Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Aner ikke, men kjenner jeg gruver meg til å ikke kunne vaske håret på noen dager. Tørrshampoo blir vel løsningen ;-)

Eller vask håret i vasken/over badekaret med hjelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei!

Dere andre som har operert under muskelen, når droppet de ordentlig og fant fasongen sin?

Føler mine har "fluffet", hevelsen er nesten helt borte, men det er fortsatt forskjell på puppene - dvs plassering av brystvortene. Jeg tror det er fordi den ene puppen har droppet og ikke den andre, men er ikke helt sikker.

Så; var deres også forskjellige de første ukene? Kom det seg etterhvert? Og når kom det seg eventuelt?!

Det er min "problempupp" jeg tror ikke har droppet skikkelig, så den brystvorten sitter lenger ned enn den andre. Den puppen har vært veldig hoven pga blødning og er fortsatt litt mer hoven i overkant enn den andre. Føler også muskelen har vært veldig stram på denne puppen og de første dagene hadde jeg mye kramper i den muskelen.

Det jeg egentlig vil høre er at puppene mine blir like igjen. Jeg har aldri hatt størrelsesforskjell eller ulik plassering av brystvortene. 3 uker siden operasjon.

Hei trulterulte!

Mine har vært relativt symmetriske hele veien, også nå 3,5 uker etter. Vet faktisk ikke om de har fluffet eller droppet, annet enn at de har forandret seg masse. Synes de godt kan falle litt til. Muskel på høyre er strammere enn venstre, og jeg har litt mer vondt der. Jeg vet ikke om puppene dine vil bli like, men jeg synes jeg har lest om mange som opplever at de har forskjeller mellom puppene og at dette jevner seg ut over tid (tror uker til måneder).

Endret av amatøør
Skrevet

Eller vask håret i vasken/over badekaret med hjelp

Ja, det hadde vært det beste :Nikke:

Håper kroppen tillater det!

Ellers så blir det vel kroppsvask med den gode gamle vaskekluten..

Jeg er så spent på hvilken bh-størrelse jeg ender opp med. Hadde egentlig kunne tenkt meg å handlet inn en ekstra sportsbh så jeg har en å bytte med. Jeg har 70C eller 75B, og skal legge inn ca 320cc. Hva ville dere tippet? 70D?? :vetikke:

Skrevet (endret)

Ja, det hadde vært det beste :Nikke:

Håper kroppen tillater det!

Ellers så blir det vel kroppsvask med den gode gamle vaskekluten..

Jeg er så spent på hvilken bh-størrelse jeg ender opp med. Hadde egentlig kunne tenkt meg å handlet inn en ekstra sportsbh så jeg har en å bytte med. Jeg har 70C eller 75B, og skal legge inn ca 320cc. Hva ville dere tippet? 70D?? :vetikke:

Jeg synes 70 D høres lite ut hvis du har 70C nå? Leste her (http://www.realself.com/question/339cc-and-350cc-silicone-implants-equal-in-breast-cup-size) at en lege mente at 200 cc utgjør omtrent en full cupstørrelse. Mens andre igjen tar helt avstand fra cup-størrelse og cc.

Jeg ville likevel gjettet at du må opp to. Etter operasjon er man også hoven, så hvis du ligger mellom 75 og 70 rundt ville jeg gått for den som var 75 rundt. Mitt forslag er 75D :-)

Edit: tullet med copy paste :-o

Endret av amatøør
Skrevet

Jeg synes 70 D høres lite ut hvis du har 70C nå? Leste her (http://www.realself.com/question/339cc-and-350cc-silicone-implants-equal-in-breast-cup-size) at en lege mente at 200 cc utgjør omtrent en full cupstørrelse. Mens andre igjen tar helt avstand fra cup-størrelse og cc.

Jeg ville likevel gjettet at du må opp to. Etter operasjon er man også hoven, så hvis du ligger mellom 75 og 70 rundt ville jeg gått for den som var 75 rundt. Mitt forslag er 75D :-)

Edit: tullet med copy paste :-o

Du har nok rett i at de blir litt lite med 70D, safer med å kjøpe 75D ;)

Så får jeg evt bytte hvis det skulle bli for stort/lite. Synes det er dårlig utvalg av 70 størrelser i vanlige klesbutikker, så jeg gleder meg til å kunne bestille nye bher fra Victorias secret :hjerter:

Skrevet

Tror ikke du må dusje etter to dager :) jeg har fått beskjed om at jeg ikke skal dusje før 4 dager for eksempel, så det er nok ikke skade noen dager fra eller til! Og det er nok verre å tvinge deg selv gjennom en dusj når du føler deg veldig dårlig, enn å vente noen dager!

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Nå er det bare to dager til min operasjon :D herregud!! :D

Har operasjon ganske sent på dagen, når det kommer til smertestillende som skal taes på morgenen før op, skal jeg kanskje ta disse litt senere? Altså om jeg har op kl 3 så tar jeg de kanskje kl 12? Eller skal jeg ta de med en gang jeg står opp uansett? Noen som vet :)?

Det står spesifisert i brevet ditt hva du skal gjøre, og er du usikker burde du ringe klinikken. Det varierer VELDIG fra klinikk til klinikk og kirurg og til kirurg.

Jeg skulle ta smertestillende 1t før operasjonen som forebyggende. Men jeg ble skikkelig kvalm av den.

Skrevet (endret)

Du har nok rett i at de blir litt lite med 70D, safer med å kjøpe 75D ;)

Så får jeg evt bytte hvis det skulle bli for stort/lite. Synes det er dårlig utvalg av 70 størrelser i vanlige klesbutikker, så jeg gleder meg til å kunne bestille nye bher fra Victorias secret :hjerter:

Jeg var 65A før op (70AA/32AA fra VS), la inn 195cc og er nå 70C. Så jeg ville ventet til en uke etterpå med å kjøpe noe, for da begynner hevelsen og avta litt om man er flink til å ha overkroppen hevet en del 😊

Det er forøvrig 12-13 uker siden jeg opererte.

Endret av Bordbrikke
Skrevet

Aner ikke, men kjenner jeg gruver meg til å ikke kunne vaske håret på noen dager. Tørrshampoo blir vel løsningen ;-)

Det tenkte jeg også! At håret mitt ble garantert kjempeekkelt veldig raskt, men jeg hadde på ingen måter ork eller fysisk mulighet for og ta noe særlig på håret mitt, så det holdt seg utrolig bra helt til dag 8 etter OP. Jeg klarte ikke vaske håret selv i dusjen (bare det å ta en dusj var ille nok, var så vondt i puppene med vannstrålene), så fikk noen andre til og vaske det over badekaret.

Det siste jeg tenkte på når jeg lå som en armløs amøbe i sofaen var hvordan jeg selv så ut.

Skrevet (endret)

Dumt å gå uten bh 2-3 timer to uker etter op? Skal ut og spise, og det er ikke alt som ser fint ut med sports-bh under😁

Det tror jeg skal gå fint :) Jeg spurte om jeg burde kjøpe en til sportsbh, for å ha en å kunne brukes når den jeg fikk på klinikken er til vask. Men da fikk jeg beskjed om at det var ikke noe farlig å gå uten sportsbh i de timene det tar å vaske og tørke bh'n.

Så 2-3 timer uten går vel fint når du er to uker post op :)

Endret av frk.tre
Gjest Gjest_Kalia
Skrevet

Det står spesifisert i brevet ditt hva du skal gjøre, og er du usikker burde du ringe klinikken. Det varierer VELDIG fra klinikk til klinikk og kirurg og til kirurg.

Jeg skulle ta smertestillende 1t før operasjonen som forebyggende. Men jeg ble skikkelig kvalm av den.

Står i brevet mitt at jeg skal ta på morgen på op dagen ja, men det må vel være forskjell for de som skal opereres kl 8 og de som skal kl 3 liksom! Har op på mandag, så får ikke ringt før da, men skal ringe dem på morgenen og høre :) men tenkte å se om det var noen andre her som har operert sent på dagen eller noe slikt :)

Skrevet

Det tror jeg skal gå fint :) Jeg spurte om jeg burde kjøpe en til sportsbh, for å ha en å kunne brukes når den jeg fikk på klinikken er til vask. Men da fikk jeg beskjed om at det var ikke noe farlig å gå uten sportsbh i de timene det tar å vaske og tørke bh'n.

Så 2-3 timer uten går vel fint når du er to uker post op :)

Takk😊 Googlet litt før jeg så svaret ditt, og da sto det at man kunne få væskeansamling, implantatene kunne revne ut fra "lommene" og div. Så jeg freaket litt ut og slengte på meg bh'en igjen. Syns det egentlig hørtes veldig drøyt ut, men tar ingen sjans på det😁 Skal uansett bli godt å komme ut av disse bh'ene!😊

Skrevet (endret)

4 dager post op i dag, formen er mye bedre og kjenner "muskulaturen" i kroppen ikke er like støl lenger og føler meg langt fra like lammet. Sårene er begynt å klø, så gro prosessen er godt i gang vertfall :) Kjenner kroppen SKRIKER etter nikotin, og teller dagene til jeg kan putte en snus under leppa igjen! :kaklehone:

Endret av Moshi
Skrevet

4 dager post op i dag, formen er mye bedre og kjenner "muskulaturen" i kroppen ikke er like støl lenger og føler meg langt fra like lammet. Sårene er begynt å klø, så gro prosessen er godt i gang vertfall :) Kjenner kroppen SKRIKER etter nikotin, og teller dagene til jeg kan putte en snus under leppa igjen! :kaklehone:

Så bra du føler deg bedre :)

Ligger du for det meste i ro, eller har du begynt å gjøre noe små oppgaver/ ærend?

10 dager til det er min tur :hoppendeglad:

Skrevet (endret)

Så bra du føler deg bedre :)

Ligger du for det meste i ro, eller har du begynt å gjøre noe små oppgaver/ ærend?

10 dager til det er min tur :hoppendeglad:

Har sitte-ligget i stresslessen storparten av døgnet desse dagene. I dag er den dagen det ikke kjennes forferdelig ut å reise seg opp for å gå litt. Kjenner meg ikke like hjelpeslaus lenger, kan hente diverse ting til meg selv å "ordne" litt rundt meg. Ta medisiner og drikke selv feks :P Tok svært lite smertestillende i går, og har kun tatt en gang i dag (kun paracett i dag og i går) :)

Ærend ut av huset blir det ikke før jeg får til å sminke meg osv :P

Du må bare glede deg! :) Hadde glatt gjort det igjen, dog uten all angsten og dritten på forhand

Endret av Moshi
Skrevet

Har sitte-ligget i stresslessen storparten av døgnet desse dagene. I dag er den dagen det ikke kjennes forferdelig ut å reise seg opp for å gå litt. Kjenner meg ikke like hjelpeslaus lenger, kan hente diverse ting til meg selv å "ordne" litt rundt meg. Ta medisiner og drikke selv feks :P Tok svært lite smertestillende i går, og har kun tatt en gang i dag (kun paracett i dag og i går) :)

Ærend ut av huset blir det ikke før jeg får til å sminke meg osv :P

Du må bare glede deg! :) Hadde glatt gjort det igjen, dog uten all angsten og dritten på forhand.

Foreløpig ingen angst, men tror nok det er ganske normalt å gå igjennom en slik prosess før et selvvalgt kosmetisk inngrep. Hvis jeg begynner å gruve og vurdere å trekke meg, så skal jeg tenkt på alt som har blitt skrevet her inne :) Tror nok jeg kommer til å kjenne litt på det i det jeg blir trillet inn på operasjonsrommet. Hvilken sportsbh bruker du?

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte på klinikken, den heter Casall ideal. Fikk faktisk 2 stk, siden legen mente den jeg hadde fått på meg var altfor liten, dagen etter operasjonen, så fikk på meg en større og fikk med meg heim den som var litt liten :-p Nå har jeg str M og C cup, mens den som var for liten var i str s i D cup, så blir spennende å sjå kva bh str blir :-)

Negative med denne bhn er at åpningen er bak og ikke fremme :-(

Endret av Moshi
Skrevet

Etter noe lesing ser jeg at vi fleste jenter/damer bruker feil str. på bh'n.

Det jeg lurer på er, er det omkretsen rundt brystkassen som er størrelsen på bh'n?

Tenker da på om man er 80 rundt brystkassen, skal man da gå for 80 i BH?

Skrevet

Etter noe lesing ser jeg at vi fleste jenter/damer bruker feil str. på bh'n.

Det jeg lurer på er, er det omkretsen rundt brystkassen som er størrelsen på bh'n?

Tenker da på om man er 80 rundt brystkassen, skal man da gå for 80 i BH?

Prøv å legg i målene dine i en bh-kalkulator, denne feks:

http://underverker.no/pages/bhkalkulator

Jeg bruker 70C, men det er ikke bare enkelt å få tak i den størrelsen på vanlige klesbutikker, derfor må jeg bestille via nett eller gå opp en størrelse til 75B.

Skrevet

Jeg var 65A før op (70AA/32AA fra VS), la inn 195cc og er nå 70C. Så jeg ville ventet til en uke etterpå med å kjøpe noe, for da begynner hevelsen og avta litt om man er flink til å ha overkroppen hevet en del

Det er forøvrig 12-13 uker siden jeg opererte.

Blir nok ikke å bestille fra VS før jeg er helt sikker på den nye størrelsen, det er jo så himla lang leveringstid, og kan ikke risikere å måtte returnere og vente på ny leveranse :P

Skrevet

Prøv å legg i målene dine i en bh-kalkulator, denne feks:

http://underverker.no/pages/bhkalkulator

Jeg bruker 70C, men det er ikke bare enkelt å få tak i den størrelsen på vanlige klesbutikker, derfor må jeg bestille via nett eller gå opp en størrelse til 75B.

Takkar.

Nå skal jeg sjekke hvilken størrelse jeg egentlig er

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...