Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gjett om jeg har prøvd! Det hjelper litt, heldigvis :)

Nå er det ikke lenge til det er din tur! Litt over en uke vel, om jeg huser rett? :)

ja regna vell egentlig med det. Bra det hjelper litt.

1 uke i morgen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha i bakhodet att fordi om det står to uker kan det bli lengre, alt etter hva kirurgen mener etterpå :) I mitt skriv står det også 2 uker, men idag er jeg 4 uker etter OP og det jekla nedpressbåndet er på enda på ordre av klinikken ;)

Men hvordan kan kirurgen vite om jeg trenger nedpressbåndet lenger enn 2 uker, når jeg ikke skal tilbake igjen? :/ ringer han etter 2 uker da? På hvilken klinikk var du?

Skrevet

Da har jeg vært på min første ordentlige treningsøkt på treningssenter, 6 uker post op! Det var deilig, men var veldig usikker på hvor mye og hardt man egentlig kan trene. Trente bare styrke, og i hovedsak underkropp, kjørte vel omtrent på 80%. Uansett greit å starte litt lett siden man ikke har trent på 6 uker, og det står også at man kan begynne med lett styrketrening i skrivet mitt, men tenker kanskje at dette i hovedsak gjelder brystmusklsturen og atagonistene til disse? Hva tenker dere andre??

Nå som jeg er seks uker post op og får lov til å trene burde det jo ikke være noe problem å tene underkropp hardt i det minste...er så mange bekymringer :fnise: selv om puppene mine er blitt helt nydelige!! Er jo helt forelsket i dem nesten, hehe! Var gøy å dra på treningssenter og faktisk føle seg bra, syntes alltid det var så ubehagelig å ha på sportsbh og topp før, ble jo absolutt helt flatt!!

Skrevet

Men hvordan kan kirurgen vite om jeg trenger nedpressbåndet lenger enn 2 uker, når jeg ikke skal tilbake igjen? :/ ringer han etter 2 uker da? På hvilken klinikk var du?

Jeg ble operert av Dr Bugge på Fana medisinske/ Privat hospitalet, der fikk jeg kontroll to dager etter, en uke etter og to uker etter. og har nå mailkontakt med en fantastisk sykepleier som jeg sender bilder til etterhvert og hun ga meg beskjed at jeg måtte ha tålmodighet litt til med nedpresssbåndet! :)

Men ja det er jo vanskelig for din del og vite viss du ikke skal på kontroll? Hmmm....

Skrevet

Jeg ble operert av Dr Bugge på Fana medisinske/ Privat hospitalet, der fikk jeg kontroll to dager etter, en uke etter og to uker etter. og har nå mailkontakt med en fantastisk sykepleier som jeg sender bilder til etterhvert og hun ga meg beskjed at jeg måtte ha tålmodighet litt til med nedpresssbåndet! :)

Men ja det er jo vanskelig for din del og vite viss du ikke skal på kontroll? Hmmm....

Wow, det kaller jeg virkelig god oppfølging! :) Syns det er veldig rart egentlig. For sykepleieren sa at planen var at jeg i hvertfall skulle bruke det i 2 uker til nå. Så virket jo som om jeg skulle se an å kanskje bruke det lenger, men jeg vet jo ikke. Jeg hadde uansett planer om å bruke det 1-2 uker til i hvertfall om natten. Men de sa ingenting om det heller. Får kontakte de å høre :)

Gjest Miss Sofie
Skrevet

Lenge siden du opererte siden de er harde?

Mine har blitt mye mykere til nå enn jeg i det hele tatt forventet at de skulle bli :)

Har sendt deg pm forresten!

Det er 5 uker siden jeg opererte. De er blitt noe mykere, men veldig veldig faste. Skulle ønske man kunne klemme på dem om du skjønner 😂😋 kommer vel etterhvert kanskje. Kirurgen sier jeg må vente 3 mnd før all hevelse er borte, så må bare vente lengre kanskje..

Skrevet (endret)

Det er 5 uker siden jeg opererte. De er blitt noe mykere, men veldig veldig faste. Skulle ønske man kunne klemme på dem om du skjønner kommer vel etterhvert kanskje. Kirurgen sier jeg må vente 3 mnd før all hevelse er borte, så må bare vente lengre kanskje..

Hei! Jeg ville bare si at mine (anatomiske) ble mykere fra 5 uker-ish - nå husker jeg ikke akkurat når det skjedde, men det skjedde vel gradvis. Nå er jeg 9 uker ca, og de er formfaste men myke. Altså jeg kan klemme på de, skyve dem sidelengs (noe begrenset pga muskel, men kan lage kløft) og de beveger seg hvis jeg hopper. Men jeg hadde ikke noe særlig fra før, så det blir jo begrenset med mykhet når man nesten kjenner rett på innlegget. De som har mer eget vev over vil selvfølgelig få et mykere resultat, og de vil sikkert "disse" mer.

Man kan velge mykere (soft) varianter av innlegg, men da (i følge PK) øker sjansen for rippling (spesielt på de som har lite fra før..), og velger man glatt overflate, som også kan gjør dem mer myke, øker sjansen for kapsling.... Så det er en avveiing mellom det ene og det andre, og PK vet best tenker jeg.. :-)

Jeg satt forresten og knadde på runde og anatomiske på konsultasjon (de variantene de brukte og jeg kunne velge i mellom da), og kunne ikke kjenne nevneverdig forskjell på de to egentlig.

Endret av amatøør
Gjest Miss Sofie
Skrevet

Hei! Jeg ville bare si at mine (anatomiske) ble mykere fra 5 uker-ish - nå husker jeg ikke akkurat når det skjedde, men det skjedde vel gradvis. Nå er jeg 9 uker ca, og de er formfaste men myke. Altså jeg kan klemme på de, skyve dem sidelengs (noe begrenset pga muskel, men kan lage kløft) og de beveger seg hvis jeg hopper. Men jeg hadde ikke noe særlig fra før, så det blir jo begrenset med mykhet når man nesten kjenner rett på innlegget. De som har mer eget vev over vil selvfølgelig få et mykere resultat, og de vil sikkert "disse" mer.

Man kan velge mykere (soft) varianter av innlegg, men da (i følge PK) øker sjansen for rippling (spesielt på de som har lite fra før..), og velger man glatt overflate, som også kan gjør dem mer myke, øker sjansen for kapsling.... Så det er en avveiing mellom det ene og det andre, og PK vet best tenker jeg.. :-)

Jeg satt forresten og knadde på runde og anatomiske på konsultasjon (de variantene de brukte og jeg kunne velge i mellom da), og kunne ikke kjenne nevneverdig forskjell på de to egentlig.

Takk for fint svar 😊😊

Godt å høre de har mykna litt! Jeg kan ikke skvise de sammen, er ubehagelig bare, kanskje det må gro litt til bare..

Kan du ligge på magen nå? Ifølge min kirurg så er det nesten ingen som opplever kapsling dersom man ikke har vært gjennom en graviditet med silikonbubsa, så sånn sett angrer jeg på at jeg ikke valgte runde. Men er enig i det du sier med at det er jo liten forskjell. Så det må vel mykner mer etterhvert kanskje.

Gjest Miss Sofie
Skrevet

Takk for fint svar 😊😊

Godt å høre de har mykna litt! Jeg kan ikke skvise de sammen, er ubehagelig bare, kanskje det må gro litt til bare..

Kan du ligge på magen nå? Ifølge min kirurg så er det nesten ingen som opplever kapsling dersom man ikke har vært gjennom en graviditet med silikonbubsa, så sånn sett angrer jeg på at jeg ikke valgte runde. Men er enig i det du sier med at det er jo liten forskjell. Så det må vel mykner mer etterhvert kanskje.

Skrevet

Takk for fint svar 😊😊

Ja, jeg kan ligge på magen og sover godt sånn (ligger på skrå, halveis over på magen). Det hender at jeg er litt øm i noen situasjoner enda. Jeg har veldig stram brystmusklatur, så tror det henger sammen med det. Men altså ikke noe jeg merker meg i det daglige.

Du har nok rett i at det er sjeldent med kapsling, like lite med anatomiske som runde. Det brukes som oftest ru overflate på begge typer.

Skrevet

Nei du de var for store før jeg ble gravid, men tenkte jeg måtte gi det mer tid og i tillegg vente med nytt inngrep. Så ble jeg gravid, og må nok til Fornebu igjen snart å få gjort noe med de. Velger heller små heng uten silikon, enn digre hengepupper med.

Er det større sjanse for heng hvis man velger veldig store innlegg?

Skrevet

Er det større sjanse for heng hvis man velger veldig store innlegg?

Ja, det er det :) men mener at brystene "holder" seg bedre når man tar under muskel.
Skrevet

Når kunne dere sove på magen? kjennes det rart ut som om man ligger på noe?

Skrevet

Jeg har så vondt i sidebrystene. Idag la jeg merke til at høyre gjør mer vondt enn venstre. Og jeg synes den ser mer hovent ut enn den på venstre side. Men det er vist kun jeg som klarer å se det. Smertene er til å holde ut. Men jeg har ingen slike smerter i min venstre og jeg kan ikke huske at jeg har hatt vondt i den siden siste dagene før.

Skrevet

Jeg har så vondt i sidebrystene. Idag la jeg merke til at høyre gjør mer vondt enn venstre. Og jeg synes den ser mer hovent ut enn den på venstre side. Men det er vist kun jeg som klarer å se det. Smertene er til å holde ut. Men jeg har ingen slike smerter i min venstre og jeg kan ikke huske at jeg har hatt vondt i den siden siste dagene før.

Kanskje det har noe med hvilken arm du bruker mest? er du høyrehendt?

Skrevet

Når kunne dere sove på magen? kjennes det rart ut som om man ligger på noe?

Jeg begynte å sove på magen etter uke 7 :) og nå på 8 uker merker jeg ikke at jeg ligger på "noe".

Skrevet

Jeg begynte å sove på magen etter uke 7 :) og nå på 8 uker merker jeg ikke at jeg ligger på "noe".

okei så bra. du har 235? jeg skal ha rundt 400 så kan jo være at det blir annerledes hvor mer man tar. Foresten så bilde du har lagt ut tidligere. det ser jo helt sykt bra ut. Han Roald må være flink. Kjenner jeg begynner å glede meg nå :)

Skrevet

okei så bra. du har 235? jeg skal ha rundt 400 så kan jo være at det blir annerledes hvor mer man tar. Foresten så bilde du har lagt ut tidligere. det ser jo helt sykt bra ut. Han Roald må være flink. Kjenner jeg begynner å glede meg nå :)

Ja, har 235. Det blir litt mer som ligger å trykker på hos deg, så det kan være det vil føles annerledes. Takk for det:) er veldig fornøyd og håper du blir det samme.

Skrevet

Kanskje det har noe med hvilken arm du bruker mest? er du høyrehendt?

Jepp, har tenkt den tanken og, har jo ei lita ei så..

Skrevet

Bare 1 uke igjen til jeg er ett par pupper rikere 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...