Gjest Skrevet 26. juli 2014 #32881 Skrevet 26. juli 2014 Har lest en del om brystforstørrelse på justbreastimplants, og ser at det er flere som har skrevet om en metode kalt rapid recovery. Vet noen om denne metoden blir utført i Norge, og er det noen som har operert seg på denne måten?
sommerfugl1 Skrevet 26. juli 2014 #32882 Skrevet 26. juli 2014 Argh, det stresser meg litt at jeg fortsatt har så mye ubehag når jeg skal reise meg. Men får litt stikkende smerter nede i venstre så lurer på om det kan være noe galt? Har også slitt litt med såret på venstre, at det ikke har grodd like bra som høyre osv. Hvor kjøpte du den og hvor mye kostet den? Jeg vil ha en som gjerne er litt tykkere og støtter mer, er en lidelse å kjøre bil for tiden På brevet mitt står det ingen spiler eller push-up på 6 mnd. Samme hvilken bh jeg bruker etter de 6 ukene med støttebh - bare det ikke er ubehagelig. Da skal jeg ikke bruke men bruker en helt enkel uten push-up. trenger ikke det lenger
Frøken S Skrevet 26. juli 2014 #32883 Skrevet 26. juli 2014 Hei Jeg vurdere å legge inn silikon nå i høst. Er 35 år, har ammet to barn og har så og si ingen bryster igjen. Må reise for å komme til klinikken så valgmulighetene er mange ser det ut til. Når jeg først skal ta dette skrittet vil jeg gjerne ha den beste kirurgen, men hvem er det? Har dere noen råd og anbefalinger å komme med? Håper noen kan dele sine erfaringer med meg 😊
Butterfly_m Skrevet 27. juli 2014 #32884 Skrevet 27. juli 2014 (endret) Hei Jeg vurdere å legge inn silikon nå i høst. Er 35 år, har ammet to barn og har så og si ingen bryster igjen. Må reise for å komme til klinikken så valgmulighetene er mange ser det ut til. Når jeg først skal ta dette skrittet vil jeg gjerne ha den beste kirurgen, men hvem er det? Har dere noen råd og anbefalinger å komme med? Håper noen kan dele sine erfaringer med meg 😊 Heisann! Jeg måtte også reise for å gjennomføre operasjon og valget falt på Fornebuklinikken i Oslo. Kan på DET VARSMESTE anbefale de videre. Jeg ble operert av Dr. Pål Schistad, men har hørt bare gode ord om resten der også!! Alle er så hyggelige og greie. Fra resepsjonist til sykepleiere og kiruger. Du føler deg virkelig tatt vare på. (Og dette kommer fra en med uhelbredelig angst for leger, sprøyter og sykehus. Og alt som følger med...) Så skal du først reise og har mulighet - gå dit. Du vil ikke angre! I tillegt har de vel Norges beste (?) garantier når det kommer til implantater og slikt Lykke til med valget! Edit: Kan jo legge til at det er 3 mnd siden min OP, og jeg er strålende fornøyd med resultatet Endret 27. juli 2014 av Butterfly_m
Bollocks Skrevet 27. juli 2014 #32885 Skrevet 27. juli 2014 Har lest en del om brystforstørrelse på justbreastimplants, og ser at det er flere som har skrevet om en metode kalt rapid recovery. Vet noen om denne metoden blir utført i Norge, og er det noen som har operert seg på denne måten? Jeg har også hørt om den metoden, men så vidt jeg vet har den ikke kommet til Norge enda. Er det noen som har tatt brystforstørrelse under studietiden? Hvordan løste dere det (tidsklemma)? Tok dere noen dager fri fra studiene (noe jeg vil unngå), eller klarte dere å samkjøre det med en ferie? Hvor lang tid tok det før dere kom dere tilbake til skolebenken?
Twvinkel Skrevet 28. juli 2014 #32886 Skrevet 28. juli 2014 Hei!Jeg har bestilt time til brystløft og silikon innlegg hos Fornebu klinikken den 22/8, er veldig rett og nervøs for hvordan resultatet skal bli og hvordan arrene vil se ut. Noen her inne som har lyst til å dele før/etter bilder av brystløft og silikon innleggmed meg?
Signe83 Skrevet 28. juli 2014 #32887 Skrevet 28. juli 2014 (endret) Argh, det stresser meg litt at jeg fortsatt har så mye ubehag når jeg skal reise meg. Men får litt stikkende smerter nede i venstre så lurer på om det kan være noe galt? Har også slitt litt med såret på venstre, at det ikke har grodd like bra som høyre osv. Hvor kjøpte du den og hvor mye kostet den? Jeg vil ha en som gjerne er litt tykkere og støtter mer, er en lidelse å kjøre bil for tiden På brevet mitt står det ingen spiler eller push-up på 6 mnd. Jeg kjøpte den på Reimers, men vet ikke om det er en landsdekkende kjede? Det er en undertøyskjede som selger kjente merker, og som fører endel større cuper. Tror jeg ville hørt på slike type butikker. Tror den kosta 400 kr. Jeg er skikkelig ambivalent i forhold til resultatet kjenner jeg. Den ene dagen er jeg superfornøyd, mens den andre misfornøyd. Synes ikke brystene er pene i profil, men liker de godt dersom jeg ser de fra front. Nesten så jeg mistenker at protesen har snudd seg på noe vis, for det ser heller unaturlig ut. Noen her inne som har opplevd det og kunne vist meg et bilde? Eller link til bilde på nettet? Får slenge inn et bilde litt senere, men hjemmekontor i dag, så litt travelt. Videre gleder meg meg sånn til å begynne å trene igjen. Ikke bare brystene som har vokst de siste seks ukene, men også magen. Haha! Hvilke trening startet dere med? Var det ubehagelig eller null stress? Har også kjøpt den første bhen uten spiler. Den ligner veldig på push-up i formen og gir veldig godt hold. Men så lenge det er spile-fritt, så er det vel heller ikke push-up? Er 5 uker og 4 dager post OP idag, men tror sannelig jeg begynner å bruke den allerede idag. Like god hold i den som sports-bh. Her er bhen. Push-up eller ei? Ser veldig slik ut... Endret 28. juli 2014 av Signe83
Frøken S Skrevet 28. juli 2014 #32888 Skrevet 28. juli 2014 Heisann! Jeg måtte også reise for å gjennomføre operasjon og valget falt på Fornebuklinikken i Oslo. Kan på DET VARSMESTE anbefale de videre. Jeg ble operert av Dr. Pål Schistad, men har hørt bare gode ord om resten der også!! Alle er så hyggelige og greie. Fra resepsjonist til sykepleiere og kiruger. Du føler deg virkelig tatt vare på. (Og dette kommer fra en med uhelbredelig angst for leger, sprøyter og sykehus. Og alt som følger med...) Så skal du først reise og har mulighet - gå dit. Du vil ikke angre! I tillegt har de vel Norges beste (?) garantier når det kommer til implantater og slikt Lykke til med valget! Edit: Kan jo legge til at det er 3 mnd siden min OP, og jeg er strålende fornøyd med resultatet Takk for at du tok deg tid til å svare 😊 Det du sier harmonerer veldig med det jeg har kommer fram til ved å lese på nett og undersøke litt. Veldig fint å høre fra de som fasktisk har benyttet de selv. Når reiste du hjem, og hvordan?
Twvinkel Skrevet 28. juli 2014 #32889 Skrevet 28. juli 2014 Burde jeg velge høyprofil eller lavprofil? Over eller under muskel? Hva er forskjell?
Butterfly_m Skrevet 28. juli 2014 #32890 Skrevet 28. juli 2014 Takk for at du tok deg tid til å svare 😊 Det du sier harmonerer veldig med det jeg har kommer fram til ved å lese på nett og undersøke litt. Veldig fint å høre fra de som fasktisk har benyttet de selv. Når reiste du hjem, og hvordan? Jeg bodde på hotell i 2 netter. Hadde med meg ei venninne som kjørte meg! Synes det var helt ok. Det ble dog dessverre en ekstra natt (altså 3 netter tilsammen) da jeg hadde fått satt i dren i det høyre brystet og ønsket ikke at fastlegen min skulle ta det ut, men de på klinikken da jeg følte meg i mye bedre hender der Det var null stress å få det fjernet enda jeg gruet meg så jeg holdt på å svime av. Ingen vondt eller ubehag, bare en litt "ekkel" følelse
Butterfly_m Skrevet 28. juli 2014 #32891 Skrevet 28. juli 2014 (endret) Burde jeg velge høyprofil eller lavprofil? Over eller under muskel? Hva er forskjell? Hei! Det kommer litt ann på diameteren på brystene dine og bredden på brystkassa. Du kan få veldig mye "side boob" om diameteren er for stor osv. En annen forskjell er hvor mye projeksjon (hvor mye puppen stikker ut fra brystet om du skjønner) du får. (Lavprofil har større diameter, men mindre projeksjon enn moderat profil osv) Ville hørt på PKen din her. Så lenge du viser bilder til å forklare med og er enige om hva du ønsker så tror jeg dere ender opp der du vil Jeg har moderat profil. Skulle jeg valgt på nytt ville jeg hatt moderat+ tror jeg. Føler jeg har litt lite projeksjon og litt mye sideboob. (Legg merke til LITT) Men elsker dem allikevel. Veeeldig fornøyd <3 Edit: Så du spurte etter plassering også. Her er nok PK beste til å bestemme. Dette kommer endel ann på brystvev og hvor mye "fett" du har osv. Under muskel gir ofte mer naturlig resultat på de som er på den tynne siden og har lite brystvev i fra før. Dette kan dog svekke musklen littegrann da de snitter i musklen for å legge protesen under. Litt mer ubehag og vondt i helingsprosessen i forhold til over muskel har jeg hørt. Har under muskel selv. Hadde vondt i 2-3 dager og ubehag inntil dag 10. Og følte meg tilnærmet normal etter 2 uker. Håper det hjelper! Endret 28. juli 2014 av Butterfly_m
Gjest kassycat Skrevet 28. juli 2014 #32892 Skrevet 28. juli 2014 Jeg har også hørt om den metoden, men så vidt jeg vet har den ikke kommet til Norge enda. Er det noen som har tatt brystforstørrelse under studietiden? Hvordan løste dere det (tidsklemma)? Tok dere noen dager fri fra studiene (noe jeg vil unngå), eller klarte dere å samkjøre det med en ferie? Hvor lang tid tok det før dere kom dere tilbake til skolebenken? Lurer også på dette
Arwina Skrevet 28. juli 2014 #32893 Skrevet 28. juli 2014 Jeg har også hørt om den metoden, men så vidt jeg vet har den ikke kommet til Norge enda. Er det noen som har tatt brystforstørrelse under studietiden? Hvordan løste dere det (tidsklemma)? Tok dere noen dager fri fra studiene (noe jeg vil unngå), eller klarte dere å samkjøre det med en ferie? Hvor lang tid tok det før dere kom dere tilbake til skolebenken? Lurer også på dette Jeg er student og opererte i mars Hadde ikke noe ferie da, men gikk glipp av et par forelesninger (vi hadde heldigvis ikke så mange forelesninger uken etter). Opererte på en torsdag og var for første gang på skolen igjen etter 6-7 dager. Jeg var veldig sliten i kroppen så det var hardt å sitte opprest på harde stoler 2 timer i forelesning, derfor var jeg kun en kort stund på universitet de første dagene jeg var tilbake. Var helt utkjørt etter noen timer bare, ryggen var helt ødelagt og energinivået mitt var utrolig lavt. Husker ikke helt når jeg fikk mer energi, men det ble bedre og bedre (dette er såklart ikke tilfelle for alle, men kroppen min var veldig tappet for energi en stund etter operasjonen).
Bollocks Skrevet 29. juli 2014 #32894 Skrevet 29. juli 2014 Jeg er student og opererte i mars Hadde ikke noe ferie da, men gikk glipp av et par forelesninger (vi hadde heldigvis ikke så mange forelesninger uken etter). Opererte på en torsdag og var for første gang på skolen igjen etter 6-7 dager. Jeg var veldig sliten i kroppen så det var hardt å sitte opprest på harde stoler 2 timer i forelesning, derfor var jeg kun en kort stund på universitet de første dagene jeg var tilbake. Var helt utkjørt etter noen timer bare, ryggen var helt ødelagt og energinivået mitt var utrolig lavt. Husker ikke helt når jeg fikk mer energi, men det ble bedre og bedre (dette er såklart ikke tilfelle for alle, men kroppen min var veldig tappet for energi en stund etter operasjonen). Jeg er forferdelig skolelys Men det går vel an å diskutere alternativene med kirurgen også.Tok du over eller under muskel? Hvordan er resultatet nå, sånn rent fysisk - merker du noe til dem, eller føles de ut som en del av deg nå?
Gjest Skrevet 29. juli 2014 #32895 Skrevet 29. juli 2014 Jeg har også hørt om den metoden, men så vidt jeg vet har den ikke kommet til Norge enda. Er det noen som har tatt brystforstørrelse under studietiden? Hvordan løste dere det (tidsklemma)? Tok dere noen dager fri fra studiene (noe jeg vil unngå), eller klarte dere å samkjøre det med en ferie? Hvor lang tid tok det før dere kom dere tilbake til skolebenken? Åh, hadde vært fantastisk om denne metoden hadde kommet til Norge! Lurer selv på brystforstørrelse og studie, spesielt mtp gym. Kan jo ikke trene for fullt de første ukene akkurat... Tror det går fint om man tar det litt før juleferien elrno, den varer jo i to uker, så da har man tid til å bli bedre før skolen starter igjen
sommerfugl1 Skrevet 29. juli 2014 #32896 Skrevet 29. juli 2014 Synes det ene brystet mitt er litt hardere enn det andre, er dette normalt? Er snart 3 måneder siden jeg tok.
Butterfly_m Skrevet 30. juli 2014 #32897 Skrevet 30. juli 2014 Synes det ene brystet mitt er litt hardere enn det andre, er dette normalt? Er snart 3 måneder siden jeg tok. Det er helt normalt. Er 3 mnd etter operasjon selv og mitt venstre er mye mykere enn mitt høyre. Dersom du har ru/teksturerte implantater så kan det ta så mye som opptil ett år før de blir slik de skal være. Både mtp plassering og "mykhet".
sommerfugl1 Skrevet 30. juli 2014 #32898 Skrevet 30. juli 2014 Det er helt normalt. Er 3 mnd etter operasjon selv og mitt venstre er mye mykere enn mitt høyre. Dersom du har ru/teksturerte implantater så kan det ta så mye som opptil ett år før de blir slik de skal være. Både mtp plassering og "mykhet". Takk for svar! forskjellen er ikke veldig stor, men det som er hardest kjennes hovent ut enda, kanskje derfor det føles hardere ut også.. tror det var det brystet som var litt større enn det andre også og jeg har tatt like mye i hvert. vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre. Er ditt også litt hovent/ømt? Føles begge to har droppet pent da.. men mitt venstre er også myye mykere
Butterfly_m Skrevet 30. juli 2014 #32899 Skrevet 30. juli 2014 Takk for svar! forskjellen er ikke veldig stor, men det som er hardest kjennes hovent ut enda, kanskje derfor det føles hardere ut også.. tror det var det brystet som var litt større enn det andre også og jeg har tatt like mye i hvert. vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre. Er ditt også litt hovent/ømt? Føles begge to har droppet pent da.. men mitt venstre er også myye mykere Det er sikkert mulig du er litt hoven enda. Jeg er ikke hoven, men er helt klart mer øm og følsom i det brystet enn venstre. Det er også normalt at brystet på samme side som armen du bruker mest (høyrehendt og venstrehendt) er litt mer "problembarn" og henger mer etter i prosessen enn den andre
sommerfugl1 Skrevet 30. juli 2014 #32900 Skrevet 30. juli 2014 Det er sikkert mulig du er litt hoven enda. Jeg er ikke hoven, men er helt klart mer øm og følsom i det brystet enn venstre. Det er også normalt at brystet på samme side som armen du bruker mest (høyrehendt og venstrehendt) er litt mer "problembarn" og henger mer etter i prosessen enn den andre Hm, jeg er høyrehendt og dette er på venstre side. Jaja, skal på kontroll om et par uker, får høre da :-) Jeg er vertfall kjempefornøyd! Vet at det kan ta opp til et år før det kjennes "bra" ut igjen. Er jo tross alt en operasjon
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå