Elizza Skrevet 17. april 2008 #4321 Skrevet 17. april 2008 Åssen går det med deg Elizza? Uff.. trasig med oppkast, det har jeg vært plaget med også.. men har heldigvis avtatt nå.. fikk du oxinorm du også..? Di er veldig sterke.. Håper det gir seg snart for deg også.. :rosasmil: Ellers kjenner jeg at det skal bli utrolig deilig med en dusj..hehe.. Åssen er formen din bittebær..? puppene dine er vel snart en uke gamle..? Klem Hei! Her går det veldig fint, takk. med deg da? Er ferdig med oppkast. Tror det var at jeg ikke hadde noe særlig mat i magen... Men tok til meg tipset fra bittebær om å spise først, og det går bra nå Husker ikke navnet på de, men hvordan så de ut? Ja blir deilig med dusj, men må si jeg gruer meg litt også til å stå der og strekke meg når jeg skal vaske håret og når teipen skal av. Hva fikk du av info når det gjelder teipen? Skal vi bare teipe rett på etterpå, eller skal det noe bandasje på under? Hva har dere andre gjort, og hva kan en forvente seg av et syn?
bittebær Skrevet 17. april 2008 #4322 Skrevet 17. april 2008 Hei! Her går det veldig fint, takk. med deg da? Er ferdig med oppkast. Tror det var at jeg ikke hadde noe særlig mat i magen... Men tok til meg tipset fra bittebær om å spise først, og det går bra nå Husker ikke navnet på de, men hvordan så de ut? Ja blir deilig med dusj, men må si jeg gruer meg litt også til å stå der og strekke meg når jeg skal vaske håret og når teipen skal av. Hva fikk du av info når det gjelder teipen? Skal vi bare teipe rett på etterpå, eller skal det noe bandasje på under? Hva har dere andre gjort, og hva kan en forvente seg av et syn? Bra du tok til deg det med mat Her er et tips for vaskingen av håret, hvis du sitter(om du har mulighet for det)og bøyer ryggen og hodet, slipper du å strekke armene.. eller om du har en kjæreste eller annen til å hjelpe deg, det ville jo være det beste. Kjæresten min har sånn dusj der det har stått et badekar før, men det er tatt ut, så det er ganske god plass, så her har en jeg liten benk inni dusjen. Den satt jeg på mens kjæresten min vasket håret for meg. Jeg hadde jobben med å passe på at bh'en og kompressene ikke ble våte, men ellers kunne jeg gjort det selv, tror jeg.. Du kan jo selvfølgelig bruke en stol eller en krakk og sette utenfor dusjen og sitte på den mens du såper inn håret.. Bare et tips, jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å være når jeg skal dusje, men jeg føler meg overraskende bra nå, bare fem dager etter operasjonen.. Kiddox: Jeg opererte på lørdag, så de er 5 dager gamle.. hehe.. Er stålende fornøyd, og gleder meg til kontroll på lørdag Er det vanlig å ha små blåmerker rundt sårene? jeg synes jeg så noe av såret som stakk ut av kompressen, men det var heldigvis bare et blåmerke, men så kom jeg til å tenke på at jeg ikke har hørt noen av dere snakke om det før.. :klø:
Elizza Skrevet 17. april 2008 #4323 Skrevet 17. april 2008 Bra du tok til deg det med mat Her er et tips for vaskingen av håret, hvis du sitter(om du har mulighet for det)og bøyer ryggen og hodet, slipper du å strekke armene.. eller om du har en kjæreste eller annen til å hjelpe deg, det ville jo være det beste. Kjæresten min har sånn dusj der det har stått et badekar før, men det er tatt ut, så det er ganske god plass, så her har en jeg liten benk inni dusjen. Den satt jeg på mens kjæresten min vasket håret for meg. Jeg hadde jobben med å passe på at bh'en og kompressene ikke ble våte, men ellers kunne jeg gjort det selv, tror jeg.. Du kan jo selvfølgelig bruke en stol eller en krakk og sette utenfor dusjen og sitte på den mens du såper inn håret.. Bare et tips, jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å være når jeg skal dusje, men jeg føler meg overraskende bra nå, bare fem dager etter operasjonen.. Kiddox: Jeg opererte på lørdag, så de er 5 dager gamle.. hehe.. Er stålende fornøyd, og gleder meg til kontroll på lørdag Er det vanlig å ha små blåmerker rundt sårene? jeg synes jeg så noe av såret som stakk ut av kompressen, men det var heldigvis bare et blåmerke, men så kom jeg til å tenke på at jeg ikke har hørt noen av dere snakke om det før.. :klø: Ja det var lurt. har ikke en super stor dusj, men en liten stol kan jeg jo få presset inn. Du har sikkert sagt det mange ganger før, men hvor mye la du inn?
bittebær Skrevet 17. april 2008 #4324 Skrevet 17. april 2008 Ja det var lurt. har ikke en super stor dusj, men en liten stol kan jeg jo få presset inn. Du har sikkert sagt det mange ganger før, men hvor mye la du inn? Faktisk er det ingen som har spurt om det.. Jeg fikk lagt inn 280cc Jeg hadde en deal med kirurgen om at han skulle legge inn mellom 260 og 300cc Så jeg var kjempe fornøyd med 280 <--bare må digge den smilyen
milla-mor Skrevet 17. april 2008 #4325 Skrevet 17. april 2008 Bittebær: Gratulerer så masse! Og, ja, det er vanlig med blåmerker. Jeg hadde svære blåmerker rundt omkring på puppene... Man blir jo herjet med under en slik operasjon
Elizza Skrevet 17. april 2008 #4326 Skrevet 17. april 2008 Faktisk er det ingen som har spurt om det.. Jeg fikk lagt inn 280cc Jeg hadde en deal med kirurgen om at han skulle legge inn mellom 260 og 300cc Så jeg var kjempe fornøyd med 280 <--bare må digge den smilyen okey,høres jo fint ut. Jeg har 300cc. Fikk du lagt over eller under muskel? Ja den smilyen var fin,hehe Har du fått tatt før og etter bilder da...?
EnA Skrevet 17. april 2008 #4327 Skrevet 17. april 2008 På den fine rosa infolappen (må bare nevne hver gang at den er rosa ) vi får på Fornebuklinikken etter operasjonen, står det at man kan begynne å svømme og sykle etter 3-4 uker, men forsiktig! He står alt bra til Lever som normalt nå og har ikke smerter i det hele tatt Byttet teip i dag igjen, og arrene blir finere og finere. Og jeg storkoser meg med alle de nye klærne mine Okei:) Fint at vi slipper å vente så veldig lenge med å komme i gang med treningen igjen. Litt trening i hvertfall. Hvor lenge er det siden du opererte? Har du prøvd å svømme?
Frigg Skrevet 17. april 2008 #4328 Skrevet 17. april 2008 Okei:) Fint at vi slipper å vente så veldig lenge med å komme i gang med treningen igjen. Litt trening i hvertfall. Hvor lenge er det siden du opererte? Har du prøvd å svømme? Var fem uker siden operasjonen i går Har ikke vært og svømt, men har vært på teningssenteret og syklet + brukt elipsemaskin. Gikk fikk, men kjente det litt i puppene dagen etter av elipsemaskinen. Så bør være forsiktig med den tror jeg.
Julie3 Skrevet 17. april 2008 #4329 Skrevet 17. april 2008 Hei! Endelig et slikt forum!! Får aldri skikkelig svar noe annet sted, fordi alle begynner å slenge ut sine meninger om silikon istede. Jeg er 24år og vurderer å ta brystimplantater. Jeg er ikke ute etter å få "lene alexandra" pupper, jeg har veldig lite fra før av og ønsker ca den str jeg har når jeg bruker bh med innlegg. Er avhengi av en slik bh, sliter med å fylle ut klær osv, og har tenkt på dette i over 4år. Noe jeg sliter med er å ta opp temaet med mine foreldre! Er så mye fordommer rundt det hele, og jeg lurer på om noen av dere kan fortelle hvordan dere gikk frem og hvordan deres foreldre reagerte? Er som sagt 24år og har lov til å gjøre som jeg vil, men jeg vil ikke gjøre en slik operasjon i skjul.
bittebær Skrevet 17. april 2008 #4330 Skrevet 17. april 2008 Hei! Endelig et slikt forum!! Får aldri skikkelig svar noe annet sted, fordi alle begynner å slenge ut sine meninger om silikon istede. Jeg er 24år og vurderer å ta brystimplantater. Jeg er ikke ute etter å få "lene alexandra" pupper, jeg har veldig lite fra før av og ønsker ca den str jeg har når jeg bruker bh med innlegg. Er avhengi av en slik bh, sliter med å fylle ut klær osv, og har tenkt på dette i over 4år. Noe jeg sliter med er å ta opp temaet med mine foreldre! Er så mye fordommer rundt det hele, og jeg lurer på om noen av dere kan fortelle hvordan dere gikk frem og hvordan deres foreldre reagerte? Er som sagt 24år og har lov til å gjøre som jeg vil, men jeg vil ikke gjøre en slik operasjon i skjul. Hei, må bare spørre.. er det deg fra solforumet? var inne der å leste litt i dag. er det ikke kult med folk som sier "de blir kalde, og harde som tennisballer, menn liker det ikke!" Sånne folk assa! Jeg sa det til mamma, hun klikka først, men så sa jeg bare at det er min avgjørelse, jeg har allerede spart opp pengene, så det har ikke noe å si hva du mener. så ble hun egentlig litt snurt, men etterpå har hun støttet meg. Pappa vet ikke noe.. Lykke til!! Klemmer
bittebær Skrevet 17. april 2008 #4331 Skrevet 17. april 2008 okey,høres jo fint ut. Jeg har 300cc. Fikk du lagt over eller under muskel? Ja den smilyen var fin,hehe Har du fått tatt før og etter bilder da...? Har tatt før-bilder, men ikke etter-bilder enda. Klemmer
Julie3 Skrevet 17. april 2008 #4332 Skrevet 17. april 2008 Hei, må bare spørre.. er det deg fra solforumet? var inne der å leste litt i dag. er det ikke kult med folk som sier "de blir kalde, og harde som tennisballer, menn liker det ikke!" Sånne folk assa! Jeg sa det til mamma, hun klikka først, men så sa jeg bare at det er min avgjørelse, jeg har allerede spart opp pengene, så det har ikke noe å si hva du mener. så ble hun egentlig litt snurt, men etterpå har hun støttet meg. Pappa vet ikke noe.. Lykke til!! Klemmer Ja det er meg! Var jo ikke svar å få der inne, og alt endte jo bare opp med at folk diskuterte menn, selvtillit osv... Var ikke akkurat slike meninger jeg var ute etter:) Prøver å manne meg opp til å ta opp temaet:)
mari Skrevet 17. april 2008 #4333 Skrevet 17. april 2008 Hei! Endelig et slikt forum!! Får aldri skikkelig svar noe annet sted, fordi alle begynner å slenge ut sine meninger om silikon istede. Jeg er 24år og vurderer å ta brystimplantater. Jeg er ikke ute etter å få "lene alexandra" pupper, jeg har veldig lite fra før av og ønsker ca den str jeg har når jeg bruker bh med innlegg. Er avhengi av en slik bh, sliter med å fylle ut klær osv, og har tenkt på dette i over 4år. Noe jeg sliter med er å ta opp temaet med mine foreldre! Er så mye fordommer rundt det hele, og jeg lurer på om noen av dere kan fortelle hvordan dere gikk frem og hvordan deres foreldre reagerte? Er som sagt 24år og har lov til å gjøre som jeg vil, men jeg vil ikke gjøre en slik operasjon i skjul. Jeg har nok en veldig forståelsesful mor, for da jeg sa det, reagerte hun ikke i det hele tatt. Kunne vel ikke si så mye, siden hun selv fikk "fjernet" magen for 10 år siden... Hun sa også til meg, da jeg var stor etter en vanskelig graviditet, at hun ville betale om jeg ønsket å fjerne den. Det slapp jeg heldigvis, men da regnet jeg med at hun ikke hadde fr mye å si på at jeg fikset puppene. Det morsomste var egentlig da jeg fortalte det til svigers, for da viste det seg at svigermor hadde gjort det for nå 20 år siden :D
Gjest SuperJ Skrevet 17. april 2008 #4334 Skrevet 17. april 2008 (endret) man skal vel hoppe å drite i alle andre, det er din kropp! andres meninger om mine pupper bryr meg der sola aldri skinner! ivertfall folk på forum! Endret 17. april 2008 av SuperJ
Liten pike Skrevet 17. april 2008 #4335 Skrevet 17. april 2008 Da jeg opererte tok jeg noen feriedager, to dager avspasering og en egenmelding. Hvor lenge har du tenkt å være bote fra jobben? Tror du bare kan ta ut en egenmelding, for det skal jo gå så og så mange dager mellom hver egenmelding. Men du jobber kanskje i en IAbedrift? I så fall har du jo mer enn bare tre dager på en egenmelding Jobber i det kommunale helsevesenet jeg, er sykepleier og til tider ganske tungt fysiskt arbeid. Blir litt usikker på hvor mye fri jeg trenger, tror kanskje 2 uker. Har endel egenmeldingsdager jeg kan bruke på et år, rundt 30 tror jeg. Kan jo ta litt avspasering også, men problemet der vil bli at jeg ikke får ta fri midt i den travleste tiden på sommeren, ikke får jeg ta 5 ferieuken heller... Lurer litt på om det er mulig å få en sykemelding da....noen som vet om det det er mulig/lov?
bittebær Skrevet 18. april 2008 #4336 Skrevet 18. april 2008 Jobber i det kommunale helsevesenet jeg, er sykepleier og til tider ganske tungt fysiskt arbeid. Blir litt usikker på hvor mye fri jeg trenger, tror kanskje 2 uker. Har endel egenmeldingsdager jeg kan bruke på et år, rundt 30 tror jeg. Kan jo ta litt avspasering også, men problemet der vil bli at jeg ikke får ta fri midt i den travleste tiden på sommeren, ikke får jeg ta 5 ferieuken heller... Lurer litt på om det er mulig å få en sykemelding da....noen som vet om det det er mulig/lov? Jeg ringte og spurte klinikken om det, men det var visst ikke mulig på grunn av at dette er en frivillig kosmetisk operasjon. Det var svaret jeg fikk da, så jeg tok rett og slett en uke ferie jeg.
Telin Skrevet 18. april 2008 #4337 Skrevet 18. april 2008 TELIN: takk for svar! hvor mye pupper hadde du før? jeg skal ha 340g høy profil. jeg begynner glede meg nå! takk for du skrev så fint Ps: er du fra TBG Du burde glede deg Jeg var 75a og naa er jeg full b eller liten c. Jeg sluttet med smertestillende onsdag natt, dette her gaar over all forventning. Lykke til, tipper du at du teller dager og timer naa
Gjest SuperJ Skrevet 18. april 2008 #4338 Skrevet 18. april 2008 Du burde glede deg Jeg var 75a og naa er jeg full b eller liten c. Jeg sluttet med smertestillende onsdag natt, dette her gaar over all forventning. Lykke til, tipper du at du teller dager og timer naa ja jeg gjør det, veldig spent på resultatet! du kunne ikke sendt meg et bilde av arret? lurer veldig på hvordan arrene blir. ps: så glad for jeg fant denne tråden med positive tilbakemeldinger! det er jammen ikke ofte når det gjelder dette temaet.
kiddox Skrevet 18. april 2008 #4339 Skrevet 18. april 2008 Hei! Her går det veldig fint, takk. med deg da? Er ferdig med oppkast. Tror det var at jeg ikke hadde noe særlig mat i magen... Men tok til meg tipset fra bittebær om å spise først, og det går bra nå Husker ikke navnet på de, men hvordan så de ut? Ja blir deilig med dusj, men må si jeg gruer meg litt også til å stå der og strekke meg når jeg skal vaske håret og når teipen skal av. Hva fikk du av info når det gjelder teipen? Skal vi bare teipe rett på etterpå, eller skal det noe bandasje på under? Hva har dere andre gjort, og hva kan en forvente seg av et syn? Heisann:) Jeg skal legge jelonet på sårene deretter kompresser.. men nå har jeg hatt et løft også, så det kan nok være litt andeledes sårprosedyre vil jeg tro.. Sånn ellers går det bra med meg.. gruer meg litt til å ta av bandasjen jeg også.. tenk om jeg får sjokk liksom.. vet jo ikke helt åssen det skal se ut.. men.. skal man dusje med eller uten bandasje på..? ble litt usikker jeg nå.. jeg har også noen blåmerker på den ene puppen, sånn i kanten av protesen under armen..
kiddox Skrevet 18. april 2008 #4340 Skrevet 18. april 2008 Jobber i det kommunale helsevesenet jeg, er sykepleier og til tider ganske tungt fysiskt arbeid. Blir litt usikker på hvor mye fri jeg trenger, tror kanskje 2 uker. Har endel egenmeldingsdager jeg kan bruke på et år, rundt 30 tror jeg. Kan jo ta litt avspasering også, men problemet der vil bli at jeg ikke får ta fri midt i den travleste tiden på sommeren, ikke får jeg ta 5 ferieuken heller... Lurer litt på om det er mulig å få en sykemelding da....noen som vet om det det er mulig/lov? Hei Et lite tips er jo å legge egenmelding til den minst travle perioden i turnusen..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå