amadine Skrevet 23. august 2014 #33001 Skrevet 23. august 2014 Hei igjen :-) Ja husker selv følelsen!! Jeg opererte første gang i 2009 - 300 cc moderat over muskel. Skal operere meg igjen 03.09 i Drammen faktisk :-) Var aldri fornøyd med str så skal bytte fra 300 cc til 500 cc moderat profil. Mitt råd til deg er å ta et hakk større enn du først så for deg 😊 Hvor mye skal du betale for større innlegg? Jeg er 1,5 mnd post op og er ikke helt fornøyd med størrelsen. Jeg tok løft med innlegg. 240 gram, det var maks det var plass til.
Frøken S Skrevet 23. august 2014 #33002 Skrevet 23. august 2014 Hvor mye skal du betale for større innlegg? Jeg er 1,5 mnd post op og er ikke helt fornøyd med størrelsen. Jeg tok løft med innlegg. 240 gram, det var maks det var plass til. Hvorfor er ikke du fornøyd? Jeg skal kanskje ha rundt 250, og tenker mye på om det blir smått eller om det er riktig. Hvilke innlegg har du og hvor er du opperert?
amadine Skrevet 23. august 2014 #33003 Skrevet 23. august 2014 Hvorfor er ikke du fornøyd? Jeg skal kanskje ha rundt 250, og tenker mye på om det blir smått eller om det er riktig. Hvilke innlegg har du og hvor er du opperert? Jeg synes de er litt for små. Jeg har høy profil og under muskel. Men jeg hadde ikke pupper fra før. De var helt flate og jeg hadde lite brystvev. Så hvis du har litt pupper fra før så vil 250 gram se annerledes ut på deg. Jeg tok på fornebuklinikken.
Frøken S Skrevet 23. august 2014 #33004 Skrevet 23. august 2014 Jeg synes de er litt for små. Jeg har høy profil og under muskel. Men jeg hadde ikke pupper fra før. De var helt flate og jeg hadde lite brystvev. Så hvis du har litt pupper fra før så vil 250 gram se annerledes ut på deg. Jeg tok på fornebuklinikken. Jeg har ingenting fra før, helt tomt 😔 Eneste grunnen til at jeg bruker bh er for å få det til å se ut som jeg har noe... Skal også legge under muskel, men anatomiske. Hvilen bh-størrelse er du nå? Hva tenker du hadde vært "riktig" cc for å få de brystene du ønsker?
Gudinnen82 Skrevet 23. august 2014 #33005 Skrevet 23. august 2014 Hvor mye skal du betale for større innlegg? Jeg er 1,5 mnd post op og er ikke helt fornøyd med størrelsen. Jeg tok løft med innlegg. 240 gram, det var maks det var plass til.[/quote Hei :-) Betaler full pris for ny operasjon. Etter 1,5 mnd ser du jo enda ikke hvordan brystene vil bli til slutt- kan ta opptil 1 år før :-) Er det str du ikke er fornøyd med? De fleste kirurger anbefaler ikke ny operasjon før etter 6- 12 mnd. Hvis du velger å operere deg hos samme kirurg, gir noen rabatt på forstørrelse innen 12 mnd etter første operasjon 😊
amadine Skrevet 23. august 2014 #33006 Skrevet 23. august 2014 Jeg har ingenting fra før, helt tomt 😔 Eneste grunnen til at jeg bruker bh er for å få det til å se ut som jeg har noe... Skal også legge under muskel, men anatomiske. Hvilen bh-størrelse er du nå? Hva tenker du hadde vært "riktig" cc for å få de brystene du ønsker? Jeg vet ikke eksakt bh størrelse. Har ikke målt meg enda. Men operasjonsbh'n er 75c. Tror 100 gram til hadde blitt bra.
amadine Skrevet 23. august 2014 #33007 Skrevet 23. august 2014 Ja,er størrelsen jeg ikke er fornøyd med. Vil gjerne ha litt større og fyldigere.
Amy86 Skrevet 23. august 2014 #33008 Skrevet 23. august 2014 Hei alle sammen! Jeg har fulgt denne tråden en god periode, og endelig har jeg gjennomført operasjon jeg også. Etter vekttap samt to svangerskap måtte jeg ta et brystløft kombinert med proteser. Fikk lagt inn 330 cc under muskel for 3 dager siden. Noen som har erfaring med samme type operasjon som de ønsker å dele med meg? Har en god del smerter / spreng i brystene og føler meg rimelig mørbanket i hele overkroppen. Må fremdeles ta smertestillende, men trenger ikke oxynorm lenger heldigvis. Merker jeg klarer litt mer på egenhånd i dag enn i går, så håper på rask fremgang, aner bare ikke hva jeg kan forvente og hvor lang tid det pleier å ta før det normaliserer seg litt? Har ei lita på 9 mnd som jeg savner å bære å dulle med, andre her med små barn som har operert? :-) En veldig fin tråd dette, merker jeg er litt " puppegal" etter operasjonen, blir gjerne sittende i flere timer å lese om andres erfaringer
Cheeky Skrevet 24. august 2014 #33009 Skrevet 24. august 2014 Hei! Jeg har nettopp bestilt time til konsultasjon hos Teres Stokkan i Trondheim. Har tenkt på dette i flere år, og nå har jeg tenkt å ta steget videre. Veldig spennende, gleder meg til samtalen med PK. Noen som har erfaring med Teres Stokkan og Dr. Isern?
Butterfly_m Skrevet 25. august 2014 #33010 Skrevet 25. august 2014 Hei alle sammen! Jeg har fulgt denne tråden en god periode, og endelig har jeg gjennomført operasjon jeg også. Etter vekttap samt to svangerskap måtte jeg ta et brystløft kombinert med proteser. Fikk lagt inn 330 cc under muskel for 3 dager siden. Noen som har erfaring med samme type operasjon som de ønsker å dele med meg? Har en god del smerter / spreng i brystene og føler meg rimelig mørbanket i hele overkroppen. Må fremdeles ta smertestillende, men trenger ikke oxynorm lenger heldigvis. Merker jeg klarer litt mer på egenhånd i dag enn i går, så håper på rask fremgang, aner bare ikke hva jeg kan forvente og hvor lang tid det pleier å ta før det normaliserer seg litt? Har ei lita på 9 mnd som jeg savner å bære å dulle med, andre her med små barn som har operert? :-) En veldig fin tråd dette, merker jeg er litt " puppegal" etter operasjonen, blir gjerne sittende i flere timer å lese om andres erfaringer Heisann! Jeg la in 330cc / 345cc runde, teksturerte i moderat profil for straks 4 mnd siden. Hadde endel smerter og ubehag de første 5 dagene. Men hadde også fått innlagt dren i det ene brystet så hadde litt ekstra smerter grunnet det. Etter 3-4 dager gikk jeg over til kun paracet siden jeg ble uvell av oxynormen og kastet opp. Gikk helt fint Etter dag 5 var jeg bare "sprengt" og øm. Men veldig vanskelig for å komme ut av senga uten hjelp... Vil si at jeg var tilnærmet helt "normal" igjen etter 14 dager. Tiden går fort! God bedring
nuttybear Skrevet 25. august 2014 #33011 Skrevet 25. august 2014 Hei og gratulerer med overstått. Tok 255 runde moderat plus profil under muskel med løft 10 mars. Tenk, snart 6 mnd siden, gleder meg til no more tape og helt vanlige bh'er:o) Jeg vil si det tok 3-4 uker før alle post operative smerter var borte for meg. Det blir jo bedre og bedre for hver dag som går og fra ca 6 dager etter op var jeg så godt som smertefritt om jeg satt helt stille. Men ømheten og ubehaget ved bevegelse satt i lenger, nå har jeg også en aktiv jobb hvor jeg stort sett er på beina hele dagen som sykepleier så det hadde nok litt og si. Daglige aktiviteter med barn(av påkledning, inn i bilen osv) er jo tyngre en stund men det går seg fort til. 5 åringen var flink til å ta hensyn og gjør jo det meste selv men med 3 åringen kunne det være litt vanskelig i begynnelsen. Angående smertestillende så ta det du trenger. Om du må fortsette med paracet innimellom en stund etter operasjon så gjør det ingenting. All forskning sier at jo mindre vondt man har det etter en operasjon jo fortere kommer man seg:o) lykke til videre. PS: så mange her inne sier det ønsker de gikk for større proteser i etterkant av op men jeg er kjempefornøyd med mine 255, helt perfekt til meg. Akkurat det der kommer vel litt ann på om man i utgangspunktet ønsker både store og fine pupper eller bare fine pupper sånn som meg......Hei alle sammen! Jeg har fulgt denne tråden en god periode, og endelig har jeg gjennomført operasjon jeg også. Etter vekttap samt to svangerskap måtte jeg ta et brystløft kombinert med proteser. Fikk lagt inn 330 cc under muskel for 3 dager siden. Noen som har erfaring med samme type operasjon som de ønsker å dele med meg? Har en god del smerter / spreng i brystene og føler meg rimelig mørbanket i hele overkroppen. Må fremdeles ta smertestillende, men trenger ikke oxynorm lenger heldigvis. Merker jeg klarer litt mer på egenhånd i dag enn i går, så håper på rask fremgang, aner bare ikke hva jeg kan forvente og hvor lang tid det pleier å ta før det normaliserer seg litt? Har ei lita på 9 mnd som jeg savner å bære å dulle med, andre her med små barn som har operert? :-) En veldig fin tråd dette, merker jeg er litt " puppegal" etter operasjonen, blir gjerne sittende i flere timer å lese om andres erfaringer
Amy86 Skrevet 25. august 2014 #33012 Skrevet 25. august 2014 Hei og gratulerer med overstått. Tok 255 runde moderat plus profil under muskel med løft 10 mars. Tenk, snart 6 mnd siden, gleder meg til no more tape og helt vanlige bh'er:o) Jeg vil si det tok 3-4 uker før alle post operative smerter var borte for meg. Det blir jo bedre og bedre for hver dag som går og fra ca 6 dager etter op var jeg så godt som smertefritt om jeg satt helt stille. Men ømheten og ubehaget ved bevegelse satt i lenger, nå har jeg også en aktiv jobb hvor jeg stort sett er på beina hele dagen som sykepleier så det hadde nok litt og si. Daglige aktiviteter med barn(av påkledning, inn i bilen osv) er jo tyngre en stund men det går seg fort til. 5 åringen var flink til å ta hensyn og gjør jo det meste selv men med 3 åringen kunne det være litt vanskelig i begynnelsen. Angående smertestillende så ta det du trenger. Om du må fortsette med paracet innimellom en stund etter operasjon så gjør det ingenting. All forskning sier at jo mindre vondt man har det etter en operasjon jo fortere kommer man seg:o) lykke til videre. PS: så mange her inne sier det ønsker de gikk for større proteser i etterkant av op men jeg er kjempefornøyd med mine 255, helt perfekt til meg. Akkurat det der kommer vel litt ann på om man i utgangspunktet ønsker både store og fine pupper eller bare fine pupper sånn som meg...... Takk for svar :-) Er på dag fem no og formen har komt seg betrektelig fra dag til dag. Idag har jeg ikke direkte smerter, mer ubehag og trykk. Gjør vondt om jeg beveger meg for fort eller bruker armene for mye. Merker at nå som jeg er mer ovenpå får jeg lyst å gjør småting i huset igjen og ta meg av barna ! Bærte litt på mini over gulvet i dag og det gikk fint, men tror nok det er best å la mannen ta de tunge løftene opp og ned av seng, stol osv... Kjente det godt i ene puppen når jeg prøvde å strekke meg ned i grindsengen nettopp, rett før jeg begynte å grine Blir jo så redd for å rakne hele greiene, hehe Ellers har jeg ikke hatt behov for smertestillende i dag, kun når jeg står opp om morningen, da er det jo syyke smerter igjen . Har klart å komme meg litt lengre ned i liggestilling ( har sovet sittende fra dag 1), men hadde store problemer med å komme meg opp alene i dag. Gruer meg til i morgen tidlig Men det værste er det hersens nedpressbåndet!!!! Er det "lov" å lufte puppene litt eller mååå det være på konstant hele dagen? Tror forresten bhen jeg fikk på klinikken er litt liten også, for den knager noe helt sinnsykt.. Har store røde merker og mønster i huden når jeg tar den av Noen som vet om jeg får kjøpt gode støttebher andre steder? Mye greier her, men syns egentlig alt er litt skummelt. DIGGER mine nye pupper da heldigvis! Utrolig hva PK har fått til med det tragiske utgangspunktet han hadde Håper bare de holder seg sånn og ikke forandrer seg sååå mye, er jo tidlig enda..
Lulu21 Skrevet 25. august 2014 #33013 Skrevet 25. august 2014 Da skal jeg på konsultasjon hos Lars Haukeland om ca 3 uker Var på konsultasjon for litt over 2 år siden, på en annen klinikk, men da var jeg nok ikke heeelt klar enda, men det er jeg nå! Vil bare få det overstått egentlig. Tenker 270- 300 cc, anatomiske. Regner med at mange har skrevet noe om deres erfaring med Lars Haukeland, men veldig fint hvis noen vil svare meg. Er dere fornøyd? Gleder meg i hvertfall til dette.
amadine Skrevet 26. august 2014 #33014 Skrevet 26. august 2014 Da skal jeg på konsultasjon hos Lars Haukeland om ca 3 uker Var på konsultasjon for litt over 2 år siden, på en annen klinikk, men da var jeg nok ikke heeelt klar enda, men det er jeg nå! Vil bare få det overstått egentlig. Tenker 270- 300 cc, anatomiske. Regner med at mange har skrevet noe om deres erfaring med Lars Haukeland, men veldig fint hvis noen vil svare meg. Er dere fornøyd? Gleder meg i hvertfall til dette. Jeg kan anbefale Lars Haukeland på det varmeste. Jeg er fornøyd med arbeidet hans. Dog skulle jeg ønske de ble litt større, men det er jo ikke Lars sin skyld. Han la inn så mye han fikk plass til. Lykke til
Bollocks Skrevet 26. august 2014 #33015 Skrevet 26. august 2014 Nå har jeg endelig gått opp de kiloene kirurgen ba meg om å gå opp. Jeg er veldig spinkel, men på grunn av resultatets skyld ba han meg om å gå opp noen kilo, da han føler jeg bør bli ganske stor. I løpet av uken skal jeg ringe og melde i fra, jeg gir tilbakemelding om operasjon og resultat senere. Jeg håper jeg klarer å holde på kiloene, da jeg faktisk føler meg mer kvinnelig allerede. Men magen har alltid stått mer ut en brystene, uansett hvor mye/lite jeg veier. Da jeg bodde i Spania, klarte jeg å legge på meg nesten 9 kilo, men brystene vokste ikke (brukte samme BH'er som jeg gjorde da jeg var nesten 9 kilo tyngre som da jeg var 9 kilo lettere fordi min nåværende BH-størrelse ikke finnes i vanlige butikker). Jeg er bare så glad for å endelig ha nådd vektmålet mitt, og nå er jeg glad for at jeg endelig kan opereres! Kirurgen virket veldig skråsikker på hva han ville ha, og det han var ute etter samsvaret med mine ønsker. Jeg har hørt at klinikken min avviser flesteparten av henvendelsene. Det gjør at jeg stoler mer på klinikken og kirurgen. Jeg er bare så glad, men også litt nervøs. Hvordan var smertene til dere som tok over muskel?
Bordbrikke Skrevet 27. august 2014 #33016 Skrevet 27. august 2014 Nå er jeg 7 uker postop og er blitt målt til 65C, var 65AA før så dette kan jeg like! Er forberedt på at de kan bli mindre (men forhåpentligvis ikke). Kjøpte meg to spilefri bh'er i 70B på lindex men de er nå blitt for små, og jeg har vært innom alle butikker jeg kan tenke meg men finner ingenting i 65/70C.. Noen tips tips til hvor jeg kan finne det? 75 blir alt for stort for meg.
amatøør Skrevet 27. august 2014 #33017 Skrevet 27. august 2014 (endret) Hei, Helt ny her inne og håper noen av dere kan svare meg. Trenger å få senket pulsen litt. Var på konsultasjon på fornebuklinikken hos Lars Haukeland mandag. Han anbefalte 255 cc, anatomiske, under muskel, basert på et ønske om at det skulle se så naturlig ut som mulig. Jeg er 170, veier ca 60 kg og har en atletisk kropp med lite underhudsfett på overkroppen. Er vel en 75 aa, altså flat som en pannekake. Har ammet to barn. Jeg stilte egentlig ingen spørsmål under konsultasjonen. Jeg vet ikke hvorfor - tror jeg rett og slett var helt satt ut av situasjonen. Har tenkt på dette siden jeg var 14 år og er nå over 30, så det føltes helt surrealistisk å sitte der. Jeg valgte å booke operasjon allerede onsdag neste uke da det hadde kommet en ledig time. Jeg må si at jeg følte meg veldig trygg på Lars under timen, og han mente jeg hadde et fint utgangspunkt og det ikke ville være en "vanskelig" operasjon. Når jeg kom hjem og i går har jeg ikke tenkt på annet. Derfor sendte jeg en mail med alt for mange spørsmål til Lars, og han ville gjerne at jeg kom på ny time. Det innebærer at jeg må utsette operasjonen min, og igjen gå på konsultasjon om et par uker for deretter å sette opp en ny time for operasjon. Imidlertid sendte jeg denne listen mest fordi jeg følte at jeg burde gjøre det (vet det her høres helt sykt ut) og kanskje litt fordi jeg innså at det ikke var noen vei tilbake ifht operasjon fra og med i dag (pga avbestilling). Jeg spurte for eksempel hva BWD'en min var og om implantatene mine skulle ha høy/lav profil og masse annet rart. Egentlig så trenger jeg ikke vite det, jeg kommer ikke til å kunne ha et forhold til det likevel. Jeg føler i bunn og grunn at jeg uansett må stole på kirurgen? Er det noen som har kjent på denne følelsen av å ikke ha kontroll? Hva burde jeg gjøre - vente på ny konsultasjon og deretter ny operasjonsdato eller gå for den som er om en uke? Noen som har erfaring med Lars Haukeland? Håper på svar. Får ikke gjort noe annet enn å tenke på disse puppene og blir snart gal... :-o Endret 27. august 2014 av amatøør
amadine Skrevet 27. august 2014 #33018 Skrevet 27. august 2014 Hei, Helt ny her inne og håper noen av dere kan svare meg. Trenger å få senket pulsen litt. Var på konsultasjon på fornebuklinikken hos Lars Haukeland mandag. Han anbefalte 255 cc, anatomiske, under muskel, basert på et ønske om at det skulle se så naturlig ut som mulig. Jeg valgte å booke operasjon allerede onsdag neste uke da det hadde kommet en ledig time. Jeg er 170, veier ca 60 kg og har en atletisk kropp med lite underhudsfett på overkroppen. Er vel en 75 aa, altså flat som en pannekake. Har ammet to barn. Jeg stilte egentlig ingen spørsmål under konsultasjonen. Jeg vet ikke hvorfor - tror jeg rett og slett var helt satt ut av situasjonen. Har tenkt på dette siden jeg var 14 år og er nå over 30, så det føltes helt surrealistisk å sitte der. Derfor sendte jeg en mail med alt for mange spørsmål til Lars, og han ville gjerne at jeg kom på ny time. Det innebærer at jeg må utsette operasjonen min, og igjen gå på konsultasjon om et par uker for deretter å sette opp en ny time for operasjon. Imidlertid sendte jeg denne listen mest fordi jeg følte at jeg burde gjøre det (vet det her høres helt sykt ut) og kanskje litt fordi jeg innså at det ikke var noen vei tilbake ifht operasjon fra og med i dag (pga avbestilling). Jeg spurte for eksempel hva BWD'en min var og om implantatene mine skulle ha høy/lav profil og masse annet rart. Egentlig så trenger jeg ikke vite det, jeg kommer ikke til å kunne ha et forhold til det likevel. Jeg føler i bunn og grunn at jeg uansett må stole på kirurgen? Er det noen som har kjent på denne følelsen av å ikke ha kontroll? Hva burde jeg gjøre - vente på ny konsultasjon og deretter ny operasjonsdato eller gå for den som er om en uke? Noen som har erfaring med Lars Haukeland? Håper på svar. Får ikke gjort noe annet enn å tenke på disse puppene og blir snart gal... :-o Hva er BWD? Jeg er operert av han og er fornøyd. Du må nesten gjøre det du føler er rett. Føler du at du trenger å gå på en konsultasjon til så gjør det. Du får mulighet til å snakke litt med han dagen du blir operert. Han bruker litt tid for å måle og tegne på deg.
amatøør Skrevet 27. august 2014 #33019 Skrevet 27. august 2014 Hva er BWD? Jeg er operert av han og er fornøyd. Du må nesten gjøre det du føler er rett. Føler du at du trenger å gå på en konsultasjon til så gjør det. Du får mulighet til å snakke litt med han dagen du blir operert. Han bruker litt tid for å måle og tegne på deg. Takk for svar. BWD er brystvidde, og den skal visst stå i stil med implantatstørrelsen. Men dette vet Lars alt om, ellers ville han sagt en annen størrelse tenker jeg.. Jeg kjenner litt på det å bare kjøre på, ellers vil det gå så lang tid med grubling. Jeg tror jeg bare må få det gjort. Kan jeg spørre hva du la inn?
amadine Skrevet 27. august 2014 #33020 Skrevet 27. august 2014 Takk for svar. BWD er brystvidde, og den skal visst stå i stil med implantatstørrelsen. Men dette vet Lars alt om, ellers ville han sagt en annen størrelse tenker jeg.. Jeg kjenner litt på det å bare kjøre på, ellers vil det gå så lang tid med grubling. Jeg tror jeg bare må få det gjort. Kan jeg spørre hva du la inn? Jeg la inn 240 gram.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå