maxxi Skrevet 14. april 2018 #39721 Skrevet 14. april 2018 50 minutter siden, PiratKine skrev: Hei! Hvis du ser ett par sider tilbake så oppdaterte jeg ganske nylig hvordan det har vært for meg disse to dagene, dersom du vil lese litt om erfaring. Opererte på torsdag😊 Takk!
Tamarari Skrevet 14. april 2018 #39722 Skrevet 14. april 2018 2 timer siden, maxxi skrev: Hei! Jeg lurer fælt på hvordan erfaringer dere har etter å ha tatt silikon. Operasjon, rett etter, og generelt tiden etter. Jeg har endelig fått time hos Aleris Lillesand/Agder, og det nærmer seg virkelig. Kjenner nervene! Jeg var veldig klar til kirugen at jeg ville ha så naturlige bryster som mulig, ham mente da det mest naturlige og greieste for meg var dråpeformet 255 mg over muskel. Jeg er 175 høy og rundt 69 kg. Jeg har veldig stor beinbygning, og drevet med idrett siden jeg var veldig ung. Så pupper har jeg egentlig aldri hatt noe av hehe. Jeg er nå 23 år, og har endelig mulighet og guts til og få gjort det jeg har tenkt på helt siden jeg var rundt 13 år.. Så om noen kan dele noen erfaringer med meg, så takker jeg for svar Jeg har en veldig fysisk jobb, mange tunge løft. Men har snakket åpent med jobb, (var drit nervøs for å fortelle det) og jeg kan ta 7 dager ferie, blir da nesten 2 uker fra da det er noen helligdager rundt om den tiden. Og at jeg må ta det litt forsiktig de første ukene på jobb. Og noen som har vært hos Aleris Lillesand/Agder? Prøvd å få lagt inn dette i Ceecee hemmelige verden ei stund nå, men popper bare opp i andre kategorier tror jeg haha! Jeg oppdaterte også lengre bak i forumet samme dag som operasjonen, noen dager etter operasjonen, så en uke, 2 uker, 3 osv. Opererte på Fornebu i Oslo i februar. Har under muskelen og hadde ikke noe særlig smerter i etterkant. Var støl og stiv og følte press, men klarte meg selv. Bare å spørre om det er andre ting du lurer på jeg har ca samme str som kirurgen anbefaler deg, men er ca 10 cm lavere og lettere enn deg. Jeg synes de er store på meg, men det er bare fordi jeg var helt flat før og ikke er vant til dem enda. Ingen som har kommentert noe- ikke de som kjenner meg godt heller
Million Skrevet 14. april 2018 #39723 Skrevet 14. april 2018 18 timer siden, PiratKine skrev: Er det flere som sleit med kvalme av og på i noen dager etter op? Nei, ikke kvalme, men dårlig matlyst. Det hadde kanskje med de smertestillende pillene å gjøre, antar jeg. Noe var det, for jeg orket faktisk ikke sjokolade en gang, og det tyder på at noe var unormalt. Jeg fikk i tillegg influensa fem dager etter operasjonen, så jeg spiste veldig dårlig i nesten to uker etter operasjonen. Gikk ned to kilo - de har jeg imidlertid fått tilbake så snart influensaen var over og matlysten kom tilbake 1
Melomafia Skrevet 14. april 2018 #39724 Skrevet 14. april 2018 3 timer siden, Nelli skrev: Dere som har operert, når dusjet dere første gangen? 4 dager etter 🙂
maxxi Skrevet 14. april 2018 #39725 Skrevet 14. april 2018 55 minutter siden, Tamarari skrev: Jeg oppdaterte også lengre bak i forumet samme dag som operasjonen, noen dager etter operasjonen, så en uke, 2 uker, 3 osv. Opererte på Fornebu i Oslo i februar. Har under muskelen og hadde ikke noe særlig smerter i etterkant. Var støl og stiv og følte press, men klarte meg selv. Bare å spørre om det er andre ting du lurer på jeg har ca samme str som kirurgen anbefaler deg, men er ca 10 cm lavere og lettere enn deg. Jeg synes de er store på meg, men det er bare fordi jeg var helt flat før og ikke er vant til dem enda. Ingen som har kommentert noe- ikke de som kjenner meg godt heller Takk for svar! Var du også nervøs før operasjonen? Tenkte bare for min del, har jo tenkt på det i maange år, og er endelig nå jeg har muligheten. Men merker nå som alt er klart og det bare er å vente, så er det mange tanker rundt det. Tror jeg har litt kalde føtter kanskje, og spent på tiden etter ang komplikasjoner Og kan du fortsette som før du tok silikon, at det ikke hemmer deg på noen måte?
Million Skrevet 14. april 2018 #39726 Skrevet 14. april 2018 Nesten 8 uker siden operasjonen Tid for rapport igjen:-) Det er lørdag i dag, og på mandag er det faktisk gått hele 8 uker siden jeg tok operasjonen på Aleris, Majorstuen i Oslo. Opererte inn 250 CC over brystmuskel. Endte opp med en pen B-cup størrelse som passer min kropp perfekt. Ser naturlig og fint ut :-) Hvis noen husker det fra mine tidligere rapport i tråden, så skjedde det noe etter tre uker (eller var det to uker?) som ga meg store smerter i høyre bryst. Jeg tror jeg rev opp såret innvendig, det under implantatet inni det høyre brystet der det hadde grodd fast innvendig, for det kjentes bokstavelig talt ut som noe "revnet" inni der da jeg brukte høyre armen til å få opp en tung metalldør i vaskekjelleren her. Det tok 3 uker før det grodde. Nå er det gått ytterligere et par uker, og smerten er heldigvis borte. Hva enn det var som skjeddde da jeg opplevde den brå og voldsomme smerten inni brystet, så har det leget seg nå og jeg kan nå strekke ut armen og gripe ting uten å føle noe. Kan f.eks. strekke opp armen og ta ned noe fra øverste kjøkkenskap nå uten å kjenne noe. Heldigvis! Det har altså grodd og ordnet seg av seg selv. Så vær forsiktig i begynnelsen, jenter....! Jeg slurvet og satte i gang med tunge ting og husarbeid uten å ta hensyn, etter bare to uker, og det straffet seg. I tillegg hadde jeg jo problemet med utrolig vonde og såre brystvorter i ukesvis. Jeg var ikke vant til å gå med bh i det hele tatt, og så plutselig måtte jeg gå med en pinetrang sports-bh døgnet rundt! Kjentes ut som brystvortene skulle ramle av, så såre og vonde var de, stikninger som ilte, brant og stakk hele tiden. Det var noen i denne tråden som sa at brystvortene måtte herdes. Det hørtes jo logisk ut, for brystvortene ble jo klemt mellom en stram sports-bh på oversiden og implantatet som presset fra undersiden, som en slags sandwich med brystvortene i midten. Så det viste seg å stemme, de trengte herding. Etter fire uker med det, begynte smerten plutselig en dag å dempe seg, og for hver dag ble brystvortene bedre. Nå har det vært helt fint i flere uker, og jeg kjenner overhodet ingenting fra brystvortene lenger. De er herdet! Bruker vanlige bh-er nå (uten bøyler) og det går helt fint uten at jeg kjenner noe. Brystene har nok seget ned på plass der de skal være nå. De har dannet et lite heng som skjuler arret etter operasjonen. Jeg har ikke noe pent arr (ikke ennå iallfall), men det plager meg ikke (det ante meg på forhånd, fordi jeg pleier ikke ha sånn hud som danner pene arr). Man ser det ikke rett forfra uansett. Brystene sitter altså ikke like høyt lenger, sånn de gjorde de første dagene etter operasjonen, og kjennes nå faktisk ut som en del av kroppen min. Jeg er ikke lenger bevisst på "noe fremmedlegemer foran på brystkassen" hele tiden, nå føles de som en del av meg selv. Helt normalt kjennes det :-) Jeg er kjempefornøyd med mine nye pupper, som nå føles både naturlige og som "mine egne". Alt i alt, var det verdt det, selv om jeg var litt uheldig i starten med ekstra smerter som beskrevet ovenfor. Dette er nå et tilbakelagt stadium, og alt kjennes nå bra ut. 1
VinterRose Skrevet 14. april 2018 #39727 Skrevet 14. april 2018 @Million Takk som deler dine erfaringer! 2
Tamarari Skrevet 14. april 2018 #39728 Skrevet 14. april 2018 (endret) 56 minutter siden, maxxi skrev: Takk for svar! Var du også nervøs før operasjonen? Tenkte bare for min del, har jo tenkt på det i maange år, og er endelig nå jeg har muligheten. Og kan du fortsette som før du tok silikon, at det ikke hemmer deg på noen måte? Ja. Dagen før så lurte jeg på hva i helvette det var jeg drev med for å være ærlig. Begynte å tenke at jeg kom til å hate meg selv for å gjøre noe sånt mot en frisk og fin kropp dersom det skulle gå galt. Når dette er sagt hadde jeg allerede avlyst 2 op før jeg gjennomførte. Første gang jeg bestilte operasjon var jeg 23, nå er jeg snart 30. Jeg avlyste av den grunn at jeg fikk kalde føtter og angret på at jeg ville gjøre det. Men denne gangen visste jeg at jeg kom til å ville det igjen så fort nervene var borte. Men man skal være sikker. Man forandrer ikke bare kroppen; man har tatt et standpunkt i debatten om plastisk kirurgi, man blir møtt med fordommer fra seg selv og andre, og det er ikke sikkert at det blir som man har tenkt. Når det er sagt angrer jeg ikke noe. Jeg er bare 2 mnd post op, så jeg klarer ikke å ta push ups, løfte veldig tungt uten at det føles tatt. Ellers hinder det meg på ingen måte overhode. Jeg føler meg 100 prosent som meg selv når det er sagt- kanskje blir man aldri 100 prosent sikker på at man vil/ ikke vil. I såfall man angrer kan man tenke at man betalte 40.000 for en skikkelig lærepenge og at det var det som skulle til for å bli fornøyd uten. Haha, ikke vet jeg. Det er hvert fall svært få som fjerner (før man evt blir eldre) når man først har gjort det. Endret 14. april 2018 av Tamarari
maxxi Skrevet 14. april 2018 #39729 Skrevet 14. april 2018 44 minutter siden, Tamarari skrev: Ja. Dagen før så lurte jeg på hva i helvette det var jeg drev med for å være ærlig. Begynte å tenke at jeg kom til å hate meg selv for å gjøre noe sånt mot en frisk og fin kropp dersom det skulle gå galt. Når dette er sagt hadde jeg allerede avlyst 2 op før jeg gjennomførte. Første gang jeg bestilte operasjon var jeg 23, nå er jeg snart 30. Jeg avlyste av den grunn at jeg fikk kalde føtter og angret på at jeg ville gjøre det. Men denne gangen visste jeg at jeg kom til å ville det igjen så fort nervene var borte. Men man skal være sikker. Man forandrer ikke bare kroppen; man har tatt et standpunkt i debatten om plastisk kirurgi, man blir møtt med fordommer fra seg selv og andre, og det er ikke sikkert at det blir som man har tenkt. Når det er sagt angrer jeg ikke noe. Jeg er bare 2 mnd post op, så jeg klarer ikke å ta push ups, løfte veldig tungt uten at det føles tatt. Ellers hinder det meg på ingen måte overhode. Jeg føler meg 100 prosent som meg selv når det er sagt- kanskje blir man aldri 100 prosent sikker på at man vil/ ikke vil. I såfall man angrer kan man tenke at man betalte 40.000 for en skikkelig lærepenge og at det var det som skulle til for å bli fornøyd uten. Haha, ikke vet jeg. Det er hvert fall svært få som fjerner (før man evt blir eldre) når man først har gjort det. Hjalp litt og vite at det ikke bare er meg som er litt nervøs før operasjon haha Tusen takk for svar!
Nelli Skrevet 14. april 2018 #39730 Skrevet 14. april 2018 5 timer siden, PiratKine skrev: Det gjorde jeg! Var bedre i natt. Sliter generelt med å sovne, men det er ikke på grunn av smerter eller skjelving heldigvis. Er bare uvant og ubehagelig å ligge på ryggen. Men MÅ visst bare gjøre det i 3-4 dager i følge Fornebu? Noe som jeg syntes var litt rart for jeg syntes alle blir anbefalt å ligge på rygg og hevet i ukesvis?🤔 Står i mine papirer at jeg kan dusje på dag 4, som blir mandag for meg. Så godt å høre
Nelli Skrevet 14. april 2018 #39731 Skrevet 14. april 2018 1 time siden, maxxi skrev: Takk for svar! Var du også nervøs før operasjonen? Tenkte bare for min del, har jo tenkt på det i maange år, og er endelig nå jeg har muligheten. Men merker nå som alt er klart og det bare er å vente, så er det mange tanker rundt det. Tror jeg har litt kalde føtter kanskje, og spent på tiden etter ang komplikasjoner Og kan du fortsette som før du tok silikon, at det ikke hemmer deg på noen måte? Jeg skal operere om et par dager, og er sykt nervøs....mest for tiden etterpå Hater å se helt "ferske" operasjonssår på meg selv, så gruer meg til den første dusjen
Nelli Skrevet 14. april 2018 #39732 Skrevet 14. april 2018 (endret) Trøstespiser sjokkis de lux i dag altså Skjønner egentlig ikke helt hva jeg driver med, sukk......men vil jo ha fine pupper Endret 14. april 2018 av Nelli
maxxi Skrevet 14. april 2018 #39733 Skrevet 14. april 2018 43 minutter siden, Nelli skrev: Jeg skal operere om et par dager, og er sykt nervøs....mest for tiden etterpå Hater å se helt "ferske" operasjonssår på meg selv, så gruer meg til den første dusjen Spennende! Egentlig mye det jeg også tenker på, jeg er ikke så glad i ekle sår. Så gruer meg au litt til første gang jeg får sett ordentlig på det haha! 1
Superblomst Skrevet 14. april 2018 #39734 Skrevet 14. april 2018 3 minutter siden, maxxi said: Spennende! Egentlig mye det jeg også tenker på, jeg er ikke så glad i ekle sår. Så gruer meg au litt til første gang jeg får sett ordentlig på det haha! Om det er en liten trøst får man jo ikke ta av tapen og se på det før det har gått ca 2 uker, og da er det ikke sår lenger
Nelli Skrevet 14. april 2018 #39735 Skrevet 14. april 2018 (endret) 1 time siden, Superblomst skrev: Om det er en liten trøst får man jo ikke ta av tapen og se på det før det har gått ca 2 uker, og da er det ikke sår lenger Det var faktisk en trøst! Når man dusjer første gangen, så føner man bare tapen etterpå ikke sant? (jeg mener jeg gjorde det)...... Har glemt hvordan dette var.... Endret 14. april 2018 av Nelli
Jaktenka Skrevet 14. april 2018 #39736 Skrevet 14. april 2018 8 timer siden, PiratKine skrev: Det gjorde jeg! Var bedre i natt. Sliter generelt med å sovne, men det er ikke på grunn av smerter eller skjelving heldigvis. Er bare uvant og ubehagelig å ligge på ryggen. Men MÅ visst bare gjøre det i 3-4 dager i følge Fornebu? Noe som jeg syntes var litt rart for jeg syntes alle blir anbefalt å ligge på rygg og hevet i ukesvis?🤔 Står i mine papirer at jeg kan dusje på dag 4, som blir mandag for meg. Jeg sover med hevet rygg fortsatt 😁
VinterRose Skrevet 14. april 2018 #39737 Skrevet 14. april 2018 Til dere som har operert for en god stund siden, la oss si ca et halvt år og lenger siden, hvordan er arrene deres nå? Er du fornøyd eller skuffet over arrenes utvikling. Noen som hat tatt noen form for arrbehandling?
PiratKine Skrevet 14. april 2018 #39738 Skrevet 14. april 2018 Fysøren.. nå rister jeg og er i ubehag igjen.. blir ikke klok på dette.. Er ikke noe morro...
VinterRose Skrevet 14. april 2018 #39739 Skrevet 14. april 2018 44 minutter siden, PiratKine skrev: Fysøren.. nå rister jeg og er i ubehag igjen.. blir ikke klok på dette.. Er ikke noe morro... Huff, føler med deg! Leit at du skal ha det så tøft.
Nelli Skrevet 15. april 2018 #39740 Skrevet 15. april 2018 9 timer siden, PiratKine skrev: Fysøren.. nå rister jeg og er i ubehag igjen.. blir ikke klok på dette.. Er ikke noe morro... Nei så kjedelig, huff høres virkelig ikke godt ut!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå