Mollydolly Skrevet 31. januar 2015 #36081 Skrevet 31. januar 2015 over eller under muskel? Hva tror dere? Skal opereres på Klinikk Stokkan på tirsdag. Har vært til to leger, hun ene sier under muskel og han andre sier over muskel. Jeg er ferdig med barn. Har 75B. 1.73 lang og 60 KG Vi har omtrent de samme målene, men mine boobs var litt "slappe"🙈 Jeg har 375 gr runde moderat pluss. De er lagt dual plane (øverste delen av impl. under muskel, resten over). Da jeg var på 1. etterkontroll (11 dager etter op.) sa kirurgen at det gikk helt greit å løfte barnet mitt på 13 kg. Eneste jeg måtte være forsiktig med var hopping, jogging osv... Det er jo OGSÅ en mulighet😁 Det var kanskje ikke så mye til hjelp da du lurte på om du burde ta over eller under muskel da men..🙈 1
Gjest jumojente Skrevet 1. februar 2015 #36082 Skrevet 1. februar 2015 Trønder26, du kan jo høre med dr. Evje om han mener over kan bli bra, siden dr Isern mente det skulle tro at det var nok vev der, men jeg har jo ikke kompetanse på det der... Er det forresten noen som har over som har fått "gnagsår" på toppen av brystet? Har ikke vondt ellers omtrent, er 10 dager siden operasjon. Hei! Jeg har fått noe gnagsår eller greier rett under armen, trolig på grunn av brystbåndet og sportsbhen som gnager. Har også litt vondt i selve puppen, men trykket blir bedre når jeg tar av sportsbh, så tror den bhen plager meg mest. Skal ta en dusj i morgen for første gang etter operasjon, og det skal bli herlig.
Gjest jumojente Skrevet 1. februar 2015 #36083 Skrevet 1. februar 2015 Hei dere. Trenger svar fort. Jeg har oppdaget at sportsbh og brystbåndet begynner å bli gult rett ved armhulen der og lurer på om det er fordi at det danner seg svette. Pr nå har jeg bare en sportsbh og brystbånd, men er redd det danner seg infeksjoner i såret osv. Hjelp!!! Jeg skal ha min første dusj imorra etter operasjon, men har prøvd å vaske meg godt ellers med klut. Og sportsbh og brystbånd skal jo sitte på 24/7 i fire uker og den må jo vaskes. Kjempe stressa nå. Hva kan jeg gjøre? Hjelp? Noen andre med samme problem?
Gjest Skrevet 1. februar 2015 #36084 Skrevet 1. februar 2015 Hei dere. Trenger svar fort. Jeg har oppdaget at sportsbh og brystbåndet begynner å bli gult rett ved armhulen der og lurer på om det er fordi at det danner seg svette. Pr nå har jeg bare en sportsbh og brystbånd, men er redd det danner seg infeksjoner i såret osv. Hjelp!!! Jeg skal ha min første dusj imorra etter operasjon, men har prøvd å vaske meg godt ellers med klut. Og sportsbh og brystbånd skal jo sitte på 24/7 i fire uker og den må jo vaskes. Kjempe stressa nå. Hva kan jeg gjøre? Hjelp? Noen andre med samme problem? Tredje gang jeg prøver å svare deg nå, ipaden fryser hver gang og alt blir slettet Hvert fall, hvor lenge siden er det du opererte? Før de skjærer i deg under operasjonen bruker de en desinfeksjonvæske som de smører brystet og området rundt med, denne har en gul aktiv farge. Regner med at de vasker den av igjen før man våkner eller noe, men er vanlig at noe sitter igjen i huden som så kan sette farge på for eksempel en hvit støttebh, om det er i nærheten av et område der det er vanlig å svette så "løsner" det nok lettere fra huden og setter seg så i bhen. Så ikke noe å tenke på Sto også i mine papirer at det ikke var noe problem å vaske bhen, nå brukte ikke jeg nedpressbånd, men er det nok det samme med det, mens jeg dusjet første gangen om jeg hadde behov for det. Nå syntes jeg det var veldig ubehagelig å ta av meg bhen, så ville ha den på så raskt som mulig igjen, så da droppet jeg det. Men det gule er som sagt bare fargestoffer så ingenting å tenke på
Gjest jumojente Skrevet 1. februar 2015 #36085 Skrevet 1. februar 2015 Heihei. Tusen takk for svar. Ja. det er liksom gult rett ved armhulen som har smitta over på både båndet og sportsbhen. Kjæresten hjalp meg å vaske over der med en klut istad og da smitta da over på kluten også. Ikke lukter det noe som helst svette heller. Opererte på onsdag:-) så du tror jeg kan vaske sportabhen i morgen mens jeg dusjer og ta den på meg når den er tørr istedet? Jeg syns det er veldig deilig å få luftet brystene litt, men er redd formen på puppene endrer seg drastisk etter bare noen timer uten sportsbh, så er redd for dette;-)
Gjest Skrevet 1. februar 2015 #36086 Skrevet 1. februar 2015 Heihei. Tusen takk for svar. Ja. det er liksom gult rett ved armhulen som har smitta over på både båndet og sportsbhen. Kjæresten hjalp meg å vaske over der med en klut istad og da smitta da over på kluten også. Ikke lukter det noe som helst svette heller. Opererte på onsdag:-) så du tror jeg kan vaske sportabhen i morgen mens jeg dusjer og ta den på meg når den er tørr istedet? Jeg syns det er veldig deilig å få luftet brystene litt, men er redd formen på puppene endrer seg drastisk etter bare noen timer uten sportsbh, så er redd for dette;-) Neinei, ikke noe problem å la de lufte seg litt så lenge du ikke syntes det er ubehagelig å ikke ha den på! Jeg fikk et veldig rart press da jeg tok den av for å dusje, føltes på en måte ut som om puppene skulle vrenge seg ut av seg selv, og ble veldig uvel og svimmel. Men så lenge du føler deg bra skal det ikke være noe problem å vaske den innimellom, bare hold deg i ro og ikke sprett rundt liksom
Stjerten Skrevet 1. februar 2015 #36087 Skrevet 1. februar 2015 Da er det ikke lenge til det er min tur, imorgen kl 10☺☺☺ kjenner eg gleder meg masse, men gruer meg til alt som skal skje etterpå, det å ikke vite akkurat hva som skjer eller hvor vondt du kommer til å få det, komplikasjoner osv.. Men når dere vasket dere med hibiscrub, hadde dere det på en vaskeduk eller rett I hånden? ?
Gjest jumojente Skrevet 1. februar 2015 #36088 Skrevet 1. februar 2015 Neinei, ikke noe problem å la de lufte seg litt så lenge du ikke syntes det er ubehagelig å ikke ha den på! Jeg fikk et veldig rart press da jeg tok den av for å dusje, føltes på en måte ut som om puppene skulle vrenge seg ut av seg selv, og ble veldig uvel og svimmel. Men så lenge du føler deg bra skal det ikke være noe problem å vaske den innimellom, bare hold deg i ro og ikke sprett rundt liksom Hehe så bra. Jeg også fikk den samme følelsen som deg når jeg tok av sportsbhen for å bytte bandasje. Jeg ble veldig uvel og svimmel selv, og måtte sette meg ned et par minutter. Men nå begynner jeg å venne meg til de:-) Gleder meg til å dusje i morgen. Føler meg rett og slett møkkete! Hehe
Stjerten Skrevet 1. februar 2015 #36089 Skrevet 1. februar 2015 Da er det ikke lenge til det er min tur, imorgen kl 10☺☺☺ kjenner eg gleder meg masse, men gruer meg til alt som skal skje etterpå, det å ikke vite akkurat hva som skjer eller hvor vondt du kommer til å få det, komplikasjoner osv.. Men når dere vasket dere med hibiscrub, hadde dere det på en vaskeduk eller rett I hånden????
Smurfins Skrevet 1. februar 2015 #36090 Skrevet 1. februar 2015 (endret) Jeg tok bare rett i hånden Lykke til i morgen Endret 1. februar 2015 av Smurfins
Trønder26 Skrevet 2. februar 2015 #36091 Skrevet 2. februar 2015 Har dere ikke blitt Eni om hvor mye? Har tenkt mye på smertene eg og, men av alt eg har lest så går eg for under muskel. Eg har en sønn på 4,5 år så eg har barnepass de første dagene. Jeg skal på fana medisinske senter eg ikke bilde skal ta imorgen, sånn at eg har, hehe Nei, det vi sa på siste konsultasjon var at jeg ønsket meg full c - evt. liten D cup. Så skulle jeg finne noen bilder å ta med på selve op. dagen. Så den endelige avgjørelsen taes vel da :-) Det er i morgen klokka 10:30 :-o Mor har fått nerver!!! Må sende bilder her å gi meg oppdatering når du har kommet hjem. Var det i dag du skulle opereres? Har du fått noen medisiner du skal ta på forhånd? Jeg har fått med meg hibiscrub enest, full kroppsvask morgen + dagen etter. Får antibiotika intravenøst under op.
Trønder26 Skrevet 2. februar 2015 #36092 Skrevet 2. februar 2015 (endret) Da er det ikke lenge til det er min tur, imorgen kl 10☺☺☺ kjenner eg gleder meg masse, men gruer meg til alt som skal skje etterpå, det å ikke vite akkurat hva som skjer eller hvor vondt du kommer til å få det, komplikasjoner osv.. Men når dere vasket dere med hibiscrub, hadde dere det på en vaskeduk eller rett I hånden? ? Åh gud, lykke til!! :-) Må få høre når du er ferdig. Hold meg oppdatert!! :-) Endret 2. februar 2015 av Trønder26
Valiant Skrevet 2. februar 2015 #36093 Skrevet 2. februar 2015 Nå er jeg frustrert! Skal opereres på fredag 6.02 og hadde sagt fra om ferie uken etter. Nå kom sjefen i dag og sa at jeg ikke kan få ferie likevel grunnet mye fravær på jobb og mye som skjer neste uke. Må nevnes at jeg sist hadde ferie i juli i fjor. Fikk heldigvis forhandlet frem fri mandag til onsdag. Hvordan tror dere jeg vil fungere på jobb torsdag og fredag etter å ha fått proteser under muskel?
Trønder26 Skrevet 2. februar 2015 #36094 Skrevet 2. februar 2015 Nå er jeg frustrert! Skal opereres på fredag 6.02 og hadde sagt fra om ferie uken etter. Nå kom sjefen i dag og sa at jeg ikke kan få ferie likevel grunnet mye fravær på jobb og mye som skjer neste uke. Må nevnes at jeg sist hadde ferie i juli i fjor. Fikk heldigvis forhandlet frem fri mandag til onsdag. Hvordan tror dere jeg vil fungere på jobb torsdag og fredag etter å ha fått proteser under muskel? Ah, kjipt situasjon. Hadde en lignende greie før jul. Skulle egentlig ha ei uke ferie å op. den 16.des, en uke før operasjonen fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne ta ferie likevel. Dermed ble alt utsatt. Hva jobber du med? Jeg har inntrykk av at det er sinnsykt stor forskjell på hvordan formen er i tiden etter operasjonen. Jeg har snakket med noen som har det helt jævli. mens noen er tilbake på jobb etter noen dager. Det du må huske er å ta smertestillende til fast tid, uansett om du har vondt eller ikke. Paracet og de morfintablettene du får med deg. Videre er det sikkert lurt å sove sittende, samt akseptere en viss smerte. Tror det kan være mye mentalt i dette også, at hvis man kommer seg ut og opp etter noen dager å gjør andre ting kjenner man ikke smertene like mye som hvis man sitter hjem i sofaen å kjenner etter. Sikkert enklere sagt enn gjort, jeg har ikke operert enda så mulig jeg får en "mitt i tryne" nå... men sånn alt i alt reagerer alle veldig forskjell. I dag snakka jeg med ei venninne som la inn under muskel. Hun satt i bil fra Oslo til Trondheim på dag 2 etter operasjonen, videre var hun tilbake på jobb på dag 4 og hun tok seg av jentungen sin på 1,5 år. Folk er forskjell. Spis smertestillende å bit tenna sammen! :-) Jeg har troa! Kan godt skrive til deg hvordan jeg har det i tiden etterpå... legges under kniven i morgen kl 10:30 og skal ha under muskel.
t123 Skrevet 2. februar 2015 #36095 Skrevet 2. februar 2015 Nå er jeg frustrert! Skal opereres på fredag 6.02 og hadde sagt fra om ferie uken etter. Nå kom sjefen i dag og sa at jeg ikke kan få ferie likevel grunnet mye fravær på jobb og mye som skjer neste uke. Må nevnes at jeg sist hadde ferie i juli i fjor. Fikk heldigvis forhandlet frem fri mandag til onsdag. Hvordan tror dere jeg vil fungere på jobb torsdag og fredag etter å ha fått proteser under muskel? Dette kommer veldig an på hvordan jobb du har. Jeg oppererte under muskel og var helt fin etter noen dager, men er veldig viktig å holde seg i ro. Også skal man jo ikke løfte mer enn 1kg den første uken og være forsiktig med armene, og dette er det viktig å respektere med tanke på resultat og kapsling fikk jeg beskjed om av min pk. Men om du har en jobb som ikke er så belastende skal det nok gå fint tror jeg :-) Masse lykke til videre!
Valiant Skrevet 2. februar 2015 #36096 Skrevet 2. februar 2015 Takk for svar Trønder26 og t23. Det er jo for sent å avlyse operasjonen nå, men det hadde jeg ikke gjort uansett. Nå vil ha dette unnagjort! jeg har en kontorjobb og løfter maks 20 ark om gangen;) så dette går vel greit. Skal følge opp smertestillende etter anbefalingen og slipper å hente og bringe i barnehagen de dagene. Lykke til med operasjonen!
Stjerten Skrevet 2. februar 2015 #36097 Skrevet 2. februar 2015 Heisann. D Då er jeg Ferdig operert, syns Alt gikk kjempe fint,og de var veldig fornøyd med operasjonen. ikke noe spesielt med smerter, men kjennes ut som det sitter 2 elefanter På brystet mitt. Jeg gruet med så masse til OP, men var ikke noe å frue seg til, alle var kjempe snille og tok godt vare på meg. 1
kamille87 Skrevet 2. februar 2015 #36098 Skrevet 2. februar 2015 Hei Jenter!! Er det noen her som har tatt fettsuging ? takk for svar :D
Stjerten Skrevet 2. februar 2015 #36099 Skrevet 2. februar 2015 Nei, det vi sa på siste konsultasjon var at jeg ønsket meg full c - evt. liten D cup. Så skulle jeg finne noen bilder å ta med på selve op. dagen. Så den endelige avgjørelsen taes vel da :-) Det er i morgen klokka 10:30 :-o Mor har fått nerver!!! Må sende bilder her å gi meg oppdatering når du har kommet hjem. Var det i dag du skulle opereres? Har du fått noen medisiner du skal ta på forhånd? Jeg har fått med meg hibiscrub enest, full kroppsvask morgen + dagen etter. Får antibiotika intravenøst under op. heisann. Beklager men har ikke sett dette før no ja jeg skulle ta sterke smertestillende og antibiotika 2 timer før oppmøte.og hibiscrub dagen før og op dagen. Operasjonen gikk kje på finTakk, ikke så mye vondt bare mye trykk på brystet. Hvordan går det med deg Då, gleder du deg til imorgen?? 1
Trønder26 Skrevet 2. februar 2015 #36100 Skrevet 2. februar 2015 heisann. Beklager men har ikke sett dette før no ja jeg skulle ta sterke smertestillende og antibiotika 2 timer før oppmøte.og hibiscrub dagen før og op dagen. Operasjonen gikk kje på finTakk, ikke så mye vondt bare mye trykk på brystet. Hvordan går det med deg Då, gleder du deg til imorgen?? Jeg er skitnervøs rett og slett. Når i dag opererte du? Jeg har nettopp tatt dusjen, så skal jeg legge meg snart. På magen... blir vel noen uker til neste gang! Åhh kjære gud la dette være verdt det 😂😄👍
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå