nuttybear Skrevet 1. august 2014 #32921 Skrevet 1. august 2014 Foresten, du spør om den beste kirurgen. Tror nok ikke det lar seg utnevne en som er bedre enn alle andre. Jeg er kirurgisk sykepleier og valget mitt falt på Barstad/Schistad fordi det nesten var umulig og oppdrive misfornøyde kunder på nettet. Dessuten hørte jeg positive ting om de gjennom jobben. De har utrolig mange års erfaring mellom seg fra Rikshospitalet osv som for meg var svært betryggende. Jeg lot ikke pris være en faktor overhode i valg av klinikk ettersom jeg regner med at disse puppene skal være med meg en svært lang tid fremover:o) Men når det er sagt er det sikkert flere like dyktige kirurger ellers rundt om i landet. Og selv de "beste" kan gjøre feil, det vet jeg fra min egen jobb og de kirurgene jeg omgås der. Jeg endte bare opp med en konsultasjon fordi jeg følte meg i så trygge hender men rådet mitt til andre er å gå til 2-3 om mulig, iallfall om du er litt i tvil med hva du vil ha størrelses messing osv. Lykke til:o) Hei Jeg vurdere å legge inn silikon nå i høst. Er 35 år, har ammet to barn og har så og si ingen bryster igjen. Må reise for å komme til klinikken så valgmulighetene er mange ser det ut til. Når jeg først skal ta dette skrittet vil jeg gjerne ha den beste kirurgen, men hvem er det? Har dere noen råd og anbefalinger å komme med? Håper noen kan dele sine erfaringer med meg 😊
amadine Skrevet 1. august 2014 #32922 Skrevet 1. august 2014 Foresten, du spør om den beste kirurgen. Tror nok ikke det lar seg utnevne en som er bedre enn alle andre. Jeg er kirurgisk sykepleier og valget mitt falt på Barstad/Schistad fordi det nesten var umulig og oppdrive misfornøyde kunder på nettet. Dessuten hørte jeg positive ting om de gjennom jobben. De har utrolig mange års erfaring mellom seg fra Rikshospitalet osv som for meg var svært betryggende. Jeg lot ikke pris være en faktor overhode i valg av klinikk ettersom jeg regner med at disse puppene skal være med meg en svært lang tid fremover:o) Men når det er sagt er det sikkert flere like dyktige kirurger ellers rundt om i landet. Og selv de "beste" kan gjøre feil, det vet jeg fra min egen jobb og de kirurgene jeg omgås der. Jeg endte bare opp med en konsultasjon fordi jeg følte meg i så trygge hender men rådet mitt til andre er å gå til 2-3 om mulig, iallfall om du er litt i tvil med hva du vil ha størrelses messing osv. Lykke til:o) Helt enig i at fornebuklinikken er det beste valget. Jeg var ikke i tvil om hvor jeg skulle opereres. Jeg tok løft med innlegg og ble operert av Lars Haukeland. Super fornøyd. Eneste er at de kunne vært litt større,men jeg hadde ikke plass til mer.
sommerfugl1 Skrevet 1. august 2014 #32923 Skrevet 1. august 2014 Hvor lenge har dere vært ømme/følsomme/uten følelse (ja, en blanding)?
solocola Skrevet 2. august 2014 #32924 Skrevet 2. august 2014 Hva slags sports-bh bruker dere under trening? Utenom de der brukte når dere var ny-opererte. Jeg har prøvd uendelig mange typer og merker, men ingen passer. De passer fint på ryggen og over selve puppene. Men strikken under, som skal stramme rundt midja er helt løs. Tror rett og slett midja mi er for smal i forhold til puppene. Og er jo såååå mange freshe sports-bher 😩 vil ikke bare ha de kjedelige fra triumph..
solocola Skrevet 2. august 2014 #32925 Skrevet 2. august 2014 Hvor lenge har dere vært ømme/følsomme/uten følelse (ja, en blanding)? Jeg tok rett før jul, og jeg merker det enda. Lite følelse under brystvorta, og skikkelig øm på niplene.
Valiant Skrevet 4. august 2014 #32926 Skrevet 4. august 2014 Gratulerer med bestilt op dag! Ble operert av Barstad i Mars (løft og implantat) og er kjempefornøyd. En tryggere og mer profesjonell kirurg skal du lete lenge etter tror jeg:o) Tusen takk! Du svarte meg også da jeg først la inn et innlegg her. Veldig kjekt å få støtte! Og ikke minst å lese at du var i bryllup uten bh. Så fantastisk! En god venninne av meg er plastikkirurg og har også gått god for Barstad. Hun la også til at det er en veldig enkel operasjon. Så da er det bonus å ha en dyktig kirurg:) Nå er min kjære innforstått med at dette vil skje. Et lite skritt fremover. Han synes det er unødvendig, men det regnet jeg med. Betyr jo at han liker de små puppene mine. Jeg håper at jeg skal føle med sexy igjen, og det vil han garantert digge.
Frøken S Skrevet 4. august 2014 #32927 Skrevet 4. august 2014 Tusen takk for svar og tilbakemeldinger. Da tror jeg valget er klart for min del, fornebuklinikken virker som et safe valg. Jeg vil ha mest mulig "naturlige" bryst, slike som man kan kle seg naken med og som ikke er opplagt silikon.
LitaPia Skrevet 4. august 2014 #32928 Skrevet 4. august 2014 Kan noen svare meg på et spørsmål angående tape? Har plutselig etter nesten 11 uker med tape begynt å reagere på den med utslett og kløe.. Prøvd scanpore,micropore og silketape,men samme nøden med alle.. Er det krise å slutte med tape nå? 1
AryaFin Skrevet 5. august 2014 #32929 Skrevet 5. august 2014 Kan noen svare meg på et spørsmål angående tape? Har plutselig etter nesten 11 uker med tape begynt å reagere på den med utslett og kløe.. Prøvd scanpore,micropore og silketape,men samme nøden med alle.. Er det krise å slutte med tape nå? Jeg reagerte på tapen nå jeg og, men bare etter 5 uker da. Klinikken min bad meg bruke aloe vera en ukes tid og orøve på nytt med tape, reagerer jeg igjen skal jeg gå over til aloe vera bare.
AryaFin Skrevet 5. august 2014 #32930 Skrevet 5. august 2014 Kan noen svare meg på et spørsmål angående tape? Har plutselig etter nesten 11 uker med tape begynt å reagere på den med utslett og kløe.. Prøvd scanpore,micropore og silketape,men samme nøden med alle.. Er det krise å slutte med tape nå? Jeg reagerte på tapen nå jeg og, men bare etter 5 uker da. Klinikken min bad meg bruke aloe vera en ukes tid og orøve på nytt med tape, reagerer jeg igjen skal jeg gå over til aloe vera bare.
AryaFin Skrevet 5. august 2014 #32931 Skrevet 5. august 2014 Idag er det 5 uker PO. og jeg ser fortsatt stor forskjell på mine. Burde de ikke jevnet seg ut snart, eller vil de antakelig ende opp slik siden de har vært litt ujevne/forskjellige hele veien? Ingen som har noen kloke ord?
Pix1234 Skrevet 5. august 2014 #32932 Skrevet 5. august 2014 Ingen som har noen kloke ord? 5 uker er veeeeeldig tidelig å se hvordan ting blir, det finner du ut av når det har gått 3 mnd, 6 mnd, 9 mnd etc. Ville ikke bekymret meg enda. Hvis du er i tvil kan du bare ringe klinikken og høre også
AryaFin Skrevet 6. august 2014 #32933 Skrevet 6. august 2014 5 uker er veeeeeldig tidelig å se hvordan ting blir, det finner du ut av når det har gått 3 mnd, 6 mnd, 9 mnd etc. Ville ikke bekymret meg enda. Hvis du er i tvil kan du bare ringe klinikken og høre også Ringte til klinikken faktisk, og de sa jeg skulle drøye to uker til og hvis det fortsatt var forskjell kunne de sette opp en kontrolltime. Men kikket på bilder fra den første uka, og det har rettet seg veeldig opp siden da. Så får satse på at det vil bli helt bra
nuttybear Skrevet 6. august 2014 #32934 Skrevet 6. august 2014 Reagerte på tape etter bare noen uker, forferdelig rødt og hissig utslett og kløe. Fjernet alt og gikk 2 uker uten med kun bandasje over såret som beskyttelse og brukte aloe vera flere ganger om dagen. Måtte også bruke litt kortison krem for å roe det hele ned. Etter vel 2 uker og når helt symtomfri begynte jeg med silikon tape, den absolutt dyreste typen. Så gikk jeg ettervært over til det rimeligere alternativet mepitac (også silikon). Jeg reagerer enda mer på silketape enn papir så for meg var ikke det noe alternativ. Etter hva jeg har lest er det visst ofte limet man reagerer på faktisk..... Nå er det nesten 5 mnd siden op og taper fremdeles arret under selv om det strengt tatt sikkert ikke er nødvendig. Noen klinikker sier 3 mnd, noen 4-5 mnd og noen 5-6 så jeg skal klare og kjøre løpet ut til 6 hadde jeg tenkt-sta sånn;o) Kan noen svare meg på et spørsmål angående tape? Har plutselig etter nesten 11 uker med tape begynt å reagere på den med utslett og kløe.. Prøvd scanpore,micropore og silketape,men samme nøden med alle.. Er det krise å slutte med tape nå?
Nordlenning Skrevet 6. august 2014 #32935 Skrevet 6. august 2014 (endret) Hei! I neste uke skal jeg opereres av Dr. Marius Barstad på Fornebuklinikken. Skulle egentlig operere i september men fikk første ledige time siden samboern tar ferie i morgen. Er kjempenervøs.. Mest pga narkosen og smertene i ettertid. Er også spent på resultatet, blir de store nok og ikke minst, blir jeg fornøyd? Hadde telefonkonsultasjon med Dr.Barstad for 2-3 dager siden, han sa utifra bildene mine at jeg måtte ha anatomiske proteser da jeg har mer pupp i øvre del av brystet enn i nedre del. Hadde jo selvfølgelig mest lyst på runde men han vet best hva som blir å kle meg. Usikker på om det blir under eller over muskel, vil selvfølgelig ha under (selv om det blir smerteh******e) men vi får se. Finner lite info om anatomiske proteser... Fikk ihvertfall vite at de har garanti på det om protesene skulle rotere. Han nevnte rundt 300 g, jeg sikter på 300-400 g. Har jo former og litt bryst fra før Om noen har anatomiske innlegg blir jeg kjempeglad om de kommer med erfaringer. Lurer også på om de har 'lav,moderat og høy profil' på de protesene. Ooogså lurer jeg på hva jeg må kjøpe inn til tiden etter? Har ikke sett noe på skrivet jeg har fått. Vet jeg må kjøpe tape, men hvordan? Er det noe annet jeg trenger? BH får jeg på klinikken. Endret 6. august 2014 av Nordlenning 1
Gjest Skrevet 7. august 2014 #32936 Skrevet 7. august 2014 (endret) Nå er 9 uker med sommerjobb overstått, og jeg har endelig råd til operasjonen! Det har vært 9 uker med slitsomme og lange arbeidsdager, tunge løft og vond rygg. Jeg har stått opp klokka 05:00 hverdag, og i tillegg jobbet overtid. 13 timer med jobb er utmattende, men til syvende og sist verdt det, for nå har jeg klart å spare 40 tusen til brystforstørrelse! Kjenner jeg gleder meg veldig nå, men det blir ikke før noen måneder... Føler likevel at jeg har kommet nærmere målet med tanke på at jeg allerede har pengene. Jeg skal operere meg på fornebuklinikken, så skal bestille konsultasjonstime snart! De av dere som har vært der, hvor lang tid tok det fra dere bestilte time til dere fikk konsultasjonstime? Hva bør jeg spørre om på en konsultasjonstime? Endret 7. august 2014 av Chain
Gjest Gjest_Kalia Skrevet 7. august 2014 #32937 Skrevet 7. august 2014 (endret) Jeg skal operere meg på fornebuklinikken, så skal bestille konsultasjonstime snart! De av dere som har vært der, hvor lang tid tok det fra dere bestilte time til dere fikk konsultasjonstime? Hva bør jeg spørre om på en konsultasjonstime? Nå har ikke jeg vært på konsultasjon enda, men fikk første ledige til den legen jeg ville til (dr. Barstad) og det er 30 august. Så en måned ventetid Gleder meg 😁 Edit: på fornebuklinikken altså! Endret 7. august 2014 av Lolita-
Mollydolly Skrevet 8. august 2014 #32938 Skrevet 8. august 2014 Hvilken sportsbh med knepping foran eller bak vil dere som er operert anbefale?
nuttybear Skrevet 8. august 2014 #32939 Skrevet 8. august 2014 Litt over 3 uker:o) Nå er 9 uker med sommerjobb overstått, og jeg har endelig råd til operasjonen! Det har vært 9 uker med slitsomme og lange arbeidsdager, tunge løft og vond rygg. Jeg har stått opp klokka 05:00 hverdag, og i tillegg jobbet overtid. 13 timer med jobb er utmattende, men til syvende og sist verdt det, for nå har jeg klart å spare 40 tusen til brystforstørrelse! Kjenner jeg gleder meg veldig nå, men det blir ikke før noen måneder... Føler likevel at jeg har kommet nærmere målet med tanke på at jeg allerede har pengene. Jeg skal operere meg på fornebuklinikken, så skal bestille konsultasjonstime snart! De av dere som har vært der, hvor lang tid tok det fra dere bestilte time til dere fikk konsultasjonstime? Hva bør jeg spørre om på en konsultasjonstime?
nuttybear Skrevet 8. august 2014 #32940 Skrevet 8. august 2014 De første ukene var den fra klinikken suveren for meg, en triumph bh som er veldig myk og ikke minst føyelig selv om den har hold. For i begynnelsen er man gjerne veldig hoven overalt. Det er den de selger på Cubus osv. Bestilte også den fra Fila med åpning foran, helt grei men ikke like god som Triumph sin syns jeg. Trodde det skulle være ett problem med lukking bak i begynnelsen men så lenge stroppene er elastiske nok går det helt greit og dra dem over skuldrene. Bomulls topper med spagetti stropper fra H&M i litt stor størrelse var også geniale for meg. Du bare går inn i dem og drar opp som en kjole så blir det minimalt med armbevegelser de første ukene:o) Hvilken sportsbh med knepping foran eller bak vil dere som er operert anbefale?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå