Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hmm... Husker ikke helt i farten. Den første uken hadde jeg bandasje på, og når jeg tok av den, så festet jeg kirurgisk-tape over såret. Tror jeg skulle skifte denne tapen hver fjortende dag ca. Det var helt uproblematisk.

Har ikke angret ett sekund!

Har lest at flere her inne har vært misfornøyd med triumph sin triaction sportsbh, pga den gnagde sånn på sårene. Regner med det går fint å bruke den da :). Var det den du brukte?

Takk for at du tar deg tid til å besvare alle mine spørsmål :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da er vi jo egentlig ganske like.. sånn med høyde og vekt da :jepp:

Hørtes jo bra ut det.. jeg skal ha et løft også.. så jeg får lagt inn ved brystvorta..

kjenner jeg begynner å glede meg mer og mer.. :fnise:

I morra er det bare en uke igjen å vente :juhu:

Denne uken kommer til å gå fort skal du se ;) Husker selv når det bare var en uke igjen...klarte nesten ikke å vente :ler:

Og det som er så moro etter operasjonen er at man ser stor forskjell på puppene fra dag til dag ;) Så du har noe å glede deg til :jepp:

Skrevet
Har lest at flere her inne har vært misfornøyd med triumph sin triaction sportsbh, pga den gnagde sånn på sårene. Regner med det går fint å bruke den da :). Var det den du brukte?

Takk for at du tar deg tid til å besvare alle mine spørsmål :klem:

Ja... Jeg tror jeg brukte den, ja. Den var helt ok. Blir ikke noe gnaging når man tar snittet i brystvorten, vettu! Hehe! Det største problemet mitt med den, var at den var altfor liten, så det tøt jo ut overalt. Det som er fint med den, er jo at åpningen er foran, så man kan fikse selv. Jeg kjøpte en annen med lukking bak, og den støttet bedre, men da måtte jeg ha kle-på-hjelp.

Bare hyggelig, snuppa! Vi har alle vært fulle av spørsmål på et tidspunkt :klem:

Skrevet
Yup, det ble tatt i brystvorten. Dèt er jeg kjempefornøyd med, for huden der er så tynn, så det leges mye raskere og penere. Jeg kan ikke se arrene mine med forstørrelsesglass engang. Og legen var utrolig dyktig.

De er ikke så flinke med oppfølging i etterkant, da... Det er de ikke. Men jeg følte meg veldig trygg og forstått hele veien, og jeg overlot alt om str.valg til kirurgen. Det ble et veldig fint og naturlig resultat :)

Så... Jeg har egentlig bare positive ting å si. Alt gikk strålende.

Hei, jeg ser du skriver at du hadde snittet i brystvorten.

jeg lurer bare på hvorfor du valgte der?

Jeg har vurdert der jeg også, men er så usikker. Har ikke snakket med kirurgen om hvor snittet skal være. Så jeg vet igrunnen ikke hva som er fordeler eller ulemper ved snittet under brystet og brystvorten.

Er en uke til jeg skal opereres og kjenner jeg vil bestemme meg snart...

Håper på svar:)

Skrevet
Ja... Jeg tror jeg brukte den, ja. Den var helt ok. Blir ikke noe gnaging når man tar snittet i brystvorten, vettu! Hehe! Det største problemet mitt med den, var at den var altfor liten, så det tøt jo ut overalt. Det som er fint med den, er jo at åpningen er foran, så man kan fikse selv. Jeg kjøpte en annen med lukking bak, og den støttet bedre, men da måtte jeg ha kle-på-hjelp.

Bare hyggelig, snuppa! Vi har alle vært fulle av spørsmål på et tidspunkt :klem:

Min bh fra Triumph - tri action er det ikke åpning forran på. Har heller ikke sett at de har den i butikkene :klø: Men jeg ville uansett ha hatt den med åpning bak, for den gir mere støtte + at jeg tror den ikke er så vond. Alt av sømmer er innmari vondt når det kommer borti de sårene puppene.

Det jeg synes er det værste med denne bh`en, er ikke at den gnisser mot arrene (for der har man jo tape så man kjenner ikke så mye. Jeg gjør i alle fall ikke det), men den er innmari vondt på selve puppene når man begynner å bli sår og utrolig tørr etter en/ to uker :grine:

Da er ammesalven god å ha :ler:

Skrevet

Jeg har vurdert der jeg også, men er så usikker. Har ikke snakket med kirurgen om hvor snittet skal være. Så jeg vet igrunnen ikke hva som er fordeler eller ulemper ved snittet under brystet og brystvorten.

Fikk ikke velge, jeg. De gjør det bare i brystvorten på klinikk Stokkan. Kirurgen så ikke poenget med å la pasientene velge selv, når han som kirurg allerede visste hva som ble best. Er ikke noen ulemper som jeg kan komme på... Er veldig, veldig fornøyd med det :)

Skrevet

Hei Elizza :vinke:

Etter som kirurgen jeg skal bruke sier, så er det en fordel å ta rundt brystvorten.. såret gror vist fortere, siden det er tynnere hud der..

Var det du som skulle operere på pilestredet...? Spurte kirurgen i dag om jeg skulle bruke "hibiscrub" føre.. han sa jeg kunne kjøpe det på apoteket uten resept, men det var vist ikke nødvendig.. :sukk:

jeg tror jeg gjør det for å være på den sikre siden.. :fnise:

Nå er det ikke lenge igjen før vi skal i ilden.. :ler:

Skrevet
Min bh fra Triumph - tri action er det ikke åpning forran på. Har heller ikke sett at de har den i butikkene :klø: Men jeg ville uansett ha hatt den med åpning bak, for den gir mere støtte + at jeg tror den ikke er så vond. Alt av sømmer er innmari vondt når det kommer borti de sårene puppene.

Det jeg synes er det værste med denne bh`en, er ikke at den gnisser mot arrene (for der har man jo tape så man kjenner ikke så mye. Jeg gjør i alle fall ikke det), men den er innmari vondt på selve puppene når man begynner å bli sår og utrolig tørr etter en/ to uker :grine:

Da er ammesalven god å ha :ler:

Joda, de finnes med åpning foran. Men det blir litt dårligere støtte... Hehe, ikke at støtte var så nødvendig den første tiden! De var jo som to svære harde ballonger, og rikket seg ikke en millimeter når jeg tok av bh`n...

Puppene gjør vondt, ja. Uavhengig bh`n. Det er prisen man må betale, og det gir seg heldigvis relativt raskt. Vel... Jeg hadde småsmerter i to mndr, men den verste tiden er heldigvis kort :)

Skrevet
Hei Elizza :vinke:

Etter som kirurgen jeg skal bruke sier, så er det en fordel å ta rundt brystvorten.. såret gror vist fortere, siden det er tynnere hud der..

Var det du som skulle operere på pilestredet...? Spurte kirurgen i dag om jeg skulle bruke "hibiscrub" føre.. han sa jeg kunne kjøpe det på apoteket uten resept, men det var vist ikke nødvendig.. :sukk:

jeg tror jeg gjør det for å være på den sikre siden.. :fnise:

Nå er det ikke lenge igjen før vi skal i ilden.. :ler:

Hei.

Ja jeg skal på Pilestredet.

Ja jeg sendte han en mail om den hibiscruben, og han sa til meg også at de ikke var nødvendig.

Men hva gjør den egentlig?

Det er Tammy Fiabema du skal ha sant. Det vel bare han der, eller?

Har du fått god hjelp der?

Vært på konsultasjon?

Skulle ha tlf-konsultasjon med han, men jeg snakket litt med han på tlf så vet ikke om det var det, men det som er avtalt så vidt jeg vet er at jeg skal ha 300 og delvis under muskel, men ikke noe mer...

Og så spurte jeg han om det var satt av litt tid til spm og diskusjon av størrelse, men han sa det ikke var tid. Så jeg kjente jeg ble litt bekymret da.

For jeg vil jo gjerne se hvordan det blir med implantatene i bh, vist det er normalt, men siden de hadde et lite lager kunne jeg ikke ombestemme meg den dagen.

Så jeg må jo rett og slett bare stole på han.

Hvordan har det vært med deg og kontakt?

Hva har dere avtalt?

Skrevet

Hibiscrub'en er en desinfiserende såpe, men du blir jo vasket med sprit før operasjonen så det er ikke alle klinikker som mener det er nødvendig.

Skrevet (endret)

liten oppdatering!!

I morgen er det 1 uke siden jeg op.

I dag var jeg på sjekk,å fikk byttet teip for første gang..

syns det er veldig greit, kirurgen sa de var kjempe flotte å så naturlig runde ut!!

De så ganske store ut ja :)

Så fikk jeg se arrene i speilet, han syns d var veldig rart at det ikke var gått en uke engang så var arrene 2 tynne streker, syns så vidt.. har grodd kjempe fort begge to så er veldig fornøyd her:):)

kjente selvtillitten steg et par hakk da!!

lykke til dem som skal ta snart!

klem

Endret av -K&G-
Skrevet

Hei alle sammen.

Er det noen her inne som vet fordeler og ulemper ved å legge snittet under brystet og ved brystvorten?

Skrevet (endret)
liten oppdatering!!

I morgen er det 1 uke siden jeg op.

I dag var jeg på sjekk,å fikk byttet teip for første gang..

syns det er veldig greit, kirurgen sa de var kjempe flotte å så naturlig runde ut!!

De så ganske store ut ja :)

Så fikk jeg se arrene i speilet, han syns d var veldig rart at det ikke var gått en uke engang så var arrene 2 tynne streker, syns så vidt.. har grodd kjempe fort begge to så er veldig fornøyd her:):)

kjente selvtillitten steg et par hakk da!!

lykke til dem som skal ta snart!

klem

Så bra at du er fornøyd :hoppe:

Arrene blir veldig fine. Jeg har akkurat dusjet og byttet teip for 3.gang. Og arrene blir veldig bra :jepp:

Hvordan er formen din ellers da?

:klemmer:

Endret av Bare meg selv
Skrevet
Hei alle sammen.

Er det noen her inne som vet fordeler og ulemper ved å legge snittet under brystet og ved brystvorten?

Ja det lurer jeg også på.. Jeg ville ta det via brystvorten, men legen anbefalte det ikke..

Jeg ville forminske de så det vil jo bli arr rundt hele, han mente jeg ville se mye mere opperert ut...???

Men leser jo at det er andre som anbefaler det.. så er litt i tvil nå..

Er redd jeg vil angre hvis jeg ikke gjør det, siden det er alltid det jeg har villet

Noen som vet, har gjort??

Og i morgen er det min tur :kaffe: helt rolig jeg her.. men gleder meg :jepp:

Skrevet
Ja det lurer jeg også på.. Jeg ville ta det via brystvorten, men legen anbefalte det ikke..

Jeg ville forminske de så det vil jo bli arr rundt hele, han mente jeg ville se mye mere opperert ut...???

Er redd jeg vil angre hvis jeg ikke gjør det, siden det er alltid det jeg har villet

Pøj pøj/ held og lykke i morgen til dig - om 3 uger er det min tur :-) Fornebuklinikken.. Har været til læge tjek i dag og snakket med min lege omdet.. Så alt burde gå kjempe bra..

Skrevet

Tror kanskje overgangen mellom areola( det brune området) og selve brystet blir skarpere om du skjønner? Det er jo en naturlig overgang der fra før. Men går man inn der kun for å legge inn silikon tar man jo ikke bort noe hud, syr bare igjen etterpå. Vet ikke noe sikkert jeg altså.

Lykke til i morgen da!!!

Skrevet

Er det noen som kan tipse meg om nettsteder der man kan se før og etter bilder :)?

Skrevet
Hei alle sammen.

Dersom du danner stygge arr (kommer ikke nødvendigvis an på kirurgen, men din egen hud..), vil det være en ulempe å legge snittet rundt brystvorten. Dette er grunnen til at mange kirurger anbefaler snittet under brystet.

Skrevet
Pøj pøj/ held og lykke i morgen til dig - om 3 uger er det min tur :-) Fornebuklinikken.. Har været til læge tjek i dag og snakket med min lege omdet.. Så alt burde gå kjempe bra..

Tusen Takk :) Ikke så lenge igjen for deg heller:)

Tror kanskje overgangen mellom areola( det brune området) og selve brystet blir skarpere om du skjønner? Det er jo en naturlig overgang der fra før. Men går man inn der kun for å legge inn silikon tar man jo ikke bort noe hud, syr bare igjen etterpå. Vet ikke noe sikkert jeg altså.

Lykke til i morgen da!!!

Tusen Takk :)

Du har sikkert helt rett, følte det var noe sånt han også mente..

Ser de som får lagt inn under areola, blir kjempe fine.. mens de som har arr rundt hele, der synes det godt..

Jeg får vel høre på doktorn;)

Nei ned å dusje og sove..

Tidlig avgårde i morgen til puppeland;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...