Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg stemte ristesten veldig bra :) syntes de så litt store ut med ris og selv nå 2 måneder etter op. ser puppene litt for store ut, så stemte ganske akkurat for min del. Men jeg er fornøyd selv om de ble større enn hva jeg egentlig hadde sett for meg.

tok du den størrelsen kirurgen eller 3d greia anbefalte deg?

Skrevet (endret)

tok du den størrelsen kirurgen eller 3d greia anbefalte deg?

Jeg fikk velge mellom 180, 200, 215 og 235, men jeg valgte den største etter å ha lest her inne at jeg måtte velge den største om jeg fikk sjansen. Tenkte lenge på om jeg skulle ta den største og når jeg møtte kirurgen på operasjonsdagen sa han at det ikke ville bli for stort. Endret av frk.tre
Skrevet (endret)

Jeg fikk velge mellom 180, 200, 215 og 235, men jeg valgte den største etter å ha lest her inne at jeg måtte velge den største om jeg fikk sjansen. Tenkte lenge på om jeg skulle ta den største og når jeg møtte kirurgen på operasjonsdagen sa han at det ikke ville bli for stort.

okei. jeg fikk valget mellom 375, 390, 420. lurer litt på om jeg bare skal tørre å gå for 420. Får høre med han og be han velge det han mener blir finest.

Endret av sticalo
Skrevet

okei. jeg fikk valget mellom 375, 390, 420. lurer litt på om jeg bare skal tørre å gå for 420. Får høre med han og be han velge det han mener blir finest.

Ja, lurt! Jeg ville ha et naturlig resultat og samtidig ville jeg ha litt størrelse på de når jeg først gjorde en slik operasjon, og det har jeg jo fått :)

Skrevet

Ja, lurt! Jeg ville ha et naturlig resultat og samtidig ville jeg ha litt størrelse på de når jeg først gjorde en slik operasjon, og det har jeg jo fått :)

Ja akkurat slik jeg tenker også.Veldig spennende å se hvordan det blir.

Skrevet

Merker ingenting til risen jeg har to poser uten på hverandre så det ikke skal bli hull og har formet dem ganske runde. teipet rundet hele (med sånn teipt til arret) så de ikke skal bli klamme å gå med.

Tror du har ganske rett. 400gram er 400 gram de forsvinner jo ikke selv om de er bak muskel. men kan nok bli litt mer trykk flate kanskje.

Vil under muskel si helt under muskelen eller delevis under muskel slik at bare øverste del av protesen er under muskel? forstår ikke det helt. på youtube viser de operasjoner hvor kun halve protesen er dekt med muskel. Trodde det var slik det ble gjort, stemmer det?

:fnise: flisespikkeri, men 400gram ris og 400gram silikon har nok litt forskjellig volum! Men ml etc, vil alltid ha samme volum, vekt vil ha forskjellig volum i forhold til massetetthet osv. 1 kg muskler har for eksempel mindre volum enn 1 kg fett. Er nok ikke så stor forskjell på ris og silikon stoff, men litt forskjell er det nok ;) så om dere tar risstesten, mål opp i masse og ikke vekt!

Er nok delvis under muskel som er den vanligste ja, men vet noen kiruger også operer helt under, har ikke hørt om noen i Norge, men vet ikke! Jeg har under muskel, altså kirugen sa ikke noe mer enn det, men det er bare delvis :) altså slik du har sett på youtube.

Skrevet

:fnise: flisespikkeri, men 400gram ris og 400gram silikon har nok litt forskjellig volum! Men ml etc, vil alltid ha samme volum, vekt vil ha forskjellig volum i forhold til massetetthet osv. 1 kg muskler har for eksempel mindre volum enn 1 kg fett. Er nok ikke så stor forskjell på ris og silikon stoff, men litt forskjell er det nok ;) så om dere tar risstesten, mål opp i masse og ikke vekt!

Er nok delvis under muskel som er den vanligste ja, men vet noen kiruger også operer helt under, har ikke hørt om noen i Norge, men vet ikke! Jeg har under muskel, altså kirugen sa ikke noe mer enn det, men det er bare delvis :) altså slik du har sett på youtube.

Ja forstår det. er ikke så nøye egentlig bare at det blir ca like stort. Er vell kanskje derfor man bør koke risen... noe jeg ikke har gjort

Ja det var det jeg trodde at det var delevis under muskel så protesekanten ikke skal kjennes øverst.

Skrevet

Ja forstår det. er ikke så nøye egentlig bare at det blir ca like stort. Er vell kanskje derfor man bør koke risen... noe jeg ikke har gjort

Ja det var det jeg trodde at det var delevis under muskel så protesekanten ikke skal kjennes øverst.

Ja, og jeg har lest at om man legger implantatet helt under muskel kan man ved trening av bryst forskyve implantatet helt opp til kragebeinet, derfor legges det kun for det meste delvis under, selv om man fortsatt bare sier under muskel :)

Skrevet

Ja, og jeg har lest at om man legger implantatet helt under muskel kan man ved trening av bryst forskyve implantatet helt opp til kragebeinet, derfor legges det kun for det meste delvis under, selv om man fortsatt bare sier under muskel :)

Ja mener å ha lest det jeg også.

Skrevet

Jeg lurer på om noen har opplevd at puppene er numme? Spesielt høyre pupp er ganske ofte nummen. Det er først nå den siste tiden jeg har lagt spesielt merke til det. Er nå 8 uker siden operasjon.

Skrevet

Takk! :)

Var godt å høre at det ikke er bare meg som har det slik, da er det nok helt normalt;)

Er akkurat færdig i dusjen, og det var himmelsk:)

Lurer på flere ting, så her kommer flere spørsmål;

● Magen er som en oppblåst ballong, er det bare meg elr var du plaget med det etter opr?

●Hvor stram skal støttebhen og båndet være?

●La du under muskel? Isåfall forandret puppene seg mye i str og fasong? Mine er litt høyt oppe og ut til sidene.

● Hvor lenge satt du å sov?

●Hvordan vasket og tørket du støttebhen og båndet? Ser nå at jeg igrunn skulle ha hatt dobbelt opp:)

Gratulerer såååå masse med nye attributter :)

1: Min mage ble veldig opp blåst og det rant veske ned fra brystene til over navlen min så der var det ganske hardt og ømt men nå går jeg inn i min 5 uke og dette er mye bedre nå :)

2: Nedpressbåndet fikk jeg beskjed om skal være såååå stramt du klarer og orker og gå med det og enda litt til! Jeg må fremdeles ha mitt i to uker til fordi jeg ikke hadde det stramt nok de første to ukene :S Så NÅ skal jeg love jeg strammer det hehe.

3: Jeg la inn 420 under muskel, men de står ganske nærme hverandre..men dette er og en viktig grunn til og ha båndet stramt nok, for at dem skal gro sammen nærmere og ikke på siden :)

4: Jeg sov på sofaen i 3 uker, halveis sittende :) Men dette er VELDIG individuelt! Jeg hadde sterke smerter lenge så det var derfor mens jeg hører andre som ikke har så vondt :)

5: Fikk samboeren min til og sette på vaskemaskinen før han hjalp meg i dusjen, så la han Bhen og båndet på en varmeovn mens puppene tørket seg i det fri hehe :)

Jeg hadde ingenting fra før, to tomme skinnsekker med brystvorter på hehe. og han valgte og legge inn 420 på meg, jeg er 164 cm høy og veier rundt 62 kilo og syns størrelsen passer meg kjempefint :)

Skrevet

Jeg hadde ingenting fra før, to tomme skinnsekker med brystvorter på hehe. og han valgte og legge inn 420 på meg, jeg er 164 cm høy og veier rundt 62 kilo og syns størrelsen passer meg kjempefint :)

Skrevet

. Husker ikke om du har vist meg bilde, hvis ikke du har det kunne jeg fått sett et?siden vi skal ha ca lik størrelse så hadde det vært greit å sett hvis du vil vise

Skrevet

har forsøkt og sende deg før og etterbilder nå, se om jeg fikk det til hehe :)

Lyst å sende meg å? 😊 hvis ikke du har gjort det før? Gullfiskhukommelse 😜

Skrevet

Lyst å sende meg å? hvis ikke du har gjort det før? Gullfiskhukommelse

Da er de sendt :)

Annonse
Skrevet

Jeg lurer på om noen har opplevd at puppene er numme? Spesielt høyre pupp er ganske ofte nummen. Det er først nå den siste tiden jeg har lagt spesielt merke til det. Er nå 8 uker siden operasjon.

Hei!

Min er vel ikke nummen, men i dag våknet jeg med smerte i høyre puppen. Den har også blitt hoven igjen opp mot kragebeinet. Er bare ene puppen, så håper det går over og at det ikke er kapsel..

Kan nok være nummen hvis du er høyrehendt, at du bruker den hånden og siden mer enn venstre :) vet ikke helt jeg, alt er nok normalt..

Skrevet

Da er de sendt :)

Di var flotte 😊 hvor mye la du inn?

Skrevet

Har noen før og etter bilder de vil sende? :laugh: Sammen med hvormye som er tatt, høyde, evnt. vekt og profil!

Jeg var på kosnultasjon igår, og har fått operasjonsdato 18. desember. Han mente jeg skulle velge noe mellom 180-300. Men mente 300 ville bli for stort i forhold til kroppen min! Er 158 cm og 55 kg.

Han sa at 240 og 300 ville være det sammen, bare bredden ville være større. Og jeg er i grunn ganske lav og liten så 300 ville legge seg på siden. Men jeg tenker jo at han kunne jo hatt høy profil i 300 siden bredden er liten. F.eks? Litt rart. Gjorde meg litt skeptisk, men jeg har jo alltid mulighet til å sende mail eller komme inn igjen, men da måtte jeg ha rikelig med spørsmål!

Ligger på en 65 D (70A), og vil egentlig til en 65 F (70D)!

Hjelp meg! Fikk beskjed om å se på bildet og ta de med på operasjons datoen så han kunne forstå hva jeg ville se ut som.

Skrevet (endret)

Hei :)

Jeg vet ikke om noen har tipset om dette før. Men hos Cubus har de et merke som heter Luxe som har mange gode BHer. De går helt opp til E. Den er litt breiere nede, noe som gjøre av spilene ikke "gnager" på arret. Synes jeg da! De er fine og behagelige, og prisen er 179kr!!

Mye bedre enn de jeg har prøvd på Change osv, da jeg synes denne er mer behagelig og støtter godt. :biggrin:

Jeg er forresten åtte uker postop nå, og dette var min første BH. Så det er ikke noe push-up eller noe sånn i de BHene, men de sitter godt og gir en veldig fin kløft fordi!

Endret av simple92
Skrevet (endret)

Heihei,

Har noen her erfaring med Ulf Sverre Eide Solberg?

Han jobber for øyeblikket på Teres Sørlandsparken, men er rimelig ny der. Tror han har jobbet som kirurg på radiumhospitalet tidligere.

Endret av PNilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...