Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vil anslå hvor mye en vil gå opp i str. ved innlegg på 300?

Hei My1. Jeg lette etter samme informasjonen når jeg skulle finne en alternativ sportsbh (før operasjonen). Fant vel ut at det er få leger som vil si noe om dette kun basert på cc. Som en bestetilnærming, har jeg tidligere skrevet om en lege som mente at en full cup-størrelse tilsvarer ca 200 cc.

Grunnen til at det er så vanskelig å si noe om dette, hvis jeg har skjønt det rett, er den enkeltes anatomi. Størrelsen på puppene etter operasjon kommer an på bredden på implantatet i forhold til antall gram eller cc. Bredden på implantatet er bestemt av brystvidden som avgrenses av den størrelsen legen klarer å lage på en lomme uten at det stikker for mye under armen, eller inn mot sternum.
En som har en noe bredere pupp/brystvidde vil måtte ha et bredere implantat og det vil stikke mindre ut enn på en som har et smalere brystvidde med tilsvarende cc. Altså vil en som legger inn 300 cc kunne ende opp med en forholdsvis like stor byste som en som har lagt inn 350 (eller til og med 400) hvis brystvidden på førstnevnte er smalere enn sistnevnte. I tillegg kommer det an på hvilken profil implantatet har, pupp en har i utgangspunktet, sikkert også muskelvev og annet rart :-p
Det er også avgjørende hvilken omkrets du har under puppene. Er du for eksempel 72 under og 90 over er du kanskje en 70D, mens 73 under og 90 over gir 75C.
Er ikke så lett dette :fnise:
Endret av amatøør
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

"God morgon" alle sammen :-) Natten i natt er preget etter spy og diaré, mistenker en god blanding av medisiner og at jeg sprakk med snusen :-( Håper ikke det får store konsekvenser (?)

Hvordan har natten din gått Kalia? I dag er jeg 5 dager post op :-)

Endret av Moshi
Gjest Miss Sofie
Skrevet

Tenke jeg skulle legge ut et bilde :) Blir mer og mer fornøyd hver dag som går. Jeg synes fortsatt de er litt for store, men det har bare gått 11 dager siden operasjonen, så de er fortsatt litt hovne. Jeg tror jeg blir veldig fornøyd når de er blir ferdig healet :)

Så fine!! 😃

Gjest Miss Sofie
Skrevet

Hei

Den ene kirurgen foreslo runde 300 cc + over muskel, og den andre anatomisk 320-350 cc delvis under muskel. Jeg valgte å gå for anatomisk under muskel. Synes kirurgen hadde gode begrunnelser hvorfor jeg burde legge under muskel, deriblant kroppsfasong, mest naturlig utseende og mindre risiko for kapsling.

PK sa det var større sjanse for tidlig heng i puppene ved innlegg over muskel, ved innlegg under muskel vil muskel holde igjen implantatene, og se bedre ut over lengre tid.

De dråpeformede kan snu seg, og da vil det bli en merkelig form på puppen.

(Correct me if I`m wrong)

Ser vi skal ha noe samme størrelse på implantaten, jeg er 168 og 52 kg og tror det vil se naturlig ut :)

Hvilken klinikk skal du bruke?

Hei Cheeky :)

I går var jeg på enda en konsultasjonstime (nr. 3 :roll: ) og kirurgen mente også det du sier med at implantatet blir mer stabilt og får mer støtte dersom man legger den under muskel. Egentlig mente kirurgen at man burde ikke få velge, og at så lenge man ikke driver med fitness så skal implantatet under muskel... Så jeg ga meg på det, og nå tror jeg at jeg endelig har bestemt meg. Det blir 350cc dråpeformet med moderat profil. Forsøkte å se på 370 cc med høy profil i går, men tror det blir for voldsomt.

Nå er jo jeg litt større enn deg, men tror det blir naturlig jeg og. Hvilken størrelse har du i dag? Jeg går fra en stor A/liten B. Når skal du operere og hvor?

Jeg bruker Drammen Private :smilorange:

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet (endret)

"God morgon" alle sammen :-) Natten i natt er preget etter spy og diaré, mistenker en god blanding av medisiner og at jeg sprakk med snusen :-( Håper ikke det får store konsekvenser (?)

Hvordan har natten din gått Kalia? I dag er jeg 5 dager post op :-)

Åh det hørtes ikke godt ut :/ håper det ikke varer da!! Magen min er nå i tredje trimester og jeg skal føde snart :fnise:

Natten var helt forferdelig!! Sov ikke noe i det hele tatt!! Klarte ikke å ligge/sitte behagelig, og ryggen verket noe hel ekstremt, var mer vondt enn puppene, så lenge jeg lå stille hvert fall! Fikk sove en time nå insted på stuen etter jeg tok morfinsmertestillende, så tenker jeg tar en sånn før jeg legger meg i kveld! Har på en måte ikke så mye smerter, men når jeg går eller beveger meg strammer det noe helt sinnsykt og det føles ut som jeg har en kvelerslange rundt brystet :P blir veldig sliten av å skrive også, så får skrive mer om hvordan det gikk når jeg blir litt bedre :)

Veldig fornøyd med størrelsen da :D men den bhen, skal den være helt sykt stram??? Er så stram at jeg ser for meg at den føles ut som nedpressbåndet! :P

Edit: autocorrect som lekte seg!

Endret av Kalia
Gjest Miss Sofie
Skrevet

Åh det hørtes ikke godt ut :/ håper det ikke varer da!! Magen min er nå i tredje simester og jeg skal føde snart :fnise:

Natten var helt forferdelig!! Sov ikke noe i det hele tatt!! Klarte ikke å ligge/sitte behagelig, og ryggen verket noe hel ekstremt, var mer vondt enn puppene, så lenge jeg lå stille hvert fall! Fikk sove en time nå insted på stuen etter jeg tok morfinsmertestillende, så tenker jeg tar en sånn før jeg legger meg i kveld! Har på en måte ikke så mye smerter, men når jeg går eller beveger meg strammer det noe helt sinnsykt og det føles ut som jeg har en kvelerslange rundt brystet :P blir veldig sliten av å skrive også, så får skrive mer om hvordan det gikk når jeg blir litt bedre :)

Veldig fornøyd med størrelsen da :D men den bhen, skal den være helt sykt stram??? Er så stram at jeg ser for meg at den føles ut som nedpressbåndet! :P

Hei :)

Jeg er ny på denne siden, og det er ganske fint å utveksle litt info og erfaringer! Er det lenge siden du opererte? Over eller under muskel? Jeg skal operere 6. oktober :danse:

Skrevet (endret)

Åh det hørtes ikke godt ut :/ håper det ikke varer da!! Magen min er nå i tredje simester og jeg skal føde snart :fnise:

Hørtes ut som mi første natt, sov i 20 min :P Ryggen var verre enn puppene og umulig å kunne ligge i ro i ei stilling. Er heldigvis blitt vant til dette nå, å klarer og få noen timer på augene om nettene heldigvis, ellers blir det ein del avdupping i stresslessen i stua. Dag 5 er den beste dagen,tross den ekstreme natten. Kjenner meg mye mer fleksibel å klarer og gjøre mer uten følelsen av mørbankhet.

Bhn skal vere stram ja, dette for å holde protesene skikkelig på plass. Nå dag 5 er hovenheten betraktelig borte og bhn er ikke i nærheten så stram, men det var skikkelig ille på sårene de dag 3 og 4. Måtte løfte opp nederste kanten på bhn fordi den gnegde noe sinnsjukt

Endret av Moshi
Gjest Gjest_Kalia
Skrevet

Jeg er ny på denne siden, og det er ganske fint å utveksle litt info og erfaringer! Er det lenge siden du opererte? Over eller under muskel? Jeg skal operere 6. oktober :danse:

Hei :) opererte i går kveld! 275 cc under muskel! Er veldig tynn og spinkel, så vi ble egentlig enige om 250, men i går sa han at han skulle se an 275 under op, og da ble det den :)

Ikke mange dagene til du skal opere nå heller da! Hva skal du ha osv. :)?

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet

Hørtes ut som mi første natt, sov i 20 min :P Ryggen var verre enn puppene og umulig å kunne ligge i ro i ei stilling. Er heldigvis blitt vant til dette nå, å klarer og få noen timer på augene om nettene heldigvis, ellers blir det ein del avdupping i stresslessen i stua. Dag 5 er den beste dagen,tross den ekstreme natten. Kjenner meg mye mer fleksibel å klarer og gjøre mer uten følelsen av mørbankhet.

Bhn skal vere stram ja, dette for å holde protesene skikkelig på plass. Nå dag 5 er hovenheten betraktelig borte og bhn er ikke i nærheten så stram, men det var skikkelig ille på sårene de dag 3 og 4. Måtte løfte opp nederste kanten på bhn fordi den gnegde noe sinnsjukt

Bra det ikke bare er meg da, og at det forhåpentligvis blir bedre! For dette var ikke en morsom natt!

Skjønner jo at den skal være stram, men så stram :0 vi løsnet den time ett hakk løserere i sted, den er fremdeles veeeldig stram, men ikke slik at det gjør skikkelig vondt og gnager inn! Måtte du ha nedpress bånd forresten? Jeg slipper det jeg, det er jeg glad for, men trodde man måtte ha det når man tok under muskel?

Også en ting til :P når man har veldig såre og følsomme brystvorter nå, kan msn likevel miste følelsen i de senere, eller er de trygge nå? Har bare en trekant under på vært bryst uten følelse nå.

Gjest Miss Sofie
Skrevet

Hei :) opererte i går kveld! 275 cc under muskel! Er veldig tynn og spinkel, så vi ble egentlig enige om 250, men i går sa han at han skulle se an 275 under op, og da ble det den :)

Ikke mange dagene til du skal opere nå heller da! Hva skal du ha osv. :)?

I går kveld!! Grattis :) Åh, jeg er ganske sjalu altså :) Hvor opererte du? Jeg skal ha 350cc moderat profil under muskel. Har diskutert størrelse og fasong i evigheter, men nå har jeg endelig bestemt meg.

Har du sett de enda? Hvor lenge må du ha på sportsbh før du kan ta den av å se?

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet

I går kveld!! Grattis :) Åh, jeg er ganske sjalu altså :) Hvor opererte du? Jeg skal ha 350cc moderat profil under muskel. Har diskutert størrelse og fasong i evigheter, men nå har jeg endelig bestemt meg.

Har du sett de enda? Hvor lenge må du ha på sportsbh før du kan ta den av å se?

Tusen takk :D opererte på fornebuklinikken, veldig fornøyd med stedet! Hvor skal du operere?

Var egentlig ikke noe snakk om meg, runde moderat profil under muskel, og slik er det uansett sa han nærmest :P om jeg ville kunne jeg få høy profil, men det hadde ikke blitt noe fint på meg sa han! Glad for at jeg hørte på kirugen, for de har veldig høy projeksjon nå med moderat profil!

Skulle ikke røre sports bh før det hadde gått ett døgn, og da skal jeg også fjerne bandasje over såret, så må jo ta den av da:) så gleder meg til å se!! De er veldig spisse Madonna pupper nå da, og veeldig hovne! Har faktisk lagt på meg nesten 3 kg siden i går kveld, minus 0,5 kg som er pupper da! :P

Gjest Miss Sofie
Skrevet

Tusen takk :D opererte på fornebuklinikken, veldig fornøyd med stedet! Hvor skal du operere?

Var egentlig ikke noe snakk om meg, runde moderat profil under muskel, og slik er det uansett sa han nærmest :P om jeg ville kunne jeg få høy profil, men det hadde ikke blitt noe fint på meg sa han! Glad for at jeg hørte på kirugen, for de har veldig høy projeksjon nå med moderat profil!

Skulle ikke røre sports bh før det hadde gått ett døgn, og da skal jeg også fjerne bandasje over såret, så må jo ta den av da:) så gleder meg til å se!! De er veldig spisse Madonna pupper nå da, og veeldig hovne! Har faktisk lagt på meg nesten 3 kg siden i går kveld, minus 0,5 kg som er pupper da! :P

Jeg vil også ha madonnapupper :fnise: Lykke til med heelingprosessen :)

Gjest Miss Sofie
Skrevet

Jeg vil også ha madonnapupper :fnise: Lykke til med heelingprosessen

Jeg skal forresten operere på Drammen private, vurderte lenge fornebu, for har hørt veldig mye bra om de! Vet du hvor lenge kommer hevelsen til å vare?

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet

Fikk ikke til å sitere uten å få med meg alt, så svarer bare sånn her! Men jeg aner ikke, tror det er veldig individuelt, og også forskjellig for dine egne pupper! Min høyre pupp er for eksempel mye mer hoven og vondere enn venstre, og det var den allerede da jeg våknet fra narkosen!

Må nesten beklage for alle mine rare formuleringer osv. Leste over ting jeg har skrevet i dag :fnise: er nok litt mer fjern enn jeg føler meg!

Skrevet

Bra det ikke bare er meg da, og at det forhåpentligvis blir bedre! For dette var ikke en morsom natt!

Skjønner jo at den skal være stram, men så stram :0 vi løsnet den time ett hakk løserere i sted, den er fremdeles veeeldig stram, men ikke slik at det gjør skikkelig vondt og gnager inn! Måtte du ha nedpress bånd forresten? Jeg slipper det jeg, det er jeg glad for, men trodde man måtte ha det når man tok under muskel?

Også en ting til :P når man har veldig såre og følsomme brystvorter nå, kan msn likevel miste følelsen i de senere, eller er de trygge nå? Har bare en trekant under på vært bryst uten følelse nå.

Det vet desverre ikke jeg noe om, her er all følelse i brystvortene og nederste del av brystet borte vekk..Håper det kommer tilbake, men er ikke krise viss ikke, heller store pupper uten følelse enn vrengte tennissokker etter amming :P

Jeg har ikke nedpressband, men jeg tok over muskelen :) Er visst forskjellig praksis på klinikkene om en får det eller ikke

Skrevet

Jeg opererte 25.09, fikk 370 dråpeformede over muskelen :)

Skrevet

Er vell ingen som har tips om en sports bh som ser litt mer lekker ut enn denne bestemor trøya fra klinikken? Ser jo grusomt ut under klær :(

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet (endret)

Er vell ingen som har tips om en sports bh som ser litt mer lekker ut enn denne bestemor trøya fra klinikken? Ser jo grusomt ut under klær :(

Jeg tenker å kjøpe den her :) men syntes det er så vanskelig med størrelse, er jo så hoven enda, så tenker å vente litt! Men jeg syntes denne ser veldig bra ut, hsr åpning bak da. Selges også i hvit og i svart! http://www.timarco.com/se/abecita/sport-bh/sport-bh/abecita-kimberly-soft-sports-bra-?colID=056

Ja helt klart, mye heller de puppene her uten følelse, enn de gamle med følelse liksom :P men er vel rart om følelsen forsvinner igjen når jeg har det nå da tenker jeg, men er ikke noe annet å gjøre enn å vente å se.

Edit: så nå at jeg ikke linket til den norske siden, men om man googler den så finner man den :) den er på salg på timarco.no nå!

Endret av Kalia
Skrevet

Var du fornøyd med klinikken?

Hei

Ja veldig fornøyd. Godt mottatt og greie folk med godt humør :)

MEN ikke fornøyd med resultat. Skal tilbake den 6 oktober på 6mnd kontroll og da skal jeg klage. Jeg bor bare 5 minutt unna klinikken :) Jeg tok 400cc moderat over muskel.

Skrevet

Hei

Ja veldig fornøyd. Godt mottatt og greie folk med godt humør :)

MEN ikke fornøyd med resultat. Skal tilbake den 6 oktober på 6mnd kontroll og da skal jeg klage. Jeg bor bare 5 minutt unna klinikken :) Jeg tok 400cc moderat over muskel.

Huff... Synd du ikke ble fornøyd med resultatet😳

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...