Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

nå har det gått ca 3 uker og 3 dager post op. for hver morgen når jeg våkner så har jeg litt ømt i brystet, når jeg reiser meg opp fra senga. men ut dagen så har jeg ikke vondt lenger. har noen samme problemet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-) har litt panikk her... Er snart 4 uker post op og er såååååå misfornøyd 😢 brystene er ulike både i form og str og spesielt det ene er det en synlig kant på å har nå funnet ut at det er muskelen! Når eg strammer ser det nesten ut som eg deler brystet i to! Og det ene, det som er størst er lenger nede enn det andre, kanskje pga hevelsen... Har en brennende følelse ofte i venstre bryst og...har tatt under muskel. Er det noen som har hatt det liknendes? Vil det bli bedre å finere? Hadde ingen synlig forskjell på brystene før op så syns rett og slett at dette er grusomt😢 vil ikkje ha det slik!!

Skrevet (endret)

Hvor lenge gikk dere uten brystbåndet og sportbhen Når dere dusjet??? Er litt redd for å gå forlenge ute, det tar jo litt tid å vaske og tørke det!!

Endret av Stjerten
Skrevet

Hei :-) har litt panikk her... Er snart 4 uker post op og er såååååå misfornøyd brystene er ulike både i form og str og spesielt det ene er det en synlig kant på å har nå funnet ut at det er muskelen! Når eg strammer ser det nesten ut som eg deler brystet i to! Og det ene, det som er størst er lenger nede enn det andre, kanskje pga hevelsen... Har en brennende følelse ofte i venstre bryst og...har tatt under muskel. Er det noen som har hatt det liknendes? Vil det bli bedre å finere? Hadde ingen synlig forskjell på brystene før op så syns rett og slett at dette er grusomt vil ikkje ha det slik!!

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener med synlig kant, mener du kant rundt? Så er nok det heller rippling enn musklen? Om det er tvers over brystet så er nok bare musklen veldig stram enda og trenger mer tid på slappe av. Om du har lagt inn like mye i begge brystene og de var like før op, så skal det ikke være mulig at de er veldig forskjellige nå, så høres heller ut som om det ene brystet har droppet mer enn det andre, og at de derfor ser veldig forskjellige ut! Mine så større ut etter de droppet for eksempel. Den brennende følelsen er nok en blanding av nervene som gror og musklene, husk at musklen din har blitt strukket veldig og fått en traume. Du er fremdeles tidlig etter operasjonen, så mest sannsynlig kommer det til å gå seg til etter hvert, men skjønner at det ikke er noe gøy nå :klem:

Ville kanskje sendt bilder til klinikken din av de forskjellige problemene, størrelsesforskjellen, kanten, og delingen av bryst ved stramming, og høre hva kirugen din mener, eventuelt komme inn for konsultasjon så han får sett! Hvor opererte du deg, og hvor mye la du inn :)?

Skrevet

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener med synlig kant, mener du kant rundt? Så er nok det heller rippling enn musklen? Om det er tvers over brystet så er nok bare musklen veldig stram enda og trenger mer tid på slappe av. Om du har lagt inn like mye i begge brystene og de var like før op, så skal det ikke være mulig at de er veldig forskjellige nå, så høres heller ut som om det ene brystet har droppet mer enn det andre, og at de derfor ser veldig forskjellige ut! Mine så større ut etter de droppet for eksempel. Den brennende følelsen er nok en blanding av nervene som gror og musklene, husk at musklen din har blitt strukket veldig og fått en traume. Du er fremdeles tidlig etter operasjonen, så mest sannsynlig kommer det til å gå seg til etter hvert, men skjønner at det ikke er noe gøy nå :klem:

Ville kanskje sendt bilder til klinikken din av de forskjellige problemene, størrelsesforskjellen, kanten, og delingen av bryst ved stramming, og høre hva kirugen din mener, eventuelt komme inn for konsultasjon så han får sett! Hvor opererte du deg, og hvor mye la du inn :)?

Hei!

Er ikkje ripling kanten er garantert muskelen pga når eg strammer så er set jo muskelen eg strammer... Før op var det litt forskjell som aldri har vært synlig å han meinte det kom ikkje til å bli noe verre med innlegg, men det er syyyyynlig forskjell nå 😱 å selve formen på di er heller ikkje fin, kantete... Er ikkje i nærheten av 3D bildene i det heile! Å eg har sagt det til an å han kunne ikkje se noen kan, men tru meg... Han er den eneste som ikkje kan se den 😡 er visst bare eg som har opplevd dette, di andre som hat vært på Kolibri er fornøyd... Eg opererte meg jo ikkje for at det sko bli verre 😔 til mer eg ser di til styggere syns eg det blir, e heilt ødelagt! Får kje sove å er heilt nede i kjelleren 😔 drite i smertene bare so hadde sett ok ut utseende messig 😢

Skrevet

nå har det gått ca 3 uker og 3 dager post op. for hver morgen når jeg våkner så har jeg litt ømt i brystet, når jeg reiser meg opp fra senga. men ut dagen så har jeg ikke vondt lenger. har noen samme problemet.

Det er ganske normalt! Tror egentlig alle har det, blir sikkert kvitt det snart :laugh:

Skrevet

Hvor lenge gikk dere uten brystbåndet og sportbhen Når dere dusjet??? Er litt redd for å gå forlenge ute, det tar jo litt tid å vaske og tørke det!!

Noen ganger så gikk jeg timer uten, tror ikke det blir noe krise med mindre du har tenkt å hoppe og løpe! :fnise:

Skrevet

Hei :-) har litt panikk her... Er snart 4 uker post op og er såååååå misfornøyd brystene er ulike både i form og str og spesielt det ene er det en synlig kant på å har nå funnet ut at det er muskelen! Når eg strammer ser det nesten ut som eg deler brystet i to! Og det ene, det som er størst er lenger nede enn det andre, kanskje pga hevelsen... Har en brennende følelse ofte i venstre bryst og...har tatt under muskel. Er det noen som har hatt det liknendes? Vil det bli bedre å finere? Hadde ingen synlig forskjell på brystene før op så syns rett og slett at dette er grusomt vil ikkje ha det slik!!

Jeg og tok under muskel og er 7,5 uker siden jeg tok. har også litt sånn at det ser ut som om at det "deler" seg når jeg strammer muskelen når jeg ser ned i kløften! Men vi skal jo ikke gå rundt å stramme bryst muskelen, så du burde ikke bekymre deg over det.

Skrevet

Jeg og tok under muskel og er 7,5 uker siden jeg tok. har også litt sånn at det ser ut som om at det "deler" seg når jeg strammer muskelen når jeg ser ned i kløften! Men vi skal jo ikke gå rundt å stramme bryst muskelen, så du burde ikke bekymre deg over det.

Kanten er synlig uten at eg strammer og, men beklage at eg er litt krass nå, men eg ønsker å ha et normalt liv å kunne trene, viss kanten er så extremt nå, hvordan trur du den vil bli når eg starter trening igjen? Beklage men det er ikkje normalt, skal ikkje vær sånn som dette når det endelige resultatet er, er derfor eg spør noen som kanskje har komt litt lenger i prosessen har erfaring med slikt å vett om det bedre seg?

Skrevet (endret)

.

Endret av Missy86
Skrevet

Noen her som har 200-250 innlegg ?

Jeg har 240 cc

Skrevet

Er virkelig dette normalt?! Her strammer eg muskelen vel å merke, litt mindre synlig når eg ikkje strammer, har lagt under muskel, bilde er tatt 3 uker post op.

Kan du legge ut et bilde der du ikke strammer også?

Ser ut som om du har fått sånn double bubble (?), isåfall skulle du ikke hatt under muskel, men over!

Men kan hende det er noe annet når du ikke strammer, så skal ikke si noe sikkert. Du må nesten høre med kirurg, men når du ikke er fornøyd i det hele tatt så er det jo noe kirurg må ordne.Hvor opererte du?

Skrevet (endret)

Kan du legge ut et bilde der du ikke strammer også?

Ser ut som om du har fått sånn double bubble (?), isåfall skulle du ikke hatt under muskel, men over!

Men kan hende det er noe annet når du ikke strammer, så skal ikke si noe sikkert. Du må nesten høre med kirurg, men når du ikke er fornøyd i det hele tatt så er det jo noe kirurg må ordne.Hvor opererte du?

Dette er 2 uker post op trur eg, ser tydelig str forskjellen og hvor kantete di er 😔 Endret av Missy86
Skrevet

Dette er 2 uker post op trur eg, ser tydelig str forskjellen og hvor kantete di er

Det kan se ut som det er en liten antydning til double bubble, men jeg ville snakket med kirurgen om hvordan du føler. Jeg bare presisere at det kun ser litt ut som dette, men jeg vet jo ikke helt sikkert. Husk at det tar flere måneder før det endelige resultatet vises, så hvis kirurgen sier at dette er normalt, må du bare være tålmodig :-) Mine var ikke helt greie før etter 6 måneder nesten!

Skrevet

Var dine så ulike i str og ikke fine før etter 6 mndr? Eg har kje lyst å verken se på di el handle bh el noe kommer til å avlyse venneturen til syden i starten av juni pga dette skulle jo kje bli verre enn utgangspunktet ka er double bouble? Eg ville kje ha over pga veldig tynn oventil og eg hadde søkk som under muskel skulle dekke. La inn 325cc moderat profil...

Skrevet (endret)

Var dine så ulike i str og ikke fine før etter 6 mndr? Eg har kje lyst å verken se på di el handle bh el noe kommer til å avlyse venneturen til syden i starten av juni pga dette skulle jo kje bli verre enn utgangspunktet ka er double bouble? Eg ville kje ha over pga veldig tynn oventil og eg hadde søkk som under muskel skulle dekke. La inn 325cc moderat profil...

Mine var ikke direkte ulike, men jeg fikk en infeksjon i høyre pupp som gjorde at prosessen har gått mye senere på denne siden. De er fortsatt ikke heelt like, høye brystet sitter litt høyere og har ikke droppet like mye som det andre, og det vil det nok ikke ikke gjøre heller desverre. Men det er ikke noe som vises veldig godt, egentlig bare når man studerer de. Den endelige fasongen kommer detter 6 måneder ca, så jeg ville ikke avlyst noe helt enda :-) Puppene forandrer seg enormt mye over et par måneder, og noen pupper dropper kun etter noen uker. Det er så individuelt :-)

Double bubble skjer når et implantat blir lagt under muskelen på en pasient som har litt eller mye heng fra før. Det som skjer da er at brystfettet over, hvor implantatet blir festet under muskelen, kan henge litt slik at implantatet ikke vil følge det sigende brystet. Altså kan det danne seg en "pose" av ditt eget brystvev/hud i underkant av protesen, som kalles double bubble. Nå vet ikke jeg om du hadde antydning til heng før operasjonen, men ettrsom kirurgen har valgt å legge under, kan jeg egentlig ikke tenke med at du skal få double bubble.

Men det er alltid mulighet for å få det, til og med jeg se antydning til det på venste pupp noen ganger. Dette er fordi implantatet er festet til muskelen, og vil altså ikke følge den naturlige "tyngdekraften" en vanlig pupp opplever med heng. Derfor legger man implantatet over hvis man har litt heng fra før, slik at det fyller ut det best mulig.

Kan også legge til at når jeg strammer venstre bryst, ser det slik ut som det første bildet du la ut også. Vet ikke helt hvorfor det gjør det, men det har vel noe med muskelen og gjøre og jeg tipper det er helt normalt :-)

Endret av inae
Skrevet

Mine var ikke direkte ulike, men jeg fikk en infeksjon i høyre pupp som gjorde at prosessen har gått mye senere på denne siden. De er fortsatt ikke heelt like, høye brystet sitter litt høyere og har ikke droppet like mye som det andre, og det vil det nok ikke ikke gjøre heller desverre. Men det er ikke noe som vises veldig godt, egentlig bare når man studerer de. Den endelige fasongen kommer detter 6 måneder ca, så jeg ville ikke avlyst noe helt enda :-) Puppene forandrer seg enormt mye over et par måneder, og noen pupper dropper kun etter noen uker. Det er så individuelt :-)

Double bubble skjer når et implantat blir lagt under muskelen på en pasient som har litt eller mye heng fra før. Det som skjer da er at brystfettet over, hvor implantatet blir festet under muskelen, kan henge litt slik at implantatet ikke vil følge det sigende brystet. Altså kan det danne seg en "pose" av ditt eget brystvev/hud i underkant av protesen, som kalles double bubble. Nå vet ikke jeg om du hadde antydning til heng før operasjonen, men ettrsom kirurgen har valgt å legge under, kan jeg egentlig ikke tenke med at du skal få double bubble.

Men det er alltid mulighet for å få det, til og med jeg se antydning til det på venste pupp noen ganger. Dette er fordi implantatet er festet til muskelen, og vil altså ikke følge den naturlige "tyngdekraften" en vanlig pupp opplever med heng. Derfor legger man implantatet over hvis man har litt heng fra før, slik at det fyller ut det best mulig.

Kan også legge til at når jeg strammer venstre bryst, ser det slik ut som det første bildet du la ut også. Vet ikke helt hvorfor det gjør det, men det har vel noe med muskelen og gjøre og jeg tipper det er helt normalt :-)

Da får eg prøøøøøøve å ha litt mer tålmodighet.... Syns bare det er så fælt å betale så mye og ikkje bli fornøyd og faktisk angre på at eg i det hele tatt gjorde det :-( eg har ikkje double bubble pga det er helt hardt...endten hevelse eller protesen rett å slett 😳 mener at det skulle uanz vært bedre enn utgangspunktet😳 eg hadde små uten heng før og med en USYNLIG forskjell på di å nå ser det ut spm eg har en stor å en liten og en høy å en lav 😱

Skrevet (endret)

Da kan jeg endelig skrive her! Vart reoperert mandag 02.02 grunnet at de dråpeformede protesene hadde snudd seg. Jeg hadde 350 cc og har nå runde 420 cc, Er så langt fornøyd med resultatet, men håper VIRKELIG at venstre bryst forandrer seg, da den er "innhulet" nede ved stingene/kanten på brystet så det ser mongo ut :P Venstre er i tillegg mye mer opphoven siden han skulle fikse brystvorten på denne siden også

Smertene er MYE bedre denne gangen, men jeg slet med alvorlig kvalme,oppkast og svimmelhet de første dagene, mest sannsynlig pga smertestillende på tom mage.

Har vært litt av en tur, operert 2 ganger på 5 mnd, håper dette gi resultatet jeg lengter etter :D

Endret av Moshi
Skrevet

Da får eg prøøøøøøve å ha litt mer tålmodighet.... Syns bare det er så fælt å betale så mye og ikkje bli fornøyd og faktisk angre på at eg i det hele tatt gjorde det :-( eg har ikkje double bubble pga det er helt hardt...endten hevelse eller protesen rett å slett mener at det skulle uanz vært bedre enn utgangspunktet eg hadde små uten heng før og med en USYNLIG forskjell på di å nå ser det ut spm eg har en stor å en liten og en høy å en lav

Ville ikke vært bekymret helt enda. Mine var sykt kantete også, men ser at de blir rundere og finere hele tiden :) Du er jo også en uke foran meg i prosessen så blir nok bare bedre og bedre. :hug:

Skrevet

Ville ikke vært bekymret helt enda. Mine var sykt kantete også, men ser at de blir rundere og finere hele tiden :) Du er jo også en uke foran meg i prosessen så blir nok bare bedre og bedre. :hug:

Håper det, takk :-)

Det venstre føles som det står i fyr å flamme nå... Verre noen ganger men alltid verst på kvelden natten og morningen men idag har smertene vært konstant 😳

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...