Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Gjest Imsdal
Skrevet
Med tanke på sminke så står det de stedene jeg har lest, at man IKKE skal ha på det, hvis du leser på fornebuklinikkens sider er jeg ganske sikker på at det står info om oprasjonsdagen der.

det med tannpuss, vet jeg ikke, noen som vet?

Jeg skal også opereres på fornebuklinikken, jeg skal den 15. april.

Hvis det bare er noen dager igjen til du skal, Mariacand, har du ikke fått sånt skriv? Det meste skal vel stå der. Da jeg var på konsultasjon fikk jeg beskjed om at jeg skulle få et skriv med info 14 dager før.

Imsdal, jeg har hørt at du ikke må ha på deg en topp der du må ha armene over hodet for å få den på.

Tenkte meg det, er vel vansklig å ta på seg en topp uten å løfte armene :) det er vel en måned til Mariacand skal opereres? Jeg har fått mitt skriv,

det står

Ansiktsoperasjoner og narkose krever også fjernelse av sminke. Husk eventuell hårfjerning!

men jeg skal vel ikke i noe narkose? Sovemedisin og lokalbedøvelse regnes vel ikke som narkose?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå er det ikke mange dagene igjen til min tur :lur:

Hva slags bukse hadde dere på dere operasjonsdagen? Tenker på for etter operasjonen, klarte dere og kle på dere selv da? Føler ikke for å komme i joggedress akkurat..

Kan man bruke litt sminke? Og hvor avkledd var dere under operasjonen? Bare truse og sånn operasjons"trøye"?

Kan man pusse tennene før operasjonen eller ødelegger man fasten da?

Føler jeg har mast nok på Fornebuklinikken, så jeg gjør et forsøk her først :)

Hei på dere alle.

skal prøve å svare dere så godt jeg kan på dette ;)

1: Jeg anbefaler at dere i alle fall tar med dere joggebukse som dere tar på dere etter operasjonen. Jeg ble nesten kvalm bare ved tanken på å ha på meg noe stramt som f.eks en jeans.

Ta med en singlet som det er såpass mye stretch i. Da kan dere enten ta den over hodet og helt ned over puppene og bare stikke armen i etterpå eller at dere tråkker oppi og drar den opp :ler: Jeg var så stiv og støl de første dagene at jeg var nødt til å gjøre det på denne måten.

2: Jeg måtte kle på meg selv etter operasjonen, fikk litt hjelp med hettejakken.

3: Jeg vil ikke anbefale å ha på sminke, for det kommer til å bli vanskelig å vaske den av før det har gått et par dager :ler: Man har ikke lyst til å bruke tiden på å stå å vaske av seg sminke etter operasjonen.

4:Under operasjonen har du bare på deg truse. Operasjonstrøyen må du ta av før operasjonen, men du har den på når du våkner ;)

5: Det er bare å pusse tennene før operasjonen. Og man kan også ta litt vann for å svelge ned nødvendige tabletter, som f.eks p-piller.

Når du kommer på klinikken får du også litt vann for å svelge et par tabletter ;)

Lykke til med operasjonen jenter ;)

Skrevet

HEI JENTER:

Lurte på noe hvor mye måtte dere betale for bh`n som man tar på etter OP.??

Når jeg ringte opp på klinikken så sa dem 500.-

(Men på skjemaet i fra kosultasjonen står d 700.-)

Det er den Triumf bh en....

Syns det var litt dyrt 700.- :sjenert:

Med tanke på litt stramt budsjett denne mnd. etter å betalt ca 30 000 ++++

Skrevet

Hei , tester om jeg har skjønt åssen jeg får skrevet til dere! Jeg har lest i denne dagboken siden den startet :) Og den har hjulpet meg UTROLIG mye! er så takknemlig for alle som har delt sin historie. I går var jeg på collosseum klinikken på konsultasjon. Jeg er 168 cm og 46 kg så jeg har så og si ingen pupper, så den 2. juni ble operasjonsdagen , 260 cc under muskel. Gruer meg så innmari siden det skal bli lagt under muskel. Har fått inntrykk av at det er så vondt. Men er takknemlig for morfinen jeg skal få :D Jeg får operasjonen dekket da legen mente at jeg hadde medisinsk grunnlag til å få det dekket :D jippi!

Håper alle har hatt en fin påske. Selv om jeg aldri før har skrevet til dere , så føler jeg at dere er vennnene mine alle sammen for dere vet akkurat hva slags tanker og følelser som jeg har nå siden dere går /har gått igjennom det samme. Fint å vite at noen har 100% forståelse.

Skrevet

Hei -K&G- :) ikke lenge til du skal opereres så jeg :-o Lykke til!! onsdag sant?

wow, spennende!! :D

Skrevet
Hei , tester om jeg har skjønt åssen jeg får skrevet til dere! Jeg har lest i denne dagboken siden den startet :) Og den har hjulpet meg UTROLIG mye! er så takknemlig for alle som har delt sin historie. I går var jeg på collosseum klinikken på konsultasjon. Jeg er 168 cm og 46 kg så jeg har så og si ingen pupper, så den 2. juni ble operasjonsdagen , 260 cc under muskel. Gruer meg så innmari siden det skal bli lagt under muskel. Har fått inntrykk av at det er så vondt. Men er takknemlig for morfinen jeg skal få :D Jeg får operasjonen dekket da legen mente at jeg hadde medisinsk grunnlag til å få det dekket :D jippi!

Håper alle har hatt en fin påske. Selv om jeg aldri før har skrevet til dere , så føler jeg at dere er vennnene mine alle sammen for dere vet akkurat hva slags tanker og følelser som jeg har nå siden dere går /har gått igjennom det samme. Fint å vite at noen har 100% forståelse.

hei til deg :) gratulere med operasjonsdato!! :danse:

Skrevet

Fik idag denne fra Fornebuklinikken :-)

Hei Maria!

Takker for mail og jeg skal prøve å svare så godt jeg kan!

Det har ingen betydning om man bruker selvbruningskerm. Men man skal ikke ha

dagkrem eller noen annen form for sminke på operasjonsdagen.

Når det gjelder mulit vitaminer så må man lese pakkningsvedlegget. Det

finnes mange vitaminer på markedet og man skal unngå de som inneholder

E-vitamin og D-vitamin i 14 dager før operasjonen.

Ang undertøy under operasjonen kommer det an på hvilket inngerp som skal

utføres. Ved bukplastikk eller fettsuging lår, sete, mage vil man være uten

undertøy men man er tildekket. Ved feks brystopeasjon kan man beholde

undertøy. Og man har selvfølgelig en trøye på.

Ja man kan pusse tenner før opersjonen, det ødelegger ikke for fasten. Men

ikke drikk vann.

Når det gjelder røyking så skal man helst unngå det i 14 dager før og etter

operasjon, men her også kommer det an på hvilket inngrep som utføres. Ved

store inngrep hvor det er narkose, så skal man ikke røyke før og etter.

Håper at dette ga svar på dine spørsmål og skulle noe være uklart så kan du

lese mer på nettsiden eller sende meg en mail!

God helg!

Skrevet

Hei, velkommen og gratulerer med opersjonsdato! :)

Skrevet
HEI JENTER:

Lurte på noe hvor mye måtte dere betale for bh`n som man tar på etter OP.??

Når jeg ringte opp på klinikken så sa dem 500.-

(Men på skjemaet i fra kosultasjonen står d 700.-)

Det er den Triumf bh en....

Syns det var litt dyrt 700.- :sjenert:

Med tanke på litt stramt budsjett denne mnd. etter å betalt ca 30 000 ++++

700??? :hakeslepp:

På Fornebuklinikken er den inkludert i prisen, og skal man kjøpe en ekstra etter operasjonen koster den 250,-

Da ville jeg heller ha dratt til Lindex og kjøpt en, for der koster de ca 300,-

Skrevet

:velkommen:

Lurer du på noe så er det jo bare å spørre i vei ;)

Skrevet

Var en tur innom jobb i dag, og jeg ble ganske så sår i puppene bare den korte tiden jeg var på besøk der. Barna skal jo kose og sitte i fanget, så det kan jo bli spennende til uka :ler:

Men gleder meg til jeg kan komme meg på jobb igjen også. Man blir litt smågal og småfeit av å gå her hjemme og ikke kan gjøre noen verdens ting :ler:

Skrevet

700 virka veeeldig dyrt for bh-en:-o tror jeg må betale noe rundt 400.

Hei -Bare meg selv- hehe, jobber du i barnehage eller? Uff, hørtes vondt ut, barn er jo ikke akkurat så forsiktig sånn sett.

Takk takk for svar, godt å føle seg velkommen!:)

Ble dere kvalm av antibiotika-en som dere måtte ta før ? hva slags smertestillende fikk dere etterpå ? noen som fikk morfin ?

Skrevet
700 virka veeeldig dyrt for bh-en:-o tror jeg må betale noe rundt 400.

Hei -Bare meg selv- hehe, jobber du i barnehage eller? Uff, hørtes vondt ut, barn er jo ikke akkurat så forsiktig sånn sett.

Takk takk for svar, godt å føle seg velkommen!:)

Ble dere kvalm av antibiotika-en som dere måtte ta før ? hva slags smertestillende fikk dere etterpå ? noen som fikk morfin ?

:ler: ja jeg jobber i barnehage, og med de minste barna. Og de er ikke akkurat forsiktig, men det skal nok gå bra. Er bare å si at jeg har "aua", så er de nok litt forsiktig ;)

Kan nok ikke svare på antibiotikaen, for jeg fikk ikke noe før operasjonen. Hvor skal du opererers forresten?

Etter operasjonen fikk jeg med Panodil og et eller annet Forte ;) Funka bra, men ble litt svimmel og uvel av dem når jeg bevegde meg for mye. Å så hadde det nok litt å gjøre med at jeg ikke spiste så mye de første døgnene.

Skrevet

Ååå jobber du med de minste! De er så nusselige! :) jaa! Aua! :D hehe

skal opereres på collosseum kl. i oslo! oo..kommer ikke til å tenke på noe annet til juni, både på godt og vondt:) ok ! ja , vanskelig å spise de første døgnene? hvor lenge er det siden du opererte da?

Forestiller meg at det blir vanskelig å sove, har du sovet bra?

Skrevet
Hei -K&G- :) ikke lenge til du skal opereres så jeg :-o Lykke til!! onsdag sant?

wow, spennende!! :D

JAAAAAAAAAA onsdag :hakeslepp::duskedame:

:velkommen: forresten=)

Bare 5 dager til!! Deilig... Men du kommer til å se at tiden går fort..

Skal gi full oppdatering så fort jeg er ferdig=)

Men nå skal jeg ikke ta under muskelen da, jeg har oxo hørt at det kan være vondere, men er nok verdt det uansett

Skrevet
700??? :hakeslepp:

På Fornebuklinikken er den inkludert i prisen, og skal man kjøpe en ekstra etter operasjonen koster den 250,-

Da ville jeg heller ha dratt til Lindex og kjøpt en, for der koster de ca 300,-

ja ikke sant?!! samme tenker jeg...

det eneste problemet er vell at jeg ikke vet vilken str. jeg må ha rett etter operasjonen..

700.- var drøyt syns eg..

men blir vell pent nødt til å kjøpe d oxo. :dåne:

men kommer ikke til å kjøpe en extra på klinikken d er bare glemme sak!! :roll:

Heldig du som fikk det med i prisen,er jo samme type bh så teit ikke jeg oxo gjør det..

Skrevet (endret)
Hei alle sammen!

Dere som har lagt under muskelen, kan dere se på denne linken om det er slik puppene er den første perioden etter operasjonen?

Syns de så litt rar ut, men jeg vet at de skal "synke" etterhvert...

Hva sier dere?

http://www.justbreastimplants.com/gallery/set16.htm

Ellers ble de jo veldig fine til slutt.

Elizza

Jeg syntes også at det var veldig spesielt at disse brystene hadde en slik merkelig, og ekstremt lite pen, fasong såpass lenge.. Det er jo snakk om at puppene ser misfostra ut i 4 måneder, sikkert et halv år også om ikke lenger.. Det var jo ikke før ett år var gått at de så normale ut.

Dere som har implantatet under muskel: hadde dere slike bryster (som kvinnen på bildet her) så lenge som i 4 måneder?

Endret av Bianca
Skrevet
Ååå jobber du med de minste! De er så nusselige! :) jaa! Aua! :D hehe

skal opereres på collosseum kl. i oslo! oo..kommer ikke til å tenke på noe annet til juni, både på godt og vondt:) ok ! ja , vanskelig å spise de første døgnene? hvor lenge er det siden du opererte da?

Forestiller meg at det blir vanskelig å sove, har du sovet bra?

Er to uker og to dager siden jeg opererte ;)

:ler: tenkte ikke på så annet den siste måneden jeg heller ;)

Det var både litt vanskelig å spise de første døgnene + at jeg ikke hadde så mye matlyst visstnok. Jeg trodde selv at jeg hadde spist masse, men kjære har i ettertid fortalt meg at jeg de to første dagene bare hadde spist to rundstykker + noen skjeer med middag :overrasket:

Og kjære måtte mate meg de to første dagene, for ellers mistet jeg bare maten nedi bh`en :hoho: Ble så stiv og støl da bedøvelsen gikk ut, så det var vanskelig å få noe i munnen :ler:

Og da jeg var på kontroll to dager etter operasjonen og sykesøsteren tok av meg bh`en sa hun: Ja, her var det mye smuler :ler:

Jeg hadde vanskeligheter med å sove de første nettene pga at jeg fikk så vondt i ryggen og nakken ettersom man må sitte å sove. Jeg ligger fortsatt ikke helt rett ut, men har et par puter. Men jeg kan nå sove litt på høyre side om natta :hoppe: Avlaster ryggen litt ;)

Men etter en uke så kommer man seg bare mer og mer for hver dag. Så nå er det mest ubehagelig når jeg står opp om morgenen. Det eneste som er ubehagelig nå på dagtid er at puppene blir så ekstremt tørre og såre. Men var på apoteketi går og kjøpte salve mot tørre og såre brystvorter etter amming, og den hjalp veldig!

Men det er ingen ting å gruve seg for. De første dagene etter operasjonen tenkte jeg at dette skal jeg aldri gjøre igjen, men nå kunne jeg godt gjort det igjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...