Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dem sa til meg at jeg måtte ikke bruke bh med innlegg i. Altså ikke push up bh første året. Synes "reglene" forandrer sg veldig. Da jeg tok inn silikon i 2002 så var det ikke halvparten så strengt som nå. Og resultate ble da ikke noe gale med før etter svangerskap. Men jaja jeg får høre på legen.

det er vell forskjell på push up og vattering. push up trykker dem jo opp og sammen det gjør ikke en vanlig bh med vattering.

synes alle får forskjellige regler å forholde seg til jeg, blir veldig forvirret av det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro bh med vattering går bra? Står ikke noe spesifikt ang vattering i papirene mine, bare at jeg ikke skal bruke bh med spiler/pushup på 6 mnd.

Håper virkelig ikke jeg må gå med sportsbh i 6 mnd, begynner å bli rimelig lei etter 3,5 uker :P

Noen som vet helt 100%?

Skrevet (endret)

Til meg sa de også at spiller ikke nødvendigvis har noen ødeleggende effekt, men at jeg mest sannsynlig ville syns det var ubehagelig i begynnelsen. Tenkte å gå mest med helt spileløse bher, men den med silikonbøyler kan jo kanskje være et bra alternativ dersom man skal pynte seg litt ekstra en dag, feks under kjoler osv, slik at man bruker den en dag innimellom, men ikke hver dag?

Endret av cat1
Skrevet

Vattering går vel bra ja :)

Jeg kan bruke spile-bh nå som det er over 7 uker siden op. I skrivet jeg fikk står det at jeg kan bruke spile-bh etter 6 uker, men føler meg ikke helt komfortabel med det enda. Bruker forsatt sportsbh'n jeg fikk på klinikken, men er vel på tide å kjøpe en vanlig bh snart :) Det eneste som plager meg med sportsbh'n er at stroppene er så brede at det er kun et utvalg topper jeg kan bruker over.

Skrevet

Vil tro bh med vattering går bra? Står ikke noe spesifikt ang vattering i papirene mine, bare at jeg ikke skal bruke bh med spiler/pushup på 6 mnd.

Håper virkelig ikke jeg må gå med sportsbh i 6 mnd, begynner å bli rimelig lei etter 3,5 uker :P

Noen som vet helt 100%?

I mitt skriv står det står det sports bh dag og natt i 2 uker deretter kun dag (4 uker). spiler skal ikke brukes før etter 6 uker. og push up ikke før etter 6 mnd.

Skrevet

Heldig dere som kan bruke vanlig bh etter 6 uker!

Må nok investere i et par spileløse bher, orker ikke sportsbh i 6 mnd :P

Veldig behagelig, men vanskelig å finne topper som både dekker de brede stroppene og resten av bhen.

Skrevet

Heldig dere som kan bruke vanlig bh etter 6 uker!

Må nok investere i et par spileløse bher, orker ikke sportsbh i 6 mnd :P

Veldig behagelig, men vanskelig å finne topper som både dekker de brede stroppene og resten av bhen.

er du helt sikker på at det står 6mnd for deg? syns det var veldig lenge

Skrevet

er du helt sikker på at det står 6mnd for deg? syns det var veldig lenge

"Bruk støtte bh dag og natt i 4 uker, deretter er det en fordel å bruke bh mest mulig. Du skal ikke bruke bh med push-up/spiler første 6 mnd."

Ja, det er utrolig lenge. Men jeg visste det før jeg valgte fornebuklinikken så jeg får bare smøre meg med tålmodighet :)

Finnes heldigvis mange fine spileløse bher og! Skal vente til 6 uker iallefall ettersom størrelsen forandrer seg hele tiden enda.

Skrevet

Vattering går vel bra ja :)

Jeg kan bruke spile-bh nå som det er over 7 uker siden op. I skrivet jeg fikk står det at jeg kan bruke spile-bh etter 6 uker, men føler meg ikke helt komfortabel med det enda. Bruker forsatt sportsbh'n jeg fikk på klinikken, men er vel på tide å kjøpe en vanlig bh snart :) Det eneste som plager meg med sportsbh'n er at stroppene er så brede at det er kun et utvalg topper jeg kan bruker over.

Lurte på en ting når byttet du teipen første gang? står i skrivet mitt etter 3 uker. Sitter den på såpass lenge?

Skrevet

Noen som vet helt 100%?

Jeg har brukt spilefrie bh'er fra uke 4, men må innrømme at jeg tyr til sportsbh eller softbra ganske mye. Synes det er lite støtte i spilefrie bh'er, og jeg liker at de holdes godt på plass om jeg kan si det sånn. Har kjøpt noen nå som jeg synes sitter litt bedre (de fra lindex var det dårlig med hold i synes jeg).

Tror grunnen til at jeg/vi ikke skal bruke spiler på 6 mnd er for å redusere belastning på arrene. Spiler ligger inntil undersiden av brystet, og mer rett på arrene (her kan de skape friksjon og strekk) enn de spilefrie.

Men på den andre siden så er det jo viktig med støtte også, og det tror jeg faktisk spilebh gir mer av enn spilefrie.. Så ikke vet jeg. Det er helt andre rutiner på bruk av bh i andre land som feks usa og uk, for der kan man tidlig bruke både push-up og spiler,... så jeg tviler på at det finnes mye reliabel forskning på dette. Tipper mye bygger på klinisk erfaring og rett og slett at legene bruker "føre-var prinsippet". Er jo mye bedre garantiordninger i dag enn for noen år siden, og da er det greit at de også lager regler så ikke alle må reoperere... :-p

Siden det står i skrivet mitt at jeg skal vente i 6 mnd kommer jeg til å gjøre det, men jeg ville ikke hatt noe problem med å tatt på meg en spilebh en kveld om det var noe spesielt jeg skulle.

Skrevet

Jeg skal på russeball 1-1,5 måneder etter operasjon og skal bruke en kjole med lav rygg. Tror dere det er greit å bruke en klister bh eller droppe bh noen timer den kvelden da?

Skrevet

Lurte på en litt merkelig ting. Leser på nettsiden til teresColosseum at hvis man har implantater av merke Eurosilicone blir man medlem av GCA vip Club. å får 50% på en nettside de selger bh uten spiler spesial designet til de med implantater. Kan jo være ide å prøve de da. Noen som har det merke? drøftet dere med kirurgen hvilken merke på implantatene deres skulle velge og fordeler og ulemper ved de forskjellige?

GCA VIP Club

Med brystimplantater fra Eurosilicone blir du automatisk medlem av GCA VIP Club. Klubben gir deg tilgang til eksklusive rabatter og spesielle behandlingstilbud innenfor helse-, mote- og skjønnhetsvaremerker i toppklasse, pluss spesielle tidsbegrensede tilbud og skjønnhetsbehandlinger, enten gratis eller med store rabatter.
Du kan feire din nye figur med nytt undertøy fra det britiske designermerket Scandfit. Disse vakre BH-ene, som er utformet spesielt for kvinner som har forstørret brystene, byr på luksuriøse tekstiler samt en elegant stil, samtidig som smart design gir den formen og den støtten som du trenger. Som medlem i GCA VIP Club får du 50 % rabatt på utsalgsprisen!

Skrevet

Jeg har brukt spilefrie bh'er fra uke 4, men må innrømme at jeg tyr til sportsbh eller softbra ganske mye. Synes det er lite støtte i spilefrie bh'er, og jeg liker at de holdes godt på plass om jeg kan si det sånn. Har kjøpt noen nå som jeg synes sitter litt bedre (de fra lindex var det dårlig med hold i synes jeg).

Tror grunnen til at jeg/vi ikke skal bruke spiler på 6 mnd er for å redusere belastning på arrene. Spiler ligger inntil undersiden av brystet, og mer rett på arrene (her kan de skape friksjon og strekk) enn de spilefrie.

Men på den andre siden så er det jo viktig med støtte også, og det tror jeg faktisk spilebh gir mer av enn spilefrie.. Så ikke vet jeg. Det er helt andre rutiner på bruk av bh i andre land som feks usa og uk, for der kan man tidlig bruke både push-up og spiler,... så jeg tviler på at det finnes mye reliabel forskning på dette. Tipper mye bygger på klinisk erfaring og rett og slett at legene bruker "føre-var prinsippet". Er jo mye bedre garantiordninger i dag enn for noen år siden, og da er det greit at de også lager regler så ikke alle må reoperere... :-p

Siden det står i skrivet mitt at jeg skal vente i 6 mnd kommer jeg til å gjøre det, men jeg ville ikke hatt noe problem med å tatt på meg en spilebh en kveld om det var noe spesielt jeg skulle.

Skjønner at det er viktig mtp arr osv og jeg kommer såklart til å holde meg til det klinikken sier :)

Er veldig redd for å ødelegge noe, så vil heller være på den sikre siden!

Hvor finner du bher? Syns butikkene har så utrolig dårlig utvalg uten spiler! Finnes selvfølgelig på nett, men jeg foretrekker å prøve før jeg kjøper.

Skrevet

Skjønner at det er viktig mtp arr osv og jeg kommer såklart til å holde meg til det klinikken sier :)

Er veldig redd for å ødelegge noe, så vil heller være på den sikre siden!

Hvor finner du bher? Syns butikkene har så utrolig dårlig utvalg uten spiler! Finnes selvfølgelig på nett, men jeg foretrekker å prøve før jeg kjøper.

Jeg har kjøpt på nett her: http://www.figleaves.com/uk/ . Var innom tre undertøysforretninger, men fant bare en enkelt spilefri bh, og det var i størrelse 70C. Den var litt snau. Gikk derfor inn på lindex og kappahl hvor jeg fant spilebh'er i ulike størrelser - prøvde hvem som satt best på slik at jeg hadde en feeling på størrelse. Deretter bestilte jeg på nett. Det har fungert fint det, bortsett fra at den ene av bh'ene er litt for trang rundt, så jeg må kjøpe en forlenger. Men jeg også hater å ikke kunne prøve! Det blir jo litt midlertidig dette her :-)

Skrevet

Er det vanlig at den ene puppen er "droppet"/kommet lenger ned en den andre etter 5 uker?

Og den ene puppen er mykere enn den andre.... Kan det være p.g av at man bruker den ene bryst muskelen mere enn den andre?

Skrevet

Lurte på en ting når byttet du teipen første gang? står i skrivet mitt etter 3 uker. Sitter den på såpass lenge?

Jeg byttet etter 3 uker tror jeg det var :) Jeg hadde på to typer teip, en tynn papirteip mot selve såret/arret og en tykkere, bredere teip over den igjen. Jeg skulle egentlig ta av den tykke teipen etter 9 dager, men når jeg prøvde å ta den av tok jeg med den tynne teipen som var helt underst. Så jeg hadde på begge teipene de første 3 ukene og de satt ganske bra!

Skrevet

Jeg skal på russeball 1-1,5 måneder etter operasjon og skal bruke en kjole med lav rygg. Tror dere det er greit å bruke en klister bh eller droppe bh noen timer den kvelden da?

Hvis ballet er etter 4 uker ville jeg ikke droppet bh'n, men etter 6 uker kan det kanskje gå noen få timer med en klister bh. Det er over 7 uker siden min op, og jeg føler ikke jeg kan gå uten bh om jeg skal utenfor huset. Jeg går kun uten bh maks et par timer. Dette er vel noe du må føle på selv og se an hvor lenge du må gå uten, for jeg hadde ikke satse på å gå mer enn maks 4 timer uten noen form for ordentlig støtte.

Skrevet

Er det vanlig at den ene puppen er "droppet"/kommet lenger ned en den andre etter 5 uker?

Og den ene puppen er mykere enn den andre.... Kan det være p.g av at man bruker den ene bryst muskelen mere enn den andre?

Ja, det er helt vanlig :) der er rundt denne tiden det bruker å skje. Til meg er høyre bryst også ikke like mykt som venstre, men jeg regner med det er fordi jeg er høyrehendt og bruker den muskelen mer enn venstre. Tror ikke du skal bekymre deg så mye over det tidlig i healing prosessen.

Skrevet

Jeg byttet etter 3 uker tror jeg det var :) Jeg hadde på to typer teip, en tynn papirteip mot selve såret/arret og en tykkere, bredere teip over den igjen. Jeg skulle egentlig ta av den tykke teipen etter 9 dager, men når jeg prøvde å ta den av tok jeg med den tynne teipen som var helt underst. Så jeg hadde på begge teipene de første 3 ukene og de satt gans

Jeg gjør som det står i skrivet å bytter etter 3 uker.

Hvordan merke på protesene har du? diskuterte dere det før operasjonen?

Skrevet

Jeg gjør som det står i skrivet å bytter etter 3 uker.

Hvordan merke på protesene har du? diskuterte dere det før operasjonen?

Jeg har Eurosilicone og skal sjekke ut det du la ut! TAKK! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...