GGG Skrevet 2. mars 2008 #3581 Skrevet 2. mars 2008 Sørlandsparken plastik kirurgi i Kristiansand Hvor mye skal du ta? jeg får vite hvor mye jeg skal ha på fredagen å om det er over eller under muskelen.. Skal ha ca 325 gram og under muskelen +loft
Frigg Skrevet 3. mars 2008 #3582 Skrevet 3. mars 2008 [Ahhh...jeg klarer nesten ikke å tenke på noe annet enn dette om dagen. Kjenner nå at jeg begynner å bli nervøs for alt det som kan gå galt Men krysser jo selvfølgelig alt jeg har for at alt skal gå bra. Of! Det samme med meg! Det verste er på kvelden, tenker bare på negative ting...of. Skal ha operasjon på onsdag. Det nærmer seg! Det blir sikkert bra! Hvor operer du deg og hva slags inngrep? Ikke lenge igen for deg nå! Jeg skal opereres en uke senere enn deg Jeg skal opereres på Fornebuklinikken
pussen Skrevet 3. mars 2008 #3583 Skrevet 3. mars 2008 hei å som jeg kvir meg i morgen er det min tur til og ligge meg under kniven kl 14.30 i morgen på fms skal legge inn 235 over muskel , så no skal eg vaske meg med hibi scrub klem for ei som er redd for det som skal skje i morgen
GGG Skrevet 3. mars 2008 #3584 Skrevet 3. mars 2008 hei å som jeg kvir meg i morgen er det min tur til og ligge meg under kniven kl 14.30 i morgen på fms skal legge inn 235 over muskel , så no skal eg vaske meg med hibi scrub klem for ei som er redd for det som skal skje i morgen Of! Det samme har jeg også, må tenk på noe annet :-) Har vondt i magen :-( Det går sikkert bra "pussen". Husk å gi beskjed snart som mulig etter operasjon. Skal på apotek og hent smertestillende og alt hva jeg trenger. Fikk ikke beskjed om jeg skal begyn å ta antibiotika før operasjon. kanskje det står på resepten.
pussen Skrevet 3. mars 2008 #3585 Skrevet 3. mars 2008 Of! Det samme har jeg også, må tenk på noe annet :-) Har vondt i magen :-( Det går sikkert bra "pussen". Husk å gi beskjed snart som mulig etter operasjon. Skal på apotek og hent smertestillende og alt hva jeg trenger. Fikk ikke beskjed om jeg skal begyn å ta antibiotika før operasjon. kanskje det står på resepten. hei jeg har fått paraset og azitromax 2 tab som eg skal ta to timer før oprasjonen når skal du opereres da lykke til til deg jeg gir en lyd når formen er bra no har eg vaska hus og klær så nå er alt klart til i morgen
Frigg Skrevet 3. mars 2008 #3586 Skrevet 3. mars 2008 Lykke til med operasjonen begge to!!! Neste onsdag er det min og Pie sin tur
svinsesvans Skrevet 3. mars 2008 #3587 Skrevet 3. mars 2008 Et spørsmål til dere som har operert. kjøpte meg ny jogge dress i dag også kom jeg på når jeg kom hjem at jeg burde kanskje kjøpt genser med glidlås? hmmm hvordan var det for dere, er det vondt å få gensern over hode vis man får hjelp? hehe for et spørsmål
Bianca Skrevet 3. mars 2008 #3588 Skrevet 3. mars 2008 Hei til deg . jeg kan kun prate utifra mine egne erfaringer gjennom to operasjoner, så husk at dette er helt individuelt. jeg hadde nok ikke klart meg alene de tre første dagene etter operasjonen, og hadde jeg valgt å ikke innvolvere noen ville jeg nok ha slitt veldig. særlig det å komme seg opp av sengen og kle seg er en utfordring. Jeg anser meg selv for å være en person med relativt høy smerteterskel. men det er jo utrolig hva man kan klare om man må. Samboer reiste fra meg noen timer på dag 2 og 3, var helt alene og hadde kun meg selv å tenke på, men det var jammen meg ikke greit. har du ingen du stoler på at vil støtte deg i avgjørelsen som kan være med deg og hjelpe deg? trenger jo ikke være familie, hva med en god venninne? Ønsker deg uansett lykke til He yasmin! Tusen takk for svar Joda jeg har venninner som støtter meg, men de er ikke tilgjengelige for å hjelpe meg fordi de bor utenlands. Kunne jo ha ventet til de kommer hjem igjen, men det er så frustrerende fordi jeg nå har ventet i så mange år og nå er jeg så klar som jeg aldri før har vært. Og høsten er jo en perfekt tid å gjøre det på.. Hmm, nei jeg får drive litt brainstorming og komme på et eller annet. Skal tydeligvis ikke være lett dette her, hehe. Misunner dere som har menn som kan hjelpe dere
Panterine Skrevet 3. mars 2008 #3589 Skrevet 3. mars 2008 Hei Panterine Hvordan ser du at de har kapslet seg? Så utolig kjipt da, men få håpe det retter seg med en eventuelt ny operasjon.. Hvor opererte du? Pie Hei igjen Det er nok bare jeg som ser det, men formen er anderledes på den ene og jeg kjenner silikonkanten øverst på brystet. Kjenner at det en knudrete kant der som ikke er på den andre. Jeg opererte på Fornebu, men har ikke noe med klinikken å gjøre, er vel bare jeg som har vært uheldig; eller puppen min som ikke likte det jeg "stappa" inni der
Mariacand Skrevet 3. mars 2008 #3590 Skrevet 3. mars 2008 Hej med jer alle igen.. Da er det to måneder siden jeg var til konsulation på Fornebu klinikken og har endelig fået bestilt tid i april til oper... Er nød nervøs - fordi jeg lider af sygdoms angst og er ganske enkelt redd for at jeg skal dø af bedøvelsen...Er der nogle som kan fortælle lidt om hvordan det med bedøvelsen foregår:-) ? Takker på forhånd! Jeg er 31 år gammel, ingen barn :-).. Men har heldigvis en samboer som støtter mig.. Jeg har en meget lille A cup idag - det vil sige kan ikke helt fylde den ud. Lægen mente at 275 ville være perfekt - men er lidt bange for at det måske er for. En for stor overgang.. Har et jobb hvor der kun arbejder ældre, konservative folk.. Så det er lidt vanskeligt. Vil ikke have der er nogen som skal vide det.. I er så heldige jer der allerede har fået gjort det.. Hygge fra Maria
Panterine Skrevet 3. mars 2008 #3591 Skrevet 3. mars 2008 Hei GGG Har sendt deg PM her med bilder. Si fra hvis du må ha dem på mailadressen din.
bittebær Skrevet 3. mars 2008 #3592 Skrevet 3. mars 2008 (endret) Heisann, nå har jeg bare noen få sider igjen av dagboka, ja, jeg har lest ALLE innleggene frem til side 133 så jeg føler liksom at jeg kjenner dere litt alle sammen, det har vært så utrolig lærerikt å lese om fra folk komme inn her og ikke er sikker på noen ting til de litt etter litt finner ut av det og opererer. Jeg er ei jente på 18 år som har gått leenge og tenkt på operasjon, men først nå har tatt motet til meg å si dette til mamma (min kanskje nærmeste venninne ) og til kjæresten min. Begge var først veldig imot det, spesielt mamma , men nå er det liksom godtatt og hun sier hun forstår at jeg har tenkt mye på det, og at hun selvsagt støtter meg hvis jeg bestemmer meg for det. Hun hadde visst lest en del skrekkhistorier om gamle implantater, så jeg skjønte ikke bæret når hun la ut om alt som kom til å skje med meg. Men jeg har trålt nettet og det eneste negative jeg finner er at Aylar hadde lagt inn for mye, og "eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde dette for lenge siden" så jeg er ikke direkte bekymret for nærvesykdommer og for å havne i rullestol av det. Kjæresten min støttet meg veldig etter at han forstod at dette ikke var noe jeg ønsket å gjøre for noen andre enn meg selv. Han trodde nok jeg gjorde det for han, for han sa han likte meg veldig godt som jeg er. Men som sagt så støtter han meg fullt ut nå. Og er det noe deiligere enn at de du bryr deg mest om støtter deg?! Jeg var på konsultasjon på fornebuklinikken 21. februar hos dr. Erik Dillerud, og har nå bestilt operasjonsdag 15. april.. hihi, gleder meg veldig Er ca 164 eller noe, og veier ca 56 kilo, har A- fra før og kirurgen sier han tror det er plass til ca 260 gr, og da blir det en full B-cup etterpå, jeg har veldig "unge bryster" derfor er det vanskelig å legge inn mer. Men han spurte om jeg ville at han skulle legge inn mer hvis det var plass, og da sa jeg at det ville jeg. Ville bare si hei, og håper det er plass til meg i klubben :bukke: Og forresten, er det noen som har bilder å sende, jeg er så spent på hvordan dere ble, noen her som er litt "lik" meg her? Endret 3. mars 2008 av bittebær
Panterine Skrevet 3. mars 2008 #3593 Skrevet 3. mars 2008 Hej med jer alle igen.. Da er det to måneder siden jeg var til konsulation på Fornebu klinikken og har endelig fået bestilt tid i april til oper... Er nød nervøs - fordi jeg lider af sygdoms angst og er ganske enkelt redd for at jeg skal dø af bedøvelsen...Er der nogle som kan fortælle lidt om hvordan det med bedøvelsen foregår:-) ? Takker på forhånd! Jeg er 31 år gammel, ingen barn :-).. Men har heldigvis en samboer som støtter mig.. Jeg har en meget lille A cup idag - det vil sige kan ikke helt fylde den ud. Lægen mente at 275 ville være perfekt - men er lidt bange for at det måske er for. En for stor overgang.. Har et jobb hvor der kun arbejder ældre, konservative folk.. Så det er lidt vanskeligt. Vil ikke have der er nogen som skal vide det.. I er så heldige jer der allerede har fået gjort det.. Hygge fra Maria Hei Maria Ingenting å være redd for. Det er veldig sjeldent noen dør av bedøvelsen; sålenge du er frisk og rask er det ikke farlig. Etter at du har lagt deg på operasjonsbordet legges armene rett ut som en T og du får en kanyle i armen eller oppå hånda (avhenger av årene dine). Så vaskes du med en forferdelig kald spritgreie (det var kaldt!!!) og de monterer et grønt forheng foran ansiktet ditt. Så sier sykepleieren fra at hun har skrudd på bedøvelsen som går gjennom kanylen og du får beskjed om at det kommer til å svi og sprenge. Dette kjenner du og rekker såvidt å tenke at det re vondt før du blir borte. Du sovner med en gang og det er igrunnen ganske behagelig; tenk deg.... du ligger på et bord med de puppene du ikke vil ha, så sovner du og drømmer søtt og når du våkner opp igjen så har du fått nye flotte pupper. Det er ikke farlig i det hele tatt og etterpå var det også greit, bortsett fra at jeg reagerer på sovemedisinen på en slik måte at under oppvåkningen så fryser jeg noe helt forferdelig. Jeg ligger med doble dyner og hakker tenner og fryser spent ihjel. Dette varer en halvtimes tid så får jeg varmen gradvis tilbake. Jeg har opplevd det før så jeg vet at det er min måte å reagere på så det gjør jo ikke noe. Det er vel en kombinasjon av bedøvelsen og at operasjonsrommet jo er veldig kaldt og man ligger der nesten uten klær, samt at man blir vasket med den kalde spriten. Så bare gled deg du, bedøvelsen er ikke noe å grue seg til :søvn:
GGG Skrevet 3. mars 2008 #3594 Skrevet 3. mars 2008 Skal til Oslo i morgen og skal treffe ei vennine som har også ei vennine som har tatt operasjon på det samme sted (og kirurg) jeg tar på onsdag :-) Har tatt det samme inngrep som jeg skal ha. Vi skal ha kaffe - pupp eller pupp - kaffe alle tre. :-) Jeg får lov å se på hennes pupper også :-) For en sammentreff !
GGG Skrevet 3. mars 2008 #3595 Skrevet 3. mars 2008 Hei GGG Har sendt deg PM her med bilder. Si fra hvis du må ha dem på mailadressen din. Venter spent på bildene dine :-)
Panterine Skrevet 3. mars 2008 #3596 Skrevet 3. mars 2008 Venter spent på bildene dine :-) har sendt deg på mail; riktig adresse denne gangen
GGG Skrevet 3. mars 2008 #3597 Skrevet 3. mars 2008 har sendt deg på mail; riktig adresse denne gangen of! Fikk ikke noe :-( [email protected]
Panterine Skrevet 3. mars 2008 #3598 Skrevet 3. mars 2008 of! Fikk ikke noe :-( [email protected] Hm, det er mulig du gar en begrensing på størrelsen på vedleggene du får motta. skal gå inn å prøve å gjøre bildet litt mindre og sende på nytt igjen.
Panterine Skrevet 3. mars 2008 #3599 Skrevet 3. mars 2008 Hm, det er mulig du gar en begrensing på størrelsen på vedleggene du får motta. skal gå inn å prøve å gjøre bildet litt mindre og sende på nytt igjen. Hei igjen GGG Da har jeg sendt igjen og denne gangen reduserte jeg bildekvaliteten slik at vedlegget ble 1,5 MB
GGG Skrevet 3. mars 2008 #3600 Skrevet 3. mars 2008 Hei igjen GGG Da har jeg sendt igjen og denne gangen reduserte jeg bildekvaliteten slik at vedlegget ble 1,5 MB venter :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå