GGG Skrevet 25. februar 2008 #3481 Skrevet 25. februar 2008 Shaya: hva heter klinikken du opererte og hva slags inngrep? Er det noen her som tok BRYSTFORSTØRRING MED BRYSTLØFT på Clinique Pilestredet Park?
Frigg Skrevet 25. februar 2008 #3482 Skrevet 25. februar 2008 Good luck!! I dag er det 2 uker siden operasjonen,og jeg er nødt til å begynne å løfte igjen. Jeg har ingen valg,for jeg er alene med barna. Minstemann må løftes litt,men prøver å begrense så godt jeg kan. Størstemann trenger ikke løftes heldigvis. Jeg får bare løfte det jeg må og krysse fingrene for at det går bra likevel. Noen andre som løftet så tidlig? Dette lurer jeg også på, for jeg må tilbake på jobb etter 2 1/2 uke, og der er det maaange barn å løfte Men jeg må prøve å begrense det så mye jeg kan jeg også. I natt hadde jeg mareritt om operasjonen. Drømte at jeg skulle bli operert uten bedøvelse Hørte masse lyser som blant annet en stor sag Tror nok jeg er mes spent og nervøs enn hva jeg vil innrømme. Men nå synes jeg at dagene går veldig sakte 16 dager igjen...
Gjest Imsdal Skrevet 25. februar 2008 #3483 Skrevet 25. februar 2008 Selv om protesene er laget for å vare livet ut(de har livsgaranti fra produsent), må (eller lønner det seg) å byte etter en stund fikk jeg beskjed om hos kirurgen (på fornebuklinikken). Noen kan vente 15 år,og andre 20 år,men jeg burde forberede meg på å bytte ut sa han. På grunn av at det eldres i kroppen. Hos noen kunne de bli dårlige etter 10 år,andre kunne ha dem i maaaange mange år. Så selv om det heter seg at man kan ha dem livet ut lønner det seg å bytte innimellom,men etter hvor lang tid kan man ikke si,for dette var individuelt. Men når det da er på tide og bytte protesene, da er dette kostnadsfritt om man opereres av Fornebuklinikken?
Gjest Imsdal Skrevet 25. februar 2008 #3484 Skrevet 25. februar 2008 Jeg det er slik jeg prøver å tenke. At det er jo bare jobben deres, og om jeg skulle føle det ubehagelig når jeg står der, så er det jo bare et lite øyeblikk av mitt liv og så det burde jo ikke være noe å grue seg til. men jeg gruer meg no litt likevel Jeg skal på Fana medisinske senter har bare hørt positive ting derifra. Synd de ikke har garantien der som de har på Fornebuklinikken, men håper det går bra. Har du fått operasjonsdato? Jepp Skal opereres i midten av april, og jeg gleder meg helt syyykt!! Har ikke gått helt opp for meg enda
pie Skrevet 25. februar 2008 #3485 Skrevet 25. februar 2008 Hvor lang tid tar det før man kan løfte armene orver hodet? Drømte også at jeg ble operert uten bedøvelse her om dagen.. Mitt store mareritt.. Trakk en tann der bedøvelsen funka meget dårlig en gang, så er faktisk litt redd for at selve operasjonen skal gjøre vondt... Men er sikkert ikke noe å bekymre seg for . Pie
inemine Skrevet 25. februar 2008 #3486 Skrevet 25. februar 2008 11 dager til jeg skal opereres! noen som vet hva som må til for å få pengestøtte fra staten?
yasmin Skrevet 25. februar 2008 #3488 Skrevet 25. februar 2008 Hei Yasmin, Jeg er en av de som ikke er fornøyd..har vært skikkelig uheldig og lurer på om d er legen som ikke er så flink eller om jeg bare har hatt uflaks.. Jeg har fått sammenvokste bryster, rippling og de er ikke lik... skal på 3mnd sjekk i midten av april, og er spent på hva legen sier..syns jeg burde få en ny operasjon gratis.. men jeg angrer ikke på at jeg tok operasjonen, det er gøy å kjenne at du har pupper som disser, føler meg mer feminin..og nå gruer jeg meg ikke like mye til neste operasjon...(foruten at jeg nå fikk høre om folk som våkner under narkose og ikke klarer å formidle det, men det er vel bare sånn som skjer i usa og ikke i norge..hehe) skal du operere? vært på konsultasjon? klem shaya stakkar deg, så uheldig du har vært . det var jammen meg mange ting på en gang. kan jeg spørre hvor du har operert?? Ville jo tro at du får en operasjon kostnadsfritt for å fikse dette. jeg har operert to ganger, er snart 4 mnd siden siste, så langt, så fint. ønsker deg hvert fall lykke til videre. hyggelig om du kommer med en oppdatering underveis. klem
GGG Skrevet 25. februar 2008 #3489 Skrevet 25. februar 2008 gjesta:Hvis du fremdeles besøker dette forumet, kan du vær så snill å ta kontakt med meg? Har begynt å lese forumet fra side 1, for å treffe en som er eller var i min situasjon. Tror er på side 40 med lesinga. Jeg er i det samme situasjon du var i den 10.09.2006 :-)
GGG Skrevet 25. februar 2008 #3490 Skrevet 25. februar 2008 "Men når det da er på tide og bytte protesene, da er dette kostnadsfritt om man opereres av Fornebuklinikken? " Hvis det er Fornebuklinikken: Protesen er gratis. Kirurgien må du betale for.
siliconsally Skrevet 25. februar 2008 #3491 Skrevet 25. februar 2008 Men når det da er på tide og bytte protesene, da er dette kostnadsfritt om man opereres av Fornebuklinikken? du kan lese her: http://www.fornebuklinikken.no/stoerre-bry...890.no.html#p13
siliconsally Skrevet 25. februar 2008 #3492 Skrevet 25. februar 2008 "Men når det da er på tide og bytte protesene, da er dette kostnadsfritt om man opereres av Fornebuklinikken? " Hvis det er Fornebuklinikken: Protesen er gratis. Kirurgien må du betale for. Spørs på situasjonen da! "Innlegget skiftes kostnadsfritt hvis det ved mammografi, ultralyd eller MR kan påvises skader i proteseveggen eller annen feil. Denne garantien er livsvarig."
siliconsally Skrevet 25. februar 2008 #3493 Skrevet 25. februar 2008 Hvor lang tid tar det før man kan løfte armene orver hodet? Drømte også at jeg ble operert uten bedøvelse her om dagen.. Mitt store mareritt.. Trakk en tann der bedøvelsen funka meget dårlig en gang, så er faktisk litt redd for at selve operasjonen skal gjøre vondt... Men er sikkert ikke noe å bekymre seg for . Pie Det lurer jeg på også. Det med å løfte armene over hodet. Puppene mine er 14 dager,og jeg tar meg stadig i å løfte armene høyt. Glemmer meg. Det er ikke vondt lenger,så da er det så fort gjort. Prøver å huske det men. Har oppi hårstrikk bl.annet,eller strekker albuen opp for å klæ meg på ryggen. Er det farlig selv om det ikke er vondt??
Shaya Skrevet 25. februar 2008 #3494 Skrevet 25. februar 2008 GGG: Jeg opererte meg på klinikk Stokkan, men vil ikke fraråde dere å operere der, de har flere gode leger og jeg var sikkert bare veldi uheldig.. Fikk 260cc på ene og 290cc på andre, over muskel.. Yasmin: Se over.. hvorfor har du operert 2 ganger? hvor lenge måtte du vente på neste operasjon? (hvis du måtte ha den rett etter)... skal oppdatere, håper å møte på noen med samme problem...har ikke lest så mye om erfaringer om problemet, bortsett fra et par eks fra usa.... shaya
GGG Skrevet 25. februar 2008 #3495 Skrevet 25. februar 2008 Vet noe om "silikongummi" protesene fra Fornebuklinikken er det samme som "cohesive gel" protesene fra Clinique Pilestredet Park?
Vici Skrevet 26. februar 2008 #3496 Skrevet 26. februar 2008 Det lurer jeg på også. Det med å løfte armene over hodet. Puppene mine er 14 dager,og jeg tar meg stadig i å løfte armene høyt. Glemmer meg. Det er ikke vondt lenger,så da er det så fort gjort. Prøver å huske det men. Har oppi hårstrikk bl.annet,eller strekker albuen opp for å klæ meg på ryggen. Er det farlig selv om det ikke er vondt?? Gikk greit for meg å løfte armene over hodet i uke 3.
siliconsally Skrevet 26. februar 2008 #3497 Skrevet 26. februar 2008 Gikk greit for meg å løfte armene over hodet i uke 3. Okey,men hvordan vet jeg om det er "Greit"? Om det er vondt eller? Vil det si at så lenge det ikke er vondt er det greit?
Lillepus84 Skrevet 26. februar 2008 #3498 Skrevet 26. februar 2008 Jeg løfta armene over hodet etter 1,5uke så lenge det ikke gjør vondt er det greit
GGG Skrevet 26. februar 2008 #3499 Skrevet 26. februar 2008 Etter mye lesing og undersøkelse bestemte jeg til å velge Fornebuklinikken. Jeg sendte mail med bilder for å få en vurdering (bor ikke i nærheten)for 2 dager siden. Dersom jeg fikk ikke noe svar, ringte jeg i dag for å høre om jeg må vent lang tid får å få time. Det ser ut at de er veldig opptatte, ingen svarte, og jeg la igjen en beskjed. Etter en stund fikk mail fra de, men ikke med svar til mine spm. Er veldig lei meg fordi det tokk veldig lang tid til å velge klinikken. Tror at jeg har ikke mer lyst til å benytte meg av deres tjenester. Dessverre! Har mistet al motivasjon :-(
Vici Skrevet 26. februar 2008 #3500 Skrevet 26. februar 2008 Okey,men hvordan vet jeg om det er "Greit"? Om det er vondt eller? Vil det si at så lenge det ikke er vondt er det greit? Det gikk greit etter 3 uker, men var ubehagelig enda. Gikk fint å stable kopper i skapet fra oppvaskmaskinen etc. Etter ca-5 uker begynte det først å bli ok å ligge med armene over hodet når jeg sov f.eks.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå