Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag er det 4 uker siden operasjon, og jeg er herved fritatt fra nedpresssøplebånd!

Friheten er ubeskrivelig

ÅÅÅÅÅ gratulerer, jeg gleder meg sånn til og slippe og ha torturbåndet på hehe. For all del, det gjør underverker med brystene men rimelig ubehagelig og ha på!

Hvordan er formen din ellers?

Det ble en tidlig operasjon i stedet! Opererte kl. 8 :) alt har gått fint til nå, men gruer meg til bedøvelsen går ut! Det gikk så fort i dag, at det egentlig ikke har gått opp for meg at jeg har operert! :P

GRATULERER med nye Boobs, hvor la du inn og over eller under muskel har endel og si for når smertene kommer etterpå tror jeg...

Litt oppdatering sånn generellt, imorgen er det 3 uker siden min operasjon og jeg må ærlig innrømme at dette har tatt tid, smertene har kjentes for og si det sånn, det er IKKE for og skremme noen at jeg skriver dette for jeg mener hver eneste dag siden operasjonen har vært så absolutt verdt det!

ENDELIG har jeg pupper hehe :)

De begynner og bli mindre hoven men størrelsen har ikke gått ned så det er jeg veldig fornøyd med :)

Ellers lurer jeg litt på ting som støvsuging etc, når er det ok og gjøre sånne ting tro??

Og så gleder jeg meg MAKS til og kunne brenne nedpressbåndet mitt!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan utfører man "ristesten"? Måler man i gram eller desiliter? Har vært på konsultasjon og da ble vi enige om 300. Målte opp 300 gr ris i en brødpose her om dagen, men de ble diger:O Protesene på 300 som jeg prøvde på konsultasjonen virket ikke så store. Ble usikker på størrelsen igjen, og ska opr. Om en uke. Tips mottas med stor taknemmelighet:) Til opplysning; har null pupp fra før og er 156 høy og 50 kg.

Skrevet

Hvordan utfører man "ristesten"? Måler man i gram eller desiliter? Har vært på konsultasjon og da ble vi enige om 300. Målte opp 300 gr ris i en brødpose her om dagen, men de ble diger:O Protesene på 300 som jeg prøvde på konsultasjonen virket ikke så store. Ble usikker på størrelsen igjen, og ska opr. Om en uke. Tips mottas med stor taknemmelighet:) Til opplysning; har null pupp fra før og er 156 høy og 50 kg.

Ja jeg gjorde det samme. målte opp 400 gram ris... som ja er ganske mye. men nå har jeg gått med den i en sportsbh flere ganger og det merkes ikke engang. det er bare fint. så tror ikke du skal være redd for 300gram ris altså. blir fort vant til det. form den rund og teip fast papir rundt for er veldig klamt med plastikk. gå rundt sånn blant folk å se om de merker det. ingen har merka det på meg med 400, noe som er litt merkelig egentlig.

Skrevet

GRATULERER med nye Boobs, hvor la du inn og over eller under muskel har endel og si for når smertene kommer etterpå tror jeg...

Tusen takk! Det er stas med pupper :) jeg la inn 295 under muskel og har ikke hatt vondt i dag. Så da er jeg spent på morgendagen!

Skrevet

Jeg er nå seks uker postop på torsdag. Har vært ganske fornøyd helt til i dag. Av en eller annen grunn har puppen på høyre siden "droppet" veldig. Brystvorten min er heeeelt nede ved folden. Det er typ 0,5 cm med hud før puppen er ferdig... Så det ser ut som høyrepuppen peker nedover :( Noen som har opplevd det samme? Og ble det evt bedre?

Har tatt bilde av det, hvis noen som har opplevd det vil se..

Skrevet (endret)

Jeg er nå seks uker postop på torsdag. Har vært ganske fornøyd helt til i dag. Av en eller annen grunn har puppen på høyre siden "droppet" veldig. Brystvorten min er heeeelt nede ved folden. Det er typ 0,5 cm med hud før puppen er ferdig... Så det ser ut som høyrepuppen peker nedover :( Noen som har opplevd det samme? Og ble det evt bedre?

Merkelig. Det burde du kanskje høre med klinikken om. høres ikke ut som det skal være sånn. Har du runde eller anatomiske?

Endret av sticalo
Skrevet

ÅÅÅÅÅ gratulerer, jeg gleder meg sånn til og slippe og ha torturbåndet på hehe. For all del, det gjør underverker med brystene men rimelig ubehagelig og ha på!

Hvordan er formen din ellers?

Litt oppdatering sånn generellt, imorgen er det 3 uker siden min operasjon og jeg må ærlig innrømme at dette har tatt tid, smertene har kjentes for og si det sånn, det er IKKE for og skremme noen at jeg skriver dette for jeg mener hver eneste dag siden operasjonen har vært så absolutt verdt det!

ENDELIG har jeg pupper hehe :)

De begynner og bli mindre hoven men størrelsen har ikke gått ned så det er jeg veldig fornøyd med :)

Ellers lurer jeg litt på ting som støvsuging etc, når er det ok og gjøre sånne ting tro??

Og så gleder jeg meg MAKS til og kunne brenne nedpressbåndet mitt!!!

Veldig kjedelig med smertene, men bra du synes det er verdt det. Husk å legg ut bilde av nredpressbåndbrenninga :)

Skrevet

Jeg vil gjerne se. Jeg har også forskjell, den ene peker ned. 8 uker postop her.

Skrevet

Det hørtes veldig rart ut, at det plutselig har skjedd nå altså, har du tidligere hatt godt med hud fra brystvorten ned til folden? Kan ikke skjønne hvordan det plutselig kan ha flyttet seg! Har du kanskje hatt veldig stram hud på undersiden av brystet, og siden toppen har sluppet så blir innlegget presset oppover siden huden under ikke gir plass? Litt dårlig forklaring, men håper du skjønner hva jeg mener! Ville hvert fall tatt kontakt med klinikken din i første omgang og hørt med dem, så store forandringer etter så lang tid høres litt rart ut!

Har du forresten runde eller anatomiske? Anatomiske kan jo snu seg, vet ikke hvordan det blir seendes ut.

Skrevet

Hei! Er nå 8 uker (+) etter operasjon og synes kanskje arrene mine har blitt litt rødere enn de var. Det var en periode jeg nesten ikke kunne se dem, men nå synes jeg de har blitt litt mer røde igjen.

Er det noen som vet om det er vanlig at arrene går igjennom ulike faser?

Legger ved bilde fra 8 uker:

post-44758-0-66639600-1415185720_thumb.j

Skrevet

Hei! Er nå 8 uker (+) etter operasjon og synes kanskje arrene mine har blitt litt rødere enn de var. Det var en periode jeg nesten ikke kunne se dem, men nå synes jeg de har blitt litt mer røde igjen.

IMG_3305.JPG

Helt normalt at arr blir rødere etter 2-3 mnd, for så å bli lysere igjen 😉

Skrevet

IMG_3305.JPG

Ja 😊 nå er de vell ferdig flasset og alt det, så nå kommer de ulike fargene. Neste blir blå/lilla, og da er det viktig at de ikke får sol på seg ellers blir de brune. Det tar ca 1 år før de blir mer eller mindre helt borte (men de kommer alltid til å være der).

Kan se om jeg finner bilde av mine arr gjennom de ulike fasene i starten.

Skrevet

Helt normalt at arr blir rødere etter 2-3 mnd, for så å bli lysere igjen

Ja nå er de vell ferdig flasset og alt det, så nå kommer de ulike fargene. Neste blir blå/lilla, og da er det viktig at de ikke får sol på seg ellers blir de brune. Det tar ca 1 år før de blir mer eller mindre helt borte (men de kommer alltid til å være der).

Kan se om jeg finner bilde av mine arr gjennom de ulike fasene i starten.

Takk for svar begge to :-) Synes det var litt rart at de skulle være så fine i starten og så bli styggere igjen, men skjønner at det er en viss utvikling av huden rundt, over etc.. :roll: Ser gjerne på bilder av arr.. :jepp:

Skrevet

post-84362-0-31282500-1415186390_thumb.j

2 uker ca

post-84362-0-50892000-1415186414_thumb.j

3-4 uker

post-84362-0-35823000-1415186449_thumb.j

5

post-84362-0-88319600-1415186485_thumb.j

6-7

Har ikke noen nyere bilder men nå er de hvertfall blå.

• Liker 1
Skrevet

Herregud så rare bildene ble? Opp ned er de også

Skrevet

attachicon.gifIMG_3305.JPG

syns det ser ganske bra ut jeg. de blir røde først for så å bleike, ganske vanlig. teip dem forsatt, hør på apoteket om det er noe du kan smøre på eller en annen type teip. tar vell 1 år før de er helt helet

Skrevet

IMG_3305.JPG

Jeg er snart 7 uker og til meg har de også blitt mer lilla enn de var tidligere. Da kunne jeg knapt se dem. Så du er ikke alene om den.
Skrevet

Hvordan teip bruker dere? Når skiftet dere den første gang?

Skrevet

attachicon.gifimage.jpg

2 uker ca

attachicon.gifimage.jpg

3-4 uker

attachicon.gifimage.jpg

5

attachicon.gifimage.jpg

6-7

Har ikke noen nyere bilder men nå er de hvertfall blå.

Takk for svar!

Ser jo bra ut den utviklingen da. 6-7 er det uker?

Da smører jeg meg med tålmodighet :-)

Skrevet

Jeg er snart 7 uker og til meg har de også blitt mer lilla enn de var tidligere. Da kunne jeg knapt se dem. Så du er ikke alene om den.

Takk for svar. Det er på en måte bra at jeg ikke er alene. Ha ha.

Hvordan teip bruker dere? Når skiftet dere den første gang?

Jeg bruker den de anbefalte i skrivet - micropore plaster, 2,5 cm. Bruker den døgnet rundt. Skiftet første gang 11-12 dager etter operasjon. Deretter skifter jeg, som anbefalt, en gang i uken før jeg dusjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...