Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke det er så mange i gåavstand, men du kan ta t- banen til majorstua og gå til Teres Colosseum. Der ble jeg operert og er veldig fornøyd hittil. Tar kun et kvarter fra Oslo S, til du er fremme ved klinikken, så er lett å finne frem og å komme seg dit :)

ok. bare det er greit å finne frem , i en ukjent stooooor by som en skjeldent er i =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var bare på en konsultasjonstime. Legen het Dr.Alberius og var svensk og en erfaren kirurg. Var på konsultasjonstime i slutten av august og ble operert i nå i første uka av oktober. Fikk velge mellom flere alternative datoer, så det virket å gå fort å få time. Ta med deg bilder av hvordan pupper du liker og ikke liker , ha på deg en litt tight topp ettersom du vil få på deg en sports bh med ulike innlegg i. Videre sier du hvilken str du like best, pk kommer med forslag og informerer om risikoer osv. Følte han visste hva han drev med og var beroliget hele tiden mens jeg var der. Lykke til!

Ok=) Takk for tips =)

Hvordan har du det nå etter opr?

Mye cc?

hvordan ligger dine?

Hvilke proteser gikk du for? (runde, droppform)

Ru eller glatt protese?

Beklager mange spm… =) Men takk for svar <3

Skrevet

Åååå tenkte på en ting sånn dagen før den store D dagen for meg imorgen!!! Kan jeg ikke gå med gensere etterpå??? (Tenkte på dette med og løfte armer og smerter etc) Jeg har heldigvis noen hettejakker med glidelåser men har veldig mange gensere som er mer behagelig og ha på!

Jeg fikk også samme tanke dagen før.

Jeg så gjennom garderoben min og fant fram ulike plagg som kunne være greit å ha klare til bruke de første dagene etter operasjonen. Jeg fant fram flere lette tynne bomullsgensre med vide utringning med knapper øverst. Disse fungerte helt fint. Du kan ha på gensre etter operasjonen så lenge de ikke er stramme.

Har også tatt noen av skjortene til min kjære for å ha på meg.

Husk at du kan fint strekke på armene over 90 grader og bevege deg fritt. Pk'en min sa jeg burde "klø meg i nakken" med jevne mellomrom for å gjøre den bevegelsen.

Han sa at dersom man er for lite i bevegelse blir helingdprosessen mye lengre og nå etter fem dager o lett bevegelse selv synes jeg der går bare bedre og bedre.

Håper dette var til noe hjelp👍

Skrevet

Jeg synes ikke det var noe problem å ta på eller av en vid/stor genser, med litt hjelp selvfølgelig. Synes det var verre å skulle ha på hettejakke da jeg måtte strekke armene bakover.

Jeg fikk også samme tanke dagen før.

Jeg så gjennom garderoben min og fant fram ulike plagg som kunne være greit å ha klare til bruke de første dagene etter operasjonen. Jeg fant fram flere lette tynne bomullsgensre med vide utringning med knapper øverst. Disse fungerte helt fint. Du kan ha på gensre etter operasjonen så lenge de ikke er stramme.

Har også tatt noen av skjortene til min kjære for å ha på meg.

Husk at du kan fint strekke på armene over 90 grader og bevege deg fritt. Pk'en min sa jeg burde "klø meg i nakken" med jevne mellomrom for å gjøre den bevegelsen.

Han sa at dersom man er for lite i bevegelse blir helingdprosessen mye lengre og nå etter fem dager o lett bevegelse selv synes jeg der går bare bedre og bedre.

Håper dette var til noe hjelp

Tusen tusen takk mine reddende engler! Rart det der, alt en kommer på i siste sekund liksom?? hehe

Iiiik imorgen tidlig kl 7 er det min tur :D

Og det skal jeg så absolutt huske, og bevege seg så en ikke "fryser" fast i en stilling fordi en er redd for smerter!

Hmmm noe mer jeg burde huske??

har pakket: Gode klær til etterpå (joggebukser etc) Posen (!!!) med alle tabletteskene, for vi sover hos familie i natt siden jeg bor et godt stykke unna Fana. Hibiscruben såklart!

Skrevet

Ok=) Takk for tips =)

Hvordan har du det nå etter opr?

Mye cc?

hvordan ligger dine?

Hvilke proteser gikk du for? (runde, droppform)

Ru eller glatt protese?

Beklager mange spm =) Men takk for svar <3

Jeg fylte inn 290 gram, runde protester under muskel. Han sa de kom til å se naturlig ut (som anatomiske) når de droppet og ettersom de lå under muskel. Nå ser det ut som jeg har litt melkespreng, og ennå litt hovent, men de er så fine og symertiske så det er jeg kjempefornøyd med. De beveger seg sikkert litt ujevnt ned etterhvert, spm flere sier her i tråden, men er veldig fornøyd.

Om noen forklarer hvirdan jeg legger ved bilder i pm så kan jeg sende før og etter bilder.

Lykke til i morgen- husker den spente følelsen og ennå er jeg litt satt ut at jeg faktisk har gjort det!! 🙊

Skrevet

Om noen forklarer hvirdan jeg legger ved bilder i pm så kan jeg sende før og etter bilder.

Jeg vet ikke hvordan man legger ved bilder i pm, men jeg vil veldig gjerne se bilder om du får det til! Jeg skal legge inn 295 cc under muskel om et par uker, så lurer på hvordan dine ble. Hadde du mye pupp fra før? Jeg er en liten b.

Skrevet

Hei alle sammen! :biggrin: Har fulgt med på dette forumet i over et år nå (perioder), og det har vært til for hjelp for meg. Jeg skal operere om en ukes tid på Fornebuklinikken, har vært på konsultasjon, tror det ble snakk om ca 275cc... Jeg er slank, men ca 170 cm,(vekten varier fra 58-56) er redd for at det skal bli ganske lite, selv om jeg har lyst på et ganske naturlig resultat, skal ha anatomiske , kunne få runde , men kanten ville syntes om jeg gikk ned litt i vekt , så jeg ville ha litt og gå på.. Det hadde vært fint om noen som har 250-300cc kunne fortelle meg hva de syns om sitt resultat, selv om jeg vet at det er individuelt hvordan resultatet blir :skya:

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan man legger ved bilder i pm, men jeg vil veldig gjerne se bilder om du får det til! Jeg skal legge inn 295 cc under muskel om et par uker, så lurer på hvordan dine ble. Hadde du mye pupp fra før? Jeg er en liten b.

Jeg skal se om jeg finner ut av hvirdan man sender bilder. Jeg var en A-cup før, la inn 290 cc under muskel. Er nå en C-cup foreløpig, men det er jo bare fire dager siden operasjonen så for se hvordan det blir.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei alle sammen! :biggrin: Har fulgt med på dette forumet i over et år nå (perioder), og det har vært til for hjelp for meg. Jeg skal operere om en ukes tid på Fornebuklinikken, har vært på konsultasjon, tror det ble snakk om ca 275cc... Jeg er slank, men ca 170 cm,(vekten varier fra 58-56) er redd for at det skal bli ganske lite, selv om jeg har lyst på et ganske naturlig resultat, skal ha anatomiske , kunne få runde , men kanten ville syntes om jeg gikk ned litt i vekt , så jeg ville ha litt og gå på.. Det hadde vært fint om noen som har 250-300cc kunne fortelle meg hva de syns om sitt resultat, selv om jeg vet at det er individuelt hvordan resultatet blir :skya:

Skal du operere over eller under muskel?

Jeg er 169 og 59 kg. Tok 290 cc runde under muskel. Syntes det ble bra. Ingen kanter som vises. Dersom det er under muskel skal det vel være ganske vanskelig å se kantene.

Endret av Frazzy
Skrevet

Skal du operere over eller under muskel?

Jeg er 169 og 59 kg. Tok 290 cc runde under muskel. Syntes det ble bra. Ingen kanter som vises. Dersom det er under muskel skal det vel være ganske vanskelig å se kantene.

Skal operere under muskel, bruker ca 70b nå, så har ganske lite fra før :)

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet

Hei hei :) jeg er 171 og veier rundt 53 kg, la inn 275cc under muskel for to uker siden. Var også redd for at det skulle bli for lite siden jeg er jo relativt høy, men de er veldig store. Første gang jeg så de uten klær fikk jeg helt panikk og syntes de var aaalt for store, men er blitt vant til de nå. Med klær så ser de egentlig ut som jeg gjorde før da jeg brukte bh med mye innlegg :) skulle egentlig ha 250cc men pk skulle legge inn 275 om han fikk plass, er veldig smal. Var 65c før op, og er 65e nå, men er ikke målt ordentlig enda og de har ikke droppet enda og slikt. Kan godt sende deg bilde på pm om du har lyst?

Skrevet

Hei hei :) jeg er 171 og veier rundt 53 kg, la inn 275cc under muskel for to uker siden. Var også redd for at det skulle bli for lite siden jeg er jo relativt høy, men de er veldig store. Første gang jeg så de uten klær fikk jeg helt panikk og syntes de var aaalt for store, men er blitt vant til de nå. Med klær så ser de egentlig ut som jeg gjorde før da jeg brukte bh med mye innlegg :) skulle egentlig ha 250cc men pk skulle legge inn 275 om han fikk plass, er veldig smal. Var 65c før op, og er 65e nå, men er ikke målt ordentlig enda og de har ikke droppet enda og slikt. Kan godt sende deg bilde på pm om du har lyst?

Okei, er redd for at jeg skal føle at det nesten ikke syns :) Jeg hadde satt pris på om du sendte bilde! Takk :)

Skrevet

Jeg legger ut et bilde her jeg. Må presisere at jeg på før-bildet har armene ut til siden, noe jeg ikke har på bildet fra i dag.

Nå er jeg på 3 uker og 5 dager. Føler venstre bryst ser litt større ut, og sitter litt lengre nede, vises dårlig på bildet her, men håper at det jevner seg ut. Ellers er jeg fornøyd og glad for at jeg ikke tok verken større eller mindre :)

post-85723-1574887_thumb.jpg

• Liker 1
Skrevet

Spør igjen her, håper noen kan svare meg..:)) går i behandling for depresjon og får antidepressiva. Er dette automatisk grunn til å nekte meg operasjon? Vil gjøre klart at jeg har ønsket å operere meg lenge før jeg ble syk psykisk. På ungdomsskolen kom jeg ofte sent til time etter gym/svømming fordi jeg ikke ville dusje med de andre jentene.. Har noen selv hatt eller hørt om erfaringer rundt dette?

Skrevet

Jeg legger ut et bilde her jeg. Må presisere at jeg på før-bildet har armene ut til siden, noe jeg ikke har på bildet fra i dag.

Nå er jeg på 3 uker og 5 dager. Føler venstre bryst ser litt større ut, og sitter litt lengre nede, vises dårlig på bildet her, men håper at det jevner seg ut. Ellers er jeg fornøyd og glad for at jeg ikke tok verken større eller mindre :)

Utrolig fine! Kan jeg spørre om hvor høy du er og vekt? :biggrin:

Skrevet

Utrolig fine! Kan jeg spørre om hvor høy du er og vekt? :biggrin:

Takktakk :)

Er 52kg og 170 høy. Ganske smal kroppsbygning.

• Liker 1
Skrevet

Spør igjen her, håper noen kan svare meg.. :)) går i behandling for depresjon og får antidepressiva. Er dette automatisk grunn til å nekte meg operasjon? Vil gjøre klart at jeg har ønsket å operere meg lenge før jeg ble syk psykisk. På ungdomsskolen kom jeg ofte sent til time etter gym/svømming fordi jeg ikke ville dusje med de andre jentene.. Har noen selv hatt eller hørt om erfaringer rundt dette?

Hei, jeg vet ikke noe mer enn deg.. Men har fått inntrykk av at de er litt forsiktige med hvem de opererer, men tanke på helseskjema man må fylle ut osv.. :)

Skrevet

Spør igjen her, håper noen kan svare meg..:)) går i behandling for depresjon og får antidepressiva. Er dette automatisk grunn til å nekte meg operasjon? Vil gjøre klart at jeg har ønsket å operere meg lenge før jeg ble syk psykisk. På ungdomsskolen kom jeg ofte sent til time etter gym/svømming fordi jeg ikke ville dusje med de andre jentene.. Har noen selv hatt eller hørt om erfaringer rundt dette?

Jeg vet ingen ting om dette. Men ta kontakt med en klinikk, de kan helt sikkert svare deg :) Evnt; prøv å høre med forskjellige klinikker. Så lenge du er myndig og i stand til å ta egne valg og vet at store pupper ikke fikser "alt", så skulle man tro det var mulig.

Skrevet

Takktakk :)

Er 52kg og 170 høy. Ganske smal kroppsbygning.

Okei, jeg veier litt mer enn deg, men er liten i overkroppen, har litt sånn pæreform :)

Skrevet

Vet ikkje så mye om det, men kan tenke meg at siden di e veldig nøye med dei som Har hatt el har spiseforstyrrelse må få bekreftelse fra lege at di er friskmeldte så må kanskje dei med det du nevner her ha bekreftelse fra lege ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...