Gjest Miss Sofie Skrevet 21. oktober 2014 #34001 Skrevet 21. oktober 2014 Til dere som har operert; hvor lenge tok det før puppene ble litt myke?? Er nå 10 dgr post op og synes ennå de er så harde..begynner å bli utålmodig... Dette lurer jeg på og - jeg er 15 dgr post op og mine er også harde 😔
sticalo Skrevet 21. oktober 2014 #34002 Skrevet 21. oktober 2014 Når startet dere å jobbe igjen? evt hva jobber dere med? jeg er sykepleier på et sykehjem. altså mye stell og en del løft. litt lettere for meg enn for en hjelpepleier kanskje for at jeg kan delegere oppgaver. men føler jo at jeg ikke kan la puppene mine gå ut over jobben eller. hvis eks en pasienten detter på gulvet må jeg jo hjelpe han opp. Noen som jobber i samme yrke? jeg har tatt 8 dager fri inkl opr dag. etter det jobber jeg helg og er alene som spl. da er jeg ikke i stell.
amatøør Skrevet 21. oktober 2014 #34003 Skrevet 21. oktober 2014 Til dere som har operert; hvor lenge tok det før puppene ble litt myke?? Er nå 10 dgr post op og synes ennå de er så harde..begynner å bli utålmodig... Tror det er veldig individuelt, og avhengig av implantat, hvor mye vev man har selv, om det er lagt over eller under muskel etc. Jeg har under muskel, og jeg tror jeg har stram muskulatur. Kirurgen valgte formstabile innlegg med ru overflate pga mangel på eget brystvev. Jeg er nå 7-8 uker p.o. De er mykere nå enn de var ved to uker, Og tror de begynte å bli merkbart mykere etter 4 uker kanskje.. Det jeg føler nå er kanskje så myke som de kommer til å bli (og de er ikke supermyke altså..). Men jeg visste at de aldri vil føles så myke som vanlige pupper - det ble jeg gjort oppmerksom på før operasjon.
My1 Skrevet 21. oktober 2014 #34004 Skrevet 21. oktober 2014 Dette lurer jeg på og - jeg er 15 dgr post op og mine er også harde 😔 Mine begynte å bli myke etter en ukes tid.. Litt over karnsje. Nå er det 14 dager siden, og er blitt kjempe myke.. Og ganske bevegelig. De disser og "danser" ved bevegelse😝
My1 Skrevet 21. oktober 2014 #34005 Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Når startet dere å jobbe igjen? evt hva jobber dere med? jeg er sykepleier på et sykehjem. altså mye stell og en del løft. litt lettere for meg enn for en hjelpepleier kanskje for at jeg kan delegere oppgaver. men føler jo at jeg ikke kan la puppene mine gå ut over jobben eller. hvis eks en pasienten detter på gulvet må jeg jo hjelpe han opp. Noen som jobber i samme yrke? jeg har tatt 8 dager fri inkl opr dag. etter det jobber jeg helg og er alene som spl. da er jeg ikke i stell. Jeg var hjemme i 11 dager, da var jeg lei å ringte på jobben å bad om å få begynne å jobbe igjen. Jeg jobber som hjelpepleier. Har jobbet to fulle dager nå, og det gikk kjempe bra😉 Endret 21. oktober 2014 av My1
sticalo Skrevet 21. oktober 2014 #34006 Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Jeg var hjemme i 11 dager, da var jeg lei å ringte på jobben å bad om å få begynne å jobbe igjen. Jeg jobber som hjelpepleier. Har jobbet to fulle dager nå, og det gikk kjempe bra det var ganske lenge. klinikken sier jo ca 7 dager litt ut fra hva du jobber med.bra at alt har gått bra så langt. Endret 21. oktober 2014 av sticalo
Boobjobgirl Skrevet 21. oktober 2014 #34007 Skrevet 21. oktober 2014 Da sitter jeg endelig ved dataen og kan komme med en skikkelig oppdatering Da er jeg snart en uke etter OP (Imorgen) og må innrømme at det har vært noen tøffe dager, med endel mer smertestillende enn jeg trodde på forhånd! Skriver ikke dette for og skremme noen, bare for og informere! For at det er verdt smertene? UTEN tvil! Idag hjalp min samboer meg på med en vanlig fin topp jeg har kjøpt og herreguuuuud for en forskjell :O Jeg føler meg endelig skikkelig feminin! Sårene er fortsatt tapet så jeg ser jo ikke men det vi ser etter dusj og sånn ser veldig bra ut! Samboeren har vært min reddende engel denne uken, hadde aldri klart meg uten han! Er utrolig fornøyd med Fana Medinnske og Dr Bugge med team, for en plass! Jeg følte meg godt tatt vare på hvert sekund <3 Fikk privat nummeret til Dr Bugge sånn at uansett hva det gjaldt så kunne jeg få tak i han! Det eneste negative med alt dette denne uken? Det hersens nedpressbåndet!! men nå har jeg løsnet litt på det og da er det mye bedre, altså det støtter jo og gir press men IKKE å stramt som i begynnelsen for det var sykt vondt! ellers gleder jeg meg voldsomt til og bestille litt andre SportsBher, hvor gjør jeg det med størrelsen dere som vet??? Måler under brystet og så ved brystvortene for og finne ut hvilken størrelse jeg er???
sticalo Skrevet 21. oktober 2014 #34008 Skrevet 21. oktober 2014 Da sitter jeg endelig ved dataen og kan komme med en skikkelig oppdatering Da er jeg snart en uke etter OP (Imorgen) og må innrømme at det har vært noen tøffe dager, med endel mer smertestillende enn jeg trodde på forhånd! Skriver ikke dette for og skremme noen, bare for og informere! For at det er verdt smertene? UTEN tvil! Idag hjalp min samboer meg på med en vanlig fin topp jeg har kjøpt og herreguuuuud for en forskjell :O Jeg føler meg endelig skikkelig feminin! Sårene er fortsatt tapet så jeg ser jo ikke men det vi ser etter dusj og sånn ser veldig bra ut! Samboeren har vært min reddende engel denne uken, hadde aldri klart meg uten han! Er utrolig fornøyd med Fana Medinnske og Dr Bugge med team, for en plass! Jeg følte meg godt tatt vare på hvert sekund <3 Fikk privat nummeret til Dr Bugge sånn at uansett hva det gjaldt så kunne jeg få tak i han! Det eneste negative med alt dette denne uken? Det hersens nedpressbåndet!! men nå har jeg løsnet litt på det og da er det mye bedre, altså det støtter jo og gir press men IKKE å stramt som i begynnelsen for det var sykt vondt! ellers gleder jeg meg voldsomt til og bestille litt andre SportsBher, hvor gjør jeg det med størrelsen dere som vet??? Måler under brystet og så ved brystvortene for og finne ut hvilken størrelse jeg er??? Spennende, gratulerer. Nå gleder jeg meg veldig. har gruet meg sånn til smertene men er helt sikkert verdt det. Du har sikkert skrivd det et sted men spør jeg: hvor mye tok du, over eller under muskel?
Boobjobgirl Skrevet 21. oktober 2014 #34009 Skrevet 21. oktober 2014 Spennende, gratulerer. Nå gleder jeg meg veldig. har gruet meg sånn til smertene men er helt sikkert verdt det. Du har sikkert skrivd det et sted men spør jeg: hvor mye tok du, over eller under muskel? Jeg fikk 420 under muskel og det er jeg veldig glad for jeg har litt høy brystkasse så det måtte den størrelsen til for og bli bra Regner med det er høyprofil jeg har fått men skal spørre på fredag når det er kontroll for og være sikker Men at det er UNDEr muskel er det ingent vil om hehe. nei ikke værr redd for smertene, men vær beredt for da går det mye bedre <3
Gjest Miss Sofie Skrevet 21. oktober 2014 #34010 Skrevet 21. oktober 2014 Mine begynte å bli myke etter en ukes tid.. Litt over karnsje. Nå er det 14 dager siden, og er blitt kjempe myke.. Og ganske bevegelig. De disser og "danser" ved bevegelse😝 😍😍 Men har du over muskel? Og hvordan type? Anatomiske?
My1 Skrevet 21. oktober 2014 #34011 Skrevet 21. oktober 2014 det var ganske lenge. klinikken sier jo ca 7 dager litt ut fra hva du jobber med.bra at alt har gått bra så langt. Lenge og lenge... Har jo mye strekking og tunge løft i jobben min.. Men var godt å begynne på igjen😝 Og siden jeg jobber turnus, ble det bare fire fraværsdager. Hadde lang fri på turnus.
My1 Skrevet 21. oktober 2014 #34012 Skrevet 21. oktober 2014 😍😍 Men har du over muskel? Og hvordan type? Anatomiske? Har runde, under muskel.
sticalo Skrevet 21. oktober 2014 #34013 Skrevet 21. oktober 2014 Lenge og lenge... Har jo mye strekking og tunge løft i jobben min.. Men var godt å begynne på igjen Og siden jeg jobber turnus, ble det bare fire fraværsdager. Hadde lang fri på turnus. mente ikke at det var sykt lenge.. er bare litt enstelig om 8 dager holder for meg. jeg jobber også turnus, men jeg måtte søke om ferie da så tok ut siste uka mi dette året til det, selv om det egentlig bare er 3 dager jeg har tatt fri. satser på det holder.
My1 Skrevet 21. oktober 2014 #34014 Skrevet 21. oktober 2014 mente ikke at det var sykt lenge.. er bare litt enstelig om 8 dager holder for meg. jeg jobber også turnus, men jeg måtte søke om ferie da så tok ut siste uka mi dette året til det, selv om det egentlig bare er 3 dager jeg har tatt fri. satser på det holder. Om du får det slikt som meg etter op. så holder 8 dager😉
Bordbrikke Skrevet 21. oktober 2014 #34015 Skrevet 21. oktober 2014 Føles de naturlige ut? Jeg er 150 og veier ca.41-42, skal ha anatomiske under muskelen Mja de er myke men de er hardere enn vanlige pupper. Nå er det bare 3 måneder siden operasjonen min da så mye kan fortsatt skje 😁
Bordbrikke Skrevet 21. oktober 2014 #34016 Skrevet 21. oktober 2014 Når startet dere å jobbe igjen? evt hva jobber dere med? jeg er sykepleier på et sykehjem. altså mye stell og en del løft. litt lettere for meg enn for en hjelpepleier kanskje for at jeg kan delegere oppgaver. men føler jo at jeg ikke kan la puppene mine gå ut over jobben eller. hvis eks en pasienten detter på gulvet må jeg jo hjelpe han opp. Noen som jobber i samme yrke? jeg har tatt 8 dager fri inkl opr dag. etter det jobber jeg helg og er alene som spl. da er jeg ikke i stell. Jeg var borte i 4 uker (nesten 5 på grunn av fridager) og det trengte jeg virkelig. Jeg løfter MYE og hele tiden, mye fare for slag/støt, tung dytting/draing hele tiden.. Jeg jobber som kjøkkenassistent. Fikk tilrettelagt litt den siste uken mtp vareleveringer osv siden man ikke kan løfte mer enn 5 kg på 5 uker. Men hadde fortsatt litt ubehag så jobbet sakte. Kan fortsatt få litt ubehag når jeg gjør enkelte bevegelser og er litt dritt. Men jeg har nå tatt opp hverdagen min igjen og nå jobbee jeg fult, driver på med hest, trener osv. Til dere som har operert; hvor lenge tok det før puppene ble litt myke?? Er nå 10 dgr post op og synes ennå de er så harde..begynner å bli utålmodig... 5 uker kanskje før de begynte og bli myke og bevegelige her.
sticalo Skrevet 21. oktober 2014 #34017 Skrevet 21. oktober 2014 (endret) nesten 5 uker ja... håper virkelig at 8 dager er nok. vet noen om det stemmer at silikonbryster blir kalde på vinteren, da kroppen ikke klarer å varme dem opp? leste det på nettet ei robinson deltager som hadde uttalt seg om det. Endret 21. oktober 2014 av sticalo
Missy86 Skrevet 21. oktober 2014 #34018 Skrevet 21. oktober 2014 Når startet dere å jobbe igjen? evt hva jobber dere med? jeg er sykepleier på et sykehjem. altså mye stell og en del løft. litt lettere for meg enn for en hjelpepleier kanskje for at jeg kan delegere oppgaver. men føler jo at jeg ikke kan la puppene mine gå ut over jobben eller. hvis eks en pasienten detter på gulvet må jeg jo hjelpe han opp. Noen som jobber i samme yrke? jeg har tatt 8 dager fri inkl opr dag. etter det jobber jeg helg og er alene som spl. da er jeg ikke i stell. Hei :-) Jeg er selv hjelpepleier å jobber på sykehjem, hadde en kollega som la inn silikon og skal det selv og. Du bør kanskje få tilrettelagt og få gå på "toppen" og ha ansvar for medisin osv før du starter skikkelig og gi beskjed sånn at det blir leid inn ekstra folk i den perioden du trenger å komme deg på før du kan ta løft. Det kan fort bli irritasjon på jobb viss andre må jobbe dobbelt så hardt pga en mindre i stell... Bare et lite tips :-) Vet hvertfall at det var slik det ble gjort med min kollega, sånn at hun kunne komme tilbake på jobb, men vi andre visste da at hun skulle ha ansvar for medisin og evt mat :-) lykke til :-)
sticalo Skrevet 21. oktober 2014 #34019 Skrevet 21. oktober 2014 Hei :-) Jeg er selv hjelpepleier å jobber på sykehjem, hadde en kollega som la inn silikon og skal det selv og. Du bør kanskje få tilrettelagt og få gå på "toppen" og ha ansvar for medisin osv før du starter skikkelig og gi beskjed sånn at det blir leid inn ekstra folk i den perioden du trenger å komme deg på før du kan ta løft. Det kan fort bli irritasjon på jobb viss andre må jobbe dobbelt så hardt pga en mindre i stell... Bare et lite tips :-) Vet hvertfall at det var slik det ble gjort med min kollega, sånn at hun kunne komme tilbake på jobb, men vi andre visste da at hun skulle ha ansvar for medisin og evt mat :-) lykke til :-) takk skal du ha. Kan ikke si til jobben hva jeg skal gjøre. det er et adventisthjem og sånt er ikke akkurat godtatt. jeg har ingen faste å stelle slik som hjelpepleierene mest kontorarbeid,medisiner, dosetter og telefoner, så jeg går på en måte på toppen. så tror det skal gå bra. har sagt det til noen få jeg jobber mye med som ikke har noe i mot sånt og de har full forståelse. men sier det ikke til ledelsen. har du bestilt time eller er du forsatt i tankeboksen om du skal gjøre det?
Missy86 Skrevet 21. oktober 2014 #34020 Skrevet 21. oktober 2014 takk skal du ha. Kan ikke si til jobben hva jeg skal gjøre. det er et adventisthjem og sånt er ikke akkurat godtatt. jeg har ingen faste å stelle slik som hjelpepleierene mest kontorarbeid,medisiner, dosetter og telefoner, så jeg går på en måte på toppen. så tror det skal gå bra. har sagt det til noen få jeg jobber mye med som ikke har noe i mot sånt og de har full forståelse. men sier det ikke til ledelsen. har du bestilt time eller er du forsatt i tankeboksen om du skal gjøre det? Da trur eg du kommer til å klare deg veldig bra :-) har dere uniform på sykehjemmet? Da syner det jo ikkje så godt heller, å du kan jo si du har operert og at pga operasjonen så kan du ikkje ta tunge løft på en stund, di har ingen rett å vite hva slags operasjon du har tatt :-) hva er adventishjem? Eg skal gå ned di kg som eg har lagt på meg det siste året, å i mellomtiden jobber er og sparer som en gal for å få råd ;-) hehe... Har ikkje heilt bestemt meg for Stavanger eller Bergen... Kanskje tryggest nærmest mulig :-) vil vente med konsultasjon til eg er der eg vil være i vekt først, så kan eg hoppe i det :-D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå