sticalo Skrevet 23. desember 2014 #35501 Skrevet 23. desember 2014 Hei! Først vil jeg bare si at dette forumet har vært til stor hjelp før operasjon, men har ikke tatt en del av det før nå! Jeg opererte fredag 19.desember, altså 4 dager siden. Jeg måtte operere to ganger siden venstre ble fylt med blod, og hadde dren innlagt helt til i går. Jeg har ikke hatt noe spesielt med smerter (ikke mer enn jeg har tenkt er normalt), men i dag så er de veldig ømme og føles kanskje enda litt strammere og harde. Jeg er kjempe redd for at det skal ha skjedd noe, men er dette helt normalt? Jeg har lagt over muskel, og skjønner såklart at de vil være harde en stund i etterkant. Men jeg har styret litt og flyttet på litt julegaver osv. Men ikke mer enn hva jeg har kjent at jeg har klart, og det har ikke vært vondt å gjøre det. Så er dette helt normalt, eller er det fare for at jeg har tullet litt for mye rundt? gratulerer med overstått opr. Kjedlig at du fikk komplikasjoner. jeg måtte også operere det ene brystet to ganger pga blødning, men slapp dren.Veldig kjedelig. Du er heldig som ikke har voldsomme smerter. Det går nok bra, du kjenner jo selv hva du orker og ikke orker. Det er normalt at de er veldig stramme og harde for huden må strekke seg. Hvor mye tok du? God jul.
smjm Skrevet 23. desember 2014 #35502 Skrevet 23. desember 2014 gratulerer med overstått opr. Kjedlig at du fikk komplikasjoner. jeg måtte også operere det ene brystet to ganger pga blødning, men slapp dren.Veldig kjedelig. Du er heldig som ikke har voldsomme smerter. Det går nok bra, du kjenner jo selv hva du orker og ikke orker. Det er normalt at de er veldig stramme og harde for huden må strekke seg. Hvor mye tok du? God jul. Takk for det! Veldig kjedelig ja.. Jeg har 280 i høyre, og 300 venstre, da jeg var naturlig skjev fra før. Er veldig fornøyd, og er perfekt størrelse for en lav bikinifitness jente som meg på 155 cm..! Skjønner at det må strekke seg ja, men synes bare det var så rart når jeg ikke har hatt noe vondt også ble det plutselig veldig ømt, vondt og hardt i dag. Men samtidig så vet jeg at jeg kan jo nesten ikke gjøre noe annet enn å vente å se om det blir mykt etterhvert. Har sendt en melding til doktoren, men nå er det jul ja! God jul til deg også!
sassa84 Skrevet 23. desember 2014 #35503 Skrevet 23. desember 2014 tror det skal gå bra. hvor lenge fikk du beskjed om å bruke den? 2 uker morgen og kveld, og så bare på dagtid intil 6. uke, så vet ikke om jeg tør.. kanskje ikke verd d om d skjer noe skummelt.
sassa84 Skrevet 23. desember 2014 #35504 Skrevet 23. desember 2014 Fant dette til info på en side om tiden post op. Det reddet mulig julen, da jeg har vært livredd for at høyrepuppen "knirker" You may hear and feel "sloshing" in your breast after surgery. This is due to air that is trapped in the space around the breast implant and the natural fluid that accumulates after an operation. Sloshing usually dissipates within a few weeks as the air and fluids are naturally absorbed by the body. 1
frk.tre Skrevet 23. desember 2014 #35505 Skrevet 23. desember 2014 Når følte dere at puppene deres var gode å ta på både for dere selv og for partner? Uke 6 var de skikkelig digge å ta på, nå etter 3 måneder føles de ekte ut, med mindre jeg ligger på rygg, da er de mer faste
sticalo Skrevet 24. desember 2014 #35506 Skrevet 24. desember 2014 2 uker morgen og kveld, og så bare på dagtid intil 6. uke, så vet ikke om jeg tør.. kanskje ikke verd d om d skjer noe skummelt. det var lenge. Da får du ta på deg noe som skjuler båndet . Kjedelig at du må ha det så lenge.
smjm Skrevet 24. desember 2014 #35507 Skrevet 24. desember 2014 5 dager post op nå, og mine er full av blåmerker, hovne og vonde... Kjenner jeg er så redd for at det skal kapsle seg, da de er så harde. Men det antar jeg er helt normalt så kort tid i etterkant? Gleder meg til de blir myke og går ann å flytte litt på, hehe!😄
Flat.com Skrevet 24. desember 2014 #35508 Skrevet 24. desember 2014 I dag er det 6 uker siden opr. Er så glad jeg gjorde dette, det har vært smertene og bekymringene. De er fortsatt faste, men har blitt mye mykere de siste ukene. Nå skal jeg ut å ta meg en ridetur, har vært ettstort savn disse ukene. Go jul og godt nyttår!♥★ 2
kk7 Skrevet 24. desember 2014 #35510 Skrevet 24. desember 2014 5 dager post op nå, og mine er full av blåmerker, hovne og vonde... Kjenner jeg er så redd for at det skal kapsle seg, da de er så harde. Men det antar jeg er helt normalt så kort tid i etterkant? Gleder meg til de blir myke og går ann å flytte litt på, hehe! Heeelt normalt at de er så harde! jeg var også redd for alt mulig i starten! Men det skal gjøre både vondt og de skal være harde Så høres ut som alt er normalt hos deg i mitt hode Er på uke 3 nå, og jeg kan akkurat så viitt flytte litt på de og kjenner at de er blitt litt mykere øverst. det er så gøy :D
sticalo Skrevet 24. desember 2014 #35511 Skrevet 24. desember 2014 God jul til alle og nok en gang gratulerer til de som har fått pupper til jul.
smjm Skrevet 24. desember 2014 #35512 Skrevet 24. desember 2014 Heeelt normalt at de er så harde! jeg var også redd for alt mulig i starten! Men det skal gjøre både vondt og de skal være harde Så høres ut som alt er normalt hos deg i mitt hode Er på uke 3 nå, og jeg kan akkurat så viitt flytte litt på de og kjenner at de er blitt litt mykere øverst. det er så gøy :D Okei det er godt å høre! Tusen takk for svar, og god jul!
blacklist Skrevet 25. desember 2014 #35513 Skrevet 25. desember 2014 Som smjm sier så er mitt høyrebryst veldig "stramt" og kjennes hardt ut iforjold til mitt venstre. Kjenner det spesielt litt ut i armen. Er ikke vondt liksom, men det strammer veldig. De ser like ut, den høyre er bare mer fast og rund enn den venstre. Og når jeg puster så virker den hardere enn den andre. Burde jeg være bekymret? Tenker på kapsling og alt mulig, blir helt gal Opererte vel og merke den 19. desember, så kanskje det er normalt? Innspill takkkkkk :)
Gjest Skrevet 25. desember 2014 #35514 Skrevet 25. desember 2014 Den ene puppen min er rød og mye varmere enn den andre, er dette normalt?
kk7 Skrevet 25. desember 2014 #35515 Skrevet 25. desember 2014 (endret) Som smjm sier så er mitt høyrebryst veldig "stramt" og kjennes hardt ut iforjold til mitt venstre. Kjenner det spesielt litt ut i armen. Er ikke vondt liksom, men det strammer veldig. De ser like ut, den høyre er bare mer fast og rund enn den venstre. Og når jeg puster så virker den hardere enn den andre. Burde jeg være bekymret? Tenker på kapsling og alt mulig, blir helt gal Opererte vel og merke den 19. desember, så kanskje det er normalt? Innspill takkkkkk :) Har du under eller over muskel? Mine har vært forskjellige både i hardhet og litt i utsende. Kirurg sa at det er helt normalt. Nå er jeg 3 uker post op og de sr mer og mer like ut og blir mer og mer myk. Tar bare tid for både muskel og kropp og gå tilbake til normal vettu! Jeg syntes også det var tungt/ekkelt å puste i starten. Og strålingen ned i armen kan være forårsaket ved at brystmuskulaturen er festet øverst på overarmen, eller at det er noe nerver som er i innspill. Synes det høres normalt ut! Men hvordan føler du deg nå da? Endret 25. desember 2014 av kk7
blacklist Skrevet 25. desember 2014 #35516 Skrevet 25. desember 2014 Har du under eller over muskel? Mine har vært forskjellige både i hardhet og litt i utsende. Kirurg sa at det er helt normalt. Nå er jeg 3 uker post op og de sr mer og mer like ut og blir mer og mer myk. Tar bare tid for både muskel og kropp og gå tilbake til normal vettu! Jeg syntes også det var tungt/ekkelt å puste i starten. Og strålingen ned i armen kan være forårsaket ved at brystmuskulaturen er festet øverst på overarmen, eller at det er noe nerver som er i innspill. Synes det høres normalt ut! Men hvordan føler du deg nå da? Jeg har over muskel, forskjellig størrelse på de. Den som er "vondest" er den det er lagt inn mest i og som også var minst. Jeg føler det er litt lettere nå, etter jeg har gått tur og gjort litt mer for å varme opp muskulaturen, så kanskje det er mer stivhet? Kjenner det mest på toppen av brystet på en måte. Dette høres kanskje normalt ut?! Jeg føler meg helt fin, ingen smerter sådan og er bare litt trøtt etter jula og alt. Går mest på det at jeg blir nervøs, da mest for kapsling. Det kan forekomme kapsel de første ukene, eller er det kun etter en viss tid? Er alt i alt veldig fornøyd da, derfor jeg gjerne vil at de skal holde seg fiiiiine
blacklist Skrevet 25. desember 2014 #35517 Skrevet 25. desember 2014 Den ene puppen min er rød og mye varmere enn den andre, er dette normalt? Vet ikke, er vanskelig å si. Er den veldig rød, som i betent? Ellers er det vel kanskje greit å ringe kirurgen din å spørre?
Gjest Skrevet 25. desember 2014 #35518 Skrevet 25. desember 2014 Vet ikke, er vanskelig å si. Er den veldig rød, som i betent? Ellers er det vel kanskje greit å ringe kirurgen din å spørre? Ja, jeg tror det. Men vet ikke om den er betent, eller at det er normalt å være rød etter operasjon. Har jo bare gått 6 dager. Jeg kan sende deg bilder på melding, så kan du se. Har sendt bilder til kirurgen og spurt, men det er jo jul, så vet ikke om de jobber da?
Gjest Skrevet 25. desember 2014 #35519 Skrevet 25. desember 2014 Jeg har snakket med kirurg og sendt han bilder av høyre bryst. Jeg har fått en infeksjon, så skal få antibiotika.
mims Skrevet 25. desember 2014 #35520 Skrevet 25. desember 2014 Husker ikke helt bildet av deg, men du hadde litt før du la inn hadde du ikke? Mente at vi hadde ganske likt utgangspunkt men kan hende jeg blander her nå! Her er smertene null stress! Sover endelig på siden med null stress! Helt fantastisk følelse ;p I dag har niplene blitt stive i hytt og gevær og det gjør vondt! Men ingenting jeg må ta paracet for. Så gled deg til du kommer deg hit du! Ja har hatt litt Heldig som har styr på smertene! Har fortsatt ubehag, kan sove halvveis på siden, men ender alltid opp på ryggen fordi det blir litt ubehagelig Gleder meg masse til alt blir på plass
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå