Lavenda Skrevet 22. mars 2015 #36401 Skrevet 22. mars 2015 Jeg tror jeg fant ut av det! Jeg satt påmøte i går kveld, og plutselig ble brystene myke i noen minutter, før tennisballene kom tilbake. Dette skjedde flere ganger. Jeg lurer på om det er musklene som "kramper" seg rundt innleggene og står i spenn. Når jeg tar håndbakene på siden av brystene og klemmer forsiktig puppene sammen, så gir det seg noen sekunder før de kramper seg igjen. Ikke godt i det hele tatt. 95 %av tiden har jeg krampe i brystmuskelen. Har protesene submuskulært. (Under) Mine er også steinharde - det er nå tre dager siden jeg fikk satt dem inn under muskel. Noen som vet om det tar lang tid før de mykner seg litt opp? Jeg vet at jeg sikkert er hoven og kanskje væskeansamling for alt jeg vet. Det eneste jeg virkelig vet, det er at puppene mine var nokså små og at han måtte lenger ned med snittet til brystet. Stjal litt av magem med andre ord. Det gjorde ingenting i og med at meg fikk et mageløft En annen ting er at jeg vrei meg kanskje litt for mye med overkroppen for å slukke lampen over sengen i dag. Da kjente jeg det strakk seg litt i venstre bryst og har vondt der fremdeles, selv om det er 4 timer siden. Er kanskje normalt de og? Jeg kjenner at jeg er litt engstelig med tanke på at det skal danne seg vev som blir til innkapsling og de tingene der..
osteloff Skrevet 22. mars 2015 #36402 Skrevet 22. mars 2015 Hei 😄 Igår fikk jeg mine nye pupper ved Teres Stokkan i Trondheim. Ble 400cc på under muskel. Ble litt paff da hun da hvor mye som måtte til for å fylle tom rommet. Hadde litt smerter da jeg våknet så fikk så mye smertestillende som jeg trengte. Og har idag ikke tatt noen av morfin tablettene 😄 kun paracet og 1 arcoxia. Er så overrasket over hvor lite smerter jeg har egentlig. Føler meg bare stiv og støl + melkespreng. Fikk en sprøyte som skulle dempe smerten og kvalmen i 2 dager(?) er nok den som fungere så godt da kanskje? Og har til nå bare positivt å si om klinikken 😉 Hvordan går det med dere andre nyopererte? Gratulerer med nye pupper! :D Jeg opererte på samme plass som deg, fikk også kvalmestillende der, men hadde ikke peiling på at den varte i to dager! Den sprøyts hjalp ikke noen ting hos meg Hvilken kirurg hadde du? Så bra du slipper masse smerte Tok du under eller over muskelen? Mulig du har nevnt det før, men jeg er superglemsk
Ovedia Skrevet 22. mars 2015 #36403 Skrevet 22. mars 2015 Hei. Helt ny her jeg! Lurer litt på dette med smerter i tiden etter operasjonen.. Hvor mange dager/uker tok det før dere var tilbake til normalen? Da tenker jeg ikke på trening, men hverdagslige ting. Og dere med barn, hvordan er det med løfting av de etterpå? Takk for svar:)
osteloff Skrevet 22. mars 2015 #36404 Skrevet 22. mars 2015 Hei. Helt ny her jeg! Lurer litt på dette med smerter i tiden etter operasjonen.. Hvor mange dager/uker tok det før dere var tilbake til normalen? Da tenker jeg ikke på trening, men hverdagslige ting. Og dere med barn, hvordan er det med løfting av de etterpå? Takk for svar:) Jeg fungerte som normalt etter 3-4 dager Jeg har et barn på snart 2 år, fikk beskjed fra kirurgen at jeg ikke skulle løfte på 2 uker, men jeg bare måtte løfte han opp på dag 3 for å få en kjempekos :D Jeg prøver å unngå å løfte, men noen ganger glemmer jeg meg, men får ingen smerter av det Kirurgen sa at hvis jeg virkelig måtte løfte før 2 uker, så måtte jeg prøve å få barnet helt inntil meg før jeg løftet.
BlackLeaf Skrevet 23. mars 2015 #36405 Skrevet 23. mars 2015 Hei! Er helt ny her, første gang jeg skriver på et forum i det hele tatt faktisk! 😋 Skal være ærlig; nå har jeg ikke lest absolutt alt som har blitt postet her, men håper på at noen kan hjelpe meg og gi meg noen svar 😊 Er ei jente på snart 21, og har ønsket brystforstørring i minst 6 år nå (var så "heldig" at mine startet å vokse da jeg var 10 og sluttet å vokse da jeg var 12-13). Bruker 70-75A, og vil gjerne opp til en C. Er 163 cm langt og veier rundt 55kg, så ønsker jo at det skal se naturlig ut - kroppsfasongen min er pæreformet-ish, så vil jo at det skal passe figuren min. Bor i midtnorge så nærmeste og enkleste for meg hadde blitt Trondheim, og da har jeg blitt anbefalt teres stokkan (eller klinikk stokkan som de het før) av et par personer. Er det noen her som har tatt hos de som kan si noe om egne erfaringer? har aldri vært på konsultasjon pga alder og økonomi, men vil gjerne ta så fort som mulig, målet er før sommeren og være tilbake på jobb i juni! Jobber som bartender og servitør, så armene er ofte høyt oppe og løfter som regel noe hele tiden. Håper noen kan gi meg litt tilbakemeldinger!☺️💞
tutti.frutti94 Skrevet 23. mars 2015 #36406 Skrevet 23. mars 2015 i dag to måneder siden operasjonen, og puppene har ikke droppa ordentlig enda. det ser jo ikke unaturlig ut, men det blir ikke fint før det blir "mer innlegg" underst. noen som har råd eller beroligende ord? kanskje noen som plis har opplevd det samme, at det plutselig gikk seg til enda senere eller noe...
osteloff Skrevet 23. mars 2015 #36407 Skrevet 23. mars 2015 Hei! Er helt ny her, første gang jeg skriver på et forum i det hele tatt faktisk! 😋 Skal være ærlig; nå har jeg ikke lest absolutt alt som har blitt postet her, men håper på at noen kan hjelpe meg og gi meg noen svar 😊 Er ei jente på snart 21, og har ønsket brystforstørring i minst 6 år nå (var så "heldig" at mine startet å vokse da jeg var 10 og sluttet å vokse da jeg var 12-13). Bruker 70-75A, og vil gjerne opp til en C. Er 163 cm langt og veier rundt 55kg, så ønsker jo at det skal se naturlig ut - kroppsfasongen min er pæreformet-ish, så vil jo at det skal passe figuren min. Bor i midtnorge så nærmeste og enkleste for meg hadde blitt Trondheim, og da har jeg blitt anbefalt teres stokkan (eller klinikk stokkan som de het før) av et par personer. Er det noen her som har tatt hos de som kan si noe om egne erfaringer? har aldri vært på konsultasjon pga alder og økonomi, men vil gjerne ta så fort som mulig, målet er før sommeren og være tilbake på jobb i juni! Jobber som bartender og servitør, så armene er ofte høyt oppe og løfter som regel noe hele tiden. Håper noen kan gi meg litt tilbakemeldinger!☺️💞 Jeg har tatt hos teres stokkan Er fornøyd med stokkan, hadde Anne Elisabeth Isern, hun vet hva hun holder på med for å si det sånn :D Jeg hadde 75 A, la inn 375 gram, har ikke målt meg til en ny bh str enda, tror det er for tidlig, 11 dager siden min operasjon 😊
inae Skrevet 23. mars 2015 #36408 Skrevet 23. mars 2015 Hei! Er helt ny her, første gang jeg skriver på et forum i det hele tatt faktisk! Skal være ærlig; nå har jeg ikke lest absolutt alt som har blitt postet her, men håper på at noen kan hjelpe meg og gi meg noen svar Er ei jente på snart 21, og har ønsket brystforstørring i minst 6 år nå (var så "heldig" at mine startet å vokse da jeg var 10 og sluttet å vokse da jeg var 12-13). Bruker 70-75A, og vil gjerne opp til en C. Er 163 cm langt og veier rundt 55kg, så ønsker jo at det skal se naturlig ut - kroppsfasongen min er pæreformet-ish, så vil jo at det skal passe figuren min. Bor i midtnorge så nærmeste og enkleste for meg hadde blitt Trondheim, og da har jeg blitt anbefalt teres stokkan (eller klinikk stokkan som de het før) av et par personer. Er det noen her som har tatt hos de som kan si noe om egne erfaringer? har aldri vært på konsultasjon pga alder og økonomi, men vil gjerne ta så fort som mulig, målet er før sommeren og være tilbake på jobb i juni! Jobber som bartender og servitør, så armene er ofte høyt oppe og løfter som regel noe hele tiden. Håper noen kan gi meg litt tilbakemeldinger!☺️ Jeg opererte meg hos Teres Stokkan den 19. juni 2014, altså snaart et år siden. Jeg fikk dessverre en infeksjon i høyre bryst to uker etter operasjonen pga av at kirurgen hadde enten beregnet for få sting eller at det ene stinget ikke var sydd godt nok slik at det åpnet seg, og har derfor litt kapsel i dette brystet. Venste bryst er heller ikke helt ideelt, fordi jeg tror kanskje implantatet kan ha sklidd ut av "lommen" sin eller noe. Jeg har hatt min del av komplikasjoner for å si det sånn. Jeg prøver ikke å skremme deg nå, men jeg ville definitivt dra på konsultasjon hos både Stokkan og Aleris i Trondheim. Jeg angrer for at jeg ikke dro til Aleris, men valget falt på Stokkan fordi det var billigere. Og man burde aldri tenke slik :-p Puppene er noe man skal ha forhåpentligvis resten av livet, og da burde man gå det de beste (sier ikke at det er aleris, men generelt). Men for all del, Stokkan er flinke de også, men har hørt at infeksjoner er noe som en del har fått der dessverre. Vet ikke om det er fordi de ikke er like renslige som andre eller hva det er, men det skjer oftere enn hva det burde. Uansett, hvis du føler at Stokkan er det beste for deg etter en konsultasjon så gå for det! Det viktigste er at det er det rette for deg :-) Men igjen, vil virkelig anbefale deg å dra på flere konsultasjoner!
mims Skrevet 23. mars 2015 #36409 Skrevet 23. mars 2015 Takk for at du spør mims :-) Det var Rosenberg som opererte meg i dag, alt for kjekk til å være lege spør du meg ;-) Joda, det går bra forsåvidt. verker en del siden det ble lagt under muskel - og jeg er ikke flink til å hvile tilstrekkelig. Det er jo bakdelen med å være mer eller mindre alene og på toppen av det hele ha hund. "Barnevakten" min ble i siste liten okkupert med noe annet, så da blir man gjerne (på smertestillende) litt mer aktiv enn man bør, og får vondt deretter når de slutter å virke. Men mannen er en jo tryllekunstner! Av det lille jeg har sett av puppene mine - ser bra ut, men kan ikke uttale meg helt siden jeg er dekket til..tror det blir kjempebra. Pga små bryster så måtte han hente litt, eller fylle ut litt lenger ned enn brystene mine gikk ned. Dvs han måtte bruke ca 3-4 cm av huden under bysten. Det resulterte i tidenes bonus :-D Jeg har rett og slett fått meg et lite mageløft på toppen av det hele - akkurat den lille sykkelringen, den forsvant. Så siden jeg ikke får leke med, se på eller kjenne i skrivende øyeblikk på mine "nye" bryster - ja da stiller jeg meg i badespeilet og nyter at der var det tatt to fluer i en smekk, gitt. Sooo, happy as can be here Hahaha åhh, han var en av kirurgene jeg vurderte. Men ble Bugge på meg! Han er utrolig kjekk ja! Hahah høres helt fantastisk ut!
mims Skrevet 23. mars 2015 #36410 Skrevet 23. mars 2015 Mine er også steinharde - det er nå tre dager siden jeg fikk satt dem inn under muskel. Noen som vet om det tar lang tid før de mykner seg litt opp? Jeg vet at jeg sikkert er hoven og kanskje væskeansamling for alt jeg vet. Det eneste jeg virkelig vet, det er at puppene mine var nokså små og at han måtte lenger ned med snittet til brystet. Stjal litt av magem med andre ord. Det gjorde ingenting i og med at meg fikk et mageløft En annen ting er at jeg vrei meg kanskje litt for mye med overkroppen for å slukke lampen over sengen i dag. Da kjente jeg det strakk seg litt i venstre bryst og har vondt der fremdeles, selv om det er 4 timer siden. Er kanskje normalt de og? Jeg kjenner at jeg er litt engstelig med tanke på at det skal danne seg vev som blir til innkapsling og de tingene der.. Mine tok litt tid før de myknet seg, det er bare å være tålmodig egentlig! Men nå etter 3 måneder og 5 dager, kjenner jeg fortsatt protesen, og er hardere enn jeg skulle ønske. Tror ikke du skal være hjelp for innkapsling. Jeg hadde en partner som ble litt for ivrig, og knep på de omtrent hele tiden. Har ikke noe kapsling så langt jeg vet! En av fordelene med å ha de under muskel er jo derfor! Jeg hadde også strukke meg, kom sånn "revne" lyd også, men det gikk over. Og alt føles helt fint nå! Så går nok ganske bra med dine De er nok bare i ferd med å gro!
mims Skrevet 23. mars 2015 #36411 Skrevet 23. mars 2015 Hei! Er helt ny her, første gang jeg skriver på et forum i det hele tatt faktisk! Skal være ærlig; nå har jeg ikke lest absolutt alt som har blitt postet her, men håper på at noen kan hjelpe meg og gi meg noen svar Er ei jente på snart 21, og har ønsket brystforstørring i minst 6 år nå (var så "heldig" at mine startet å vokse da jeg var 10 og sluttet å vokse da jeg var 12-13). Bruker 70-75A, og vil gjerne opp til en C. Er 163 cm langt og veier rundt 55kg, så ønsker jo at det skal se naturlig ut - kroppsfasongen min er pæreformet-ish, så vil jo at det skal passe figuren min. Bor i midtnorge så nærmeste og enkleste for meg hadde blitt Trondheim, og da har jeg blitt anbefalt teres stokkan (eller klinikk stokkan som de het før) av et par personer. Er det noen her som har tatt hos de som kan si noe om egne erfaringer? har aldri vært på konsultasjon pga alder og økonomi, men vil gjerne ta så fort som mulig, målet er før sommeren og være tilbake på jobb i juni! Jobber som bartender og servitør, så armene er ofte høyt oppe og løfter som regel noe hele tiden. Håper noen kan gi meg litt tilbakemeldinger!☺️ Jeg er 18, og er 158, veier 52kg så ser ut som vi ikke er SÅÅ annerledes! Hadde selv 70A, la inn 315cc anatomiske under muskel og har nå 70C/D! Tror ikke alder har noe problem, tror også klinikker har noe sånn avtaler der man kan betale opp! Det er jo bare til å dra på konsultasjon og høre! :D Regner med du klarer å komme deg på jobb 100% etter 4 uker, om ikke 3!
mims Skrevet 23. mars 2015 #36412 Skrevet 23. mars 2015 i dag to måneder siden operasjonen, og puppene har ikke droppa ordentlig enda. det ser jo ikke unaturlig ut, men det blir ikke fint før det blir "mer innlegg" underst. noen som har råd eller beroligende ord? kanskje noen som plis har opplevd det samme, at det plutselig gikk seg til enda senere eller noe... Hadde du under muskel?
BlackLeaf Skrevet 23. mars 2015 #36413 Skrevet 23. mars 2015 (endret) Jeg opererte meg hos Teres Stokkan den 19. juni 2014, altså snaart et år siden. Jeg fikk dessverre en infeksjon i høyre bryst to uker etter operasjonen pga av at kirurgen hadde enten beregnet for få sting eller at det ene stinget ikke var sydd godt nok slik at det åpnet seg, og har derfor litt kapsel i dette brystet. Venste bryst er heller ikke helt ideelt, fordi jeg tror kanskje implantatet kan ha sklidd ut av "lommen" sin eller noe. Jeg har hatt min del av komplikasjoner for å si det sånn. Jeg prøver ikke å skremme deg nå, men jeg ville definitivt dra på konsultasjon hos både Stokkan og Aleris i Trondheim. Jeg angrer for at jeg ikke dro til Aleris, men valget falt på Stokkan fordi det var billigere. Og man burde aldri tenke slik :-p Puppene er noe man skal ha forhåpentligvis resten av livet, og da burde man gå det de beste (sier ikke at det er aleris, men generelt). Men for all del, Stokkan er flinke de også, men har hørt at infeksjoner er noe som en del har fått der dessverre. Vet ikke om det er fordi de ikke er like renslige som andre eller hva det er, men det skjer oftere enn hva det burde. Uansett, hvis du føler at Stokkan er det beste for deg etter en konsultasjon så gå for det! Det viktigste er at det er det rette for deg :-) Men igjen, vil virkelig anbefale deg å dra på flere konsultasjoner! Auch, det hørtes ikke bra ut:( fikk du rettet det opp, hvordan ble det i etterkant? Husker du hvilken kirurg du hadde? Takker for svar, settes stor pris på! Endret 23. mars 2015 av BlackLeaf
BlackLeaf Skrevet 23. mars 2015 #36414 Skrevet 23. mars 2015 Jeg er 18, og er 158, veier 52kg så ser ut som vi ikke er SÅÅ annerledes! Hadde selv 70A, la inn 315cc anatomiske under muskel og har nå 70C/D! Tror ikke alder har noe problem, tror også klinikker har noe sånn avtaler der man kan betale opp! Det er jo bare til å dra på konsultasjon og høre! :D Regner med du klarer å komme deg på jobb 100% etter 4 uker, om ikke 3! Så gøy, gratulerer! :D hvilken klinikk valgte du?
røajente Skrevet 23. mars 2015 #36415 Skrevet 23. mars 2015 (endret) Hei! Jeg er i morgen 5 uker post-op. Venstre bryst har droppet og føles veldig mykt. Høyre derimot har verken festet seg eller droppet like mye som venstre. Det sitter høyere oppe enn venstre og jeg merker at implantatet rører på seg når jeg feks bøyer meg fremover... Jeg kan også bevege det når jeg står oppreist. Vil det feste seg etterhvert eller burde det ha festet seg allerede? Og vil det droppe like langt ned som venstre? Føler meg skjev når jeg ser meg selv i speilet. Høyre er heldigvis mykt det også, men tør ikke ta så mye på det fordi jeg er redd for å løsne det mer.. Endret 23. mars 2015 av røajente
mims Skrevet 23. mars 2015 #36416 Skrevet 23. mars 2015 Så gøy, gratulerer! :D hvilken klinikk valgte du? Tusen takk Jeg valgte Fana Medisinske, men pga. kirurgen ikke hadde op tid i Bergen når det passet meg best pga. skole o.l reiste jeg til Oslo, så ble det Bugge Plastik kirurgi, som var klinikken! hahha Tenkte du å ha under eller over muskel? Og hvormye evnt. tenker du å legge inn? Tenkt på hva type protese o.l?
mims Skrevet 23. mars 2015 #36417 Skrevet 23. mars 2015 Hei! Jeg er i morgen 5 uker post-op. Venstre bryst har droppet og føles veldig mykt. Høyre derimot har verken festet seg eller droppet like mye som venstre. Det sitter høyere oppe enn venstre og jeg merker at implantatet rører på seg når jeg feks bøyer meg fremover... Jeg kan også bevege det når jeg står oppreist. Vil det feste seg etterhvert eller burde det ha festet seg allerede? Og vil det droppe like langt ned som venstre? Føler meg skjev når jeg ser meg selv i speilet. Høyre er heldigvis mykt det også, men tør ikke ta så mye på det fordi jeg er redd for å løsne det mer.. Er veldig ofte det ene brystet dropper raskere enn det andre! Så tror det vil ordne seg med tid Mine brukte forskjellig tid på å droppe også :D
BlackLeaf Skrevet 23. mars 2015 #36418 Skrevet 23. mars 2015 Tusen takk Jeg valgte Fana Medisinske, men pga. kirurgen ikke hadde op tid i Bergen når det passet meg best pga. skole o.l reiste jeg til Oslo, så ble det Bugge Plastik kirurgi, som var klinikken! hahha Tenkte du å ha under eller over muskel? Og hvormye evnt. tenker du å legge inn? Tenkt på hva type protese o.l? Skal være ærlig og si at jeg har ingen anelse, Hahah 😇 ut i fra hva jeg har lest her, virker det som under muskelen er best mtp størrelsen jeg har nå. 😊 når det gjelder type innlegg er jeg ganske uviten også, hvilke forskjeller det er utseendemessig og slikt - så burde vell begynne å forske litt 🙊
røajente Skrevet 23. mars 2015 #36420 Skrevet 23. mars 2015 (endret) Er veldig ofte det ene brystet dropper raskere enn det andre! Så tror det vil ordne seg med tid Mine brukte forskjellig tid på å droppe også :D Okei, det er godt å høre! Da får jeg bare ta tiden til hjelp og vente på at det andre også skal droppe men er det andre som har erfaring med at det ene ikke vil feste seg?? Har foresten under muskel. 325cc. Endret 23. mars 2015 av røajente
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå