Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kan :) opererte i mars og har bilder fra før, tiden etter og nå. Hvis flere vil se er det bare å si i fra!

Jeg vil også gjerne se :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan :) opererte i mars og har bilder fra før, tiden etter og nå. Hvis flere vil se er det bare å si i fra!

ja vil gjerne se

Skrevet

Jeg vil også gjerne se😉

Skrevet (endret)

Står at jeg kan oppta treningen etter 6-8 uker etter op..

Men det skulle vel gå bra å steppe litt i et rolig tempo...eller?

Nesten 3 uker siden op.

Endret av My1
Skrevet

Jeg har fått nye pupper idag, og jeg er sååå glad! :D Jeg har ikke fått sett så mye på de enda, men det lille jeg har sett er jeg happy med og kirurgen sa det var en vellykket operasjon med meget godt resultat :D Han sa også at jeg får Nord Europas fineste pupper, haha! Det lover jo godt, med mindre det er noe han sier til alle da :P

Litt fra min opplevelse idag da, for de som ønsker å lese :)

Jeg møtte opp en halvtime før, og med en halvtimes forsinkelse i tillegg så ble det en lang time før jeg ble hentet av kirurgen for å bli tegnet på. Men nervene kom egentlig aldri, så jeg var relativt rolig. Det eneste jeg bekymret meg over var at puppene skulle bli for store - på forhånd avtalte vi 385 i hvert bryst, og jeg fikk plutselig for meg at det kom til å bli gigantisk. Da beroliget han meg med at siden jeg hadde litt pupp fra før av (kan ikke si meg helt enig der, men ok :P), og at jeg måtte faktisk ha litt størrelse på innleggene for å få en synlig forskjell. I tillegg sa han at det kom til å passe min kroppsbygning. Jeg la saken i hans hender, og jeg endte opp med 365 i høyre og 385 i venstre.

Det verste med hele oppholdet på klinikken, var for meg veneflonen. Jeg synes den var helt grusom, og ble skikkelig uvel. Så sier hun ene sykepleieren at hun hadde gitt med litt medisiner og at jeg snart ville merke det - det tok vel et par sekunder før jeg følte meg brisen, og det neste som skjedde var at jeg våknet ferdig operert :D Iskald, tørst og skikkelig groggy! Jeg var helt borte i godt over en time etterpå, jeg snakket bare masse tull og lo høyt for meg selv. Til min forskrekkelse oppdaget jeg nedpressbåndet, det skal jeg ha på natt og dag i to uker, og jeg kjenner jeg er utålmodig allerede. Jeg synes det er tungt å puste, og den er generelt ubehagelig å ha på.

Kirurgen kom bort litt meg litt etterpå og fortalte at det hadde gått veldig bra. Han sa det så ordentlig bra ut der jeg lå på operasjonsbordet :) Han ringte meg også noen timer senere, og det synes jeg var betryggende. Da sa han at jeg bare måtte glede meg til å se resultatet om noen dager! Og at jeg ganske sikkert ville føle at de ble litt voldsomme til å begynne med, men at det bare ville være i starten.

Formen er overraskende bra - jeg har minimalt med smerter så langt, det eneste er dette nedpressbåndet og littegrann spreng i brystet. Jeg er forberedt på at det kommer til å være mye verre imorgen, men jeg skal passe på å ta smertestillende hver 6. time som anbefalt, slik at jeg får lindret mest mulig. Kjæresten min ble oppringt ganske fort etter at jeg våknet, siden formen var såpass bra. Ingen kvalme eller smerter, bare masse syting over nedpressbåndet :P Huff... Jeg trøster meg med at jeg fikk det av en grunn, og at det kun er for to uker :)

Oppsummering:

Operert på Fornebuklinikken.

365 i høyre og 385 i venstre.

Runde proteser, høy profil, under muskel.

Vekt: 53,2kg, høyde ca. 1.64/65.

Jeg kjenner jeg fremdeles er litt småfjern, så om det er noe jeg har glemt å skrive som jeg burde ha skrevet er det bare å si ifra. Bare å stille spm også :)

Gratulerer! Hvem opererte deg? Syns det er rart at noen får nedpressbånd og andre ikke, når det er snakk om samme klinikk :) Jeg fikk ikke, er egentlig ganske glad for det.

Skrevet

er det ikke forskjell på om man har runde eller anatomiske? tenkte bare det var logisk da de runde skal legge seg mer ned og de anstomiske bare bygger på dine egne og kanskje har lettere for å snu seg hvis de blir presset ned.

Skrevet

er det ikke forskjell på om man har runde eller anatomiske? tenkte bare det var logisk da de runde skal legge seg mer ned og de anstomiske bare bygger på dine egne og kanskje har lettere for å snu seg hvis de blir presset ned.

Men har snakket med en som har runde og ikke trengte båndet, tror det var Kalia :P

• Liker 1
Skrevet

ja er sikkert ikke alle som trenger det.kirurgene ser vell sikkert ann hvordan de ligger etter endt operasjon og hvor stor brystkassen er osv om de liksom har lettere for å legge seg høyere pga bedre plass....men skal ikke si det sikkert

• Liker 1
Skrevet

ja er sikkert ikke alle som trenger det.kirurgene ser vell sikkert ann hvordan de ligger etter endt operasjon og hvor stor brystkassen er osv om de liksom har lettere for å legge seg høyere pga bedre plass....men skal ikke si det sikkert

Det er mye mulig, jeg har jo veldig smal brystkasse :P

Skrevet

Ja, gjerne! :)

Skrevet

Jeg vil gjerne også se :)

Skrevet

Gratulerer! Hvem opererte deg? Syns det er rart at noen får nedpressbånd og andre ikke, når det er snakk om samme klinikk :) Jeg fikk ikke, er egentlig ganske glad for det.

Lars Haukeland opererte meg,fantastisk hyggelig og flink :) Følte meg trygg på han fra første møte, noe som var veldig viktig for meg.

Jeg aner ikke hvorfor det er forskjell på det- men du skal være glad for at du slapp for å si det sånn :D Sykepleieren sa det var for at formen på brystene ville bli finere, så da stoler jeg på det. Alt for best mulig resultat :)

Skrevet

Lars Haukeland opererte meg,fantastisk hyggelig og flink :) Følte meg trygg på han fra første møte, noe som var veldig viktig for meg.

Jeg aner ikke hvorfor det er forskjell på det- men du skal være glad for at du slapp for å si det sånn :D Sykepleieren sa det var for at formen på brystene ville bli finere, så da stoler jeg på det. Alt for best mulig resultat :)

Oja, de ser det nok an.. Kan også ha noe med hvor mye man tar osv? Jeg har jo endel mindre enn deg, har 295 :P

Skrevet

Jeg skal opereres av Lars Haukeland om litt over 1 uke! Likte han også veldig godt, så det er fint å høre at andre er veldig fornøyd med han. :) Det gjør at jeg gruer meg mindre :P

Skrevet

tok dere ibux 2tbl 2timer før operasjon? står at jeg skal det på resepten de har sendt meg men står jo skriv at man ikke skal ta ibux en uke før operasjon. sendte dem mail for å hørte hun svarte sånn halvveis men følte ikke jeg fikk noen god forklaring.tror grunnen var at jeg ikke skulle ta AB før pga allergi og derfor ga de meg ibux som er antiimflamatorisk...syns bare det er litt skummel siden ibux øker blødningsfaren. Noen andre som fikk samme beskjed på resepten? evt hva fikk dere på respet som skulle hentes ut før opr?

Skrevet

tok dere ibux 2tbl 2timer før operasjon? står at jeg skal det på resepten de har sendt meg men står jo skriv at man ikke skal ta ibux en uke før operasjon. sendte dem mail for å hørte hun svarte sånn halvveis men følte ikke jeg fikk noen god forklaring.tror grunnen var at jeg ikke skulle ta AB før pga allergi og derfor ga de meg ibux som er antiimflamatorisk...syns bare det er litt skummel siden ibux øker blødningsfaren. Noen andre som fikk samme beskjed på resepten? evt hva fikk dere på respet som skulle hentes ut før opr?

Jeg tror jeg skulle ta 2x paracet 2 timer før op.

Skrevet

ja tror det er ganske vanlig.fikk du noen andre piller som antibiotike,beroligende eller noe når du kom dit?

Skrevet

Oja, de ser det nok an.. Kan også ha noe med hvor mye man tar osv? Jeg har jo endel mindre enn deg, har 295 :P

Det er også en mulighet :) Tror de er så rutinerte på det der at de vet det så fort operasjonen er ferdig, om man trenger nedpressbånd eller ikke.

Skrevet

Det er også en mulighet :) Tror de er så rutinerte på det der at de vet det så fort operasjonen er ferdig, om man trenger nedpressbånd eller ikke.

Det tror jeg også, tror de papirene man får med hjem er "skreddersydde" fordi det står ikke noe om nedpressbånd på mine. Hvor lenge må du ha på sportsbh? Jeg har hørt at det er vanlig å måtte ha det i 6 uker, men jeg må ha i 4.

Skrevet (endret)

Jeg skal opereres av Lars Haukeland om litt over 1 uke! Likte han også veldig godt, så det er fint å høre at andre er veldig fornøyd med han. :) Det gjør at jeg gruer meg mindre :P

Jeg er såå fornøyd med han! Satt også stor pris på at han ringte meg noen timer senere, for å forsikre seg om at jeg hadde kommet meg vel hjem i sengen.

Ikke noe å grue seg til, bare gled deg :) Men litt nerver er jo naturlig, hehe.

Endret av kristinen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...