Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Libra
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:) Skal opereres om fem dager på klinikk stokkan i trondheim - noen som har erfaringer der ifra? Kirurgen heter Ola Evjen. Er også usikker på om jeg må ha med støttebh eller om jeg får en der? Og hvilke bher har dere kjøpt (merke/butikk)? Er supernervøs ang. størrelsen, føler ikke jeg har fått noe som helst innblikk i hvordan det kommer til å se ut etterpå :/ virket ikke som han heelt hadde peiling på hvor mye jeg kunne ha heller..

Hei!!

Jeg skal opereres på stokkan i trondheim 18.mai. jeg fikk veldig godt inntrykk av de men jeg var hos Anne Isern. jeg fikk beskjed av hun an jeg skulle kjøpe Fila sportsbh, fås kjøpt på reimers. Jeg skal legge inn mellom 300-350 Er 63 kg 163 høy. 80C sa hun at jeg skulle kjøpe.

sa han ikke noe om hvilken str som ville passe deg? Rart han ikke informerte om bh..

Skrevet

Dere som har vært hos Fornebuklinikken, har dere hatt kontrolltime? Og er det noe dere isåfall har blitt innkalt til? For jeg har ikke hørt noe om det...

Ta en telefon til de og spør, det kan jo hende det har gått i glemmeboka! Jeg fikk 3 kontrolltimer da jeg reiste hjem etter op. :)

Skrevet

Dere som har vært hos Fornebuklinikken, har dere hatt kontrolltime? Og er det noe dere isåfall har blitt innkalt til? For jeg har ikke hørt noe om det...

Nei, har ikke fått det, forsto det sånn at jeg ikke skal ha kontrolltime før ca 1 år, syntes det var litt rart egentlig.. Om du er usikker på noe kan du sikkert spørre om en kontrolltime da :)

Skrevet

Jeg skjønner hva slags "dissing" du snakker om! Hadde samme følelsen selv. Har det fortsatt litt og det kommer av at implantatet ikke har festet seg helt til vevet rundt enda. Jeg er 9 uker post-op nå. Har runde under muskelen :)

Bra det ikke bare er meg da :) Har runde under muskelen jeg også. Dissingen er litt ved siden av brystvorten ca.. Det er litt rar følelse så håper den fester seg snart :P

Skrevet (endret)

Takk for svar igjen! Skal ringe klinikken i morgen ang alt dette her! Fikk ikke noe info ang tapen og dusjen så da kan jeg jo spørre om hvilken tape de har brukt :)

Tror kanskje jeg skal ha noen sammen med meg når jeg skal dusje første gang ja. Litt klein å sitte der og ikke få ut igjen shampoen eller noe:P

Men tenkte på en ting; er det ikke lurt å bruke hibiscrub'en på brystområdet de første gangene man dusjer? Sånn i tilfelle og når man like greit har den?

Jeg har fått beskjed om å bruke micropore teip, og har også en silikonteip, Mepitac, kjøpt på apoteket. Silikonteipen er en del dyrere, men har ikke prøvd den enda. På informasjonen fra klinikken står det at hvis man reagerer på teipen kan man kutte den ut og smøre jevnlig med aloe vera.

Jeg fikk samboeren til å hjelpe meg med hårvask, synes det var rart å bøye meg med disse harde puppene :P

Tror kanskje Hibiscrub er litt "hardt" for huden, jeg ble ganske tørr etter runden før operasjonen, så vet ikke om det er kjempelurt å vaske med den. Men har egentlig ikke kompetanse til å si noe om det..

Endret av Kokosbolla
Skrevet

Er på dag 2 og har områder med prikkende/stikkende (slik som når en kroppsdel "sover") som kommer og går i ene brystet, er det normalt? :(

Skrevet

Hei jenter! :)

Har et spørsmål spesielt til dere som har operert hos fornebuklinikken. Nå, litt over 6 mnd etter operasjonen, kan jeg tydelig kjenne protesekanten i begge puppene (spesielt under). Kan også putte hånden under protesen på venstre side. Dette er veldig ubehagelig :(

Lurer på om han egentlig skulle lagt under muskel pga svært lite brystvev.

Er det noen av dere som har opplevd det samme og/eller har fått dekket ny operasjon?

Utrolig kjedelig dette her i og med at jeg bor i nord Norge. Snakket med dem idag pg skal på kontroll 25 juni.

Skrevet

Hei jenter! :)

Har et spørsmål spesielt til dere som har operert hos fornebuklinikken. Nå, litt over 6 mnd etter operasjonen, kan jeg tydelig kjenne protesekanten i begge puppene (spesielt under). Kan også putte hånden under protesen på venstre side. Dette er veldig ubehagelig :(

Lurer på om han egentlig skulle lagt under muskel pga svært lite brystvev.

Er det noen av dere som har opplevd det samme og/eller har fått dekket ny operasjon?

Utrolig kjedelig dette her i og med at jeg bor i nord Norge. Snakket med dem idag pg skal på kontroll 25 juni.

Hei!

Jeg har operert hos Fornebuklinikken. Har selv under muskelen og jeg kan også kjenne protesekanten i underkant. Så dette er noe man vil kunne gjøre uavhengig over/under muskelen da under muskelen kun vil si at muskelen dekker den øverste delen av protesen og ikke hele protesen. Det at du kan putte hånden under selve protesen kommer nok av at protesen ikke har festet seg helt til vevet rundt, noe som også er veldig vanlig. Har snakket med flere som opplever det samme og selv har ikke høyre protese festet seg helt.

Tror dessverre ingen av tingene du nevner kvalifiserer til ny operasjon da begge deler som sagt er svært vanlig.

Fornebuklinikken opererer heller ikke med kontrolltimer i etterkant av operasjon, og man må selv kontakte de hvis man ønsker dette. Dette gjelder også ved kontroll etter 1 år.

Skrevet

Er på dag 2 og har områder med prikkende/stikkende (slik som når en kroppsdel "sover") som kommer og går i ene brystet, er det normalt? :(

Ja, det er helt normalt at det prikker/stikker/brenner/svir i arret og rundt og på selve brystet. Dette kommer blant annet av at nervene gjennoppretter kontakt og arret gror. Denne typen ubehag kan komme og gå i flere uker så ikke bekymre deg :)

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Jeg har operert hos Fornebuklinikken. Har selv under muskelen og jeg kan også kjenne protesekanten i underkant. Så dette er noe man vil kunne gjøre uavhengig over/under muskelen da under muskelen kun vil si at muskelen dekker den øverste delen av protesen og ikke hele protesen. Det at du kan putte hånden under selve protesen kommer nok av at protesen ikke har festet seg helt til vevet rundt, noe som også er veldig vanlig. Har snakket med flere som opplever det samme og selv har ikke høyre protese festet seg helt.

Tror dessverre ingen av tingene du nevner kvalifiserer til ny operasjon da begge deler som sagt er svært vanlig.

Fornebuklinikken opererer heller ikke med kontrolltimer i etterkant av operasjon, og man må selv kontakte de hvis man ønsker dette. Dette gjelder også ved kontroll etter 1 år.

Vanskelig å forklare hvordan venstre pupp oppfører seg. Men protesen ligger liksom utenpå huden som er under puppen. Akkurat som om den har "falt ned". Den e også lenger ned enn høyre. Det var ikke sånn før og det blir bare værre og værre :(

Er vondt å bruke vanlig bh pga det, så jeg bruker sportsbhen fra klinikken enda.

Snakket med en sykepleier på fornebuklinikken idag og hun sa at det er definitivt ikke normalt så jeg må bare vente å se hva Pål sier på kontrollen :)

Skulle bare høre om noen hadde erfaring.

Skrevet

Vanskelig å forklare hvordan venstre pupp oppfører seg. Men protesen ligger liksom utenpå huden som er under puppen. Akkurat som om den har "falt ned". Den e også lenger ned enn høyre. Det var ikke sånn før og det blir bare værre og værre :(

Er vondt å bruke vanlig bh pga det, så jeg bruker sportsbhen fra klinikken enda.

Snakket med en sykepleier på fornebuklinikken idag og hun sa at det er definitivt ikke normalt så jeg må bare vente å se hva Pål sier på kontrollen :)

Skulle bare høre om noen hadde erfaring.

Åja, det hørtest ikke bra ut :O Godt På skal ta en titt på deg da! Krysser fingre for at det går bra :)

Skrevet

Dere som allerede har operert: fikk dere prøve protester på operasjonsdagen eller var det kun tegning og rett på bordet? Jeg er fortsatt litt usikker på str og er så redd alt går så fort at jeg ikke rekker å diskutere str på nytt.

Skrevet (endret)

.

Endret av Libra
Skrevet

Dere som har lagt inn forskjellig... Har dere fått noe asymmetri? Jeg har 50 gram mer i den ene, og den ser endel større ut. Nå er jeg riktignok på dag 4 etter operasjon, men still. Det blir vel ikke bedre av at de dropper akkurat...

Jeg har 365 og 415. Veldig stor forskjell helt til rundt uke 12-13, nå er de nesten helt prikk like :) du må nok bare smøre deg med tålmodighet ;)

Skrevet (endret)

Endret av Libra
Skrevet

Hei !:) da er det 7 dager siden jeg fikk nye pupper, er veldig fornøyd med dem men det virker som brystvortene har blitt en del større? Keg kjenner at huden er ennå superstram og ennå hoven, men blir brystvortene større etter op? Eller vill de trekke seg sammen igjenn når ting blir dom normalt igjenn? :)

Lurer og på når dere begynnte å få følelsene tilbake igjenn? Synes det er ganske ekkelt at jeg ikkje kjenner noe fra halve brystet og ned

Skrevet

Til dere nyopererte: hvordan har smertene vært?:)

Skrevet

Til dere nyopererte: hvordan har smertene vært?:)

Jeg husker nesten ingenting fra den dagen jeg ble operert, men da kvellen kom og bedøvelsen begynnte å gå ut var det ganske ille.. Klarte ikke ta av buksen for å gå på do engang. Jeg har lagt 325cc under muskel. Det verste er å komme seg opp fra sengen. Allerede på dag 3 var jeg ganske fin i formenog sluttet med smertestillende. På dag 4 hadde jeg min første dysj som gikk helt fint :) hadde missforstått litt for jeg trodde ikke jeg skulle ta av de hvite plasteret før kontrolltimen (som var på dag 7) så har nå litt betendelse og går på antibiotika så har fått smerter igjenn... Hadde det ikke vært for det så hadde jeg nok fungert ganske normalt etter 6-7 dager

Skrevet

Dere som allerede har operert: fikk dere prøve protester på operasjonsdagen eller var det kun tegning og rett på bordet? Jeg er fortsatt litt usikker på str og er så redd alt går så fort at jeg ikke rekker å diskutere str på nytt.

Hos meg tok kirurgen seg god tid mens han tegnet og vi ble enige om noe helt annet enn på konsultasjonstimen, noe jeg hadde håper på, så det ble nesten en ny konsultasjon på operasjonsdagen. Han holdt også opp ulike str og måle og brukte gooood tid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...