mims Skrevet 19. mars 2015 #36381 Skrevet 19. mars 2015 Hei! Helt ny her! Jeg tok brystløft med proteser for 13 dager siden. De ser flotte ut, men føles helt jævlig ut.... Aner ikke om det er normalt. De er harde, og jeg kjenner protesene som baller mot brystkassen. Særlig en største protesen.... Skal de være harde, og kjente dere protesen mot brystkassen? Når huden på deler av brystet er helt numment i tillegg, kjennes det så unaturlig og ekkelt ut .... Er fortsatt veldig tidlig, mine føltes kjempe rare lenge! Har du protese under eller over muskel?
mims Skrevet 19. mars 2015 #36382 Skrevet 19. mars 2015 Det er vel av overlegen fra Fana som skal operere meg om nøyaktig 2 timer, men i Haugesund. Jeg ser at jeg ikke har skrevet at jeg er snart 49, og er ikke så innamri gammel i sinn eller kropp nei Men høy i hatten blir man visst ikke med alderen - kjenner jeg grugleder! Og Kanskje klart å sove 1 time, så jeg er tydeligvis spent på det meste. Åhh, er det Rosenberg eller Bugge? :D Hvordan gikk det? :D
snippsnappa Skrevet 19. mars 2015 #36383 Skrevet 19. mars 2015 Vil tro kirurgen din vet best på akkurat dette men har hørt at man får mindre heng med tiden hvis man legger under muskelen. Får håpe hun vet Hvordan er formen din nå? 1 uker etter nå? Skulla du ta noen tabletter før operasjonen? eller var det kun skrubbing av kropp og hår?
osteloff Skrevet 19. mars 2015 #36384 Skrevet 19. mars 2015 Får håpe hun vet Hvordan er formen din nå? 1 uker etter nå? Skulla du ta noen tabletter før operasjonen? eller var det kun skrubbing av kropp og hår? Formen er helt fin 😊 har bare stikkinger i høyre bryst, veldig ubehagelig når det først kommer, men det går raskt over. 1 uke siden idag ja, tiden flyr! :D Jeg måtte ikke ta noen tabletter før operasjon, måtte bare dusje med hibiscrub.
ycje Skrevet 19. mars 2015 #36385 Skrevet 19. mars 2015 Igår var det min tur, tenkte jeg skulle dele min opplevelse :-) Jeg opererte meg på Clinic Strømstad, og skulle møte opp 13.45 igår. Der ble jeg møtt av en utrolig hyggelig dame som ga meg noen papirer jeg skulle fylle ut, og informerte om at de dessverre var litt forsinket. En time senere fikk jeg beskjed om at alt var klart for meg, og jeg møtte kirurgen som tegnet og tok bilder. På konsultasjonen hadde vi blitt enige om 375(er dette det samme som 375cc?), men jeg sa han gjerne kunne dytte inn litt til om det var plass. Videre ble jeg ført inn et annet venteværelse, før narkosesykepleieren kom og hentet meg. Han var UTROLIG dyktig, og det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Først gikk jeg noe avslappende middel, før jeg sakte men sikkert sovnet. Jeg våknet en times tid senere, og fikk beskjed om at alt hadde gått som smurt, og at det ble 390g under muskelen. Mamma, samboer og jeg var en halvtimes tid på overvåkningen, før jeg følte meg fin i formen og klar til å dra. På turen hjem ble smertene verre, og når jeg kom hjem klarte jeg ikke gå på do, skrive på telefon eller reise meg opp på egenhånd. Merkelig nok hjalp det og sove en times tid, og da var de verste smertene borte. Etter powernappen hadde jeg null problem med å bevege meg smått rundt, gå på toalettet, skrive på telefonen og drikke brus. Jeg sov litt dårlig inatt da jeg hater å sove sittende, men det ble vel en 5-6 timer sammenlagt alikevel. Nå sitter jeg her med en sprengende følelse i brystet, men det er langt ifra så ille som jeg trodde det skulle bli. Gleder meg til å ta av bandasjen ikveld :-D
Libra Skrevet 19. mars 2015 #36386 Skrevet 19. mars 2015 (endret) . Endret 9. september 2015 av Libra
osteloff Skrevet 19. mars 2015 #36387 Skrevet 19. mars 2015 Igår var det min tur, tenkte jeg skulle dele min opplevelse :-) Jeg opererte meg på Clinic Strømstad, og skulle møte opp 13.45 igår. Der ble jeg møtt av en utrolig hyggelig dame som ga meg noen papirer jeg skulle fylle ut, og informerte om at de dessverre var litt forsinket. En time senere fikk jeg beskjed om at alt var klart for meg, og jeg møtte kirurgen som tegnet og tok bilder. På konsultasjonen hadde vi blitt enige om 375(er dette det samme som 375cc?), men jeg sa han gjerne kunne dytte inn litt til om det var plass. Videre ble jeg ført inn et annet venteværelse, før narkosesykepleieren kom og hentet meg. Han var UTROLIG dyktig, og det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Først gikk jeg noe avslappende middel, før jeg sakte men sikkert sovnet. Jeg våknet en times tid senere, og fikk beskjed om at alt hadde gått som smurt, og at det ble 390g under muskelen. Mamma, samboer og jeg var en halvtimes tid på overvåkningen, før jeg følte meg fin i formen og klar til å dra. På turen hjem ble smertene verre, og når jeg kom hjem klarte jeg ikke gå på do, skrive på telefon eller reise meg opp på egenhånd. Merkelig nok hjalp det og sove en times tid, og da var de verste smertene borte. Etter powernappen hadde jeg null problem med å bevege meg smått rundt, gå på toalettet, skrive på telefonen og drikke brus. Jeg sov litt dårlig inatt da jeg hater å sove sittende, men det ble vel en 5-6 timer sammenlagt alikevel. Nå sitter jeg her med en sprengende følelse i brystet, men det er langt ifra så ille som jeg trodde det skulle bli. Gleder meg til å ta av bandasjen ikveld :-D Gratulerer så masse! :D Husk å ta smertestillende til riktig tid de første dagene selv om du kanskje ikke har vondt, det er bra for kroppen å få slappe av i starten Jeg sluttet på smertestillende på dag 3
osteloff Skrevet 19. mars 2015 #36388 Skrevet 19. mars 2015 Hei dere! Har fulgt med her en god stund nå, men ettersom jeg nå har tatt et steg nærmere operasjon og begynt med konsultasjoner merker jeg at jeg trenger litt råd... Vi er kanskje ikke leger, men har fått inntrykk av at det er mange damer her som har peiling. Jeg er 20 år gammel og har lenge vært misfornøyd med hva Gud ga meg. Litt vektubalanse kombinert med noe jeg mistenkte var en antydning til tuberøse bryster gjør at jeg føler meg svært ukomfortabel med hvordan de ser ut. Det er hengete, har ytterst lite vev øverst, og i og for seg nederst også. Trekantede, men ikke så store brystvorter egentlig. Jeg har nå vært på tre konsultasjoner og alle sier forskjellig. På et sted fikk jeg beskjed om at han ikke ville klassifisere de som tuberøse og foreslo 350-400 gram runde moderat over muskel. Neste stedet fikk jeg beskjed om at jo, disse var litt tuberøse og vanskelige å operere. Derfor ville han ta ca 360 g anatomiske høy profil (visste ikke engang at det eksisterte). Dette overrasket meg ettersom jeg innbiller meg at det gjør de mer hengete. Han ville også flytte folden litt ned. Sist men ikke minst er det da siste konsultasjon(så langt). Her ble det sagt at de var smålig tuberøse men han ville legge inn ca 360-380 gram runde i høy profil. Jeg er så forvirret. Har noen noe erfaring med tuberøse bryster? Evt hva slags fylde man får av anatomiske proteser? Jeg vil jo bli kvitt det "triste-lei seg-utseendet" de har nå. Om det er litt heng er ikke så farlig, det er jo bare pent. Men fylde og fasong er nødt til å fikses!! Ser at dette ble mye, men håper noen her vet Du har ikke fått forslag om å ta under muskelen da? Er ikke helt sikker på hva tuberøse bryster betyr, men etter jeg googlet det så skjønner jeg bittelitt mer. Er de små? Lite brystvev generelt? Da vil iallefall jeg anbefale å ta under muskel for best mulig resultat. Har lest igjennom så og si hele denne tråden her(ja, det tok veeeeldig mange dager), og har sett at de fleste med lite brystvev har blitt anbefalt å ta under muskelen. Ja, det er mere smertefullt, men heller litt mere smerter enn at protesen blir synlig? Jeg selv tok under muskelen, 375 g. Det var helt forj***** samme dagen som operasjon, men dagen etter var mye bedre, dag tre var jeg omtrent som før Dette med smertene er jo helt forskjellig fra person til person, men har ikke lest mange tilfeller av folk som har hatt store smerter over flere dager selv om de har tatt under muskel
Lavenda Skrevet 20. mars 2015 #36390 Skrevet 20. mars 2015 Åhh, er det Rosenberg eller Bugge? :D Hvordan gikk det? :D Takk for at du spør mims :-) Det var Rosenberg som opererte meg i dag, alt for kjekk til å være lege spør du meg ;-) Joda, det går bra forsåvidt. verker en del siden det ble lagt under muskel - og jeg er ikke flink til å hvile tilstrekkelig. Det er jo bakdelen med å være mer eller mindre alene og på toppen av det hele ha hund. "Barnevakten" min ble i siste liten okkupert med noe annet, så da blir man gjerne (på smertestillende) litt mer aktiv enn man bør, og får vondt deretter når de slutter å virke. Men mannen er en jo tryllekunstner! Av det lille jeg har sett av puppene mine - ser bra ut, men kan ikke uttale meg helt siden jeg er dekket til..tror det blir kjempebra. Pga små bryster så måtte han hente litt, eller fylle ut litt lenger ned enn brystene mine gikk ned. Dvs han måtte bruke ca 3-4 cm av huden under bysten. Det resulterte i tidenes bonus :-D Jeg har rett og slett fått meg et lite mageløft på toppen av det hele - akkurat den lille sykkelringen, den forsvant. Så siden jeg ikke får leke med, se på eller kjenne i skrivende øyeblikk på mine "nye" bryster - ja da stiller jeg meg i badespeilet og nyter at der var det tatt to fluer i en smekk, gitt. Sooo, happy as can be here
ycje Skrevet 20. mars 2015 #36391 Skrevet 20. mars 2015 Hei! 4 dager siden op. for meg nå, og jeg merker at nedpressbåndet gnager veldig i armhulen, det er DET som gjør mest vondt med hele recovery-prosessen. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Kan jeg teipe meg der så det ikke blir direkte friksjon mot huden, eller legge noe imellom?
Dendrobium Skrevet 20. mars 2015 #36392 Skrevet 20. mars 2015 Har det akkurat som deg, de er harde og som to fotballer Har ingen følelse i det ene brystet og det andre har jeg bare følelsen i overkant av brystvorta. Jeg tror jeg fant ut av det! Jeg satt påmøte i går kveld, og plutselig ble brystene myke i noen minutter, før tennisballene kom tilbake. Dette skjedde flere ganger. Jeg lurer på om det er musklene som "kramper" seg rundt innleggene og står i spenn. Når jeg tar håndbakene på siden av brystene og klemmer forsiktig puppene sammen, så gir det seg noen sekunder før de kramper seg igjen. Ikke godt i det hele tatt. 95 %av tiden har jeg krampe i brystmuskelen. Har protesene submuskulært. (Under)
Dendrobium Skrevet 20. mars 2015 #36393 Skrevet 20. mars 2015 Er fortsatt veldig tidlig, mine føltes kjempe rare lenge! Har du protese under eller over muskel? Jeg tror jeg fant ut av det! Jeg satt påmøte i går kveld, og plutselig ble brystene myke i noen minutter, før tennisballene kom tilbake. Dette skjedde flere ganger. Jeg lurer på om det er musklene som "kramper" seg rundt innleggene og står i spenn. Når jeg tar håndbakene på siden av brystene og klemmer forsiktig puppene sammen, så gir det seg noen sekunder før de kramper seg igjen. Ikke godt i det hele tatt. 95 %av tiden har jeg krampe i brystmuskelen. Har protesene submuskulært. (Under)
Dendrobium Skrevet 20. mars 2015 #36394 Skrevet 20. mars 2015 Hei! 4 dager siden op. for meg nå, og jeg merker at nedpressbåndet gnager veldig i armhulen, det er DET som gjør mest vondt med hele recovery-prosessen. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Kan jeg teipe meg der så det ikke blir direkte friksjon mot huden, eller legge noe imellom? Jeg fikk beskjed om at båndet satt for høyt. Lengre ned bak, og nærmere nipplene. Jeg tok det over en tynn trøye av og til også
Lilje:) Skrevet 21. mars 2015 #36395 Skrevet 21. mars 2015 Jeg hadde valgt under muskel og høy profil om jeg kunne velge selv, så da han sa vi gikk for det ble jeg egentlig bare kjempefornøyd. Jeg sa at jeg ønsket så store pupper som mulig, uten at de skulle se for silikonaktige ut, og at jeg ville ha de mest mulig naturlig. Jeg er også ganske slank, men jeg føler ikke man kan se så godt at det er silikon når jeg er naken egentlig. Når jeg ligger på ryggen eller strekker opp armene kan man se det, da de blir ganske runde og er såpass faste, men det er ingenting jeg bryr meg om. Selv om de har blitt ganske myke så har jeg fremdeles et lite håp om at de skal bli enda litt mykere, men vi får se! Jeg er bare lykkelig over å endelig være fornøyd med puppene mine Også har jeg fått litt rippling under når jeg lener meg fremover da, en av ulempene med å være slank i silikon sammenheng Legger ved tre bilder, alle er tatt idag - det er fem mnd siden op om en uke. Har du vært på noen konsultasjon? Anbefaler deg virkelig det om du vurderer silikon, da får du svar på det du lurer på og kirurgen ser hva som blir penest til din kropp. Du kan jo også nevne at du tenker anatomiske, så ser han/hun fort om det er en mulighet Litt sent svar fra meg, fikk ikke varsel om at du hadde svart! Tusen takk for bilder! Puppene dine kan jo klassifiseres som "perfekte pupper" må jeg si. Jeg vil nok ha mer heng på mine, og mindre størrelse. Men så er jeg også ute etter dette naturlige. Jeg er også 163 høy og veier 50 kg, så er litt redd for at jeg er litt tynn. Jeg er ikke undervektig, er og ganske godt trent, men vil ikke at kantene skal synes. Hvordan er det for deg om du ligger naken på ryggen og strekker armene bak hodet? Kan man se silikonkanten/riller under huden da? Hvordan kjennes det forresten ut å ha silikon?
osteloff Skrevet 21. mars 2015 #36396 Skrevet 21. mars 2015 Greia er at jeg er egentlig ganske godt polstret. Er 170 cm høy og ca 70 kg lett 😁 så proposjonene er ikke helt med da kan du si. Men jeg har egentlig ikke sånn veeldig lite, altså det er jo litt. Men ikke nok til at det passer kroppen min. Hovedproblemet er egentlig fasongen. Men etter hva jeg har lest (og jeg kan åpenbart ta feil), så burde man ha over for å fylle ut vevet. Men jeg er absolutt HELT enig med deg! Heller syke smerter i 2 uker og knall resultat han ene som foreslo høy profil sa også at han egentlig ville legge under men at jeg kunne velge... Tre ulike meninger maker så lite sense for meg. Veldig vanskelig å velge da, er jo ikke bare bare å ombestemme seg etterpå
osteloff Skrevet 21. mars 2015 #36397 Skrevet 21. mars 2015 Jeg tror jeg fant ut av det! Jeg satt påmøte i går kveld, og plutselig ble brystene myke i noen minutter, før tennisballene kom tilbake. Dette skjedde flere ganger. Jeg lurer på om det er musklene som "kramper" seg rundt innleggene og står i spenn. Når jeg tar håndbakene på siden av brystene og klemmer forsiktig puppene sammen, så gir det seg noen sekunder før de kramper seg igjen. Ikke godt i det hele tatt. 95 %av tiden har jeg krampe i brystmuskelen. Har protesene submuskulært. (Under) Har steinharde pupper heletiden jeg :o Har ikke merket noe til at de plutselig blir myke :/
osteloff Skrevet 22. mars 2015 #36399 Skrevet 22. mars 2015 Haha, jeg vet! Og er det en situasjon man burde ta en veloverveid avgjørelse så er det denne! Men både fornebuklinikken, Colosseumklinikken og aviva er jo gode klinikker med flinke kirurger. Spørsmålet er om han som sier anatomiske, og er den eneste som sier det, har mer peiling eller mindre peiling enn de andre... Uff altså, pupper er noe mas! Gå for den kirurgen du likte best 😊👍
snippsnappa Skrevet 22. mars 2015 #36400 Skrevet 22. mars 2015 (endret) Hei 😄 Igår fikk jeg mine nye pupper ved Teres Stokkan i Trondheim. Ble 400cc på under muskel. Ble litt paff da hun da hvor mye som måtte til for å fylle tom rommet. Hadde litt smerter da jeg våknet så fikk så mye smertestillende som jeg trengte. Og har idag ikke tatt noen av morfin tablettene 😄 kun paracet og 1 arcoxia. Er så overrasket over hvor lite smerter jeg har egentlig. Føler meg bare stiv og støl + melkespreng. Fikk en sprøyte som skulle dempe smerten og kvalmen i 2 dager(?) er nok den som fungere så godt da kanskje? Og har til nå bare positivt å si om klinikken 😉 Hvordan går det med dere andre nyopererte? Endret 22. mars 2015 av snippsnappa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå