frk.tre Skrevet 23. september 2014 #33321 Skrevet 23. september 2014 I går dusjet jeg for første gang siden operasjonen., det var også første gang bandasjen ble tatt av og jeg fikk sett puppene. Reaksjonen min ble ikke helt som jeg trodde; jeg ble helt satt ut over hvor store de var og endte opp med å måtte legge meg ned og utsette dusjingen. Begynte å kaldsvette og svimlet helt for meg. Jeg hadde ikke forventet at de skulle være så store! Men fikk samlet meg etter et par timer på sofaen og kom meg endelig i dusjen. Puppene har sett passe store ut med sportsbh og nedpressbånd, men helt naken så det ut som som to store ballonger. Min første reaskjon var at de var ALT FOR STORE! Ringte Helge Roald i dag for å dobbeltsjekke at han faktisk la inn 235cc og under muskel, og da forklarte han at hevelsen var på sitt største på dag 4. Så han beroliget meg med at de ville bare bli mindre fra nå av og at alle følte seg som Dolly Parton når hevelsen var maksimum på dag 4 Noen her som har hatt lignende reaksjoner? 2
frk.tre Skrevet 23. september 2014 #33322 Skrevet 23. september 2014 Wiii, da er endelig vi ferdig med alt "rotet" og operasjonen blir fortsatt på torsdag! :D Skal møte kl 07 på klinikken, så vi må dra herfra i morgon natt Lykke til på torsdag Moshi! Hva endte du opp med å gå for?
Gudinnen82 Skrevet 23. september 2014 #33323 Skrevet 23. september 2014 Noen som har lagt inn silikon i to omganger? Altså lagt inn større proteser? Hei :-) Jeg la inn 300 cc i 2009 og opererte meg på nytt , 500 cc nå i september :-)
Cheeky Skrevet 23. september 2014 #33324 Skrevet 23. september 2014 (endret) Wiii, da er endelig vi ferdig med alt "rotet" og operasjonen blir fortsatt på torsdag! :D Skal møte kl 07 på klinikken, så vi må dra herfra i morgon natt Så bra at det ordnet seg Vært kjipt med utsettelse rett før operasjon, man forbereder seg jo mentalt også.... Lykke til i morgen Oppdater oss når du har kommet deg!! Vi er jo spente på å høre hvordan det gikk Endret 23. september 2014 av Cheeky
Moshi Skrevet 23. september 2014 #33325 Skrevet 23. september 2014 Lykke til på torsdag Moshi! Hva endte du opp med å gå for? Det blir bestemt når jeg kommer. Han har fått masse bilder, og jeg har printet ut flere bilder til å ta med meg. Jeg skal egentlig ikke opereres før kl 11.30, men pga usikkerhet rundt protese valg så ville de jeg skulle komme kl .07. Kjenner jeg har hatt veldig kalde føtter i dag. Kjenner det skal blir veldig sårt å ikke kunne løfte å herje med minste jenta som er snart 5 mnd...Mange tanker som raser gjennom hodet mitt
cheyenne Skrevet 24. september 2014 #33326 Skrevet 24. september 2014 I går dusjet jeg for første gang siden operasjonen., det var også første gang bandasjen ble tatt av og jeg fikk sett puppene. Reaksjonen min ble ikke helt som jeg trodde; jeg ble helt satt ut over hvor store de var og endte opp med å måtte legge meg ned og utsette dusjingen. Begynte å kaldsvette og svimlet helt for meg. Jeg hadde ikke forventet at de skulle være så store! Men fikk samlet meg etter et par timer på sofaen og kom meg endelig i dusjen. Puppene har sett passe store ut med sportsbh og nedpressbånd, men helt naken så det ut som som to store ballonger. Min første reaskjon var at de var ALT FOR STORE! Ringte Helge Roald i dag for å dobbeltsjekke at han faktisk la inn 235cc og under muskel, og da forklarte han at hevelsen var på sitt største på dag 4. Så han beroliget meg med at de ville bare bli mindre fra nå av og at alle følte seg som Dolly Parton når hevelsen var maksimum på dag 4 Noen her som har hatt lignende reaksjoner? Hadde samme reaksjon som deg! Synes først de var alt for runde, store og rare bare, men tro meg, det er bare hevelsen jeg gikk fra å synes de var for store, til store, til helt passelig og nå synes jeg dem er for små. Er 3 mnd post op med 345 og 365 over muskel. Er målt til 65E/F, altså samme som en 75c eller 70d, ikke svært med andre ord kunne jeg valgt på nytt hadde jeg gått for 400 som var det jeg egentlig skulle ha men så blir man vel litt blind på seg selv, men typen ser også stor forskjell fra de første ukene til nå, har garantert krympet to bh størrelser.
Student1234 Skrevet 24. september 2014 #33327 Skrevet 24. september 2014 (endret) Hei alle sammen! Har endelig tatt steget å booket operasjon! Skulle ønske jeg skrev ned hva som ble sagt under konsultasjon, har glemt så masse! Ble enig om 350 cc, over muskel, runde proteser tror jeg.. haha, ikke helt med den dagen Jeg lurte å litt på om jeg var kanditat for brystløft da jeg har gådd ned 25 kg å syntes det vises mye på puppene, men hun sa at det ville bli best med innlegg, hvertfall siden jeg var så ung (23 år) å ikke har fått barn. Har ingen planer om barn i det hele tatt, men hun mener vel at jeg kanskje ombestemmer meg, og syntes ikke de hang så mye. Vil ikke få knall runde silikonpupper, men det var ikke målet da Jeg lurer på om noen her har operert rett før jul? Jeg skal ha OP den 19.desember, så jeg rekker vel akkurat å få dusje før julaften. Må vel finne meg en kjole som dekker støtte BH'n Jeg har en jobb med en del tunge løft, i tillegg til å være student, derfor jeg tar rett før jul slik at jeg slipper å bruke ekstra feriedager siden man ikke får sykemelding.. Er tilbake på skolen å jobb etter 3 uker, har skjønt det slik at det ikke er lurt å begynne å løfte noe særlig da? Er snakk om 50 kg hver dag, så må kanskje vente 3 ytterlige uker? Kirugen sa bare at jeg måtte kjenne på det selv etter 4-5 uker, men er litt vanskelig og kjenne om kan løfte 50 kg, er snakk om helsevesenet så kan ikke bare slippe personen om jeg kjenner det blir for tungt heller Er det mange som har tatt fly dagen etter OP? Jeg har oppmøte ganske tidlig, 07.30, første som opereres den dagen. Og flye mitt hjem går dagen etter, sånn kl 9 på kvelden. Håper jeg ikke er i veldig dårlig form da! Har fått noen som skal komme å være sammen med meg hele tiden å reise hjem sammen med meg, som kan løfte bagasjen jeg skal ha hjem til jul osv, å kjøre fra flyplassen så jeg slipper å ta buss osv. Jeg er super spent, gleder meg masse nå! Bare synd det er såå lenge til, går nesten utover skolen når jeg skal sitte å glede meg i 3 mnd nå! Endret 24. september 2014 av Student1234
Gjest Gjest_Kalia Skrevet 24. september 2014 #33328 Skrevet 24. september 2014 Andre her som er/var livredd for narkose? Har operasjon om 5 dager, men har begynt å grue meg skikkelig og har nesten lyst til å avbestille, bare på grunn av narkosen!!! 😱😷!! Er skikkelig redd for at jeg skal få komplikasjoner underveis, og/eller at jeg aldri våkner opp igjen! Og alle i familien osv. Er skikkelig skuffet over meg som skulle operere, bare samboer som vet om det, også får jeg ikke forklart meg siden jeg er død 😵 Samtidig gleder jeg meg utrolig fordi jeg endelig skal få pupper!!! Men ååh! Noen som har noen beroligende ord? Snakket med samboeren min her om dagen, og sa at helt fra 2009 til nå så er det ingen som har dødd av narkosen i denne tråden, men så kom jeg på at for dem er det jo litt vanskelig å si ifra her
Ankh Su Namun Skrevet 24. september 2014 #33329 Skrevet 24. september 2014 Andre her som er/var livredd for narkose? Har operasjon om 5 dager, men har begynt å grue meg skikkelig og har nesten lyst til å avbestille, bare på grunn av narkosen!!! !! Er skikkelig redd for at jeg skal få komplikasjoner underveis, og/eller at jeg aldri våkner opp igjen! Og alle i familien osv. Er skikkelig skuffet over meg som skulle operere, bare samboer som vet om det, også får jeg ikke forklart meg siden jeg er død Samtidig gleder jeg meg utrolig fordi jeg endelig skal få pupper!!! Men ååh! Noen som har noen beroligende ord? Snakket med samboeren min her om dagen, og sa at helt fra 2009 til nå så er det ingen som har dødd av narkosen i denne tråden, men så kom jeg på at for dem er det jo litt vanskelig å si ifra her Heia, jeg var også skikkelig redd og nervøs. Men de var så flinke å prate med meg så jeg følte meg trygg. Legene vet hva de gjør så du er i trygge hender. Plutselig så våkner du med nye pupper en herlig følelse! Å du skal kun tenke på deg selv angående puppene, det er du som skal ha de å føle deg vel, ikke de andre
amatøør Skrevet 24. september 2014 #33330 Skrevet 24. september 2014 Andre her som er/var livredd for narkose? Har operasjon om 5 dager, men har begynt å grue meg skikkelig og har nesten lyst til å avbestille, bare på grunn av narkosen!!! !! Er skikkelig redd for at jeg skal få komplikasjoner underveis, og/eller at jeg aldri våkner opp igjen! Og alle i familien osv. Er skikkelig skuffet over meg som skulle operere, bare samboer som vet om det, også får jeg ikke forklart meg siden jeg er død Samtidig gleder jeg meg utrolig fordi jeg endelig skal få pupper!!! Men ååh! Noen som har noen beroligende ord? Snakket med samboeren min her om dagen, og sa at helt fra 2009 til nå så er det ingen som har dødd av narkosen i denne tråden, men så kom jeg på at for dem er det jo litt vanskelig å si ifra her Skjønner deg godt jeg... Men jeg var ikke redd før jeg opererte, når jeg sovnet (anestesimannen var veldig hyggelig) eller når jeg våknet (bortsett fra at jeg var litt forvirret et øyeblikk)... Men nå i ettertid synes jeg hele opplevelsen var surrealistisk. Det var egentlig ikke så mye informasjon i forkant om hva som kom til å skje (skulle jeg for eksempel puste selv under operasjonen?), og jeg har ingen anelse om hvordan jeg kom fra operasjonsbordet og inn der jeg våknet (i en annen seng). Hahaha.. Snorket jeg med munnen åpen liksom, eller hadde jeg en tube ned i halsen? Egentlig er jeg nesten mer redd for meg selv som ikke stilte litt flere spørsmål i forkant om prosedyren Når det er sagt, så er det slik at de gjennomføres så mange operasjoner hver dag, og de har full kontroll over blodtrykk, puls og O2 - metning i blodet. Det sitter en og passer på deg hele tiden Hvis du er bekymret, så kan du be dem om å gå igjennom det som skal skje med deg i forkant? Hadde jeg skulle gjort dette igjen, så hadde jeg i alle fall spurt litt mer
frk.tre Skrevet 24. september 2014 #33331 Skrevet 24. september 2014 Hadde samme reaksjon som deg! Synes først de var alt for runde, store og rare bare, men tro meg, det er bare hevelsen jeg gikk fra å synes de var for store, til store, til helt passelig og nå synes jeg dem er for små. Er 3 mnd post op med 345 og 365 over muskel. Er målt til 65E/F, altså samme som en 75c eller 70d, ikke svært med andre ord kunne jeg valgt på nytt hadde jeg gått for 400 som var det jeg egentlig skulle ha men så blir man vel litt blind på seg selv, men typen ser også stor forskjell fra de første ukene til nå, har garantert krympet to bh størrelser. Okei, godt å høre at jeg ikke er den eneste som har hatt den reaksjonen Tror jeg blir fornøyd når hevelsen går ned og jeg blir vant til mine nye pupper.
Gjest Gjest_Kalia Skrevet 24. september 2014 #33332 Skrevet 24. september 2014 Skjønner deg godt jeg... Men jeg var ikke redd før jeg opererte, når jeg sovnet (anestesimannen var veldig hyggelig) eller når jeg våknet (bortsett fra at jeg var litt forvirret et øyeblikk)... Men nå i ettertid synes jeg hele opplevelsen var surrealistisk. Det var egentlig ikke så mye informasjon i forkant om hva som kom til å skje (skulle jeg for eksempel puste selv under operasjonen?), og jeg har ingen anelse om hvordan jeg kom fra operasjonsbordet og inn der jeg våknet (i en annen seng). Hahaha.. Snorket jeg med munnen åpen liksom, eller hadde jeg en tube ned i halsen? Egentlig er jeg nesten mer redd for meg selv som ikke stilte litt flere spørsmål i forkant om prosedyren Når det er sagt, så er det slik at de gjennomføres så mange operasjoner hver dag, og de har full kontroll over blodtrykk, puls og O2 - metning i blodet. Det sitter en og passer på deg hele tiden Hvis du er bekymret, så kan du be dem om å gå igjennom det som skal skje med deg i forkant? Hadde jeg skulle gjort dette igjen, så hadde jeg i alle fall spurt litt mer Tusen takk for svar Skal helt klart spørre om alt mulig før op, snakket litt med barstad om det på konsultasjonen også, det hjalp der og da, men så er det blitt verre igjen jeg er veldig sånn som må ha full kontroll på alt, og det har jeg jo absolutt ikke når jeg ligger i narkose! Heia, jeg var også skikkelig redd og nervøs. Men de var så flinke å prate med meg så jeg følte meg trygg. Legene vet hva de gjør så du er i trygge hender. Plutselig så våkner du med nye pupper en herlig følelse! Å du skal kun tenke på deg selv angående puppene, det er du som skal ha de å føle deg vel, ikke de andre Føler meg jo ikke så veldig vel med meg selv om jeg ikke våkner opp igjen fra narkosen da haha! Bryr meg ikke om hva folk tenker, men om jeg liksom sør grunnet narkosen og folk finner ut at det var fordi jeg skulle operere meg større pupper så blir det litt verre men jeg vet jo egentlig selv at mest sannsynlig går det jo bra... Forhåpentligvis!
Moshi Skrevet 24. september 2014 #33333 Skrevet 24. september 2014 kvelden i går gikk i panikk angst og dagen i dag. Holdt på å ringe å avlyse timen, ringte de kl 07 men opnet ikkje før 08. Samboeren min klarte å få meg på bedre tanker, men dagen går i nerver og angst :-(
frk.tre Skrevet 24. september 2014 #33334 Skrevet 24. september 2014 kvelden i går gikk i panikk angst og dagen i dag. Holdt på å ringe å avlyse timen, ringte de kl 07 men opnet ikkje før 08. Samboeren min klarte å få meg på bedre tanker, men dagen går i nerver og angst :-( Huff da :/ Du må bare prøve å ikke tenke på det. Det går så bra. Var fort gjort og resultatet blir sikkert bra Jeg tenkte et par ganger: hva har jeg gjort? i dagene etter, men nå er jeg så glad jeg gjorde det. Jeg tror du vil angre mer om du avlyser enn om du gjennomfører det.
Eva Plomme Skrevet 24. september 2014 #33335 Skrevet 24. september 2014 Huff, det var det jeg var redd for! Men så bra at det går bedre da :-) Har de funnet ut hvorfor du fikk infeksjon? Hei, Inae Nei jeg vet ikke hvorfor jeg fikk det, går med et lite håp om at det ikke var fra operasjonen likevel. Nå er antibiotikakuren over og jeg er mye bedre. Vanskelig å svare på om det var infeksjon i puppene. Hadde ingen synlige tegn, bare feber og CRP på 160. Fikk antibiotika som virket på de fleste bakterier så uansett hva det var, er det borte nå. Jeg er fornøyd, og de nye babyene mine trives og utvikler seg. Det er nøyaktig to uker siden OP nå. Brystvortene og huden er sår. Begynner å bli gal av de forferdelige sports BH ene. Redder meg med å tape på bommulspad på niplene
inae Skrevet 24. september 2014 #33336 Skrevet 24. september 2014 Hei, Inae Nei jeg vet ikke hvorfor jeg fikk det, går med et lite håp om at det ikke var fra operasjonen likevel. Nå er antibiotikakuren over og jeg er mye bedre. Vanskelig å svare på om det var infeksjon i puppene. Hadde ingen synlige tegn, bare feber og CRP på 160. Fikk antibiotika som virket på de fleste bakterier så uansett hva det var, er det borte nå. Jeg er fornøyd, og de nye babyene mine trives og utvikler seg. Det er nøyaktig to uker siden OP nå. Brystvortene og huden er sår. Begynner å bli gal av de forferdelige sports BH ene. Redder meg med å tape på bommulspad på niplene Okei, så du har ikke vondt visse steder i brystene? Har de sjekket stingene dine? Jeg hadde heller ingen synlige tegn, men var veldig vond i siden på det brystet jeg fikk infeksjon i. Det var først da jeg tok av tapen over stingene, jeg fant ut hvor infeksjonen var. Det sjekket de ikke på legekontoret, så det var litt sløvt :-p Så bra at du er fornøyd! Kan jeg spørre hvor mye du tok, og om det var under eller over muskel? :-) Ja, huske det var helt forferdelig så sår huden var. Bare jeg kom bort i brystvortene, gjorde det kjempevondt, haha :-p Brukte tørkle over de, og så smurte jeg de inn med fuktighetskrem. Det fungerte litt, så det må du prøve!
Moshi Skrevet 25. september 2014 #33337 Skrevet 25. september 2014 Jeg har fullført!!! :-D :-D Har fått pupper whoop whooop! Etter 6 års drømming og 2 dager og netter med panikk angst ligger jeg nå på hotell rommet med 2 fantastiske pupper! Vet ikke om dere vil ha alle detaljene, men ligger her med 370 gram dråpeformede pupper over muskelen! Og det lille jeg har sett (ovenfra og ned) er jeg overlykkelig for at jeg hørte på kirurgen om dråpeformede! Gru-gleder meg til å se de forfra :D
frk.tre Skrevet 25. september 2014 #33338 Skrevet 25. september 2014 Hei alle sammen! Har endelig tatt steget å booket operasjon! Skulle ønske jeg skrev ned hva som ble sagt under konsultasjon, har glemt så masse! Ble enig om 350 cc, over muskel, runde proteser tror jeg.. haha, ikke helt med den dagen Jeg lurte å litt på om jeg var kanditat for brystløft da jeg har gådd ned 25 kg å syntes det vises mye på puppene, men hun sa at det ville bli best med innlegg, hvertfall siden jeg var så ung (23 år) å ikke har fått barn. Har ingen planer om barn i det hele tatt, men hun mener vel at jeg kanskje ombestemmer meg, og syntes ikke de hang så mye. Vil ikke få knall runde silikonpupper, men det var ikke målet da Jeg lurer på om noen her har operert rett før jul? Jeg skal ha OP den 19.desember, så jeg rekker vel akkurat å få dusje før julaften. Må vel finne meg en kjole som dekker støtte BH'n Jeg har en jobb med en del tunge løft, i tillegg til å være student, derfor jeg tar rett før jul slik at jeg slipper å bruke ekstra feriedager siden man ikke får sykemelding.. Er tilbake på skolen å jobb etter 3 uker, har skjønt det slik at det ikke er lurt å begynne å løfte noe særlig da? Er snakk om 50 kg hver dag, så må kanskje vente 3 ytterlige uker? Kirugen sa bare at jeg måtte kjenne på det selv etter 4-5 uker, men er litt vanskelig og kjenne om kan løfte 50 kg, er snakk om helsevesenet så kan ikke bare slippe personen om jeg kjenner det blir for tungt heller Er det mange som har tatt fly dagen etter OP? Jeg har oppmøte ganske tidlig, 07.30, første som opereres den dagen. Og flye mitt hjem går dagen etter, sånn kl 9 på kvelden. Håper jeg ikke er i veldig dårlig form da! Har fått noen som skal komme å være sammen med meg hele tiden å reise hjem sammen med meg, som kan løfte bagasjen jeg skal ha hjem til jul osv, å kjøre fra flyplassen så jeg slipper å ta buss osv. Jeg er super spent, gleder meg masse nå! Bare synd det er såå lenge til, går nesten utover skolen når jeg skal sitte å glede meg i 3 mnd nå! Så spennende! Du får bare håpe tiden frem til operasjonen går fort nå da :D Jeg opererte for akkurat en uke siden; så er kanskje ikke den best egnet for å svare på dine spørsmål, men jeg kan prøve Du er heldig som får hele juleferien på å komme deg, selv om jeg tror kanskje du bør slippe unna de tyngste løftene et par uker til etter ferien er over. Jeg har tatt meg 6 uker "fri" fra jobb, det er ikke så tunge løft, men der er veldig mye løfting i jobbene mine. Jeg tok tog dagen etter op, og det var ikke noe problem, følte meg kvikk og i god form tross alt, så jeg tror det skal gå fint å fly hjem, så lenge du slipper å bære eller løfte noe. Jeg ble ganske fort sliten de første dagene, så prøvde å unngå å stå og gå for mye. Du har iallefall mye å se frem til! :D
frk.tre Skrevet 25. september 2014 #33339 Skrevet 25. september 2014 Jeg har fullført!!! :-D :-D Har fått pupper whoop whooop! Etter 6 års drømming og 2 dager og netter med panikk angst ligger jeg nå på hotell rommet med 2 fantastiske pupper! Vet ikke om dere vil ha alle detaljene, men ligger her med 370 gram dråpeformede pupper over muskelen! Og det lille jeg har sett (ovenfra og ned) er jeg overlykkelig for at jeg hørte på kirurgen om dråpeformede! Gru-gleder meg til å se de forfra :D Gratulerer med nye pupper! :D Så godt å høre at du er fornøyd! Dråpeformede tror jeg også var et bra valg, det blir sikkert naturlig og fint , ikke så "bollepupp" som det kan bli seende ut som med runde proteser
Moshi Skrevet 25. september 2014 #33340 Skrevet 25. september 2014 For min del stemmer det vertfall ikke at det ikke gjør vondt etter operasjonen. Gruer meg til i natt og dem berykta dag 2 og 3 viss det liksom ikke skal gjøre vondt samme dagen :-O
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå