Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå nærmer det seg med stormskritt for meg! 12 dager til jeg skal legge meg under kniven! Uææ!!
Det har falt på 295cc, anatomiske implantater under muskel, (Sto jo mellom dette, eller 200cc runde over muskel)

Er veldig spent og litt nervøs. Håper at resultatet blir sånn som jeg håper og at arrene ikke blir stygge. IGJEN - så tas alle råd og tips imot med stor takk! Både hva som er lurt før og etter operasjon. Og gjerne fra erfaring med lik mengde, samme proteser eller samme type operasjon (under muskel/anatomisk under muskel)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan får jeg delt bilder her? Veldig fornøyd med resultatet 3 uker etter opr :)

Skrevet

Når begynte dere å ligge på siden å sove? utrolig lei av å ligge på ryggen nå ... snart 2 uker etter opr :)

Skrevet

Når begynte dere å ligge på siden å sove? utrolig lei av å ligge på ryggen nå ... snart 2 uker etter opr :)

Jeg begynte sånn smått etter 2 uker, og når du først har prøvd deg fram litt så det fort til du klarer å ordentlig ligge på siden :) Etter 4 uker så lå jeg på magen uten problemer, men husker jeg var skeptisk til å begynne med i frykt for å ødelegge noe :P

Skrevet (endret)

Da har jeg bestilt operasjons time hos dr. Schistad 12. november på fornebuklinikken. Jeg veier 45 kg og er 157 cm, har lite fettprosent, alltid hatt det. Derfor blir jeg å ta under muskelen moderat profil runde proteser. Jeg er veldig på at det skal se så naturlig ut som mulig. Vil ikke ha som to ballonger som er festet på brystkassa. Det står mellom 210 og 240, men er veldig usikker egentlig hva som vil se best ut på meg. Har veldig småe pupper, fyller ikke ut en A. Har hatt lenge lyst på silikon, og nå gjør jeg det faktisk. Grugleder meg, gruer meg til smerten da jeg har fra før av veldig lite smerteterskel. Skal bli bra å kunne føle seg vel i kjoler og genserer som har liten utringing, og slippe å tenke over om man kan bruke de forskjellige klærne pga. "puppene" som er få små til å brukes til noen av klærne. 

Endret av elle4
Skrevet

Da har jeg bestilt operasjons time hos dr. Schistad 12. november på fornebuklinikken. Jeg veier 45 kg og er 157 cm, har lite fettprosent, alltid hatt det. Derfor blir jeg å ta under muskelen moderat profil runde proteser. Jeg er veldig på at det skal se så naturlig ut som mulig. Vil ikke ha som to ballonger som er festet på brystkassa. Det står mellom 210 og 240, men er veldig usikker egentlig hva som vil se best ut på meg. Har veldig småe pupper, fyller ikke ut en A. Har hatt lenge lyst på silikon, og nå gjør jeg det faktisk. Grugleder meg, gruer meg til smerten da jeg har fra før av veldig lite smerteterskel. Skal bli bra å kunne føle seg vel i kjoler og genserer som har liten utringing, og slippe å tenke over om man kan bruke de forskjellige klærne pga. "puppene" som er få små til å brukes til noen av klærne. 

Så spennende! Jeg har også bestemt meg for å ta ved fornebuklinikken, men har ikke vært på konsultasjonstime enda, da jeg bor på vestlandet (vil heller møte opp for konsultasjon enn telefonkonsultasjon).

Vi er nokså like, jeg veier 42kg og er 157 høy.  Men har et stort ønske om å få kunne ta over muskel, da jeg er redd for smertene ved å ta under. Fyller nå en B. 

Hvordan var konsultasjonen der? Og inntrykket av klinikken? Lang ventetid på operasjon? Var det utelukket for deg å ta over muskel?

Håper du skriver en del om opplevelsen før og etter! :-)

Skrevet (endret)

Så spennende! Jeg har også bestemt meg for å ta ved fornebuklinikken, men har ikke vært på konsultasjonstime enda, da jeg bor på vestlandet (vil heller møte opp for konsultasjon enn telefonkonsultasjon).

Vi er nokså like, jeg veier 42kg og er 157 høy. Men har et stort ønske om å få kunne ta over muskel, da jeg er redd for smertene ved å ta under. Fyller nå en B.

Hvordan var konsultasjonen der? Og inntrykket av klinikken? Lang ventetid på operasjon? Var det utelukket for deg å ta over muskel?

Ikke legg over muskel kun fordi du er redd for smerter ved å legge under. Jeg la under og hadde null smerter. Tok ikke noe smertestillende. Tok på fornebu jeg også. 240cc. Anbefaler Lars Haukeland. Fantastisk kirurg. Har gjort andre operasjoner hos han også. Endret av amadine
Skrevet

Ikke legg over muskel kun fordi du er redd for smerter ved å legge under. Jeg la under og hadde null smerter. Tok ikke noe smertestillende. Tok på fornebu jeg også. 240cc. Anbefaler Lars Haukeland. Fantastisk kirurg. Har gjort andre operasjoner hos han også.

Så godt å høre at du er fornøyd med Fornebuklinikken. :-)

Jeg vil helst ta over pga. smertene ved å ta under og på grunn av resultatet.

Men må jo høre hva de anbefaler først selvfølgelig. (Ender nok opp med måtte ta under siden jeg er så liten..)

Men hvor lang tid gikk det fra konsultasjon til op. for deg?

Skrevet (endret)

Vi er nokså like, jeg veier 42kg og er 157 høy.  Men har et stort ønske om å få kunne ta over muskel, da jeg er redd for smertene ved å ta under. Fyller nå en B. 

Jeg var på konsultasjon i sommer hos dr. Utvoll, men var litt usikker om han er den rette kirurgren. Er jo et stort inngrep, da vil jeg at det skal være en veldig flink kirurg. Har lest mye bra om dr. Schistad, derfor falt valget på han. Jeg har ikke vært på konsultasjon hos dr. Schistad, men dr. Utvoll anbefalte mellom 210 og 240. Det er uaktuelt for meg å ta over muskelen, og det har jeg vært klar over så lenge jeg har hatt lyst på silikon. Jeg har veldig lite fett på brystkassa, og vil ikke ha kant med silikon, derfor blir det under muskelen. Vil også at det skal se naturlig ut og ikke rope silikon. Jeg tar konsultasjonen hos dr. Schistad samme dag som operasjonen for jeg bor opp i Finnmark, og litt dyrt å reise dit bare for konsultasjonstime. Inntrykket av klinikken var at det var rolig og fint, hyggelig personal. Vet ikke om det er lang ventetid med operasjon. Jeg hadde bestemt meg for å ta når jeg har to dager fri fra skolen i november. Bestilt jo også to måneder før, for å være sikker at jeg får operasjon den dagen jeg vil ha den. Jeg tenker på operasjonen hverdag nå, er så spent hvordan det blir :D

Endret av elle4
Skrevet

Er det noen som vet om man betaler full pris ved operasjon nr 2? Jeg er ikke fornøyd med størrelsen og de dekker ikke brystet godt nok og jeg vil derfor legge inn større implantater. Jeg har fått ripling i begge brystene, men vet at dette ikke blir dekket ved ny operasjon. Vet bare ikke om jeg kun trenger å betale for nye implantater eller full pris?

Vet dere også hvor lenge man må vente for ny operasjon? Er nå 4 mnd siden min første.

Hei! Har hørt fra forskjellige at en trenger ikke å betale full pris om det ikke er så lenge siden første operasjonen. Tcmn trengte blandt annet ikke å betale full pris, men det kommer sikkert veldig an på klinikken. Tcmn fikk også rippling, men det var ikke pga at hun hadde gått ned i vekt, så det måtte opererest bort.  

Har du dråpeformede eller runde? Dråpeformede proteser har jo større risiko for rippling.

Jeg er heller ikke fornøyd med størrelsen, ser like store ut som før (brukte bombshell da), men kommer nok til å operere meg på nytt. Men må spare opp penger igjen, da jeg brukte opp alle mine sparepenger på den første operasjonen. Er lærling som helsearbeider, så må vente til jeg er ferdig med det også.. Men får håpe jeg har fått spart opp pengene til jeg er ferdig!  :) Skal på kontroll i oktober en gang, så tenkte jeg skulle høre med dem om hva prisen vil vere da.

Skrevet

Hei! Har hørt fra forskjellige at en trenger ikke å betale full pris om det ikke er så lenge siden første operasjonen. Tcmn trengte blandt annet ikke å betale full pris, men det kommer sikkert veldig an på klinikken. Tcmn fikk også rippling, men det var ikke pga at hun hadde gått ned i vekt, så det måtte opererest bort.  

Har du dråpeformede eller runde? Dråpeformede proteser har jo større risiko for rippling.

Jeg er heller ikke fornøyd med størrelsen, ser like store ut som før (brukte bombshell da), men kommer nok til å operere meg på nytt. Men må spare opp penger igjen, da jeg brukte opp alle mine sparepenger på den første operasjonen. Er lærling som helsearbeider, så må vente til jeg er ferdig med det også.. Men får håpe jeg har fått spart opp pengene til jeg er ferdig!  :) Skal på kontroll i oktober en gang, så tenkte jeg skulle høre med dem om hva prisen vil vere da.

Jeg skal operere mine på nytt. Jeg fikk beskjed om at det koster 24000 kr. Jeg måtte vente hvertfall et år, helst litt lenger. Er litt over et år siden jeg opererte så har planer om å operere meg på nytt snart. 

Skrevet

Hei og takk for svar!

Mine ser også like store ut som da jeg gikk med bombshell før. Til og med ikke moren min har sett at jeg har operert selvom jeg har gått med både utringning og stramme topper når jeg har vært på besøk. Hun pleier å legge merke til alle forandringer så det sier sitt :P

Jeg har runde proteser, men har lite fett på brystet så er nok derfor jeg har fått ripling. Vet ikke om det hjelper å få større proteser med tanke på riplingen, men riplingen plager meg ikke så mye som størrelsen.

Hvor opererte du? Jeg opererte på nobelklinikken og skal også på kontroll i oktober :)

Skrevet

Jeg skal operere mine på nytt. Jeg fikk beskjed om at det koster 24000 kr. Jeg måtte vente hvertfall et år, helst litt lenger. Er litt over et år siden jeg opererte så har planer om å operere meg på nytt snart.

Hva er grunnen til at du opererer på nytt? Og hva kostet første operasjon? Og hvilken klinikk? :)

Skrevet

Så godt å høre at du er fornøyd med Fornebuklinikken. :-)

Jeg vil helst ta over pga. smertene ved å ta under og på grunn av resultatet.

Men må jo høre hva de anbefaler først selvfølgelig. (Ender nok opp med måtte ta under siden jeg er så liten..)

Men hvor lang tid gikk det fra konsultasjon til op. for deg?

Tror det gikk ca seks uker fra konsultasjon til operasjon.
Skrevet

Hva er grunnen til at du opererer på nytt? Og hva kostet første operasjon? Og hvilken klinikk? :)

Opererer meg på nytt fordi jeg ikke er fornøyd med størrelsen. Betalte ca 50000 for operasjonen, brystløft pluss innlegg. Fornebuklinikken.
Skrevet

Åh, det var lenge å vente  :frown: Håper du blir fornøyd om du opererer deg på nytt! Mye penger å betale i utgangspunktet, så lite gøy å ikke bli fornøyd og må punge ut enda mer..

Skrevet

Hei og takk for svar!

Mine ser også like store ut som da jeg gikk med bombshell før. Til og med ikke moren min har sett at jeg har operert selvom jeg har gått med både utringning og stramme topper når jeg har vært på besøk. Hun pleier å legge merke til alle forandringer så det sier sitt :P

Jeg har runde proteser, men har lite fett på brystet så er nok derfor jeg har fått ripling. Vet ikke om det hjelper å få større proteser med tanke på riplingen, men riplingen plager meg ikke så mye som størrelsen.

Hvor opererte du? Jeg opererte på nobelklinikken og skal også på kontroll i oktober :)

Ja, er ingen som har sett det på meg heller.. 

Jeg opererte på Teres Bergen. Angrer nå i ettertid at jeg ikke gikk på konsultasjonstime på flere plasser.. Følte at kirurgen forstod meg der, men på operasjonsdagen virket det som at han hadde glemt meg. Følte også at alt var bare et hastverk. Virket som at alle sammen stresset da sykepleier, anestilegen og kirurgen kom inn til meg. Tror de var litt etter skjema, med tanke på at jeg ventet i 4 timer før jeg kom til operasjonssalen..

Du får høre på kontrollen om hva som kan hjelpe mot ripplingen, og ikke minst pris på en ny operasjon! Håper det ordner seg! 

Skrevet

Nå er puppene mine snart ett år gamle :D er kjempefornøyd fremdeles, de er helt perfekte :D :D

Er blitt alt for puppeopphengt da, står alltid å ser på de i speilet og forteller samboeren min hvor glad jeg er i de :fnise:

Skrevet

Nå er puppene mine snart ett år gamle :D er kjempefornøyd fremdeles, de er helt perfekte :D :D

Er blitt alt for puppeopphengt da, står alltid å ser på de i speilet og forteller samboeren min hvor glad jeg er i de :fnise:

Så bra du fortsatt er fornøyd! Kan du si noe om type protese, over/under muskel, cc og utgangspunkt? Skal få mine om 6 dager!!

Skrevet

Idag skal jeg på min første konsultasjonstime på Teres Nobel! Noen som har noen erfaringer med den klinikken? Og noe jeg burde huske å spørre om på konsultasjonstimen? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...