å se "nye fjes" her inne. Spennende å følge dere.

I morgen skal jeg på ny konsultasjon og gruer meg skikkelig...

Wish me luck!

Skrevet

Min kirurg sa at disse tabletten kunne gi urolig mage, og anbefalte at jeg tok dem sammen med mat.

Skrevet
Jeg tok også de tablettene, men merket ingenting i magen.

Gøy å se "nye fjes" her inne. Spennende å følge dere.

I morgen skal jeg på ny konsultasjon og gruer meg skikkelig...

Wish me luck!

hei :goodbye:

lykke te idag,d går så fint ska du sjå :gjeiper:

d e så arti å hør kor forskjelli vi reagere på de tablettan,så bi spennende å sjå kess d bi på mæ :sjenert:

men no e d 10 daga igjen te æ ska bi operert :hakeslepp:

tia har gått så fort,e veldi spent no=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...