Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Endret av Libra
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også bare fått bhen rett på tapen. Fikk du også det på operasjonsdagen?

Jeg hadde kompresser over teipen først. Tok av kompressene etter et døgn og da hadde jeg bare teip under støttebhen.

• Liker 1
Skrevet

Er det noen som jobber innen helse (sykepleier/hjelpepleier) som har operert? Hvor lenge måtte dere ha fri fra jobb? Jeg har ferie i 11 dager og håper at det holder.

hei jeg er sykepleier. jeg var borte fra jobben i 8 dager. gikk helt fint det. lykke til

Skrevet

hei jeg er sykepleier. jeg var borte fra jobben i 8 dager. gikk helt fint det. lykke til

Takk for svar :) satser på at 11 dager går fint for meg også. Bare jeg klarer å kjøre bil (automat) så går nok alt fint. Ser at jeg skal ha akkurat det samme som deg; 375, under muskel og høy profil :) hvilken str hadde du før op og hva har du nå?

Skrevet

Et døgn etter operasjonen og formen er veldig fin! Merker de blir litt mer hovne men det er visst normalt 2. og 3. døgnet før hevelsen går ned igjen. Så det presser litt på under bhen og jeg føler jeg har hatt ei skikkelig økt på brystmusklene men ellers er jeg overrasket over hvor lite smerter jeg har. Tatt et par paracet i dag fordi jeg merker jeg blir litt anspent når det presser sånn på, men eller går det veldig fint! Lager meg mat, kaffe, henter post og leser aviser. Alt i slow motion da, sånn i tilfelle ;)

Veldig spent på å ta en kikk, men skal ikke til kontroll før om en uke, var ikke det litt lenge?

Kunne dusje etter 3 døgn men har ikke fått noe info om hva jeg skal gjøre med tapen da?! Noen som vet?

Skrevet

Et døgn etter operasjonen og formen er veldig fin! Merker de blir litt mer hovne men det er visst normalt 2. og 3. døgnet før hevelsen går ned igjen. Så det presser litt på under bhen og jeg føler jeg har hatt ei skikkelig økt på brystmusklene men ellers er jeg overrasket over hvor lite smerter jeg har. Tatt et par paracet i dag fordi jeg merker jeg blir litt anspent når det presser sånn på, men eller går det veldig fint! Lager meg mat, kaffe, henter post og leser aviser. Alt i slow motion da, sånn i tilfelle ;)

Veldig spent på å ta en kikk, men skal ikke til kontroll før om en uke, var ikke det litt lenge?

Kunne dusje etter 3 døgn men har ikke fått noe info om hva jeg skal gjøre med tapen da?! Noen som vet?

Så flott at det går så bra :) Håper du blir fornøyd med resultatet. Spennende!

Jeg var ikke til kontroll før det hadde gått to uker, men de ringte meg dagen etterpå for å høre hvordan det gikk åsånt.

Jeg fikk beskjed at tapen skulle være på, men hvis den datt av selv (noe mesteparten av den gjorde) så var ikke det noen big deal, da var det bare å sette på ny etterpå :)

Skrevet

Jeg dusjet med teipen fra dag 4. Byttet teip etter 10 dager :)

Skrevet

Takk for svar! Deilig å være i så god form! :)

Men jeg har ikke fått kjøpt ny tape, må gjøre det i morgen, hvilken tape er best?

Lar dere tapen lufttørke da før dere tar på bhen igjen eller føner dere den tørr? Tenkte nemlig å vaske og tromle bhen mens jeg dusjer ;) -Har jo foreløpig bare denne ene....

Og hvordan gikk det å vaske håret, i og med at man ikke skal løfte armene? :O

Takknemlig for alle tips :)

Skrevet

Takk for svar! Deilig å være i så god form! :)

Men jeg har ikke fått kjøpt ny tape, må gjøre det i morgen, hvilken tape er best?

Lar dere tapen lufttørke da før dere tar på bhen igjen eller føner dere den tørr? Tenkte nemlig å vaske og tromle bhen mens jeg dusjer ;) -Har jo foreløpig bare denne ene....

Og hvordan gikk det å vaske håret, i og med at man ikke skal løfte armene? :O

Takknemlig for alle tips :)

Det er vel vanlig hudtape som en i utgangspunktet trenger. For min del så rev den med seg hud hver gang jeg skulle skifte så jeg kunne ikke bruke den. Forsøkte med silketape men den likte ikke huden noe særlig.. Så etter tips fra andre her i tråden så forsøkte jeg silikontape. Ganske mye dyrere enn hudtapen... Så du kan jo bare prøve deg frem å se :) Jeg satt i sofaen med puppene ute og lufttørket en stund før jeg tok på meg klærne igjen. Sikkert et fantastisk syn :D

Løsning for hårvask var og bøye seg godt ned, slik at hodet kom til hendene liksom :P

Skrevet

Det er vel vanlig hudtape som en i utgangspunktet trenger. For min del så rev den med seg hud hver gang jeg skulle skifte så jeg kunne ikke bruke den. Forsøkte med silketape men den likte ikke huden noe særlig.. Så etter tips fra andre her i tråden så forsøkte jeg silikontape. Ganske mye dyrere enn hudtapen... Så du kan jo bare prøve deg frem å se :) Jeg satt i sofaen med puppene ute og lufttørket en stund før jeg tok på meg klærne igjen. Sikkert et fantastisk syn :D

Løsning for hårvask var og bøye seg godt ned, slik at hodet kom til hendene liksom :P

Da må jeg prøve det hårvasketipset! Tenkte å bruke min kjære, men han brukte 5 min på å få håret mitt opp i strikk, så det hadde vel tatt litt tid:P

Har de silikontape på alle apotek? Den tapen jeg har fått på nå er hudfarget, var det den du ikke tålte så bra?

Skrevet

Klarte du deg forresten helt på egenhånd i dusjen første gang?

Skrevet

Da må jeg prøve det hårvasketipset! Tenkte å bruke min kjære, men han brukte 5 min på å få håret mitt opp i strikk, så det hadde vel tatt litt tid:P

Har de silikontape på alle apotek? Den tapen jeg har fått på nå er hudfarget, var det den du ikke tålte så bra?

Klarte du deg forresten helt på egenhånd i dusjen første gang?

Hehe, mulig det kan ta litt tid da ja :) Du kan jo prøve om du får til selv, og rope etter forsterkninger hvis ikke :fnise:

De har hatt på de apotekene jeg har vært innom til nå. Jeg har prøvd en blå (På den løsnet limen så fort så den ble bare annoying) men fant en hudfarget og den er jeg veldig fornøyd med.

Jeg tålte verken hudtapen eller silketapen noe bra, tror begge deler kommer i hvit og hudfarget, uten at jeg skal si det 100%.

Klarte meg på egenhånd i dysjen første gang ja, men sleit litt når jeg tok av bh første gang. Ble svimmel og kvalm og måtte sette meg ned fem minutt før jeg greide å gå inn i dysjen. Samboer var i rommet rett utfor badet i tilfelle det skulle være noe da. Men var rimelig sakte og forsiktig med alle bevegelser, følte meg ganske teit men var jo helt nyoperert omtrent. Fikk dysje på dag to etter operasjonen :)

Skrevet

Etter å ha lest erfaringer på rosablogger. Sier alle slike kleine fjortisfyllagreier når de blir satt i narkose? Før de sovner eller når de våkner? Er det normalt, eller er de fleste helt stille.

Tenker hvor flaue ting folk må ha sagt om det er normalt hos andre folk enn unge bloggere (som gjerne 'gjør seg slik til' når de føler rusen) :laugh: Har det noe med personlighet å gjøre, for kan aldri tenke meg at jeg hadde sagt noe slik. :sjokkert:

Skrevet

Etter å ha lest erfaringer på rosablogger. Sier alle slike kleine fjortisfyllagreier når de blir satt i narkose? Før de sovner eller når de våkner? Er det normalt, eller er de fleste helt stille.

Tenker hvor flaue ting folk må ha sagt om det er normalt hos andre folk enn unge bloggere (som gjerne 'gjør seg slik til' når de føler rusen) :laugh: Har det noe med personlighet å gjøre, for kan aldri tenke meg at jeg hadde sagt noe slik. :sjokkert:

Haha! Jeg spurte om jeg kom til å bli i intubert rett før jeg sovnet, rakk heldigvis å få til svar at det kom jeg ikke til å bli og slapp ut et lettet "puh" før jeg var på god vei inn i drømmeland. Når jeg våknet sa jeg ikke noe kleint, men var utrolig rastløs og spurte sikkert 5-6 ganger om jeg kunne få reise meg opp og gå. Det fikk jeg selvfølgelig ikke...

Skrevet

I dag kjenner jeg at det liksom "disser" litt inni den ene puppen når jeg beveger meg, noen andre som har opplevd det ca 2 uker etter operasjon? Litt rart, håper ikke det er noe dumt, at det bare er at den blir mykere og mer bevegelig eller noe.. :P

Jeg skjønner hva slags "dissing" du snakker om! Hadde samme følelsen selv. Har det fortsatt litt og det kommer av at implantatet ikke har festet seg helt til vevet rundt enda. Jeg er 9 uker post-op nå. Har runde under muskelen :)

Skrevet

Haha! Jeg spurte om jeg kom til å bli i intubert rett før jeg sovnet, rakk heldigvis å få til svar at det kom jeg ikke til å bli og slapp ut et lettet "puh" før jeg var på god vei inn i drømmeland. Når jeg våknet sa jeg ikke noe kleint, men var utrolig rastløs og spurte sikkert 5-6 ganger om jeg kunne få reise meg opp og gå. Det fikk jeg selvfølgelig ikke...

slik at man får pusterør i nesen? Har lest mange skriver de ikke blir det, men så kommer noen å sier at alle slutter å puste etter 15min i narkose elns. Lurer på om man får urinkateter også :S

Om de skifter tampong.. Folk sier jo de går ned i trusa på de i narkosen for å se etter tampong/bind og om de på sette inn kateter. :sjokkert:

Skrevet

Hehe, mulig det kan ta litt tid da ja :) Du kan jo prøve om du får til selv, og rope etter forsterkninger hvis ikke :fnise:

De har hatt på de apotekene jeg har vært innom til nå. Jeg har prøvd en blå (På den løsnet limen så fort så den ble bare annoying) men fant en hudfarget og den er jeg veldig fornøyd med.

Jeg tålte verken hudtapen eller silketapen noe bra, tror begge deler kommer i hvit og hudfarget, uten at jeg skal si det 100%.

Klarte meg på egenhånd i dysjen første gang ja, men sleit litt når jeg tok av bh første gang. Ble svimmel og kvalm og måtte sette meg ned fem minutt før jeg greide å gå inn i dysjen. Samboer var i rommet rett utfor badet i tilfelle det skulle være noe da. Men var rimelig sakte og forsiktig med alle bevegelser, følte meg ganske teit men var jo helt nyoperert omtrent. Fikk dysje på dag to etter operasjonen :)

Takk for svar igjen! Skal ringe klinikken i morgen ang alt dette her! Fikk ikke noe info ang tapen og dusjen så da kan jeg jo spørre om hvilken tape de har brukt :)

Tror kanskje jeg skal ha noen sammen med meg når jeg skal dusje første gang ja. Litt klein å sitte der og ikke få ut igjen shampoen eller noe:P

Men tenkte på en ting; er det ikke lurt å bruke hibiscrub'en på brystområdet de første gangene man dusjer? Sånn i tilfelle og når man like greit har den?

Skrevet

slik at man får pusterør i nesen? Har lest mange skriver de ikke blir det, men så kommer noen å sier at alle slutter å puste etter 15min i narkose elns. Lurer på om man får urinkateter også :S

Om de skifter tampong.. Folk sier jo de går ned i trusa på de i narkosen for å se etter tampong/bind og om de på sette inn kateter. :sjokkert:

Jeg gjorde dette i går, og NEI de går ikke inn i trusa di altså! Jeg fikk til og med ha buksa på! ;) OG jeg hadde mensen, noe jeg opplyste om før jeg la meg på operasjonsbordet bare sånn i tilfelle;)

Man blir intubert ja, men dette er etter man har sovnet av narkosen og tuben fjernes før man våkner, så du merker ingenting av den, ingenting å bekymre seg over!

Himmel og hav så mye rart man får lest seg til! De er jo proffesjonelle folk og man blir behandlet med god omsorg og respekt! :)

Skrevet (endret)

Intubering er at man får et rør ned i halsen. Men det skjer aldri under denne type operasjoner. Heller ikke kateter. Det er kun behov for å legge kateter ved operasjoner som krever at du er helt sengeliggende en god stund etter operasjonen. Så hvis du har mensen så er det null stress med bind/tampong under operasjonen. Ingen skal ned i det området, er under haken det skjer ;) Endret av røajente
Skrevet

hei:) Skal opereres om fem dager på klinikk stokkan i trondheim - noen som har erfaringer der ifra? Kirurgen heter Ola Evjen. Er også usikker på om jeg må ha med støttebh eller om jeg får en der? Og hvilke bher har dere kjøpt (merke/butikk)? Er supernervøs ang. størrelsen, føler ikke jeg har fått noe som helst innblikk i hvordan det kommer til å se ut etterpå :/ virket ikke som han heelt hadde peiling på hvor mye jeg kunne ha heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...