Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen så har erfaring fra Dr bugge i Bergen? Hørre ei venninne skrøyte av han, sies at han har gått over til å operere bryst nå... Før var det nese kirurgi osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen så har erfaring fra Dr bugge i Bergen? Hørre ei venninne skrøyte av han, sies at han har gått over til å operere bryst nå... Før var det nese kirurgi osv...

Heisann :)

Jeg skal opereres av Dr Bugge nå kommende onsdag, var på konsultasjon for ikke så lenge siden og jeg gleder meg ihjel til den dagen. Han er bare helt super og er virkelig flink på det han gjør. Fikk se masse før og etterbilder av både bryst operasjoner og mageoperasjoner!

Kommer oppdatering her etter operasjonen og tiden etter :)

Skrevet

Heisann :)

Jeg skal opereres av Dr Bugge nå kommende onsdag, var på konsultasjon for ikke så lenge siden og jeg gleder meg ihjel til den dagen. Han er bare helt super og er virkelig flink på det han gjør. Fikk se masse før og etterbilder av både bryst operasjoner og mageoperasjoner!

Kommer oppdatering her etter operasjonen og tiden etter :)

Åååå så kjekt 😀 gleder meg til å hørre 😀

• Liker 1
Skrevet

Hjelpes meg...flere som har fått kvalme og oppkast dag 2 post op? Kjennes ut som det strammer sånn under brystene med den bh'en at jeg blir rent uvel. Noen med lignende opplevelse?

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet (endret)

Tenker litt på å legge ut bilde av hvordan puppene mine ser ut nå, 11 dager post op, men er litt usikker på om jeg tør!! :) men jeg var veldig takknemlig når andre la ut bilder her eller på pm.

De er ganske hovne og slikt enda, men formen blir bedre fra dag til dag :) er begynt å bli mye mykere og rundere nå også og ser mer normale ut, selv om det er en del igjen :P

La inn 275cc moderat profil runde under muskel. Og var 65c omtrent før (tilsvarende 75a i størrelse). 171cm høy og 52/53 kg på op dagen.

edit: glemte jo helt å skrive det jeg skulle skrive, herregud altså....! Men hvert fall, så om noen har lyst til å se så kan jeg sende pm med før-etter bilder, så får jeg heller eventuelt legge ut her senere om jeg tør.

Endret av Kalia
  • Liker 1
Skrevet

Jeg skulle ikke løfte armene over hodet de første 2 ukene. Nå er jeg fritt til å gjøre det meste, men passer på å ikke strekke meg slik at det gjør vondt eller løfte for tungt. Jeg har vært ganske aktiv helt siden 4 dager etter op, da jeg hadde lite smerter. Og det ser ikke ut som det har innvirket på arrene ihvertfall. Legger med et bilde av arret mitt; byttet teip første gang i går 3 uker etter op :)

Bildet ligger visst opp-ned!

Ser veldig fint ut 👍

Skrevet

Ønsker deg lykketill på onsdag

Implantatene ble lagt under muskel.

Hvilken planer er det for deg?

Tuuuuusen takk, jeg kommer til og være rimelig nervøs og spent dagen før ja :) Men det blir så verdt det!

Han var litt usikker om han ville plassere over eller under muskel på meg så det får jeg egentlig vite når jeg våkner etterpå :) Og så skal jeg ha løft pga masse løshud (Har gått ned 60 kilo i vekt) og så legger han inn 400 muligens litt mer mente han, for jeg har ganske høy brystkasse så han mente det måtte til for og få ett bra resultat!

Alt bra med deg idag???

Skrevet (endret)

Hjelpes meg...flere som har fått kvalme og oppkast dag 2 post op? Kjennes ut som det strammer sånn under brystene med den bh'en at jeg blir rent uvel. Noen med lignende opplevelse?

Kan det være bhen som er for liten og gnager på såret?

Jeg måtte bytte bh i dag, den jeg fikk med fra klinikken var for liten.

Endret av Cheeky
  • Liker 1
Skrevet

Kan det være bhen som er for liten og gnager på såret?

Jeg måtte bytte bh i dag, den jeg fikk med fra klinikken var for liten.

Slik var det hos meg også, jeg ble smertefri da jeg byttet :)

Skrevet

Tuuuuusen takk, jeg kommer til og være rimelig nervøs og spent dagen før ja :) Men det blir så verdt det!

Han var litt usikker om han ville plassere over eller under muskel på meg så det får jeg egentlig vite når jeg våkner etterpå :) Og så skal jeg ha løft pga masse løshud (Har gått ned 60 kilo i vekt) og så legger han inn 400 muligens litt mer mente han, for jeg har ganske høy brystkasse så han mente det måtte til for og få ett bra resultat!

Alt bra med deg idag???

Blir spennende dager fremover for deg😳😉

Joda, går kjempe fint med meg. Ikke tatt sm.stillende siden i går formiddag👍

Og nå i kveld kjenner jeg ikke annet enn at det klør litt på arrene😝

Føler meg heldig med formen.

• Liker 1
Skrevet

Blir spennende dager fremover for deg

Joda, går kjempe fint med meg. Ikke tatt sm.stillende siden i går formiddag

Og nå i kveld kjenner jeg ikke annet enn at det klør litt på arrene

Føler meg heldig med formen.

Å så bra My1!

Ja kløing blir det nok en stund :)

Du har arr under puppene? Jeg får sikkert implantatet inn ved brystvorten siden han skal gjøre et løft? Hmmm det glemte jeg og spørre han om :D

det vil vise seg!

Ha en fiiiin helg videre!

Skrevet

Har arr under ja.

Natt til dag 4... Sovet som en sten og lie litt på siden og mye ganske flatt på ryggen... Når jeg skulle reise meg, var det ikke det presset som jeg kjente tidligere morgenene..

I dag blir det ut på tur i det flotte høst været. Goooood helg til dere alle😊

• Liker 1
Skrevet

Har noen tatt opp lån for dette? Vurderer det selv men usikker ka slags lån som er gunstig isåfall rentemessig....?😊

Skrevet

Huff og huff for et helvetesdøgn jeg har hatt...kasta opp fra kl 16 i går til kl 0400 i natt.. Hver time! Og ettersom jeg ikke hadde noe å kaste opp de siste fire fem gangene var det jo bare tragiske brekninger..helt til jeg var sp utslitt at jeg sovna av.. Fikk omsider sovna av, men all smertestillende var jo da kommer opp. Våkna kl 06 men smerter og kjempeøm etter alle brekninger og dette har selvfølgelig også "slitt litt på" boobsa...

Har heldigvis ikke kasta opp i dag og fått i meg litt mat. Smerter kan jeg takle, men denne kvalmen hadde jeg ikke forberedt meg på. Man reagerer ulikt på narkose, men om det er noen som SKAL operere så ville jeg sikra meg kvalmestillende tabletter i hus for sikkerhets skyld- dette var pes...😪😷

Skrevet

Huff og huff for et helvetesdøgn jeg har hatt...kasta opp fra kl 16 i går til kl 0400 i natt.. Hver time! Og ettersom jeg ikke hadde noe å kaste opp de siste fire fem gangene var det jo bare tragiske brekninger..helt til jeg var sp utslitt at jeg sovna av.. Fikk omsider sovna av, men all smertestillende var jo da kommer opp. Våkna kl 06 men smerter og kjempeøm etter alle brekninger og dette har selvfølgelig også "slitt litt på" boobsa...

Har heldigvis ikke kasta opp i dag og fått i meg litt mat. Smerter kan jeg takle, men denne kvalmen hadde jeg ikke forberedt meg på. Man reagerer ulikt på narkose, men om det er noen som SKAL operere så ville jeg sikra meg kvalmestillende tabletter i hus for sikkerhets skyld- dette var pes...😪😷

Huff da, hørtes ikke noe godt ut😲😲

Håper formen er bedre nå😉

Skrevet

Huff det er kjedelig. Jeg var kvalm i 5 dager og kastet opp masse. Reagerte på morfinpillene (og den gule lille jeg ikke husker hva heter), så tok bare paracet og postafen. Spiste mye nøytral mat som knekkebrød, ritzkjeks og cola/vann.

God bedring 😊

Jeg hadde en jævli tung tid etterpå med kvalmen, og med mye smerter da musklene mine var så stramme (la under muskel). Klarte ikke være i mye bevegelse før 10 dager postop, kjørte bil 2 uker etterpå osv.

Skrevet

Dette innlegget er laaaangt:

Ser det er mye usikkerhet omkring hvilken plastisk kirurg og klinikk man skal velge. Man kan lese både gode og dårlige omtaler. Noen er kjempefornøyd hos en klinikk mens en annen er kjempemisfornøyd på samme plassen. Slik vil det alltid være. Det er ikke merkelig at man blir skikkelig usikker på hvem man skal velge. Men jeg tror at dersom man velger en spesialist i plastisk kirurgi, som jobber hos en av de store aktørene, så har man kommet langt på vei (for all del, finnes små bedrifter som også er dyktige i sitt arbeid). Det som jeg personlig finner betryggende er at kirurgen ikke rosemaler plastisk kirurgi, at han på en måte er bestemt og litt streng. Om kirurgen er ordknapp eller ikke synes jeg personlig ikke er av betydning. Det er utførelse, kvalitet og yrkesstoltheten deres som er viktig og at de virker sikre på hva de skal gjøre og hva de gjør. Alle mennesker er forskjellige og oppfatter andre mennesker på forskjellige måter. Noen er sårbare for "harde" ord mens hos andre bare preller det av. Kommer også ann på forventninger mm. Jeg synes også det er betryggende å vite at en kirurg har avvist pasienter pga div årsaker. Det viser at de ikke skjærer i alt og alle uten hemninger. Jeg kan kun uttale meg om en klinikk, Teres Colosseum Stavanger. I 2006 fikk jeg min første brystforstørrelse. Jeg gruet meg da jeg syntes kirurgen var bisk og ordknapp, men jeg valgte å gjøre det der. ALDRI hatt en eneste komplikasjon i ettertid, heldigvis. Etter syv år ønsket jeg større. Valget var lett: Teres colosseum Stavanger. Denne gang fikk jeg desverre hematom i et bryst. Sendte sms til kirurg på kveldstid og 10 min etter ringte han meg og sa jeg skulle legge ispose på og komme inn neste dag. Han satte meg på antibiotikakur og ny time for ny operasjon for å tappe hematomet. Men så forsvant hevelsen min. Jeg avgårde til klinikken kjempeglad. Kirurgen syntes det var bedre men ville fortsatt ha meg inn for å tappe ut resterende blod slik at jeg ikke får komplikasjoner i ettertid..en fantastisk oppfølgning...her kommer kirurgens yrkesstolthet inn..ps jeg har foreløpig ikke angret mitt valg og tenker at alt kommer til å gå bra når jeg har en så dyktig kirurg. Lykke til alle dere som har og som skal operere og som har et valg å ta.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Her kommer min historie fra operasjons dagen :)

Jeg møtte opp hos Aleris Trondheim, fastende og ny skrubba, kl 0730. Jeg ble kalt inn av en trivelig sykepleier som førte meg inn på et venterom, der tok jeg av meg på overkroppen og fikk utdelt en "operasjonstrøye". Hun satte veneflon og jeg svarte på en del spørsmål som var relevant i forbindelse med narkosen. Dr I. Pavlovic kom inn å tegnet på brystkassa, fortalte litt om selve operasjonen, og igjen fortalte om risikoene og evt. komplikasjonene som kunne oppstå i ettertid.

Ble så hentet av anestesisykepleieren som geleidet meg inn på selve operasjonssalen, der fikk jeg hele tiden fortalt hva som skulle skje. Jeg ble koblet opp på "Internet" som han sa :fnise: Hyggelig kar med masse humor! Han la oksygenmaska delvis over nese og munn, og sa at om en stund ville jeg kjenne at kroppen ville bli tung, og etter kun få sekunder fikk han til svar - "No e de nokka som skjer ja"

Våknet opp og fikk beskjed om å flytte meg over til oppvåkningssenga. Husker bare jeg sa -"jeg er så trøtt", så var jeg borte ca 1 1/2 time til før jeg våknet. Var kjempetørst og hakket tenner som fy!!

Sykepleieren pakket dyna godt i rundt meg og fylte glasset mitt med saft. Gikk ned på høykant.

Lå en god stund på oppvåkningen, før jeg måtte opp på do. Det gikk veldig fint, trengte ikke hjelp.

Da sykepleieren skulle ta ut veneflon så falt blodtrykket, og jeg måtte legge meg ned i senga igjen. Lå nok der 1 time til før jeg fikk dra. Dro fra klinikken ca kl 1200.

Hadde heldigvis god hjelp fra en venninne da jeg kom til hotellet, måtte ha hjelp til det meste. Var veldig vondt å reise seg fra liggende stilling, så første døgnet ble tilbragt i senga.

Dagen etter operasjon ble det en biltur på ca 20 mil, tok paracet før vi kjørte og fylte på underveis :)

Det var ubeskrivelig godt å komme hjem til seg selv.

Hadde en del ubehag fordi bhen fra klinikken var for liten, men fikk sendt mannen til cubus for å kjøpe Triumph sin Triaction. Da ble det straks bedre. Det sprenger i brystene, men det er ikke vondt. Ubehagelig! Uvant å ikke kunne hente ned glass fra skapet, åpne kjøleskapet og andre skuffer :fnise: Er heldig å ha en snill mann og snille barn som hjelper meg. Barna godtok at jeg har vondt i ryggen, og ikke spurt mer om den saken.

Tar noen få smertestillende enda, men i morgen tenker jeg at jeg klarer meg uten.

Håper jeg fikk forklart meg forståelig, og at det ikke ble bare rot :)

Endret av Cheeky
Skrevet (endret)

Noen som har bilder fra dagene/uke etter op og fra Ca 6mnd/1 år etter op?

Er spent på hvor mye puppene krymper etter hvert😱

Endret av My1
Skrevet

Her kommer min historie fra operasjons dagen :)

Jeg møtte opp hos Aleris Trondheim, fastende og ny skrubba, kl 0730. Jeg ble kalt inn av en trivelig sykepleier som førte meg inn på et venterom, der tok jeg av meg på overkroppen og fikk utdelt en "operasjonstrøye". Hun satte veneflon og jeg svarte på en del spørsmål som var relevant i forbindelse med narkosen. Dr I. Pavlovic kom inn å tegnet på brystkassa, fortalte litt om selve operasjonen, og igjen fortalte om risikoene og evt. komplikasjonene som kunne oppstå i ettertid.

Ble så hentet av anestesisykepleieren som geleidet meg inn på selve operasjonssalen, der fikk jeg hele tiden fortalt hva som skulle skje. Jeg ble koblet opp på "Internet" som han sa :fnise: Hyggelig kar med masse humor! Han la oksygenmaska delvis over nese og munn, og sa at om en stund ville jeg kjenne at kroppen ville bli tung, og etter kun få sekunder fikk han til svar - "No e de nokka som skjer ja"

Våknet opp og fikk beskjed om å flytte meg over til oppvåkningssenga. Husker bare jeg sa -"jeg er så trøtt", så var jeg borte ca 1 1/2 time til før jeg våknet. Var kjempetørst og hakket tenner som fy!!

Sykepleieren pakket dyna godt i rundt meg og fylte glasset mitt med saft. Gikk ned på høykant.

Lå en god stund på oppvåkningen, før jeg måtte opp på do. Det gikk veldig fint, trengte ikke hjelp.

Da sykepleieren skulle ta ut veneflon så falt blodtrykket, og jeg måtte legge meg ned i senga igjen. Lå nok der 1 time til før jeg fikk dra. Dro fra klinikken ca kl 1200.

Hadde heldigvis god hjelp fra en venninne da jeg kom til hotellet, måtte ha hjelp til det meste. Var veldig vondt å reise seg fra liggende stilling, så første døgnet ble tilbragt i senga.

Dagen etter operasjon ble det en biltur på ca 20 min, tok paracet før vi kjørte og fylte på underveis :)

Det var ubeskrivelig godt å komme hjem til seg selv.

Hadde en del ubehag fordi bhen fra klinikken var for liten, men fikk sendt mannen til cubus for å kjøpe Triumph sin Triaction. Da ble det straks bedre. Det sprenger i brystene, men det er ikke vondt. Ubehagelig! Uvant å ikke kunne hente ned glass fra skapet, åpne kjøleskapet og andre skuffer :fnise: Er heldig å ha en snill mann og snille barn som hjelper meg. Barna godtok at jeg har vondt i ryggen, og ikke spurt mer om den saken.

Tar noen få smertestillende enda, men i morgen tenker jeg at jeg klarer meg uten.

Håper jeg fikk forklart meg forståelig, og at det ikke ble bare rot :)

Tuuuuusen takk for at du skrev, det hjelper masse på meg ihvertfall som skal under kniven på Onsdag :D :D :D

Lykke til videre med nye puppsa :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...