Ompalompas Skrevet 5. mai 2015 #36821 Skrevet 5. mai 2015 Nå forstår jeg lite dere.. Under etterkontrollen i dag sa kirurgen at jeg må begynne med spilebh etter 2-3 måneder fordi brystene mine nå er mer fyldige øverst enn nederst. Jeg trodde dette var vanlige når man la under muskel fordi muskelen er hoven? Han sa det var viktig at jeg bruker spilebh såpass tidlig fordi brystene skal få den runde formen nederst, og ikke blir rette pga sportsbh. Jeg syns dette hørtes veldig snodig ut, men må jo bare stole på han for han har tross alt drevet med dette i mange år Er det noen andre som har fått lignende beskjed?
amadine Skrevet 5. mai 2015 #36822 Skrevet 5. mai 2015 Nå forstår jeg lite dere.. Under etterkontrollen i dag sa kirurgen at jeg må begynne med spilebh etter 2-3 måneder fordi brystene mine nå er mer fyldige øverst enn nederst. Jeg trodde dette var vanlige når man la under muskel fordi muskelen er hoven? Han sa det var viktig at jeg bruker spilebh såpass tidlig fordi brystene skal få den runde formen nederst, og ikke blir rette pga sportsbh. Jeg syns dette hørtes veldig snodig ut, men må jo bare stole på han for han har tross alt drevet med dette i mange år Er det noen andre som har fått lignende beskjed? Hvilken lege har du vært hos? Jeg brukte bh uten spiler i 6 mnd.
Tuva2002 Skrevet 5. mai 2015 #36823 Skrevet 5. mai 2015 Nå forstår jeg lite dere.. Under etterkontrollen i dag sa kirurgen at jeg må begynne med spilebh etter 2-3 måneder fordi brystene mine nå er mer fyldige øverst enn nederst. Jeg trodde dette var vanlige når man la under muskel fordi muskelen er hoven? Han sa det var viktig at jeg bruker spilebh såpass tidlig fordi brystene skal få den runde formen nederst, og ikke blir rette pga sportsbh. Jeg syns dette hørtes veldig snodig ut, men må jo bare stole på han for han har tross alt drevet med dette i mange år Er det noen andre som har fått lignende beskjed? Jeg fikk også beskjed om at jeg kunne (ikke måtte) bruke spielebh så tidlig. Det var faktisk også positivt med spielebh i forhold til arrene, da fikk de visstnok mer press på seg og ble penere sa kirurgen min. Men leser jo at de fleste har fått beskjed om å ikke bruke spilebh på 6 mnd. Men kanskje ikke så lurt med en som pusher? Syns du skal høre på det din kirurg har sagt jeg, det kommer nok jeg til å gjøre
Ompalompas Skrevet 5. mai 2015 #36824 Skrevet 5. mai 2015 Hvilken lege har du vært hos? Jeg brukte bh uten spiler i 6 mnd. Jeg har vært hos dr. Lykke fra nobelklinikken. Det står i papirene jeg har fått at jeg skal bruke spilefri fram til 6 mnd og da jeg spurte han om det så sa han at jeg må begynne med spiler tidligere for at mine bryster skal bli rundere. Jeg ble glad da han sa det for da kan jeg jo ha på vanlig bh tidligere, men så begynte jeg å stusse over det da jeg kom hjem fordi "alle andre" får beskjed om å vente 6 mnd.
Ompalompas Skrevet 5. mai 2015 #36825 Skrevet 5. mai 2015 Jeg fikk også beskjed om at jeg kunne (ikke måtte) bruke spielebh så tidlig. Det var faktisk også positivt med spielebh i forhold til arrene, da fikk de visstnok mer press på seg og ble penere sa kirurgen min. Men leser jo at de fleste har fått beskjed om å ikke bruke spilebh på 6 mnd. Men kanskje ikke så lurt med en som pusher? Syns du skal høre på det din kirurg har sagt jeg, det kommer nok jeg til å gjøre Hmm, rart det er så forskjellig! Hvor opererte du? Det var pga formen på brystene mine at jeg skulle begynne tidlig med spiler, og han sa ingenting om arrene. Jeg skal ikke bruke pushup nei, for da vil de jo dyttes enda lenger opp og er mot sin hensikt Han sa det var veldig viktig at jeg brukte riktig størrelse så spilene ligger riktig i forhold til puppene til de er slik de skal. Men skal tilbake etter 6 uker for å se på det da. Puppene er jo bare fem dager gamle og mye kan skje innen den tid
Tuva2002 Skrevet 5. mai 2015 #36826 Skrevet 5. mai 2015 Hmm, rart det er så forskjellig! Hvor opererte du? Det var pga formen på brystene mine at jeg skulle begynne tidlig med spiler, og han sa ingenting om arrene. Jeg skal ikke bruke pushup nei, for da vil de jo dyttes enda lenger opp og er mot sin hensikt Han sa det var veldig viktig at jeg brukte riktig størrelse så spilene ligger riktig i forhold til puppene til de er slik de skal. Men skal tilbake etter 6 uker for å se på det da. Puppene er jo bare fem dager gamle og mye kan skje innen den tid Jeg har ikke operert enda men skal operere i Moss. Ja rart de sier så mye forskjellig, kan jo være at det er litt forskjell fra person til person og
Stjerten Skrevet 5. mai 2015 #36827 Skrevet 5. mai 2015 Jeg føler at 300cc anatomisk under muskel er aaltfor lite, men jeg har faktisk ikke plass til mer:( Huff.. vet ikke hva jeg skal ta meg til.. hei. jeg har295 CC anatomiske, jeg syns det er stort nok, hadde eg gjort det om igjen hadde eg tatt litt mindre. No bruker jeg str G I bhhehe
amadine Skrevet 5. mai 2015 #36828 Skrevet 5. mai 2015 Hvor lang tid tok det før deres pupper begynte å se normale ut? Vet det er vanlig at de ikke er pene den første tiden, men vet ikke om det er snakk om uker eller måneder før de forandrer seg Syns ikke mine har forandret seg i det hele tatt i løpet av fem dager. Får også utrolig spisse pupper av sportsbhen så jeg skal prøve å få kjøpt meg en ny etterpå. Vil ikke komme tilbake på jobb med to kjegler under uniformen Mine begynte å se penere ut etter 2-3 uker. En uke etter op så de helt grusomme ut. De var flate og brystvortene satt veldig lavt.
Ompalompas Skrevet 5. mai 2015 #36829 Skrevet 5. mai 2015 hei. jeg har295 CC anatomiske, jeg syns det er stort nok, hadde eg gjort det om igjen hadde eg tatt litt mindre. No bruker jeg str G I bhhehe Wow, hvordan er det mulig? :o Jeg la inn 375 runde proteser og ser ut som jeg bare har gått fra en liten C til en stor C/liten D Max en full D tror jeg!
Ompalompas Skrevet 5. mai 2015 #36830 Skrevet 5. mai 2015 Mine begynte å se penere ut etter 2-3 uker. En uke etter op så de helt grusomme ut. De var flate og brystvortene satt veldig lavt. Det var godt å høre! Mine er lange og avlange, men samtidig spisse nå. Vanskelig å forklare, men de ser ikke pene ut fra siden enda Var litt redd for at de skulle se sånn ut i et halvt år til haha!
Stjerten Skrevet 5. mai 2015 #36831 Skrevet 5. mai 2015 Wow, hvordan er det mulig? :o Jeg la inn 375 runde proteser og ser ut som jeg bare har gått fra en liten C til en stor C/liten D Max en full D tror jeg! Spørs kanskje litt hva du har rundt? Jeg har 60 rundt
Ompalompas Skrevet 5. mai 2015 #36832 Skrevet 5. mai 2015 Spørs kanskje litt hva du har rundt? Jeg har 60 rundt Ja, det har sikkert litt å si. Jeg har 70 rundt. Men syns fortsatt det hørtes vilt stort ut med en G cup med det du har lagt inn Men nå kan det hende du hadde store pupper fra før da?
maisen_s_h Skrevet 5. mai 2015 #36833 Skrevet 5. mai 2015 hei. jeg har295 CC anatomiske, jeg syns det er stort nok, hadde eg gjort det om igjen hadde eg tatt litt mindre. No bruker jeg str G I bhhehe wow! det var faktisk litt oppmuntrende å høre! hva var utgangspunktet ditt?
Ovedia Skrevet 5. mai 2015 #36834 Skrevet 5. mai 2015 12 dager (er det ikke det tro..) siden operasjonen og jeg er fremdeles øm og sår enkelte områder på brystene. Er det normalt? :o De er også ømme og harde ennå.... Hvordan er det med dere som har kommet litt lengre enn meg?
Stjerten Skrevet 6. mai 2015 #36835 Skrevet 6. mai 2015 (endret) Ja, det har sikkert litt å si. Jeg har 70 rundt. Men syns fortsatt det hørtes vilt stort ut med en G cup med det du har lagt inn Men nå kan det hende du hadde store pupper fra før da? Jeg hadde en liten B for op, men var mye hud, for etter amming forsvant det meste av brystene mine. For før amming hadde jeg en liten D-cup Jeg og syns G er veldig stort,men var på Change butikken og de målte og vi kom frem til den str. Endret 6. mai 2015 av Stjerten
Stjerten Skrevet 6. mai 2015 #36836 Skrevet 6. mai 2015 wow! det var faktisk litt oppmuntrende å høre! hva var utgangspunktet ditt? jeg var en liten B før Op, men hadde mye hud å fylle, etter amming.
Ompalompas Skrevet 6. mai 2015 #36837 Skrevet 6. mai 2015 Hvor mye vil egentlig puppene forandre seg utseendemessig når man har lagt under muskel? Jeg tenker på fra man har operert til man får det endelige resultatet. Mine ser nemlig ganske så rare ut nå, og jeg er redd jeg ikke har realistiske forventninger til resultatet! De ser liksom avlange ut, nesten ovale, og brystvorter er ikke på midten av puppen fordi jeg er mye mer hoven over enn under. Tror jeg kommer til å angre på hele greia hvis de ikke blir finere Jeg syns heller ikke puppene mine har forandret seg noe som helst på en uke, men det har jeg heller ikke forventet da.
Kokosbolla Skrevet 6. mai 2015 #36838 Skrevet 6. mai 2015 12 dager (er det ikke det tro..) siden operasjonen og jeg er fremdeles øm og sår enkelte områder på brystene. Er det normalt? :o De er også ømme og harde ennå.... Hvordan er det med dere som har kommet litt lengre enn meg? Mine var ømme i huden (som å gni seg med brennesle når jeg tok på dem) fram til ca 3,5 uke etter operasjonen, nå 4 uker etter op er huden normal men puppene er fortsatt harde, bare går og venter på at de skal bli myke..
joico Skrevet 8. mai 2015 #36839 Skrevet 8. mai 2015 (endret) Så godt å høre! Jeg tok kun to paracet i går på morgenen (dag tre) og tok det samme i dag tidlig. Kommer nok ikke til å trenge mer Jeg var med sambo ut på en halvtimes tur med hundene i går og det tror jeg ikke jeg var helt klar for. Ble helt svimmel og hele verden gynget mens jeg gikk Nå har jeg akkurat vært ute en times tid for å kjøpe meg en ny sportsbh og det gikk mye bedre i dag Jeg kjenner også at det skrupler inni der nå og det er en rar følelse! Er helt enig med deg i at dagene går sakte. Er begrenset hvor gøy det er å se på tv 16 timer i døgnet omtrent Jeg syns også mine ser ekstremt små ut med klær. De ser faktisk mindre ut enn før operasjon da jeg brukte bombshell bh Men før så var jeg heeeelt flat med sportsbh, og det er jeg jo absolutt ikke nå Det er noen som sier at de kommer litt mer fram når musklene slipper, mens andre sier de blir mye mindre pga hevelsen går ned. Jeg tror det kommer litt an på hvor hoven man er, for hvis man er veldig hoven så vil de jo se mindre ut når hevelsen er ute. Var og kjøpte en ny sportsbh i sta og kjøpte 75D siden det var det jeg fikk fra klinikken. Har tatt på den nye nå og kastet den andre til vask, men merker nå at den nye er mye strammere enn den andre! Så stramt at det er litt slitsomt å puste faktisk. Vet ikke om den fra klinikken har vært litt for stor eller om den jeg har på nå rett og slett er for trang? Håper ikke jeg ødelegger noe nå Husker jeg også ble veldig svimmel de to første turene jeg var ut og gikk, ble helt utslitt av det! Haha, jeg sa akkurat det samme her om dagen, mine ser også mindre ut i klær enn de gjorde da jeg gikk med bombshell-bh, superskuffende! Men virker som om hevelsen har gitt seg helt til meg nå (er det mulig så tidlig?), utenom den ene puppen som fortsatt er pittelitt større og strammere på et vis. Gikk opp 5kg på den første uka pga hevelse, og natt 8 og 9 gikk jeg ned 4 av dem igjen, resten er jo bare implantatene og 200 gram ekstra, hehe. Har du forresten byttet på tapen enda? Jeg har ikke turt å røre den, han sa jeg ikke skulle bytte før dag 12-14, og den har ikke løsnet noe enda, så da trenger jeg kanskje ikke? Og vet du om den MÅ byttes senest dag 14 eller er det like greit å la den være på så lenge som mulig for å ikke irritere arrene? Hva er målene dine forresten? Jeg fikk 75C fra klinikken siden jeg ba om det selv, men er nå 71cm rundt brystkassa og 93cm rundt brystene, noe som visst tilsvarer 70E/F. Finner ingen sportsbh i det med åpning foran:/ Apropos størrelser på bh, den størrelsen nevnt over gjelder lindex, h&m ++, men hos change tilsvarer det 65H. Så det kan stemme bra med hun som nevnte 60G (som er samme cup som 75D). Du kan regne det ut her: http://change.com/no/bh-guide. Men ha i bakhodet at det ikke gjelder så mange andre butikker:-) Nå er det nesten 11 dager siden og jeg er såå sår på brystene, det kjennes ut som alt er 100x mer sensitivt enn det var, bare å røre de forsiktig er ikke spesielt behagelig. Og er ganske nummen fra arret og opp til brystvorten, men det er visst helt normalt såvidt jeg har skjønt. Og bare et praktiske spørsmål... Er det mulig å ta av sportsbhen og bruke en vanlig bh (med eller uten spiler?) i noen timer 2-3 uker etter operasjonen? Tenker på 17. mai. Går jo greit når jeg har på meg bunad store deler av dagen, men på kveldstid? Bør kanskje høre med kirurgen om det? Endret 8. mai 2015 av joico
Ompalompas Skrevet 9. mai 2015 #36840 Skrevet 9. mai 2015 Husker jeg også ble veldig svimmel de to første turene jeg var ut og gikk, ble helt utslitt av det! Haha, jeg sa akkurat det samme her om dagen, mine ser også mindre ut i klær enn de gjorde da jeg gikk med bombshell-bh, superskuffende! Men virker som om hevelsen har gitt seg helt til meg nå (er det mulig så tidlig?), utenom den ene puppen som fortsatt er pittelitt større og strammere på et vis. Gikk opp 5kg på den første uka pga hevelse, og natt 8 og 9 gikk jeg ned 4 av dem igjen, resten er jo bare implantatene og 200 gram ekstra, hehe. Har du forresten byttet på tapen enda? Jeg har ikke turt å røre den, han sa jeg ikke skulle bytte før dag 12-14, og den har ikke løsnet noe enda, så da trenger jeg kanskje ikke? Og vet du om den MÅ byttes senest dag 14 eller er det like greit å la den være på så lenge som mulig for å ikke irritere arrene? Hva er målene dine forresten? Jeg fikk 75C fra klinikken siden jeg ba om det selv, men er nå 71cm rundt brystkassa og 93cm rundt brystene, noe som visst tilsvarer 70E/F. Finner ingen sportsbh i det med åpning foran:/ Apropos størrelser på bh, den størrelsen nevnt over gjelder lindex, h&m ++, men hos change tilsvarer det 65H. Så det kan stemme bra med hun som nevnte 60G (som er samme cup som 75D). Du kan regne det ut her: http://change.com/no/bh-guide. Men ha i bakhodet at det ikke gjelder så mange andre butikker:-) Nå er det nesten 11 dager siden og jeg er såå sår på brystene, det kjennes ut som alt er 100x mer sensitivt enn det var, bare å røre de forsiktig er ikke spesielt behagelig. Og er ganske nummen fra arret og opp til brystvorten, men det er visst helt normalt såvidt jeg har skjønt. Og bare et praktiske spørsmål... Er det mulig å ta av sportsbhen og bruke en vanlig bh (med eller uten spiler?) i noen timer 2-3 uker etter operasjonen? Tenker på 17. mai. Går jo greit når jeg har på meg bunad store deler av dagen, men på kveldstid? Bør kanskje høre med kirurgen om det? Jeg byttet teip for første gang i går fordi jeg fikk beskjed om at det skulle gjøres etter 8 dager. Ble veldig positivt overrasket over hvor fine arrene ser ut allerede! Helt lukket og en perfekt, rett strek. Jeg vet ikke om du MÅ bytte på dag 14, men jeg fikk beskjed om at teipen skal skiftes etter dag 8 Etter første gangen sto det at den skal skiftes 1-2 ganger i uken, noe jeg syns hørtes ofte ut. Spurte kirurgen om dette og han sa at jeg gjerne kan skifte hver tiende dag dersom jeg ønsker det, men ikke sjeldnere. De ulike klinikkene sier jo så mye forskjellig så jeg tror du bare må forholde deg til hva din sier Jeg er 70 under og 90 over. I følge changekalkulatoren er jeg en 65G (WHAT!?). Ifølge kalkulatoren på underverker.no er jeg 70E. Har sneket meg til å prøve noen bher og har da prøvd 70E og 75D som begge har vært for små i cupen. Tipper faktisk jeg må ha 70F, men jeg må se hvor mye de endrer seg framover. Sjokk fikk jeg iallfall, for de ser helt ærlig ut som en stor C/liten D! Brystene mine er også supersensitive! Au! Nå har jo jeg prestert å bli gravid også så brystvortene mine er hovne, stive og ømme konstant. Jeg har kun et lite punkt på undersiden av hvert bryst som føles numment, men har god følelse resten Jeg vet det er mange som sniker seg til å bruke bh tidlig, og jeg tror nok det har gått bra med alle. Jeg hadde ikke turt å bruke en bh med noe som helst innlegg, og helst ikke med spile heller. Hvis jeg var deg ville jeg holdt meg på den sikre siden og brukt spileløs uten innlegg, så vet du iallfall at det går bra Har forresten puppene dine forandret seg noe i form? Så dine litt rare ut (hvis du la under muskel da)? Mine er fortsatt ganske høye øverst og ser derfor litt rare ut, men nå har det bare gått 9 dager for meg da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå