Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tusen hjertelig takk folkens! Det er utrolig greit å få høre om deres erfaringer, det gjør det så mye lettere for meg å fatte en avgjørelse:) Jeg tenker å bestille konsultasjonstime® etter eksamene mine, men ønsker ikke ligge i smerter i jula.. Så tenker ikke gjøre noe før etter jul.

Hvor lenge kan man forvente å vente med å få operasjonstime etter konsultasjonstime?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg kjenner meg igjen i alt du har å si, og den kroppsformen du beskriver tilsvarer min kroppsfasong. Firkanta, atletisk... (169-ish og 60 kg). Det har ikke falt lett for meg å ta silikon, men det er noe jeg har tenkt på helt siden jeg var 14 år, og jeg ventet til etter jeg hadde fått barn.. Nå skal det legges til at silikon ikke er noe man skryter av i min vennekrets/omgangskrets. Det er stigmatiserende å ha silikon. I allefall store silikonbryst.

Men etter å ha tenkt på dette så mange år har jeg nå gjort dette for min egen del. Det er kun noen få som vet om at jeg har gjort det, og jeg kommer heller ikke til å fortelle det til noen om de ikke spør. Har ikke valgt store implantat og er så glad for det - på alle måter. De ser mer naturlige ut og mindre fare for ripling (at man kjenner/ser implantatet), og andre komplikasjoner.

Det var ikke den minste tvil om hvor jeg skulle operere, og det er Fornebuklinikken. De har de aller beste garantiordningene og flere dyktige kirurger. Noe jeg mener er viktig. De er dessuten svært opptatt av rennome - på godt og vondt. Savner kanskje at de hadde hatt en konsultasjon en uke eller noe sånt etter operasjonen, men både kirurg og sykepleiere er tilgjengelige på telefon eller om du vil ha en konsultasjon om det skulle være noe, så det har ikke vært noe problem for min del.

Det er dette som skremmer meg litt, har tenkt en del på hvordan venner og familie kommer til å reagere. Men nå er det jo slik at dette er noe man gjør FOR SEG SELV, og det er egentlig ingen andre som har noe de skulle ha sagt. Det er faktisk synd at jeg i det hele tatt bekymrer meg for hvordan familie osv vil reagere, silikon har fått et så negativt bilde i samfunnet! Men som sagt, dette er jo noe vi gjør for oss selv :)

Skrevet

Hei. Høres veldig ut som meg selv også (utnom at jeg er en del tyngre ).

Jeg er 24 år og har tenkt på det fra jeg var 15-16 men har liksom ikke hatt lyst til å tenke på det.

Er så mange fordommer mot å ta silikon og føler liksom ikkke at det er meg.Høres sikkert teit ut.

Men som du sier har man passert 20 så vil ikke så mye mer skje. Kanskje hvis man blir gravid, men da forsvinner det som regel igjen.

Anbefaler deg å gå til flere klinikker og finne en kirurg du føler deg trygg på. Har selv vært på 3 konsultasjoner.

Ser at du skal opereres 20 november! Kan tenke meg at du gleder deg masse. Håper at du kan skrive litt når du er ferdig, hvordan det hele var og hvordan formen er. Det hadde vært nyttig lesestoff for meg å følge med på hvertfall :)

Skrevet (endret)

Det er dette som skremmer meg litt, har tenkt en del på hvordan venner og familie kommer til å reagere. Men nå er det jo slik at dette er noe man gjør FOR SEG SELV, og det er egentlig ingen andre som har noe de skulle ha sagt. Det er faktisk synd at jeg i det hele tatt bekymrer meg for hvordan familie osv vil reagere, silikon har fått et så negativt bilde i samfunnet! Men som sagt, dette er jo noe vi gjør for oss selv :)

Du må nesten bare ikke tenke på det. jeg har vært skikkelig bekymret for det selv. men de jeg har sagt det til er veldig støttende. Ja det er noe vi kun gjør for selv så hva andre mener om det får være dems sak. Orker ikke å bry meg om hva andre mener lengre. Min kropp, mine penger og min selvtillit det påvirker ingen andres. Du må bare prøve å heve deg over det.

Ja stemmer at jeg skal opereres 20.nov noe som ikke er særlig lenge til. Nervene begynner å komme. Men gleder meg det vil jeg si jeg gjør. Skal oppdatere dere hvis du/dere ønsker det.

Endret av sticalo
Skrevet

I morgen er jeg 5 uker p.o, og er suuuper fornøyd med puppene og arrene👍

I de siste to dagene har puppene blitt like og super myke.. Kan ikke kjenne at det er silikon pupper👍👏

Gud jeg er glad jeg tok silikon.

Og så vil jeg ønske dere som har op. Gratulere med puppene og så vil jeg ønske dere som skal å op. nå i disse dager Lykke til😉

• Liker 1
Skrevet

I morgen er jeg 5 uker p.o, og er suuuper fornøyd med puppene og arrene

I de siste to dagene har puppene blitt like og super myke.. Kan ikke kjenne at det er silikon pupper

Og så vil jeg ønske dere som har op. Gratulere med puppene og så vil jeg ønske dere som skal å op. nå i disse dager Lykke til

Så godt å høre du er så fornøyd, får meg til å glede meg mer. Lyst til å vise før og etter bilde?

Skrevet

Tusen hjertelig takk folkens! Det er utrolig greit å få høre om deres erfaringer, det gjør det så mye lettere for meg å fatte en avgjørelse:) Jeg tenker å bestille konsultasjonstime® etter eksamene mine, men ønsker ikke ligge i smerter i jula.. Så tenker ikke gjøre noe før etter jul.

Hvor lenge kan man forvente å vente med å få operasjonstime etter konsultasjonstime?

Du kan forvente å få operasjons dato mellom 1 til 2 uker etter konsultasjon :) Det var det jeg fikk høre på de konsultasjonene jeg var på ihvertfall.

Skrevet

ja 1-2 uker jeg fikk egentlig time 3 dager etter men det syns jeg var for fort. så tok litt over en måned etter. hadde siste konsultasjon 15.okt

Skrevet

Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering :) Bildene er tatt idag, 16 dager etter operasjonen. De har blitt litt mykere, men det er ikke mye. Tar bilder hver dag og forskjellen er ikke stor enda - men jeg regner med det fremdeles tar litt tid før jeg ser noen store endringer.

Ellers kom aldri de store smertene for min del, og jeg er så glad for at jeg har vært såpass heldig. Nipplene er ekstremt sensitive, sånn at det nesten er litt vondt, haha. Men jeg skal absolutt ikke klage :) Ferdig med nedpressbåndet jeg skulle ha på i to uker også, for en fryd!!!

Operert på Fornebuklinikken av Dr.Lars Haukeland.

385/365 runde, høyprofil, under muskel.

post-85484-0-23675500-1415633657_thumb.j

Skrevet

Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering :) Bildene er tatt idag, 16 dager etter operasjonen. De har blitt litt mykere, men det er ikke mye. Tar bilder hver dag og forskjellen er ikke stor enda - men jeg regner med det fremdeles tar litt tid før jeg ser noen store endringer.

Ellers kom aldri de store smertene for min del, og jeg er så glad for at jeg har vært såpass heldig. Nipplene er ekstremt sensitive, sånn at det nesten er litt vondt, haha. Men jeg skal absolutt ikke klage :) Ferdig med nedpressbåndet jeg skulle ha på i to uker også, for en fryd!!!

Wow, gratulerer med et par utrolig flotte pupper!! jeg har så lyst så lyst såå lyst til å gjøre dette selv nå!

Skrevet

Ser veldig bra ut til å bare være 16 dager siden. Når jeg ser sånne bilder så får det med til å glede meg veldig. utrolig heldig du var som ikke opplevde de store smertene.

Skrevet

Gratulerer med veldig fine pupper, og takk for at du deler :-) Hos meg opplevde jeg størst forskjell i form mellom 10-20 dager (falt mer ned), og deretter mindre og mindre forskjell på form, men mer i mykhet.

Hadde også ekstremt sensitive nippler & hud, men det har gått helt over heldigvis!

Skrevet

Tenkte bare å si at det kan være veldig mange som legger seg under kniven når det er ferietid (gjerne rett før ferien eller som en forlengelse), slik at de slipper å ta så mye fri. Da kan det være mye mer ventetid enn ellers i året. Bare et tips... Ville ikke ventet for lenge med å bestille time hvis jeg var deg :-p

Skrevet

Hallo alle sammen:)

Har store deler av dagen sittet på nettet å lest om silikonpupper, for det meste her på Ceecee's dagbok. Sitter med mange Spørsmål, så ble veldig glad når jeg så at gruppa fortsatt er aktiv:)

Vurderer å legge inn silikon. Enten på nyåret, eller etter sommeren.

Men min aller største bekymring er tiden etter op. Har småbarn, den minste er 1 år, må løftes i noen situasjoner. Hvor lenge må man unngå å løfte litt tungt?

Har også en tung fysisk jobb, hvor lenge bør jeg forvente å ikke kunne løfte så tungt? Kan nok få jobben tilrettelagt slik at jeg ikke bør løfte tungt i en periode, men armene må brukes. Hvor lenge har dere med en litt fysisk tung jobb vært borte? SM Får man vel ikke.

Hilsen nysgjerrig :)

Skrevet

Wow, gratulerer med et par utrolig flotte pupper!! jeg har så lyst så lyst såå lyst til å gjøre dette selv nå!

Ser veldig bra ut til å bare være 16 dager siden. Når jeg ser sånne bilder så får det med til å glede meg veldig. utrolig heldig du var som ikke opplevde de store smertene.

Gratulerer med veldig fine pupper, og takk for at du deler :-) Hos meg opplevde jeg størst forskjell i form mellom 10-20 dager (falt mer ned), og deretter mindre og mindre forskjell på form, men mer i mykhet.

Hadde også ekstremt sensitive nippler & hud, men det har gått helt over heldigvis!

Tusen takk skal dere ha, kjempehyggelig å få gode tilbakemeldinger :) Jeg er utrolig fornøyd og angrer ikke ett sekund på at jeg gjorde dette!

Skrevet

Utrolig flotte pupper du har! :) syns de så meget bra ut til å være så nye.

Kirurgene på fornebuklinikken er utrolig dyktige. Kunne ikke vært mer fornøyd selv!

Skrevet

Hallo alle sammen:)

Har store deler av dagen sittet på nettet å lest om silikonpupper, for det meste her på Ceecee's dagbok. Sitter med mange Spørsmål, så ble veldig glad når jeg så at gruppa fortsatt er aktiv:)

Vurderer å legge inn silikon. Enten på nyåret, eller etter sommeren.

Men min aller største bekymring er tiden etter op. Har småbarn, den minste er 1 år, må løftes i noen situasjoner. Hvor lenge må man unngå å løfte litt tungt?

Har også en tung fysisk jobb, hvor lenge bør jeg forvente å ikke kunne løfte så tungt? Kan nok få jobben tilrettelagt slik at jeg ikke bør løfte tungt i en periode, men armene må brukes. Hvor lenge har dere med en litt fysisk tung jobb vært borte? SM Får man vel ikke.

Hilsen nysgjerrig :)

hei. Nei man får ikke sykemelding ved plastisk kirurgi, kun hvis det er stor størrelse forskjell eller annet medisinsk.

Du kan jo snakke med jobben å høre om det kan bli tilrettelagt.

Skrevet

I morgen er jeg 5 uker p.o, og er suuuper fornøyd med puppene og arrene👍

I de siste to dagene har puppene blitt like og super myke.. Kan ikke kjenne at det er silikon pupper👍👏

Og så vil jeg ønske dere som har op. Gratulere med puppene og så vil jeg ønske dere som skal å op. nå i disse dager Lykke til😉

Lyst å sende før /etter bilde?

Vi er jo ca like Mht tidspunkt...

Skrevet

Utrolig flotte pupper du har! :) syns de så meget bra ut til å være så nye.

Kirurgene på fornebuklinikken er utrolig dyktige. Kunne ikke vært mer fornøyd selv!

Tusen takk for det :) Er veldig fornøyd med at de ser såpass bra ut så tidlig! Og jeg har bare positive ting å si om Fornebuklinikken, utrolig flinke er de :)

Skrevet

hei. Nei man får ikke sykemelding ved plastisk kirurgi, kun hvis det er stor størrelse forskjell eller annet medisinsk.

Du kan jo snakke med jobben å høre om det kan bli tilrettelagt.

Takk for svar:)

Er ikke så bekymret for den jobbedelen, mest det med løfting av barna. Og hvor lang den perioden uten løft er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...