Mollydolly Skrevet 2. desember 2014 #34881 Skrevet 2. desember 2014 Nå er det gått 12 uker og ifølge papirene kan jeg slutte å plastre arrene. Men jeg lurer på om det har noen hensikt å teipe de noe lenger?! Blir arrene mindre synlige om man gjør det over lengre tid? ...glemte å spørre kirurgen så klart😳
Scorp80 Skrevet 2. desember 2014 #34882 Skrevet 2. desember 2014 Nå er det gått 12 uker og ifølge papirene kan jeg slutte å plastre arrene. Men jeg lurer på om det har noen hensikt å teipe de noe lenger?! Blir arrene mindre synlige om man gjør det over lengre tid? ...glemte å spørre kirurgen så klart😳 Jo lenger du plastrer, jo penere blir arrene 😉
Gjest Skrevet 2. desember 2014 #34883 Skrevet 2. desember 2014 På skrivet står det at jeg har oppmøtetid klokka 11, er det sånn at man må møte opp en time før oppmøtetid?
sticalo Skrevet 2. desember 2014 #34884 Skrevet 2. desember 2014 På skrivet står det at jeg har oppmøtetid klokka 11, er det sånn at man må møte opp en time før oppmøtetid? nei har ingen hensikt. møt opp 11 hvis det står 11. så blir du nok operert 11.30 har som regel en halvtime med konsultasjon og gjennomgang av operasjonen først.
sticalo Skrevet 2. desember 2014 #34885 Skrevet 2. desember 2014 Nå er det gått 12 uker og ifølge papirene kan jeg slutte å plastre arrene. Men jeg lurer på om det har noen hensikt å teipe de noe lenger?! Blir arrene mindre synlige om man gjør det over lengre tid? ...glemte å spørre kirurgen så klart Jeg ville plastret dem lengre enn 3 mnd. Kirurgen min sa at de ble bedre hvor lengre vi plastret 1
sticalo Skrevet 2. desember 2014 #34886 Skrevet 2. desember 2014 Jeg er veldig fornøyd så langt Hadde sterke smerter første 4 dager, så ble det bedre.. Nå har jeg bare litt vondt akkurat under brystet der såret/arret er.. Så fint resultat du har fått.Jeg har også vondt under arret, akkurat som de legger seg mer ned og presser på det, også klør det noe vakent.
Gjest Skrevet 2. desember 2014 #34887 Skrevet 2. desember 2014 nei har ingen hensikt. møt opp 11 hvis det står 11. så blir du nok operert 11.30 har som regel en halvtime med konsultasjon og gjennomgang av operasjonen først. Husker å ha lest at man måtte møte opp litt før, men var usikker. Men om det er unødvendig, så møter jeg opp 11
sticalo Skrevet 2. desember 2014 #34888 Skrevet 2. desember 2014 Husker å ha lest at man måtte møte opp litt før, men var usikker. Men om det er unødvendig, så møter jeg opp 11 Jeg møtte opp 2 timer før pga jeg bor langt unna og var redd for kø inn til Oslo. Så var der 7.15 og skulle møte opp 9.15. Det var kjedelig for det eneste jeg kunne gjøre var å sitte å grue meg. Var ikke noe hyggelig å sitte der å vente. Heldigvis var venninna mi med så vi satt å skravla og gikk oss en tur. holder med å være 15 min før.Greit å ha litt margin
sticalo Skrevet 2. desember 2014 #34889 Skrevet 2. desember 2014 Når kjente der en forandring i mykhet? tok det liksom 2 uker, eller nærmere 2 mnd? Mine er veldig harde, har kun gått 12 dager men håper at jeg merker en forandring i mykhet snart.
kk7 Skrevet 2. desember 2014 #34890 Skrevet 2. desember 2014 Da ligger jeg i hotellsengen mett og fornøyd! Er overkommelige smerter nå (men er jo sikkert ganske dopa!) Det var derimot gruusomt i natt og før operasjonen. Fikk bivirkninger på den medisinen jeg skulle ta i går kveld og hatt så smerter og kvalme i magen. Lurte et øyeblikk på om jeg ville klare dette Men kom meg til Oslo og er nå ferdig operert! :D Og det har gått fint etter! Er bare lykkelig hvis jeg slipper kvalmen. Str ble 265 høy profil under muskel og jeg synes det ser knall fint ut nå selv om det ikke sier meg så mye da. Men dette er gøy :D Noen råd om hva jeg kan forvente meg de neste dagene? Har satt alarm på hver 6.time så jeg får tatt paracet.
kk7 Skrevet 2. desember 2014 #34891 Skrevet 2. desember 2014 Jeg er veldig fornøyd så langt Hadde sterke smerter første 4 dager, så ble det bedre.. Nå har jeg bare litt vondt akkurat under brystet der såret/arret er.. Da skal jeg være forberedt på sterke smerter de første dagene! Såå fine pupper det ble på deg! Så gøy :D
Gjest Skrevet 2. desember 2014 #34892 Skrevet 2. desember 2014 Når kjente der en forandring i mykhet? tok det liksom 2 uker, eller nærmere 2 mnd? Mine er veldig harde, har kun gått 12 dager men håper at jeg merker en forandring i mykhet snart. Tror mine begynte å mykne rundt 2 uker, var steinharde etter op Plutselig en morgen var de blitt betraktelig mykere!! Så mye at både jeg og samboer reagerte med et "wow"! Etter det har de blitt gradvis mykere og mykere, nå føles de faktisk akkurat like ut som før op, utenom når jeg strekker opp armene osv., da kan de bli mer harde. men er veldig individuelt, så kanskje dine ikke blir myke før i uke 3, eller kanskje ikke før uke 5! Ikke begynn å stresse med det enda hvert fall
Bordbrikke Skrevet 2. desember 2014 #34893 Skrevet 2. desember 2014 Noen som har operert et annet sted enn Colosseum i Oslo som kan sitere hva som står i skrives deres om løft og strekke armene etter operasjon? hvor lenge har dere fått beskjed om å ikke løfte mer enn noen få kg og får dere lov til å strekke armene over hodet eller ikke? når kan dere begynne å trene? Ikke armene over hodet på en uke. Ikke løfte tyngre enn 5 kg på 5 uker. Trene etter 6 uker. Ble operert på teres nobel ryen.
sticalo Skrevet 2. desember 2014 #34894 Skrevet 2. desember 2014 (endret) Ikke armene over hodet på en uke. Ikke løfte tyngre enn 5 kg på 5 uker. Trene etter 6 uker. Ble operert på teres nobel ryen. oy det er STORE forskjeller fra klinikk til klinikk. sto at jeg ikke kunne løfte f.eks et barn på 1-2 uker .og ikke strekk armene over hodet i 3 uker.. lett jogge fra uke 3. Men ikke trene styrke på 6 uker Endret 2. desember 2014 av sticalo
Gjest Skrevet 2. desember 2014 #34895 Skrevet 2. desember 2014 Jeg møtte opp 2 timer før pga jeg bor langt unna og var redd for kø inn til Oslo. Så var der 7.15 og skulle møte opp 9.15. Det var kjedelig for det eneste jeg kunne gjøre var å sitte å grue meg. Var ikke noe hyggelig å sitte der å vente. Heldigvis var venninna mi med så vi satt å skravla og gikk oss en tur. holder med å være 15 min før.Greit å ha litt margin Ja, blir litt kjipt å sitte der og gruer seg, og tiden går sikkert saktere også.
frk.tre Skrevet 2. desember 2014 #34896 Skrevet 2. desember 2014 Når kjente der en forandring i mykhet? tok det liksom 2 uker, eller nærmere 2 mnd? Mine er veldig harde, har kun gått 12 dager men håper at jeg merker en forandring i mykhet snart. Til meg tok det lang tid. Ble nesten litt bekymret, men vet at man ikke kan tenke for mye på det de første par månedene. Så til meg var det rundt uke 6, å da skjedd det fort! Kjennes nesten naturlige ut nå 2 og en halv måned senere😊 Men inn mot midten av brystet der hadde jeg veldig lite pupp, så der er det naturligvis hardere enn på sidene, for der ligger fettet fra puppene jeg også hadde før op.
sticalo Skrevet 2. desember 2014 #34897 Skrevet 2. desember 2014 Til meg tok det lang tid. Ble nesten litt bekymret, men vet at man ikke kan tenke for mye på det de første par månedene. Så til meg var det rundt uke 6, å da skjedd det fort! Kjennes nesten naturlige ut nå 2 og en halv måned senere Men inn mot midten av brystet der hadde jeg veldig lite pupp, så der er det naturligvis hardere enn på sidene, for der ligger fettet fra puppene jeg også hadde før op. skjønner. Nei skal prøve å ikke tenke så mye på det før det har gått lengre tid. Jeg hadde ingen bryst inn mot midten og så vidt det var noe under nipplene og på sidene. Så mine blir nok hardere enn de som har mer som fyller rundt implantatet, men det kan jeg leve med. De var jo ikke myke akkurat før eller for det var jo ikke noe der.
frk.tre Skrevet 3. desember 2014 #34898 Skrevet 3. desember 2014 Jeg sliter fortsatt med ømme pupper, men det er bare yttersiden av puppen. Merker det etter jeg har sovet på siden og magen, og etter jeg har løpt/jogget. Det er ikke ømt hver dag, men fra tid til annen. Lurer på om dette er noe som vil gå over?
Fourboobies Skrevet 3. desember 2014 #34899 Skrevet 3. desember 2014 Noen her som har tatt silikon og løft i en å samme opr.? Og har bilder å vise ?
sticalo Skrevet 3. desember 2014 #34900 Skrevet 3. desember 2014 (endret) Blir litt småskremt av puppene mine. I natt og i hele dag har jeg hatt den merkeligste følelsen i de, spesielt i høyre. Akkurat som de har lagt inn de tyngste hardeste innlegga de kunne finne, følelses som om noen sitter på brystet mitt og presser på ribbeina og alt under. og hver gang jeg snur meg litt brått eller svinger når jeg kjører bil osv så er det som om alt legger seg ut til siden og det blit litt numment varer faktisk en god stund før det roer seg og de liksom legger seg tilbake . klarer ikke forklare ordentlig hvordan det føles men er altså skikkelig ubehagelig og ekkelt. Endret 3. desember 2014 av sticalo
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå