mims Skrevet 9. oktober 2014 #33721 Skrevet 9. oktober 2014 Hei skreiv her inne litt før sommerferien, men var da usikker på valget mitt om eg skulle ta steget eller ikkje... Har nå bestemt meg for å bestille konsultasjons timer hos colusseum i Stavanger, er litt nervøs for å snakke med han da eg har hørt han ikkje er så hyggelig å snakke med 😱 så tenkte eg kolibri klinikken og colusseum i Bergen 😊 noen som har noen erfaringer med disse ? 😊 Har bestilt time til konsultasjon hos Teres i Bergen nå, hos dr. Ørner, hørt han kan være "cocky" men er utrolig flink. Har en venninne som opererte der for over et år siden og hun er utrolig fornøyd og sier han er så dyktig. Hun fikk strekkmerker og dette fikset de helt kosnadsfritt! Jeg var ganske bestemt på fana medisinske selv, men når jeg hørte hun var så fornøyd så har jeg nå bestilt konsultasjon der og ikke på fana 😁 Kan gi deg en lyd på hvordan konsultasjonen er om du har tenkt deg hit!
Moshi Skrevet 9. oktober 2014 #33722 Skrevet 9. oktober 2014 Er det mulig å få rippling 2 uker etter operasjonen?
Missy86 Skrevet 9. oktober 2014 #33723 Skrevet 9. oktober 2014 Har bestilt time til konsultasjon hos Teres i Bergen nå, hos dr. Ørner, hørt han kan være "cocky" men er utrolig flink. Har en venninne som opererte der for over et år siden og hun er utrolig fornøyd og sier han er så dyktig. Hun fikk strekkmerker og dette fikset de helt kosnadsfritt! Jeg var ganske bestemt på fana medisinske selv, men når jeg hørte hun var så fornøyd så har jeg nå bestilt konsultasjon der og ikke på fana 😁 Kan gi deg en lyd på hvordan konsultasjonen er om du har tenkt deg hit!
sommerfugl1 Skrevet 9. oktober 2014 #33725 Skrevet 9. oktober 2014 Hei skreiv her inne litt før sommerferien, men var da usikker på valget mitt om eg skulle ta steget eller ikkje... Har nå bestemt meg for å bestille konsultasjons timer hos colusseum i Stavanger, er litt nervøs for å snakke med han da eg har hørt han ikkje er så hyggelig å snakke med så tenkte eg kolibri klinikken og colusseum i Bergen noen som har noen erfaringer med disse ? Var på colosseum, likte ikke legen der han var ikke noe grei. Endte med at jeg gikk ut gråtende.. Så valget falt lett på kolibri! Hadde egentlig hørt mest bra om den plassen også, men ville se flere plasser herlighet, så mange flinke folk som jobber der! Legen er også utrolig dyktig. Han har erfaring fra colosseum og flere sykehus i norge. angrer ikke et sekund på at jeg valgte å dra dit. utrolig fornøyd med resultatet også!
Missy86 Skrevet 9. oktober 2014 #33726 Skrevet 9. oktober 2014 Var på colosseum, likte ikke legen der han var ikke noe grei. Endte med at jeg gikk ut gråtende.. Så valget falt lett på kolibri! Hadde egentlig hørt mest bra om den plassen også, men ville se flere plasser herlighet, så mange flinke folk som jobber der! Legen er også utrolig dyktig. Han har erfaring fra colosseum og flere sykehus i norge. angrer ikke et sekund på at jeg valgte å dra dit. utrolig fornøyd med resultatet også! Er det eg og har hørt, at han er ikkje noe go å snakke med....😔 eg er veldig utrygg på meg selv og aner egentlig ikkje ka str eg vil ha på proteser osv pga syns bilder er så missvisende pga Kropps str så ønsker en eg Jan ha en skikkelig samtale med å få svar på alt 😊 har søkt opp legen på kolibri og fikk bra inntrykk 😊
sommerfugl1 Skrevet 9. oktober 2014 #33727 Skrevet 9. oktober 2014 Er det eg og har hørt, at han er ikkje noe go å snakke med.... eg er veldig utrygg på meg selv og aner egentlig ikkje ka str eg vil ha på proteser osv pga syns bilder er så missvisende pga Kropps str så ønsker en eg Jan ha en skikkelig samtale med å få svar på alt har søkt opp legen på kolibri og fikk bra inntrykk Vanja på kolibri - dra til han! Forståelsesfull og anbefaler hva som vil passe til din kropp. Han er gjerne litt "knapp" når du spør om ting, men har fullstendig peiling.
Missy86 Skrevet 9. oktober 2014 #33728 Skrevet 9. oktober 2014 Vanja på kolibri - dra til han! Forståelsesfull og anbefaler hva som vil passe til din kropp. Han er gjerne litt "knapp" når du spør om ting, men har fullstendig peiling. Takk 😀 det skal eg gjør 😊
Coby23 Skrevet 9. oktober 2014 #33729 Skrevet 9. oktober 2014 Tenkte jeg ville dele et bilde med dere, spesielt for de som enda ikke har operert og som hører til den litt mer "moderate" klubben hva angår str på implantat. Jeg er her 3 uker PO, og jeg fikk lagt inn 225cc anatomiske, delvis under muskel (Teres Sørlandsparken, Kr.Sand). Jeg gikk fra nada+nippel til ca 75b (det er det støttebhen fra klinikken er, samt et par ekstra sportsbher jeg har kjøpt) - hva det vil bli i vanlig BH når puppene er helt på plass og der de skal være størrelsesmessig, blir spennende å se. Som aktiv med både fotball, håndball, volleyball, snowboard, etc, ønsket jeg ikke noe større enn et "naturlig" resultat. Også er jo formeningen om hva et "naturlig" resultat er, forskjellig fra person til person. Det jeg kan fortelle så langt, er at jeg IKKE er blant dem som skulle ønske de var større/at jeg hadde lagt inn mer. Det er kun gått en drøy mnd etter operasjon, så det kan naturligvis endre seg etter hvert som jeg blir med blind for størrelsen. Men jeg var en av dem som i forkant av operasjonen kviet meg for og var mest spent på størrelsen; at det skulle bli for stort og "silikonete" og unaturlig. Per nå er jeg veldig fornøyd og tilfreds med størrelsen - jeg venter bare på at den høyre puppen også skal slippe litt mer tak i muskelen og droppe ned på linje med den venstre. Så FYI..! Jeg vet at "regelen" sier at de fleste som er misfornøyd eller skulle ønske noe annerledes etter OP, ønsker at de valgte større implantater. Jeg vil minne om at det ikke finnes noen regel uten unntak, da jeg selv er et av dem (tydeligvis) Så stoø helt klart på kirurgen når det kommer til anbefaling hva angår str og type implantat, men vær (over)T Y D E L I G med kirurgen ift hva du selv ser for deg som sluttresultat, og ikke gi deg på ditt før du er sikker på at han har forstått hva du mener. Det kan nemlig skje at han vil si "Åja, det er sånn du mener, ja. Da er det klart at du må ha blabla-implantat i blabla-størrelse, og ikke det implantatet og den størrelsen jeg så for meg å bruke." Det skjedde også meg, nemlig. Og da han bare skjønte hva jeg ønsket meg av sluttresultat, var han saktens enig i at anatomiske og én str ned var det mest fornuftige. Lykke til alle sammen som skal i ilden i nærmeste fremtid, og fortsatt god bedring til dere som er i gang med rekonvalesensen! 2
Missy86 Skrevet 9. oktober 2014 #33730 Skrevet 9. oktober 2014 Tenkte jeg ville dele et bilde med dere, spesielt for de som enda ikke har operert og som hører til den litt mer "moderate" klubben hva angår str på implantat. Jeg er her 3 uker PO, og jeg fikk lagt inn 225cc anatomiske, delvis under muskel (Teres Sørlandsparken, Kr.Sand). Jeg gikk fra nada+nippel til ca 75b (det er det støttebhen fra klinikken er, samt et par ekstra sportsbher jeg har kjøpt) - hva det vil bli i vanlig BH når puppene er helt på plass og der de skal være størrelsesmessig, blir spennende å se. Som aktiv med både fotball, håndball, volleyball, snowboard, etc, ønsket jeg ikke noe større enn et "naturlig" resultat. Også er jo formeningen om hva et "naturlig" resultat er, forskjellig fra person til person. Det jeg kan fortelle så langt, er at jeg IKKE er blant dem som skulle ønske de var større/at jeg hadde lagt inn mer. Det er kun gått en drøy mnd etter operasjon, så det kan naturligvis endre seg etter hvert som jeg blir med blind for størrelsen. Men jeg var en av dem som i forkant av operasjonen kviet meg for og var mest spent på størrelsen; at det skulle bli for stort og "silikonete" og unaturlig. Per nå er jeg veldig fornøyd og tilfreds med størrelsen - jeg venter bare på at den høyre puppen også skal slippe litt mer tak i muskelen og droppe ned på linje med den venstre. Så FYI..! Jeg vet at "regelen" sier at de fleste som er misfornøyd eller skulle ønske noe annerledes etter OP, ønsker at de valgte større implantater. Jeg vil minne om at det ikke finnes noen regel uten unntak, da jeg selv er et av dem (tydeligvis) Så stoø helt klart på kirurgen når det kommer til anbefaling hva angår str og type implantat, men vær (over)T Y D E L I G med kirurgen ift hva du selv ser for deg som sluttresultat, og ikke gi deg på ditt før du er sikker på at han har forstått hva du mener. Det kan nemlig skje at han vil si "Åja, det er sånn du mener, ja. Da er det klart at du må ha blabla-implantat i blabla-størrelse, og ikke det implantatet og den størrelsen jeg så for meg å bruke." Det skjedde også meg, nemlig. Og da han bare skjønte hva jeg ønsket meg av sluttresultat, var han saktens enig i at anatomiske og én str ned var det mest fornuftige. Lykke til alle sammen som skal i ilden i nærmeste fremtid, og fortsatt god bedring til dere som er i gang med rekonvalesensen! Dei va jo kjempefine 😀😀😀😀 Eg selv bruker 70 c nå, men fyller ikkje ut cupen og det hørres nok større ut enn di er i virkeligheten pga str på høgden og kroppen min... Derfor eg er usikker om ka, men trur eg går for en utfyllende c cup 😊 vil og ha naturlig resultat og ønsker bare det skal stå i stil med resten av kroppen da eg har store hofter, er 173 cm høg og uten bh ser ganske flat ut oventil med klær på ....
frk.tre Skrevet 9. oktober 2014 #33731 Skrevet 9. oktober 2014 Så fine pupper Coby23! Jeg la inn 235 anatomiske under muskel for 3 uker siden, men føler mine ser større ut og mer "falske" enn dine. Håper mine også får et mer naturlig utseende og ikke minst blir mykere!
Coby23 Skrevet 10. oktober 2014 #33732 Skrevet 10. oktober 2014 Takk så mye, dere! Som nevnt er jeg godt fornøyd selv så langt, og håper som deg frk.tre at de nå bare vil bli enda mer naturlig mht mykhet og ikke minst at de faller jevnt (eller jevnest mulig) på plass. Føler som noen andre skrev over her, eller på forrige side, at den høyre sitter litt lenger oppe. Altså øverste delen av puppen, den delen over brystvorta, sitter høyere på brystet enn på den venstre puppen. Samt at den er rundere og strammere, virker det som. Håper det vil gå seg til (?), at det kan ha med at man som høyrehendt naturligvis bruker høyre arm i til alt mulig i hverdagen, i mye større grad enn venstre. Det er iallfall det jeg har konkludert med (correct me if I'm wrong).
Frazzy Skrevet 10. oktober 2014 #33733 Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Heia! Ville bare høre med dere andre hva dere fikk beskjed om hos klinikken med tanke på bevegelser osv. Jeg fikk også klart beskjed om ikke å løfte og slikt, men ellers skulle jeg bruke armene som normalt, bare roligere. Han sa at myten om å holde armene inntil kroppen og ikke heve de over 90 grader var bare tull. Han sa ar da stivner brystmusklaturen til, man blir låst i skuldrene og vil komme til å ha en lengre og mer smertefull rekovalisenstid. Hva gjør dere andre? Endret 10. oktober 2014 av Frazzy
Coby23 Skrevet 10. oktober 2014 #33734 Skrevet 10. oktober 2014 Elquote name="Frazzy" post="15223384" timestamp="1412927450"]Heia! Ville bare høre med dere andre hva dere fikk beskjed om hos klinikken med tanke på bevegelser osv. Jeg fikk også klart beskjed om ikke å løfte og slikt, men ellers skulle jeg bruke armene som normalt, bare roligere. Han sa at myten om å holde armene inntil kroppen og ikke heve de over 90 grader var bare tull. Han sa ar da stivner brystmusklaturen til, man blir låst i skuldrene og vil komme til å ha en lengre og mer smertefull rekovalisenstid. Hva gjør dere andre?
frk.tre Skrevet 10. oktober 2014 #33735 Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Heia! Ville bare høre med dere andre hva dere fikk beskjed om hos klinikken med tanke på bevegelser osv. Jeg fikk også klart beskjed om ikke å løfte og slikt, men ellers skulle jeg bruke armene som normalt, bare roligere. Han sa at myten om å holde armene inntil kroppen og ikke heve de over 90 grader var bare tull. Han sa ar da stivner brystmusklaturen til, man blir låst i skuldrene og vil komme til å ha en lengre og mer smertefull rekovalisenstid. Hva gjør dere andre? Jeg skulle ikke løfte armene over hodet de første 2 ukene. Nå er jeg fritt til å gjøre det meste, men passer på å ikke strekke meg slik at det gjør vondt eller løfte for tungt. Jeg har vært ganske aktiv helt siden 4 dager etter op, da jeg hadde lite smerter. Og det ser ikke ut som det har innvirket på arrene ihvertfall. Legger med et bilde av arret mitt; byttet teip første gang i går 3 uker etter op Bildet ligger visst opp-ned! Endret 10. oktober 2014 av frk.tre
amatøør Skrevet 10. oktober 2014 #33736 Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Tenkte jeg ville dele et bilde med dere, spesielt for de som enda ikke har operert og som hører til den litt mer "moderate" klubben hva angår str på implantat. Jeg er her 3 uker PO, og jeg fikk lagt inn 225cc anatomiske, delvis under muskel (Teres Sørlandsparken, Kr.Sand). Jeg gikk fra nada+nippel til ca 75b (det er det støttebhen fra klinikken er, samt et par ekstra sportsbher jeg har kjøpt) - hva det vil bli i vanlig BH når puppene er helt på plass og der de skal være størrelsesmessig, blir spennende å se. Som aktiv med både fotball, håndball, volleyball, snowboard, etc, ønsket jeg ikke noe større enn et "naturlig" resultat. Også er jo formeningen om hva et "naturlig" resultat er, forskjellig fra person til person. Det jeg kan fortelle så langt, er at jeg IKKE er blant dem som skulle ønske de var større/at jeg hadde lagt inn mer. Det er kun gått en drøy mnd etter operasjon, så det kan naturligvis endre seg etter hvert som jeg blir med blind for størrelsen. Men jeg var en av dem som i forkant av operasjonen kviet meg for og var mest spent på størrelsen; at det skulle bli for stort og "silikonete" og unaturlig. Per nå er jeg veldig fornøyd og tilfreds med størrelsen - jeg venter bare på at den høyre puppen også skal slippe litt mer tak i muskelen og droppe ned på linje med den venstre. Så FYI..! Jeg vet at "regelen" sier at de fleste som er misfornøyd eller skulle ønske noe annerledes etter OP, ønsker at de valgte større implantater. Jeg vil minne om at det ikke finnes noen regel uten unntak, da jeg selv er et av dem (tydeligvis) Så stoø helt klart på kirurgen når det kommer til anbefaling hva angår str og type implantat, men vær (over)T Y D E L I G med kirurgen ift hva du selv ser for deg som sluttresultat, og ikke gi deg på ditt før du er sikker på at han har forstått hva du mener. Det kan nemlig skje at han vil si "Åja, det er sånn du mener, ja. Da er det klart at du må ha blabla-implantat i blabla-størrelse, og ikke det implantatet og den størrelsen jeg så for meg å bruke." Det skjedde også meg, nemlig. Og da han bare skjønte hva jeg ønsket meg av sluttresultat, var han saktens enig i at anatomiske og én str ned var det mest fornuftige. Lykke til alle sammen som skal i ilden i nærmeste fremtid, og fortsatt god bedring til dere som er i gang med rekonvalesensen! Hei igjen Coby! Og nok en gang gratulerer med et naturlig og fin-fint resultat! Passer veldig godt til din atletiske bygning. Er enig med deg på alle punkter. Selv er jeg også av de som er fornøyd med min moderate forøkning. Jeg blir faktisk mer og mer fornøyd ettersom dagene går, både med størrelse og form. Jeg tror alle vil tenke på om de har gjort det rette valget etter operasjonen, og da mener jeg ikke nødvendigvis valget om å la seg operere, men heller om man skulle gått større/mindre, valgt en annen proteste, kirurg etc. Det kalles "buyers remorse", velkjent begrep for de fleste økonomer. Jeg tror hvis man går tilbake og ser på årsakene til hvorfor man valgte å operere seg, så har de fleste fått disse dekket, selv om noen hadde urealistiske forventninger eller får nye forventninger etter operasjonen. Min høyre henger også litt igjen, også nå 5 uker etter operasjonen. Akkurat likt som din, litt høyere opp og litt rundere. Det tror jeg henger sammen med at muskelen som holder implantatet der er sterkere :-) Endret 10. oktober 2014 av amatøør
Frazzy Skrevet 10. oktober 2014 #33737 Skrevet 10. oktober 2014 Hihi var jeg som la den ut Jeg var fremdeles så hoven over brystet st jeg orket ikke måle! Men den jeg fikk på klinikken var en 75C, jeg bruker vanligvis 65, så gikk ned til 70, og opp til D, så 70D. Håper det passer bestilte min forrige uke, men har ikke kommet enda... Var omtrent 70b før, så 70d høres riktig ut hvert fall! Edit: syntes forresten de størrelsene på siden deres var veldig rare!! Om jeg skulle hatt 65 rundt måtte jeg hatt en 65E og om 70 rundt så en 70C! Ligger midt mellom målene deres for 65/70. Skal oppdatere om hvordan den passer når jeg får den Heia! Hvor på den siden finner du der de regner ut hvilken cup man er? Jeg er jo firtsatt 75 str, men hvordan kan jeg vite cup'en min nå slik at jeg kan få bestilt rett str på denne sports-bh'en?
Gjest Gjest_Kalia Skrevet 10. oktober 2014 #33738 Skrevet 10. oktober 2014 Heia! Hvor på den siden finner du der de regner ut hvilken cup man er? Jeg er jo firtsatt 75 str, men hvordan kan jeg vite cup'en min nå slik at jeg kan få bestilt rett str på denne sports-bh'en? Jeg klarte ikke finne den på siden, så bare googlet timarco og størrelseguide eller noe, så kom det opp jeg fulgte egentlig ikke den greia der for den kan ikke være riktig. Før op brukte jeg en 65c, men ifølge siden deres skulle jeg hatt en 65a. Aner ikke om den jeg bestilte passer eller ikke, den ble tydeligvis ikke sendt før i dag grunnet noe surr hos dem, så jeg får den nok neste uke da jeg tok egentlig en som var to størrelser større enn det jeg brukte før og håper den passer, har hvert fall gått opp mer enn en størrelse så, får krysse fingrene! Salget slutter på søndag forresten, og for å få 30 prosent på varen må du kjøpe tre ting! Jeg tok da å kjøpte bhen pluss to av de billigste tingene! Ble på 350 kr eller noe, så likevel billigere enn å kjøpe bare bhen alene!
My1 Skrevet 10. oktober 2014 #33739 Skrevet 10. oktober 2014 3 dager siden op. Og fortsatt i veldig fin form. Nå tror jeg de såkalte verste dagene er over. Ikke tatt sm.stillende siden i går morges. Så glad jeg forberedte meg på de verste smertene EVER , for da ble dette ikke galen i det heletatt. Var å kjørte bil i går, og var på handling. Håper dere som skal å op. dere i disse dager får det som meg😉 1
My1 Skrevet 10. oktober 2014 #33740 Skrevet 10. oktober 2014 3 dager siden op. Og fortsatt i veldig fin form. Nå tror jeg de såkalte verste dagene er over. Ikke tatt sm.stillende siden i går morges. Så glad jeg forberedte meg på de verste smertene EVER , for da ble dette ikke galen i det heletatt. Var å kjørte bil i går, og var på handling. Håper dere som skal å op. dere i disse dager får det som meg😉
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå