Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 10 uker ser puppene mine slike ut! De ble betydelig mykere etter uke 6 og nå er de fantastiske å ta på :) Merker ikke noe spesielt til de med mindre jeg trener øvelser hvor jeg strammer brystmusklaturen.

Må også tipse om at de på lindex har veldig gode og fine spileløse bh'er :)

post-85723-1123089_thumb.jpg

Skrevet

Hmm, så rart at det presser på arrene.. Men du kan jo bare bruke det deler av dagen og ikke 24/7?

Jeg bytta all teipen etter 3 uker. Nå bytter jeg hver andre uke og skal fortsette med det lengre enn 3 måneder :)

Jepp, jeg bruker det nå bare noen timer om dagen og om natten. Jeg tror jeg venter til det har gått nærmere 3 uker selv om han sa 2. Tenkte det samme som deg å bruke teip lengre enn 3 mnd, tenkte nærmere sommeren jeg 8-9 mnd eller noe. teipen plager meg jo ikke så gjør jo ikke noe å ha på den.

Skrevet

Etter 10 uker ser puppene mine slike ut! De ble betydelig mykere etter uke 6 og nå er de fantastiske å ta på :) Merker ikke noe spesielt til de med mindre jeg trener øvelser hvor jeg strammer brystmusklaturen.

Må også tipse om at de på lindex har veldig gode og fine spileløse bh'er :)

oy sykt, ser helt ekte ut. Helt perfekt fasong og størrelese til deg. Kjøpte faktisk en sånn BH på lindex de virker bra.

Skrevet

Jeg har det litt sånn enda. Snart 4 uker siden min operasjon. Men blir bedre for hver dag som går nå.

Så bra det begynner å bli bedre. Kjenner det blir bedre og bedre for hver dag jeg også.

Skrevet

oy sykt, ser helt ekte ut. Helt perfekt fasong og størrelese til deg. Kjøpte faktisk en sånn BH på lindex de virker bra.

Takk! Naturlig var det jeg gikk for :) Liker veldig godt hvordan de ser ut i profil.

Ang. teip tror jeg også at jeg skal bruke frem til sommeren, skal på jorden rundt reise nå etter jul, så da blir det mye sollys som jeg vil unngå å få på arrene. La du forresten inn runde eller anatomiske?

Skrevet

At man våkner opp med stivhet og ubehag i brystene.Det kommer av at musklene ikke blir brukt aktivt i løpet av natten og prøver å jobbe seg tilbake til sin normale posisjon. tror det kun gjelder for dem som har under muskel.

Ok.. Ja er nok det, for jeg har foran muskel å merker ingenting til det 😊

Skrevet

Ja, det er desverre det. Så kjedelig da! Hvordan kan det påvirke operasjonen? Er det for risikofylt å operere da eller? Huff, det skjønner jeg så absolutt :-/

Jeg er ganske plaget med leddene, mye smerter og har hatt en god del operasjoner... Så muligheten for at de synes jeg er for syk til denne operasjonen er jo til stede! Men jeg krysser alt jeg har og eier for at alt går i boks :)

Skrevet

Jeg har 350 gram høyprofil under muskel. Hadde egentlig bestemt meg for å ta over muskel, bare fordi jeg vistnok hadde fått for meg at dette var det beste (noe som det etter jeg har lest på nett ikke er, med tanke på kapsel osv). Men i siste minutt før operasjonen bestemte jeg meg for å ta under muskel, fordi dette gir et mer naturlig resultat, og det var dette jeg var ute etter. Ettersom jeg har lite hud på brystet, er jeg glad jeg gjorde det! Det er også mye større sjanse for ripling, hvis man tar over. Hvis man tar under muskel, vil heller ikke puppene få like mye heng, dette fordi de har muskelen til å holde de mye mer oppe, i forhold til å ta over muskelen hvor de "henger"utenfor muskelen. Det er riktignok lurt å legge over muskelen, dersom man allerede har litt heng i brystene. Hvis man legger under muskelen da, kan man risikere å få noe som heter double bubble.

Ved å ta under muskelen kan også føre til at det kan ta litt lengre tid før man kan begynne å trene bryst og armer. Puppene kan også bevege seg rart når man legger under muskel, man kan liksom flytte litt på de når man flexer! Sliter forstatt etter 5 måneder med å ta ordentlige push ups. Det strammer helt sykt i brystmusklene, men det er nok bare noe mn må trene seg opp igjen.

Når det gjelder smerter, fikk jeg høre av legen at det ville være mye vondere dersom jeg tok under muskel, men det var ikke tilfellet hos meg :-) Jeg hadde nesten ikke smerter, kun ekstrem stølhet i brystene og mye "morningboob". Det eneste som var at jeg ble veldig dårlig pga smertestillende jeg fikk, spydde tre dager i strekk! Det var helt forferdelig, men synes likevel det var bedre enn å ha ekstreme smerter. Så hvis jeg var deg, ville jeg ikke tenkt på smertene. Det går over etter et par dager likevel :-) Det viktigste er å få et fint resultat, men regner med legen din vet hva som passer deg!

Må bare poengtere at over muskel kan gi minst like naturlig resultat som under, selv om man har lite pupper fra før!

Legger man implantatet under muskel vil det ofte følge bevegelsen til musklene, noe som ser særdeles unaturlig ut.

Kirurgen min sa også at det med at det er større sjanse for hard kapsel hvis man legger over er bare tull :)

Skrevet

Takk! Naturlig var det jeg gikk for :) Liker veldig godt hvordan de ser ut i profil.

Ang. teip tror jeg også at jeg skal bruke frem til sommeren, skal på jorden rundt reise nå etter jul, så da blir det mye sollys som jeg vil unngå å få på arrene. La du forresten inn runde eller anatomiske?

Ja ser veldig naturlig ut. Høres lurt ut å teipe de frem til sommeren. Har runde høy profil. Han sa jeg ikke kunne ha anatomiske siden jeg ikke var fornøyd med fasongen (anatomiske bare bygger på så man må være fornøyd med fasongen) . Hva med deg hva har du?

Skrevet

Noen som begynte å bli nervøsen og usikker når konsultasjonen nærmte seg?

Skrevet

Noen som begynte å bli nervøsen og usikker når konsultasjonen nærmte seg?

Tror det er ganske normalt selv om det ikke er noe å grue seg til. Jeg var kjempe stressa før første konsultasjon (eller egentlig alle 3), syns tanken på å kle av meg forran en fremmed var ganske ekkelt og noe jeg gruet meg til. Men gikk veldig bra alle gangene. De har jo sett så mange kropper at ingenting er rart for dem. Prøv å ikke tenk så mye på det. Lykke til!

Skrevet

Ja ser veldig naturlig ut. Høres lurt ut å teipe de frem til sommeren. Har runde høy profil. Han sa jeg ikke kunne ha anatomiske siden jeg ikke var fornøyd med fasongen (anatomiske bare bygger på så man må være fornøyd med fasongen) . Hva med deg hva har du?

Åja :) jeg har anatomiske moderate, noe som vises ganske god på bildet tatt fra siden synes jeg. Jeg angrer pittelitt på at jeg ikke tok hakket mindre med høy profil, tror det kunne blitt lik så fint. Men det får bli etter fødsler og barn eventuelt :) Vet du hvor lenge man kan ha implantatene før man må bytte? Jeg har hørt alt mellom 10 og 20 år. Men 20 år høres ganske lenge ut..

Skrevet

Åja :) jeg har anatomiske moderate, noe som vises ganske god på bildet tatt fra siden synes jeg. Jeg angrer pittelitt på at jeg ikke tok hakket mindre med høy profil, tror det kunne blitt lik så fint. Men det får bli etter fødsler og barn eventuelt :) Vet du hvor lenge man kan ha implantatene før man må bytte? Jeg har hørt alt mellom 10 og 20 år. Men 20 år høres ganske lenge ut..

Kirurgen sa til meg at man kan i utgangspunktet ha de livet ut hvis det ikke blir komplikasjoner/endringer, men siden ingen har hatt de så lenge så kan man ikke vite det helt sikkert. derfor anbefales en kontroll etter 10 år, eller før ved forandring. jeg vil nok bytte de ut etter 10-12 år. da kommer jeg til å ta større kanskje 420-450 , har nå 375 og det er ikke stort i det hele tatt på meg,ikke en person som har merket det, og de som vet det syns de kunne vært hakket større. Er fornøyd det er jeg men må jeg bytte de en gang så kan jeg like godt få de litt større.

Skrevet (endret)

Må bare poengtere at over muskel kan gi minst like naturlig resultat som under, selv om man har lite pupper fra før!

Legger man implantatet under muskel vil det ofte følge bevegelsen til musklene, noe som ser særdeles unaturlig ut.

Kirurgen min sa også at det med at det er større sjanse for hard kapsel hvis man legger over er bare tull :)

Det kan gi naturlig resultat ja, men det er vel en grunn til at de fleste kirurger legger det under muskelen når man har lite underhud fra før? Fordi det ikke vil få den brå overgangen, som det ville fått over muskelen.

Det virker litt som om du prøver å gå til angrep, noe som jeg ikke helt forstår. Jeg tenkte bare å dele det jeg har lest på nettet, og opplevd selv, ettersom kristin94 spurte. Jeg har både vist til fordeler og ulemper ved å ta under muskelen? Jeg sier jo ikke at det vil være et untaturlig resultat å legge det over muskelen, bare at det vil være en bråere overgang. Jeg vurderte jo selv å legge over muskelen, men når jeg har lest på det på nett i ettertid, er jeg glad jeg ikke gjorde det fordi det for meg var bedre å legge under. Det er jo både fordeler og ulemper med begge metodene, og man må bare velge den metoden som passer best for seg selv, og det er dette jeg prøver å få frem. Det er ingen rett eller gal metode her, og pupper er vel fine både under og over muskel? Kan vel også si at mine bryst som kan bevege seg dersom jeg rører på de med muskelen, ikke ser etter dine ord "særdeles unaturlig ut", men er veldig fine og ser veldig naturlig ut.

Forøvrig vil jeg henvise til en nettside som er ganske grei å se på når det kommer til spørsmål om brystoperasjoner; realself.com. Her kan man søke på det man lurer på.

I denne artikkelen står det litt forskjeller mellom å legge under eller over muskelen:

http://www.realself.com/question/should-breast-implants-be-placed-under-or-over-muscle

Det er vel videre påvist at risikoen for kapsel er litt minde ved å legge implantatet under, enn over?

Hva din lege mener, i forhold til andre leger i verden skal ikke jeg bry meg om, men det blir kanskje litt feil av han å si at dette bare er tull, når det har vært påvist? I såfall, har han opplevd dette med sine pasienter, eller påvist dette selv? :-)

Endret av inae
Skrevet

Hei jenter,

Noen som har erfaring med teres sørlandsparken?

Skal operer der 16 des.

Annonse
Skrevet

Hvor lenge fikk dere beskjed om å bruke nedpressbåndet? jeg fikk 1 uke.. det var altså i går. men føler for å ha det lengre på... kan det gjøre mer skade enn nytte?

Jeg brukte mitt i 6 uker, men mine satt veldig høyt! og jeg føler enda jeg kunne brukt det litt til men vet ikke om det har noe hensikt når det har gått så lang tid! Det viktigste er og ha det stramt nok!! :)

Når forsvant "morning boob" hos dere? er 9 dager post op og jeg syns det har blitt bedre men forsatt ikke helt bra.

Jeg har enda Moorning boobs og jeg opererte for snart 7 uker siden, men det går over på bare noen sekunder :)

Skrevet (endret)

Jeg brukte mitt i 6 uker, men mine satt veldig høyt! og jeg føler enda jeg kunne brukt det litt til men vet ikke om det har noe hensikt når det har gått så lang tid! Det viktigste er og ha det stramt nok!! :)

Jeg har enda Moorning boobs og jeg opererte for snart 7 uker siden, men det går over på bare noen sekunder :)

6 uker, valgte du det selv eller fikk du beskjed om det? var du inne til kontroll for så å få beskjed?

mitt bånd passer nesten ikke rundt, de har gitt meg et ganske kort et. Så når jeg har det på fyker det ofte opp igjen pga det er så kort, noe som er veldig irriterende.Det er helt slitt nå etter bare en uke pga dette. mine har aldri ligget høyt men har hatt hevelse etter blødning, men den er så og si borte nå.

Endret av sticalo
Skrevet

På skrivet jeg har fått fra fornebuklinikken står det at man skal ha på seg løse og ledige klær. Kan jeg ha på tights? Det står at man ikke skal bruke fuktighetskrem, balsam, sminke eller deo etter kroppsvask også, men ansiktet mitt blir veldig tørt uten litt dagkrem.. Er det greit om jeg tar på bittelitt dagkrem i ansiktet? Også skal man vaske håret med hibiscrub, vil håret mitt bli tørt og ødelagt av det?

Skrevet

Tror det er ganske normalt selv om det ikke er noe å grue seg til. Jeg var kjempe stressa før første konsultasjon (eller egentlig alle 3), syns tanken på å kle av meg forran en fremmed var ganske ekkelt og noe jeg gruet meg til. Men gikk veldig bra alle gangene. De har jo sett så mange kropper at ingenting er rart for dem. Prøv å ikke tenk så mye på det. Lykke til!

Takk 😀 off ja... E nok bare nerver ...

Skrevet

På skrivet jeg har fått fra fornebuklinikken står det at man skal ha på seg løse og ledige klær. Kan jeg ha på tights? Det står at man ikke skal bruke fuktighetskrem, balsam, sminke eller deo etter kroppsvask også, men ansiktet mitt blir veldig tørt uten litt dagkrem.. Er det greit om jeg tar på bittelitt dagkrem i ansiktet? Også skal man vaske håret med hibiscrub, vil håret mitt bli tørt og ødelagt av det?

Kan ikke bruke krem i ansiktet nei, du skal være helt ren..

Aldri vasket håret med hibiscrub, men hørt andre har sagt at håret blir ganske så tørt ja.. Men ikke ødelagt, går tilbake til normalen når du vasker det og tar balsam etter operasjon igjen 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...