Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Gjest Imsdal
Skrevet
Hei jenter.

Jeg ble operert i gaar, la inn 260cc over muskel. Jeg er 153cm og veier 52kg. Det jeg lurer paa om noen av dere kloke jenter kan hjelpe meg med er: jeg tok av bandasjen i dag siden jeg reagerte paa tapen, og til min store fortvilelse saa har jeg rippling paa begge sider, ikke mye bare to smaa bulker, er dette vanlig en dag etter operasjonen siden puppene er saa hovne. Og jeg faar selvfoelgelig ikke tak i legen. Noen som har opplevd det samme?? Og vil det forsvinne naar hevelsen har gaat ned, legen sa at jeg hadde nok brystvev til aa legge dem over muskel, men naa er jeg jaggu i tvil, haaper virkelig at noen kan gi meg et svar.

Telin :)

Hei Telin! Kan desverre ikke hjelpe deg med noe svar, men jeg håper det ordner seg for deg!

Hvilken klinikk opererte du deg på? "Min" klinikk gav meg et "nød"nummer til de itilfelle det skulle være noe, samt hjemmenr. og mobilnr. til kirurgene og sykepleierene. Skal du ikke inn på kontroll idag da?

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg avbestilt min opr time den 30 april og fått ny 30 juni. Blodprøveresultatene jeg venter på skal komme innen 15 juni, så da burde det gå greit med 30 juni, selv om timingen ikke er så bra. Går ikke ut i ferie før 5-6 uker etter opr. Får heller prøve å avspasere litt, kanskje ta noen egenmeldinger. Jobber kun 50 % stilling.

Hva tenker dere andre å gjøre, tar dere ferie eller egenmelding?

Skrevet
Ok! Høres ikke ut som om du har så mye smerter som er forbundet med under muskel da, så det høres jo bra ut. Men lurer fremdeles litt på hva som er forskjellen på delvis under og under.. hmm :forvirra:

Jeg har tenkt på under muskel og anatomiske implantater. Veldig annerledes fra det alle her har (og tenker på), men det var liksom det som appellerte mest til meg helt fra begynnelsen av og det jeg tror vil passe best til min kropp og ønsket resultat. Men venter spent på å se om noen kirurger er enige med meg :) Fergie, som har vært en del her inne, har anatomiske under muskel og hun er i hvert fall veldig fornøyd.

Får ikke operert før til høsten da, og skal ikke på konsultasjon før i juni. Så er veldig misunnelig på deg og bittebær og alle som har fått tid til å gjøre det nå :)

Hvordan går det med deg nå da? Har brystene blitt bedre eller er de fremdeles vonde?

Okey, du må jo ta det du føler passer deg best, ikke bry deg om oss:)

Anatomiske er jo veldig fine!

Jeg vet ærlig talt ikke så mye om det muskelgreiene jeg heller, men forstod det slik som at først kommer brystkjertlene, så kommer muskelen, og den muskelen tror jeg en kan dele i to på en måte, at over muskelen ligger muskelfascien. Så mine proteser ligger imellom de da om du skjønner...hehe

Var ikke så lett dette.

Men tror jeg var litt kjapp med å uttale meg om smerter.

Tror det er noe det samme,har veldig vondt.

Spes når jeg skal ligge meg ned og reise meg opp,greier ikke det alene.

Ellers har jeg lagt med hode i doskålen. Men bare en gang om dagen.

Det er ikke deilig skal jeg fortelle deg. Gjør vondt når alt knyter seg.

Noen som vet om dette er pillene mine, eller at jeg ikke spiser så mye? har ikke så stor matlyst.

Noen tips til hvordan jeg kan unngå dette?

Hva gjorde du bittebær?

Skrevet
Hei Telin! Kan desverre ikke hjelpe deg med noe svar, men jeg håper det ordner seg for deg!

Hvilken klinikk opererte du deg på? "Min" klinikk gav meg et "nød"nummer til de itilfelle det skulle være noe, samt hjemmenr. og mobilnr. til kirurgene og sykepleierene. Skal du ikke inn på kontroll idag da?

:klemmer:

Hei Imsdal

Tusen takk for svar.. Jeg fikk tak i kirurgen, jeg opererte meg paa Idunn i Toensberg, veldig, veldig fornoyd med Kirurgen. Han sa at det er helt normalt at man faar litt "kuler" for det er saa mye vaeske enda. Og han sa at jeg hadde et saa fint utgangspunt foer operasjonen at han var 99% sikker paa at jeg ikke ville faa rippling, veldig glad og lettet :danser: . Og det beste av alt er at jeg nesten ikke har noen smerter og jeg har heller ikke vaert kvalm,.var vaaken under hele operasjonen og spurte og gravde om alt mulig mens han holdt paa og han var utrolig behagelig og rolig. Det eneste er at jeg kunne tenkt meg litt stoerre, men er det ikke alltid saann :) Skal paa kontroll om 6 dager.

:klem:

Skrevet

Hei jenter.. :vinke:

tusen takk for alle lykkeønskninger.. :smilyblomst:

Op gikk kjempe fint, og alle var bare så søte på pilestredet..

Jeg fikk 300 over muskel og et løft,tror jeg blir veldig fornøyd med det.. ser sånn ut.. hihi..

Etter op våknet jeg i senga mi og var skikkelig ør.. mannen min sa at jeg virket "skikkelig full" eh he..

Jeg var utrolig svimmel, og når vi kjørte hjem måtte vi stoppe midt i oslo-by for jeg måtte spy.. :spy: bilene bak tuta å greier..

Vel hjemme fikk jeg lagt meg, hadde ikke så veldig vondt da men..

etter en stund måtte jeg kaste opp igjen.. og igjen.. det var ikke godt..!! da fikk jeg ganske vondt etterpå.. :roll:

Men jeg har sovet godt i natt, og har ikke sååå vondt i dag, heldigvis..

Er jo nesten ikke til å tro at puppene er på plass :sexy:

gled dere alle som skal i ilden..

Gjest SuperJ
Skrevet

TELIN:

jeg var hos han igår! han sa jeg også hadde supert utgangspunkt. var du våken??? hjelpes det vil ikke jeg, helst sove og surre :/

kunne du skrevet litt om hvordan dagen var?

jeg skal inn på samme sted om 13 dager!

Skrevet

Jeg vet ærlig talt ikke så mye om det muskelgreiene jeg heller, men forstod det slik som at først kommer brystkjertlene, så kommer muskelen, og den muskelen tror jeg en kan dele i to på en måte, at over muskelen ligger muskelfascien. Så mine proteser ligger imellom de da om du skjønner...hehe

Var ikke så lett dette.

Noen som vet om dette er pillene mine, eller at jeg ikke spiser så mye? har ikke så stor matlyst.

Hva gjorde du bittebær?

Uff! føler meg deg Elizza :klemmer:

Mitt råd:

Du bør ikke ta tabletter, spesielt ikke de sterkeste tablettene uten å spise. Det gjorde jeg og hang over doskålen en halv dag. Du må prøve å få i deg salte kjeks, knekkebrød(uten noe på), flatbrød, eller noe annet tørt. Dette hjelper også etter at du er blitt kvalm, så har du i alle fall noe å kaste opp, etterhvert kastet jeg opp kun grønn magesyre, ikke deilig! :spy: I denne situasjonen er ingen ting værre enn å bare sitte der å brekke seg, bedre å ha noe å kaste opp og bli ferdig med det. Ouf, jeg kjenner igjen følelsen, ikke særlig godt når alt spenner seg! Ha det som en regel at du ikke tar tabletter før du har spsit litt, kjæresten min var fast bestemt på det etter at jeg ble så dårlig.

Ellers så tar jeg panodil hver fjerde time, og spiser regelmessig, jeg tror ikke jeg vil reagere så mye på disse, men spiser fordet.

Den pinex forten holder jeg stort sett unna, har tatt to stk siden jeg kom hjem, men passer på å ha masse mat i magen :popcorn:

Lykke til! :tommelopp:

Gjest SuperJ
Skrevet

som sakt, kvalme forsvinner med postafen fra apoteket. Jeg har ivertfall tenkt å ta det.

Skrevet (endret)
TELIN:

jeg var hos han igår! han sa jeg også hadde supert utgangspunkt. var du våken??? hjelpes det vil ikke jeg, helst sove og surre :/

kunne du skrevet litt om hvordan dagen var?

jeg skal inn på samme sted om 13 dager!

Hei

Det gikk over all forventning, jeg ville ogsaa sove men det endte med at jeg var vaaken og bablet i vei. Du kjenner eller ser ingenting, og de er super hyggelige. De kunne gitt meg mer avslappende hvis jeg ville men jeg hadde det veldig bra og spurte hele tiden om hva han drev med. Jeg spurte rett etter operasjonen om jeg kunne faa lov til aa reise hjem, men jeg maatte vente i en og en halv time. Hvis du er vaaken og ikke vil vaere det saa vil de gi deg mer intravanoest. Tror jeg duppet litt av en gang men det var alt. Jeg er faktisk veldig glad for at jeg var vaaken. Du har ingenting aa grue deg til. Jeg har nesten ikke vondt i det hele tatt og er veldig fornoeyd med resultatet. Han ringte meg i gaar ettermiddag og spurte hvordan det gikk. Saa hvis du vil sove saa ordner de det, og lokalbedoevelsen som du faar, er vel ca 7-8 stikk i hver pupp kjenner du ingenting til. Gled deg bare kjempe masse, du kommer til aa foele deg full og veldig troett naar du har faat nok avslappende saa da vil du garantert sove. De er super flinke hele gjengen.

Ha en super dag:) Og hvis der er noe annet saa bare spoer i vei...

Endret av Telin
Skrevet

Går det greit å begynne å svømme igjen 3 uker etter operasjonen? Så du skrev det, Bare Meg Selv. Stemmer det?:)

Hvordan går det med deg forresten?:)

Skrevet

Var ikke så lett dette.

Hva gjorde du bittebær?

Uff, stakkars liten. Jeg holder med bittebær jeg altså, du bør passe på å ha masse mat i magen før du tar de sterke tablettene. Sånn prostafen (eller hva det heter) som SuperJ nevner er sånne kvalmestillende tabletter som man kan få på apoteket. Trodde egentlig man måtte få resept for det jeg, men hvis ikke er det verdt å prøve. Det funket ikke på meg, men alle monner drar ;) Grusomt å være så kvalm.

Så lykke til videre :) Håper smertene begynner å avta litt imorgen :)

Skrevet
Nå har jeg avbestilt min opr time den 30 april og fått ny 30 juni. Blodprøveresultatene jeg venter på skal komme innen 15 juni, så da burde det gå greit med 30 juni, selv om timingen ikke er så bra. Går ikke ut i ferie før 5-6 uker etter opr. Får heller prøve å avspasere litt, kanskje ta noen egenmeldinger. Jobber kun 50 % stilling.

Hva tenker dere andre å gjøre, tar dere ferie eller egenmelding?

Da jeg opererte tok jeg noen feriedager, to dager avspasering og en egenmelding. Hvor lenge har du tenkt å være bote fra jobben? Tror du bare kan ta ut en egenmelding, for det skal jo gå så og så mange dager mellom hver egenmelding. Men du jobber kanskje i en IAbedrift? I så fall har du jo mer enn bare tre dager på en egenmelding ;)

Skrevet
Går det greit å begynne å svømme igjen 3 uker etter operasjonen? Så du skrev det, Bare Meg Selv. Stemmer det?:)

Hvordan går det med deg forresten?:)

:vinke:

På den fine rosa infolappen (må bare nevne hver gang at den er rosa :ler: ) vi får på Fornebuklinikken etter operasjonen, står det at man kan begynne å svømme og sykle etter 3-4 uker, men forsiktig!

He står alt bra til ;) Lever som normalt nå og har ikke smerter i det hele tatt ;)

Byttet teip i dag igjen, og arrene blir finere og finere.

Og jeg storkoser meg med alle de nye klærne mine :ler:

Gjest SuperJ
Skrevet (endret)

TELIN:

takk for svar! hvor mye pupper hadde du før?

jeg skal ha 340g høy profil.

jeg begynner glede meg nå! takk for du skrev så fint :)

Ps: er du fra TBG

Endret av SuperJ
Gjest SuperJ
Skrevet
Jeg tror noen har den, men jeg har ikke det, på fornebu mener de at det er mer støtte i den som har åpning bak, det er den jeg har. Triumph triaction heter den hvertfall.

Også lurer jeg på; de BH'ene du linket til over her. Ull-BH? blir ikke det litt sånn klø, varmt, stikker liksom..? :klø:

nei de er kjempedeilige! har litt info om ull på siden min (link signatur) på menyen til venstre. jeg er så glad i ull og har 99% ul i alle topper og undertøy.

Skrevet

WOW!! :hakeslepp: Jeg kan ikke ha 2% ull i et skjerf en gang jeg uten å få fnatt, jeg er en skikkelig kløperson tror jeg... :overrasket:

Skrevet

Er det forresten noen som har peilig på hvordan det greiene med følelse i brystene og brystvortene funker?

Jeg hadde følelse i begge brystvortene, men ikke under og ned til arret, etter oprasjon(var noe av det første jeg sjekket etter at jeg sjekket at jeg faktisk hadde fått pupper :fnise: ) Men nå har den venstre begynt å bli nummen, litt vond, og det kjennes ut som om det er på vei til å bli følelsesløs(går det an å skjønne dette?)

Jeg lurer derfor på om det går an å miste følelsen i den etter operasjonen..?

Bortsett fra det har jeg det faktisk veldig bra, ikke mye vondt, dvs. litt i sårene(mest når jeg står opp om morgenen), men jeg overlever det.. Tok smertestillende på morgenen i går, men sluttet etter det, så jeg tror ikke jeg trenger det mer.

Er veldig fornøyd i grunn :sol:

Gjest SuperJ
Skrevet

lest det kan gå 3 mnd før følse i nipplene våkner.

Gjest SuperJ
Skrevet (endret)

På den fine rosa infolappen (må bare nevne hver gang at den er rosa :ler: ) vi får på Fornebuklinikken etter operasjonen, står det at man kan begynne å svømme og sykle etter 3-4 uker, men forsiktig!

He står alt bra til ;) Lever som normalt nå og har ikke smerter i det hele tatt ;)

Byttet teip i dag igjen, og arrene blir finere og finere.

Og jeg storkoser meg med alle de nye klærne mine :ler:

det hadde vært greit å se bilder av arrene til dere som har operert? jeg lurer veldig på hvor breie og utseende de har!

:jepp:

har dere sett denne siden?

http://www.makemeheal.com/pictures/search....3&start=100

Endret av SuperJ
Skrevet

Åssen går det med deg Elizza?

Uff.. trasig med oppkast, det har jeg vært plaget med også.. men har heldigvis avtatt nå.. fikk du oxinorm du også..? Di er veldig sterke..

Håper det gir seg snart for deg også.. :rosasmil:

Ellers kjenner jeg at det skal bli utrolig deilig med en dusj..hehe..

Åssen er formen din bittebær..? puppene dine er vel snart en uke gamle..?

Klem :klem1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...