Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Gjest Miss Sofie
Skrevet

Jeg opererte 25.09, fikk 370 dråpeformede over muskelen :)

Det er jo så og si det samme som jeg planlegger, men vingler mellom over og under muskel!

Kan jeg spørre hva argumentet var for å legge implantatet over muskelen? Er bare så nysgjerrig, har egentlig bestemt meg for under muskelen, men vil gjerne høre for og i mot på begge alternativer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker å kjøpe den her :) men syntes det er så vanskelig med størrelse, er jo så hoven enda, så tenker å vente litt! Men jeg syntes denne ser veldig bra ut, hsr åpning bak da. Selges også i hvit og i svart! http://www.timarco.com/se/abecita/sport-bh/sport-bh/abecita-kimberly-soft-sports-bra-?colID=056

Ja helt klart, mye heller de puppene her uten følelse, enn de gamle med følelse liksom :P men er vel rart om følelsen forsvinner igjen når jeg har det nå da tenker jeg, men er ikke noe annet å gjøre enn å vente å se.

Edit: så nå at jeg ikke linket til den norske siden, men om man googler den så finner man den :) den er på salg på timarco.no nå!

Jeg har denne i svart og kan anbefale den! 👍 utrolig gode skulderstropper. Hvis man står mellom to størrelser på omkrets under (feks 70 eller 75) så gå ned :-) jeg har 70, men føler nesten jeg burde hatt 65 om man skal starte på ytterste hakk. Jeg er 72-73 cm i omkrets..

Skrevet

Det er jo så og si det samme som jeg planlegger, men vingler mellom over og under muskel!

Kan jeg spørre hva argumentet var for å legge implantatet over muskelen? Er bare så nysgjerrig, har egentlig bestemt meg for under muskelen, men vil gjerne høre for og i mot på begge alternativer :)

Jeg hadde nok brystvev og hud til å ta over :) Kirurgen ville ikke gjøre det mer komplisert enn han trengte. I tillegg sa han dagen etter operasjonen at det hadde ikke hatt noe å si på meg om han hadde lagt under eller over fordi muskelen min var nesten ingenting

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet

Jeg har denne i svart og kan anbefale den! 👍 utrolig gode skulderstropper. Hvis man står mellom to størrelser på omkrets under (feks 70 eller 75) så gå ned :-) jeg har 70, men føler nesten jeg burde hatt 65 om man skal starte på ytterste hakk. Jeg er 72-73 cm i omkrets..

Ah flott!! Da er jeg ikke usikker lenger :D bruker vanligvis 65, men de har den ikke i mindre enn 70 så får gå for det ^^ også får jeg se i kveld hvilken størrelse den jeg hsr på nå er!

---

Forresten, nå sprenger det helt sykt i puppene! Spesielt på sidene, stikk sprenger på en måte. Er det normalt? Føles ut som de skal sprenge og er alt for store til bhen, men de har ikke hovnet opp noe mer enn tidligere da! Gjør bare vondt når jeg beveger armene eller når jeg går etc. Kommer meg selv om av sengen og stolen osv. Syntes jeg fikk litt lite smertestillende da? 2x 500mg paracet hver 6 time, og så sterkere smertestillende ved behov, men helst ikke. Syntes det var lite til å ha under muskel! 2x500mg er jo liksom det jeg tar om jeg hsr vondt i hodet etc... Føler hvert fall ikke det hjelper så mye på smertene..

Skrevet (endret)

Ah flott!! Da er jeg ikke usikker lenger :D bruker vanligvis 65, men de har den ikke i mindre enn 70 så får gå for det ^^ også får jeg se i kveld hvilken størrelse den jeg hsr på nå er!

---

Forresten, nå sprenger det helt sykt i puppene! Spesielt på sidene, stikk sprenger på en måte. Er det normalt? Føles ut som de skal sprenge og er alt for store til bhen, men de har ikke hovnet opp noe mer enn tidligere da! Gjør bare vondt når jeg beveger armene eller når jeg går etc. Kommer meg selv om av sengen og stolen osv. Syntes jeg fikk litt lite smertestillende da? 2x 500mg paracet hver 6 time, og så sterkere smertestillende ved behov, men helst ikke. Syntes det var lite til å ha under muskel! 2x500mg er jo liksom det jeg tar om jeg hsr vondt i hodet etc... Føler hvert fall ikke det hjelper så mye på smertene..

Jeg bestilte den også i 70 D, var de målene jeg fikk :) Men hadde vært greitt med en sports bh som hadde litt utringning da :wow:

Det du beskriver er helt normalt! Jeg tok 2 x 500 mg paracett hver 4 time eller 1 x 500 mg paracett og 1 x pinex forte de 2 første dagene. Fikk beskjed at det var helt ok de første dagene at en tok de hver 4 time, er også det som står på lappen min, hver 4-6 time

Endret av Moshi
Skrevet

---

Jeg var heldig med smertene, men det kjentes veldig ut som om det sprengte ja (voldsom melkespreng), samt at det gjorde vondt å gjøre ting med armene. Brukte aldri noe sterkere tabletter enn det som var anbefalt, og kun hver 6 time i to døgn. Etter det sluttet jeg med alle smertestillende, men tok to før jeg skulle sove natt 3 og en gang i løpet av den 4 natta.

Det gjorde spesielt vondt inn mot kløfta på meg da, banket og sprengte. På dag 4 trodde jeg at jeg skulle få unipupp, men hevelsen gikk heldigvis gradvis bort etter dette. Tror man bare skal være obs på om en av puppene plutselig blir større enn den andre, eller voldsomme smerter (det var det som stod i skrivet mitt i allefall).

Håper du blir bedre snart :-)

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet

Jeg bestilte den også i 70 D, var de målene jeg fikk :) Men hadde vært greitt med en sports bh som hadde litt utringning da :wow:

Det du beskriver er helt normalt! Jeg tok 2 x 500 mg paracett hver 4 time eller 1 x 500 mg paracett og 1 x pinex forte de 2 første dagene. Fikk beskjed at det var helt ok de første dagene at en tok de hver 4 time, er også det som står på lappen min, hver 4-6 time

Tror jeg bare syntes det er så lite fordi jeg ofte har litt dårlig effekt av paracet, men det kommer an på hvordan smerte jeg har også! Hadde nok hatt mye mer vondt om jeg ikke gikk på de da! Hehe

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet (endret)

Jeg var heldig med smertene, men det kjentes veldig ut som om det sprengte ja (voldsom melkespreng), samt at det gjorde vondt å gjøre ting med armene. Brukte aldri noe sterkere tabletter enn det som var anbefalt, og kun hver 6 time i to døgn. Etter det sluttet jeg med alle smertestillende, men tok to før jeg skulle sove natt 3 og en gang i løpet av den 4 natta.

Det gjorde spesielt vondt inn mot kløfta på meg da, banket og sprengte. På dag 4 trodde jeg at jeg skulle få unipupp, men hevelsen gikk heldigvis gradvis bort etter dette. Tror man bare skal være obs på om en av puppene plutselig blir større enn den andre, eller voldsomme smerter (det var det som stod i skrivet mitt i allefall).

Håper du blir bedre snart :-)

Ja, er ikke rødt eller hovnet opp mer eller noe, er bare akkurat når jeg skal reise meg opp og sånn så gjør det VELDIG vondt, men så blir det bedre når jeg går litt! Er kanskje litt sånn som når man er støl? Når msn varmer opp så blir det bedre liksom, men smertene er jo ikke likt som stølhet da.

Tusen takk :) fikk sove litt i sted også, så det hjalp litt på en natt helt uten søvn!! Er litt surrete (edit: ikke sutrete :fnise: )for tiden, hadde du over eller under muskel igjen? :)

Endret av Kalia
Skrevet (endret)

Ja, er ikke rødt eller hovnet opp mer eller noe, er bare akkurat når jeg skal reise meg opp og sånn så gjør det VELDIG vondt, men så blir det bedre når jeg går litt! Er kanskje litt sånn som når man er støl? Når msn varmer opp så blir det bedre liksom, men smertene er jo ikke likt som stølhet da.

Tusen takk :) fikk sove litt i sted også, så det hjalp litt på en natt helt uten søvn!! Er litt sutrete for tiden, hadde du over eller under muskel igjen? :)

Tror det er veldig vanlig altså. Jeg hadde mest vondt om morgenen med en gang jeg stod opp. Jeg beveget meg mye allerede fra første dag, og det var etter lengre perioder i inaktivitet jeg ble mest sår.

Sov dårlig i 10 netter før jeg sov en hel natt. Det var sykt frustrerende. Man blir gal! Og jeg kunne ikke sove så mye på dagtid heller.

Jeg tok under muskel :-)

Endret av amatøør
Skrevet (endret)

Høgre bryst skulle visst holde h*lvete med meg i dag :( Syykt vondt i såret, venstre merker jeg ingenting til. Luft i magen som et annet uvær og oppblåst som fy!

Er det veeeeldig fy fy og sitte litt uten bh, er det eneste som hjelper akkurat nå :(

Endret av Moshi
Skrevet

Noen her som var en A som la inn mellom 260 og 300? Jeg vil gjerne se før og etter bilder 👍

• Liker 1
Skrevet

Noen som har hatt erfaring med Dr.Bugge på fana medisinske? :laugh:

Skrevet

Fornuftig å dra på flere konsultasjoner!

Jeg angrer ikke at jeg dro til Aleris etter noe jeg trodde var en vellykket konsultasjon hos Teres Stokkan. Det virket som stokkan ville gå for en "enkel" løsning, for da jeg kom til Aleris viste han allerede hva Stokkan hadde foreslått :sjokkert:

PK hos Aleris var veldig flink og begrunnet godt hvorfor han valgte anatomisk og ikke runde, og under muskel istedet for over. Veldig behagelig og det var god stemning under hele konsultasjonen.

Derfor falt valget på Aleris i Trondheim :)

I bh-størrelse bruker jeg 70C eller 75B, ønkser å fylle opp etter å ha ammet 2 barn.

Jeg skal i ilden 8/10 :hoppe:

Gjest Miss Sofie
Skrevet

Fornuftig å dra på flere konsultasjoner!

Jeg angrer ikke at jeg dro til Aleris etter noe jeg trodde var en vellykket konsultasjon hos Teres Stokkan. Det virket som stokkan ville gå for en "enkel" løsning, for da jeg kom til Aleris viste han allerede hva Stokkan hadde foreslått :sjokkert:

PK hos Aleris var veldig flink og begrunnet godt hvorfor han valgte anatomisk og ikke runde, og under muskel istedet for over. Veldig behagelig og det var god stemning under hele konsultasjonen.

Derfor falt valget på Aleris i Trondheim :)

I bh-størrelse bruker jeg 70C eller 75B, ønkser å fylle opp etter å ha ammet 2 barn.

Jeg skal i ilden 8/10 :hoppe:

En uke igjen da jo :) 2 dager etter meg, åh, jeg er så spent at jeg er helt dårlig :ler: Det virker som om de fleste i dag velger anatomiske under muskel, håper og tror det vil gi et bra resultat.

Blir litt skremt av å lese på denne siden også, virker som om de som har operert har mye smerter i etterkant :rolleyes: Gruer meg litt til det, men det vil vel være verdt det.

Hva gjør du med ungene i etterkant? Har du hjelp til de? Mine er annenhver uke hos sin far, så jeg håper det holder med en uke rekonvalesens.

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet (endret)

I natt sov jeg som en Stein hele natten! Det var deilig! Fikk også hjelp til å reise meg opp og ned oss. Selv om jeg klarer det selv, man fikk så syke pressmerter så det hjalp veldig å ikke gjøre det selv :) fikk sett på puppene uten bh i går, de var digre, neste for store!! :0 var skikkelig surrealistisk å stå der å se på seg selv! Formen var noe annet å snakke om :fnise: helt spisse og står rett ut, pluss en ekstra spiss utenpå der igjen!! Haha

Bhen fra klinikken er 75C, så om det stemmer har jeg gått opp to størrelser, ser veldig mye mer ut!! De er så klart veldig hovne enda :) bestilte akkurat den bhen fra abecita i 70D så håper den passer! Bruker egentlig 65 men den jeg har på nå er super stram på 75, så jeg er nok ekstremt hoven :P

Føler meg egentlig ganske mye bedre i dag, presser veit mye mindre på brystet, merker så og si ingenting til puppene når jeg ligger stille, ryggen er en annen sak!! Hersens rygg!!!! Eneste er at puppene er ganske varme, spesielt høyre bryst? Dette regner jeg med er fordi de er så sprengte? Har jo ingen andre tegn på infeksjon, og det er vel litt tidlig også for deg... Alt man skal bekymre seg for altså...

Edit: masse rare småfeil her, dusteipad... Orker ikke fikse alt, er litt slitsomt å sitte med ipaden :P

Endret av Kalia
Skrevet (endret)

En uke igjen da jo :) 2 dager etter meg, åh, jeg er så spent at jeg er helt dårlig :ler: Det virker som om de fleste i dag velger anatomiske under muskel, håper og tror det vil gi et bra resultat.

Blir litt skremt av å lese på denne siden også, virker som om de som har operert har mye smerter i etterkant :rolleyes: Gruer meg litt til det, men det vil vel være verdt det.

Hva gjør du med ungene i etterkant? Har du hjelp til de? Mine er annenhver uke hos sin far, så jeg håper det holder med en uke rekonvalesens.

Her hjelper samboeren min meg med alt. Har ei på 4 mnd også. Han har fått seg fri i 2 uker, men trur eg sender han på jobb igjen på mandag. Håper og tror at jeg er bedre igjen til da :-)

Det inntrykket jeg har av anatomiske proteser er at enkelte kropper passer dette mye bedre enn 2 runde kuler. Jeg er vertfall ikke i tvil om at dette var det rette for meg, og jeg tenker enda på hvor glad jeg er for at jeg valgte å høre på kirurgen.

Smertene er ikke uholdbare, klart det er litt. Men etter min erfaring til nå er at sitter/ligger du i ro, så kjenner du lite :-)

Endret av Moshi
Gjest Miss Sofie
Skrevet

Her hjelper samboeren min meg med alt. Har ei på 4 mnd også. Han har fått seg fri i 2 uker, men trur eg sender han på jobb igjen på mandag. Håper og tror at jeg er bedre igjen til da :-)

Det inntrykket jeg har av anatomiske proteser er at enkelte kropper passer dette mye bedre enn 2 runde kuler. Jeg er vertfall ikke i tvil om at dette var det rette for meg, og jeg tenker enda på hvor glad jeg er for at jeg valgte å høre på kirurgen.

Smertene er ikke uholdbare, klart det er litt. Men etter min erfaring til nå er at sitter/ligger du i ro, så kjenner du lite :-)

Så bra du har hjelp :) Blir jo litt vanskelig med dissa små, de skjønner jo ikke hvorfor mamsen ligger plant i ei uke :ler:

Regner med smertene kommer til å være verdt det, satser på at det går bra :)

Skrevet

Jeg skal opereres 19.12, og vi har bestemt at jeg skal ha 160 cc under muskel. Men har lest at de blir mindre når man tar under muskel, så har tenkt veldig mye på dette i det siste, og vurderer heller å gå for 185 cc. Er dette noe keg må gi beskjed om i god tid på forhånd, eller kan jeg ta det opp på operasjonsdagen? Jeg skal operere på fornebuklinikken. Er det noen andre som er operert her som kan fortelle hvordan det var på operasjonsdagen, var det noe snakk om størrelse og lignende?

Skrevet

Jeg skal opereres 19.12, og vi har bestemt at jeg skal ha 160 cc under muskel. Men har lest at de blir mindre når man tar under muskel, så har tenkt veldig mye på dette i det siste, og vurderer heller å gå for 185 cc. Er dette noe keg må gi beskjed om i god tid på forhånd, eller kan jeg ta det opp på operasjonsdagen? Jeg skal operere på fornebuklinikken. Er det noen andre som er operert her som kan fortelle hvordan det var på operasjonsdagen, var det noe snakk om størrelse og lignende?

Du kan bytte størrelse når du kommer på operasjonsdagen. Jeg hadde ikke mye brystvev og la inn 240 og jeg synes mine ble for små. Så ikke legg inn for lite. Kjedelig å angre på det. Du kan legge inn mer igjen etter et år. Koster ca 22.000 kr. Jeg vurderer å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...