Frigg Skrevet 28. mars 2008 #4021 Skrevet 28. mars 2008 ja ikke sant?!! samme tenker jeg... det eneste problemet er vell at jeg ikke vet vilken str. jeg må ha rett etter operasjonen.. 700.- var drøyt syns eg.. men blir vell pent nødt til å kjøpe d oxo. :dåne: men kommer ikke til å kjøpe en extra på klinikken d er bare glemme sak!! Heldig du som fikk det med i prisen,er jo samme type bh så teit ikke jeg oxo gjør det.. Bare spør på kirurgen hvilken størrelse du kommer til å bli. Hva er du nå?
Gjest Imsdal Skrevet 28. mars 2008 #4022 Skrevet 28. mars 2008 Hei på dere alle. skal prøve å svare dere så godt jeg kan på dette 1: Jeg anbefaler at dere i alle fall tar med dere joggebukse som dere tar på dere etter operasjonen. Jeg ble nesten kvalm bare ved tanken på å ha på meg noe stramt som f.eks en jeans. Ta med en singlet som det er såpass mye stretch i. Da kan dere enten ta den over hodet og helt ned over puppene og bare stikke armen i etterpå eller at dere tråkker oppi og drar den opp Jeg var så stiv og støl de første dagene at jeg var nødt til å gjøre det på denne måten. 2: Jeg måtte kle på meg selv etter operasjonen, fikk litt hjelp med hettejakken. 3: Jeg vil ikke anbefale å ha på sminke, for det kommer til å bli vanskelig å vaske den av før det har gått et par dager Man har ikke lyst til å bruke tiden på å stå å vaske av seg sminke etter operasjonen. 4:Under operasjonen har du bare på deg truse. Operasjonstrøyen må du ta av før operasjonen, men du har den på når du våkner 5: Det er bare å pusse tennene før operasjonen. Og man kan også ta litt vann for å svelge ned nødvendige tabletter, som f.eks p-piller. Når du kommer på klinikken får du også litt vann for å svelge et par tabletter Lykke til med operasjonen jenter Fik idag denne fra Fornebuklinikken :-) Hei Maria! Takker for mail og jeg skal prøve å svare så godt jeg kan! Det har ingen betydning om man bruker selvbruningskerm. Men man skal ikke ha dagkrem eller noen annen form for sminke på operasjonsdagen. Når det gjelder mulit vitaminer så må man lese pakkningsvedlegget. Det finnes mange vitaminer på markedet og man skal unngå de som inneholder E-vitamin og D-vitamin i 14 dager før operasjonen. Ang undertøy under operasjonen kommer det an på hvilket inngerp som skal utføres. Ved bukplastikk eller fettsuging lår, sete, mage vil man være uten undertøy men man er tildekket. Ved feks brystopeasjon kan man beholde undertøy. Og man har selvfølgelig en trøye på. Ja man kan pusse tenner før opersjonen, det ødelegger ikke for fasten. Men ikke drikk vann. Når det gjelder røyking så skal man helst unngå det i 14 dager før og etter operasjon, men her også kommer det an på hvilket inngrep som utføres. Ved store inngrep hvor det er narkose, så skal man ikke røyke før og etter. Håper at dette ga svar på dine spørsmål og skulle noe være uklart så kan du lese mer på nettsiden eller sende meg en mail! God helg! Takk for oppklarende svar, det var til stor hjelp!
candy_girl88 Skrevet 28. mars 2008 #4023 Skrevet 28. mars 2008 - Hi BMS ! - Hehe, smuler i bhen ja! :D lol! Så bra du får avlasta ryggen litt, det er nok bra! Gikk tiden som en snegle i mens du hadde vondt ? det er nesten så jeg blir litt "spent" på åssen smertene kommer til å kjennes ut, litt rart.. - K&G ja tror det er verdt det uansett! åå du er heldig som skal opereres snart:D Ja du må fortelle åssen ting går ! Gleder meg til å høre, håper ting går veldig fint for deg! hvor skal du op? - Det så innmari rart ut det bildet som var lagt under muskel:S kan det ha noe med str på protesene hvor fort eller sent det "healer" ? har så mye spm føler jeg
-K&G- Skrevet 28. mars 2008 #4024 Skrevet 28. mars 2008 Bare spør på kirurgen hvilken størrelse du kommer til å bli. Hva er du nå? Det som er at verken kirurgen eller meg vet det nå,siden jeg har en slapp b/(liten c) Å han sa jeg kunne få mellom 320-400 han skulle se under OP. hvor mye det var plass til, (de er litt slappe etter amming) men de henger ikke noe særlig så trengte ikke løft... Så har ikke peiling på vilken str. jeg blir da...
-K&G- Skrevet 28. mars 2008 #4025 Skrevet 28. mars 2008 - K&G ja tror det er verdt det uansett! åå du er heldig som skal opereres snart:D Ja du må fortelle åssen ting går ! Gleder meg til å høre, håper ting går veldig fint for deg! hvor skal du op? ja men ventet i 2 mnd på OP. dato d gikk litt treigt i starten men så pluselig er det bare noen fååå dager igjen, Skal op. i kristiansand, (sørlandsparken plastikkirugi..
candy_girl88 Skrevet 28. mars 2008 #4026 Skrevet 28. mars 2008 - K&G ja tror det er verdt det uansett! åå du er heldig som skal opereres snart:D Ja du må fortelle åssen ting går ! Gleder meg til å høre, håper ting går veldig fint for deg! hvor skal du op? ja men ventet i 2 mnd på OP. dato d gikk litt treigt i starten men så pluselig er det bare noen fååå dager igjen, Skal op. i kristiansand, (sørlandsparken plastikkirugi.. Okey Du ventet i 2 mnd ja, ja det virker jo som litt lenge på en måte men kort på annen Sørlandsparken p.k. har jeg aldri hørt om , skal lese om de Gleder du deg til å kjøpe flotte bikinier til sommern eller? :D
-K&G- Skrevet 28. mars 2008 #4027 Skrevet 28. mars 2008 Okey Du ventet i 2 mnd ja, ja det virker jo som litt lenge på en måte men kort på annen Sørlandsparken p.k. har jeg aldri hørt om , skal lese om de Gleder du deg til å kjøpe flotte bikinier til sommern eller? :D Seff. tenk så gøy d bare blir å prøve de gamle bikiniene med de nye fordelene fyller dem nok ut et par hakk bedre snart ja.. Hva syns familien din om at du skal OP. deg?? Bare e så nysgjerrig, min vet ikke det.. Meen det er jo jeg som må leve me denne kroppen så..
candy_girl88 Skrevet 28. mars 2008 #4028 Skrevet 28. mars 2008 Seff. tenk så gøy d bare blir å prøve de gamle bikiniene med de nye fordelene fyller dem nok ut et par hakk bedre snart ja.. Hva syns familien din om at du skal OP. deg?? Bare e så nysgjerrig, min vet ikke det.. Meen det er jo jeg som må leve me denne kroppen så.. Ja!:D hihi har du prøvd klærne dine med risposer og beundra deg selv, det har jeg gjort haha! Familien min støtter meg fullt siden de har sett meg gråte over dette! men enkelte av mine venner er nok ikke like fullt støttende. Mamma er fullt i mot platiske operasjoner, men allikevel er det hun som heier meg framover og det er så godt! hun er sykepleier og har sett mye så hun skal passe på meg etter op. Din vet det ikke enda:-o Tror du de ville syns det var dumt? Ja akkurat , det er jo man selv som skal leve i kroppen. Jeg har vært veldig åpen med de fleste fordi det kommer til å synes. Og jeg gjør dette for meg selv så jeg bryr meg ikke om folk vet det er ekte or not! hvordan føler du om sånt? å bli "avslørt"?
puppesara Skrevet 28. mars 2008 #4029 Skrevet 28. mars 2008 Hei! Nå er det straks 2 mnd siden jeg opererte meg. Jeg la inn 290 over muskel. Jeg hadde en liten AA vil jeg påstå, og ønsket meg en full B. Men har endt opp med en C. Så jeg syns de er litt store. Føler ikke at de er så hovene så det er vel den str jeg endre på. Det virker som om jeg er den eneste som syns jeg har fått litt for mye. Snittet ble lagt under brystvorten og det ser ganske bra ut. For ca 2 uker siden var det en liten del av såret som ikke hadde lukket seg ennå. Der kom det ut litt gult verk. Men jeg renset og satt på en strips under tapen og nå ser det mye bedre ut. Ellers har alt grodd fint og ser bra ut. Jeg opererte på Klinikk stokkan i Trondheim og er litt overrasket over at de ikke har en automatisk etterkontroll. Jeg ringt dem her om dagen og fikk en den 10.04. Føler at de prøver å komme litt billig unna de som eventuelt ikke ber om en kontroll. Jeg har sånne riller eller rippling. Jeg kjenner det litt når jeg står og det synes når jeg bøyer meg frem. Jeg tror ikke det vil synes når jeg har på meg en bikini og bøyer meg frem. Men det jeg er redd for er når de synker lengre ned som det sies at de skal. Hva skjer da? Blir det ennå mer synlig? Og hva skjer om jeg går ned litt i vekt. Syns det er litt ubehagelig å kjenne på bølgene. Syns også de er litt harde. Og så tåler jeg ikke noe særlig press mot dem før det er ubehagelig. Noen som har opplevd lignende eller har noen synspunkter?
-K&G- Skrevet 28. mars 2008 #4030 Skrevet 28. mars 2008 Ja!:D hihi har du prøvd klærne dine med risposer og beundra deg selv, det har jeg gjort haha! Familien min støtter meg fullt siden de har sett meg gråte over dette! men enkelte av mine venner er nok ikke like fullt støttende. Mamma er fullt i mot platiske operasjoner, men allikevel er det hun som heier meg framover og det er så godt! hun er sykepleier og har sett mye så hun skal passe på meg etter op. Din vet det ikke enda:-o Tror du de ville syns det var dumt? Ja akkurat , det er jo man selv som skal leve i kroppen. Jeg har vært veldig åpen med de fleste fordi det kommer til å synes. Og jeg gjør dette for meg selv så jeg bryr meg ikke om folk vet det er ekte or not! hvordan føler du om sånt? å bli "avslørt"? så utrolig bra du har din mor som hjelper deg=D Nå er det sånn at foreldrene mine bor på vestlandet, så ser de noen få ganger i året.. Mamma har alltid sagt at vist man er misfornøyd så er det bare å fikse det, hun sier det er din kropp så opp til deg.. Men hun er ikke for plastik kirurgi hun heller.. Men respekterer at noen velger å forandre på seg! Blir nok veldig rart håper ikke så mange ser det, for har ikke lyst å bli "hun med silikon puppene"
candy_girl88 Skrevet 28. mars 2008 #4031 Skrevet 28. mars 2008 så utrolig bra du har din mor som hjelper deg=D Nå er det sånn at foreldrene mine bor på vestlandet, så ser de noen få ganger i året.. Mamma har alltid sagt at vist man er misfornøyd så er det bare å fikse det, hun sier det er din kropp så opp til deg.. Men hun er ikke for plastik kirurgi hun heller.. Men respekterer at noen velger å forandre på seg! Blir nok veldig rart håper ikke så mange ser det, for har ikke lyst å bli "hun med silikon puppene" Hvilken str har du nå da? jeg leste før at du hadde tenkt nærmere 400 cc? ringte du og spurte om du kunne ta mer enn det som var "planen" Ja skjønner godt at du ikke vil ha et sånt stempel da:) hehe
-K&G- Skrevet 28. mars 2008 #4032 Skrevet 28. mars 2008 Hvilken str har du nå da? jeg leste før at du hadde tenkt nærmere 400 cc? ringte du og spurte om du kunne ta mer enn det som var "planen" Ja skjønner godt at du ikke vil ha et sånt stempel da:) hehe har b liten c... grunnen til at jeg ringte kirurgen var at når jeg var der så sa jeg at jeg bare ville fylle dem litt ut.. men han sa 320, men at det sikkert var plass til mere..(over muskelen) å så har jeg lest at så mange kunne hatt litt større.. så tenkte jeg at jeg ikke vil tenke sånn etter å ha bladd fram nærmere 30 000 tilsammen.. så da kan jeg like gjerne "ta full tank" når jeg først skulle ta det.. men med min kropps bygning så tror jeg ikke det vil se overdrivet ut..
Frigg Skrevet 28. mars 2008 #4033 Skrevet 28. mars 2008 - Hi BMS ! - Hehe, smuler i bhen ja! :D lol! Så bra du får avlasta ryggen litt, det er nok bra! Gikk tiden som en snegle i mens du hadde vondt ? det er nesten så jeg blir litt "spent" på åssen smertene kommer til å kjennes ut, litt rart.. - K&G ja tror det er verdt det uansett! åå du er heldig som skal opereres snart:D Ja du må fortelle åssen ting går ! Gleder meg til å høre, håper ting går veldig fint for deg! hvor skal du op? - Det så innmari rart ut det bildet som var lagt under muskel:S kan det ha noe med str på protesene hvor fort eller sent det "healer" ? har så mye spm føler jeg Tiden gikk faktisk veldig fort synes jeg, men det kan nok være pga at jeg sov en del de første dagene
candy_girl88 Skrevet 28. mars 2008 #4034 Skrevet 28. mars 2008 Hei! Nå er det straks 2 mnd siden jeg opererte meg. Jeg la inn 290 over muskel. Jeg hadde en liten AA vil jeg påstå, og ønsket meg en full B. Men har endt opp med en C. Så jeg syns de er litt store. Føler ikke at de er så hovene så det er vel den str jeg endre på. Det virker som om jeg er den eneste som syns jeg har fått litt for mye. Snittet ble lagt under brystvorten og det ser ganske bra ut. For ca 2 uker siden var det en liten del av såret som ikke hadde lukket seg ennå. Der kom det ut litt gult verk. Men jeg renset og satt på en strips under tapen og nå ser det mye bedre ut. Ellers har alt grodd fint og ser bra ut. Jeg opererte på Klinikk stokkan i Trondheim og er litt overrasket over at de ikke har en automatisk etterkontroll. Jeg ringt dem her om dagen og fikk en den 10.04. Føler at de prøver å komme litt billig unna de som eventuelt ikke ber om en kontroll. Jeg har sånne riller eller rippling. Jeg kjenner det litt når jeg står og det synes når jeg bøyer meg frem. Jeg tror ikke det vil synes når jeg har på meg en bikini og bøyer meg frem. Men det jeg er redd for er når de synker lengre ned som det sies at de skal. Hva skjer da? Blir det ennå mer synlig? Og hva skjer om jeg går ned litt i vekt. Syns det er litt ubehagelig å kjenne på bølgene. Syns også de er litt harde. Og så tåler jeg ikke noe særlig press mot dem før det er ubehagelig. Noen som har opplevd lignende eller har noen synspunkter? oi ikke noe etterkontroll :S det høres merkelig ut! Får håpe at det ikke er for å komme unna!! Vil du endre de , og gjøre de mindre? Er du fornøyd med klinikken ellers?
puppesara Skrevet 28. mars 2008 #4035 Skrevet 28. mars 2008 oi ikke noe etterkontroll :S det høres merkelig ut! Får håpe at det ikke er for å komme unna!! Vil du endre de , og gjøre de mindre? Er du fornøyd med klinikken ellers? Hei! ja, jeg syns det er rart de ikke har noen etterkontroll. Virker som om alle andre klinikker har det automatisk. Har vært fornøyd med klinikken ellers. Kommer ikke til å gjøre de mindre. De er ikke så store, bare litt større enn jeg hadde tenkt meg. I allefall er de det nå. Det er den der ripplingen som bekymrer meg. Men har overhode ikke lyst å operere meg på nytt. Jeg brukte nesten 2 uker ferie, og flere uker på å komme meg til normalen igjen. Og det er jeg ikke klar for å ta om igjen akkurat nå. Men blir de verre må jeg vurdere det. Spent på hva kirurgen sier på kontrollen. Det var hun som mente jeg kunne legge over muskel. Da jeg kom til konsultasjon hadde jeg innstilt meg på å legge under siden jeg hadde så små bryster. Men hun sa at de la kun under muskel på de som hadde fjernet brystene helt pga kreft feks. Hun mente jeg hadde nok brystvev. Men jeg er nå ikke så sikker lenger. Det er jo tross alt de som skal ha kunnskapen, og da stolte jeg på kirurgen.
fuerza Skrevet 29. mars 2008 #4036 Skrevet 29. mars 2008 Hei , tester om jeg har skjønt åssen jeg får skrevet til dere! Jeg har lest i denne dagboken siden den startet Og den har hjulpet meg UTROLIG mye! er så takknemlig for alle som har delt sin historie. I går var jeg på collosseum klinikken på konsultasjon. Jeg er 168 cm og 46 kg så jeg har så og si ingen pupper, så den 2. juni ble operasjonsdagen , 260 cc under muskel. Gruer meg så innmari siden det skal bli lagt under muskel. Har fått inntrykk av at det er så vondt. Men er takknemlig for morfinen jeg skal få :D Jeg får operasjonen dekket da legen mente at jeg hadde medisinsk grunnlag til å få det dekket :D jippi! Håper alle har hatt en fin påske. Selv om jeg aldri før har skrevet til dere , så føler jeg at dere er vennnene mine alle sammen for dere vet akkurat hva slags tanker og følelser som jeg har nå siden dere går /har gått igjennom det samme. Fint å vite at noen har 100% forståelse. Heisann =) Gratulerer med operasjonsdato! :D Var det kirurgen på konsultasjonen som mente du hadde medisinsk grunnlag for å få det dekket, eller fastlege? Jeg tror også at jeg har grunnlag for å få en operasjon dekket, men har hørt at man må til fastlege slik at han kan "stille diagnosen" og så må man vente leeenge i kø på operasjon, og det er jeg for utålmodig til! Vet du (eller noen andre) om kirurgen kan kan dokumentere grunnlag for å få dekt en operasjon?
candy_girl88 Skrevet 29. mars 2008 #4037 Skrevet 29. mars 2008 Heisann =) Gratulerer med operasjonsdato! :D Var det kirurgen på konsultasjonen som mente du hadde medisinsk grunnlag for å få det dekket, eller fastlege? Jeg tror også at jeg har grunnlag for å få en operasjon dekket, men har hørt at man må til fastlege slik at han kan "stille diagnosen" og så må man vente leeenge i kø på operasjon, og det er jeg for utålmodig til! Vet du (eller noen andre) om kirurgen kan kan dokumentere grunnlag for å få dekt en operasjon? Takk =D Jeg dro til fastlegen! og fortalte ham åssen jeg følte om kroppen min (og at jeg ikke ville ha giga-pupper, ville bare ha noe i det hele tatt), og flere i familien som hadde hatt/har samme problemer, også at jeg hadde vært hos ernæringsfysiolog for å få bekreftet at måten jeg spiste tydet til at jeg ikke hadde spiseforstyrrelser. at det var rett og slett dna-en min som gjorde at jeg ikke har pupper. så søkte han for meg og to mnd senere ble jeg bedt om å komme til klinikken. så det gikk veldig fint. og fort:-o Så du bør absolutt prøve! hvis det er noe som plager deg med kroppen din og du har komplekser så har du et grunnlag til å få hjelp! På papirene fra klinikken stod det at klinikken måtte gi meg "hjelp" før et år var over, at det måtte være før 9 februar, men collosseum klinikken hjelper folk som står i helsekø , derfor jeg nevnte de for fastlegen (+ at jeg har hørt bra ting om de), så jeg får jo allerede i juni :D Så prøv! Jeg ringte jo først til c.klinikken og de sa jeg måtte snakke med fastlegen min ! Så tror det er det som må til !
candy_girl88 Skrevet 29. mars 2008 #4038 Skrevet 29. mars 2008 Forresten kan du jo sjekke ventetider her: http://www.frittsykehusvalg.no/
fuerza Skrevet 29. mars 2008 #4039 Skrevet 29. mars 2008 Forresten kan du jo sjekke ventetider her: http://www.frittsykehusvalg.no/ Tusen takk for svar! :D Fant ut at ventetiden var 13 uker på å få utredningstime, og 45 uker til innleggelse.. Det er over et år det! :S Nei, tror jeg får gå for den opprinnelige planen min og betale det selv, har spart opp penger. Men er litt surt å betale 30 000 ++ for noe jeg føler meg veldig sikker på jeg kunne fått dekket. Men så lenge resultatet blir bra er det totalt verdt det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå