Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er forresten førbilder og bilder tatt idag, 1 uke etter op (streker kommer av støttebh) :P

Knallfine!!! :-) hvilken størrelse var du før og regner med å bli nå? Og hvor mye la du inn? Superfine var di! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knallfine!!! :-) hvilken størrelse var du før og regner med å bli nå? Og hvor mye la du inn? Superfine var di! :-)

Takk :) veldig uvant og syns de ser veldig sprengte ut, men er jo bare en uke siden. Jeg tror jeg var liten 75a før, hvertfall den str jeg brukte (har aldri målt). Idag måtte jeg kjøpe en sportsbh i 80b, for det var den eneste som passet. Men fikk 75b i sportsbh fra klinikken :P

La inn 240cc høyre og 260cc venstre, runde ru moderat over muskel!

Skrevet

Pmaja: så fine de ble!

Jeg kjenner at jeg begynner å bli så usikker. Sikkert fordi det nærmer seg konsultasjon.. Fortsatt like sikker på at jeg ønsker meg dette, men redd for operasjonen, og tiden etterpå. Minstemann er bare litt over året, så jeg er så usikker på om jeg burde bare vente et år? Samboeren er veldig støttende og sier at han skal hjelpe til osv, men vet ikke om han innser helt hvor immobil jeg faktisk kommer til å være.. Og blir det fælt å ikke kunne bære mini i hvertfall 2 uker? Blæ.. Samtidig er det så fryktelig kjipt å skulle gå sånn her og være misfornøyd i en evighet til når jeg har bestemt meg for dette. Vil liksom bare ha operasjonen overstått..

• Liker 1
Skrevet

Her er forresten førbilder og bilder tatt idag, 1 uke etter op (streker kommer av støttebh) :P

Dritfine :) :)
Skrevet

Jeg kjenner at jeg begynner å bli så usikker. Sikkert fordi det nærmer seg konsultasjon.. Fortsatt like sikker på at jeg ønsker meg dette, men redd for operasjonen, og tiden etterpå. Minstemann er bare litt over året, så jeg er så usikker på om jeg burde bare vente et år? Samboeren er veldig støttende og sier at han skal hjelpe til osv, men vet ikke om han innser helt hvor immobil jeg faktisk kommer til å være.. Og blir det fælt å ikke kunne bære mini i hvertfall 2 uker? Blæ.. Samtidig er det så fryktelig kjipt å skulle gå sånn her og være misfornøyd i en evighet til når jeg har bestemt meg for dette. Vil liksom bare ha operasjonen overstått..

Hvis du virkelig vil gjøre det nå så hadde jeg gjort det tror jeg. Hvis samboer sier han skal hjelpe til og du vet at han kommer til å gjøre det så er det bare å kjøre på. Jeg har fortalt min sambo om hvor tøff operasjonen er og hvor mye jeg faktisk vil trenge hjelp til. Så da får han bare trå til :)

Skrevet

Syntes dere det høres mye ut med 315 ml hvis man er 165 og veier 50 kg? Har lite fra før og litt heng. Kan det bli veldig mye heng hvis man får såpass mye ml? :/

Skrevet

Syntes dere det høres mye ut med 315 ml hvis man er 165 og veier 50 kg? Har lite fra før og litt heng. Kan det bli veldig mye heng hvis man får såpass mye ml? :/

Absolutt ikke :) Hvis det er det du har fått anbefalt, hadde jeg gått for det :) Har selv lagt inn 365 og 345 og jeg er bare 1.54 og 43 kilo. Ser ikke voldsomt ut i det hele tatt! Hadde null heng riktig nok, men 310 er ikke mye sånn sett, det er en veldig vanlig størrelse å legge inn. Ville ikke bekymret meg for at det ble for stort i det hele tatt :) Virker veldig passende til deg om du er ute etter en naturlig størrelse.

Skrevet

Nei,synes ikke det høres mye ut. Har du vært på konsultasjon? Hvis ja, hva sa kirurg angående heng?

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra Fornebu klinikken at jeg ikke kunne løfte ett åringen min på 6 uker. Løfte maks en kilo de første to ukene og maks 5 ( helst ikke det engang.) jeg klarte det. Til tross for at ettåringen ikke gikk. Hadde hjelp den første uka. Var litt tungvint. Jeg måtte jo gjøre alt på gulvet.

Det værste var å bytte bærsjebleier og hun ikke ville ligge stille. Skal jo ikke bruke krefter og en ettåring er ganske tung å holde igjen når de vrir og vender på seg.

Når hun skulle sove lurte jeg henne til å krabbe opp i sofaen og så over i vogna. Tok jo sin tid, kan man si. :-P

Trillet ikke vogna på 6 uker heller, for jammen bruker man brystmuskelen da også.

Er forøvrig redd for alt med blod, nåler osv... Men alt gikk jo så bra!! :-)

Er veldig glad for at jeg fulgte alle rådene nå. Var veldig tungvint i 6 uker og følte meg litt innestengt. Kunne jo ikke sette henne i bilsete og kjøre en tur engang.

Løftet heller ikke albuen høyere en brystene de første 6 ukene. Stod i en veldig rar stilling når jeg vasket håret. Hodet mellom beina nesten. ;-P

Men glad jeg gjorde det i permisjonstiden.

La 450 under muskelen og hadde nesten ikke vondt. Bare ubehag. Tror mye kommer ann på smerteterskelen, jeg synes infuensa er mye verre. :-P

Nå er jeg tilbake i jobb som farmasøyt og kan gjøre søt som vanlig 3 måneder etter operasjon. SÅ fornøyd så langt. :-)

Skrevet (endret)

Hei alle sammen, kan jeg få være med i tråden også?

Jeg hadde operasjon på torsdag, la inn 365 under muskel, og har foreløpig 75C i bh jeg fikk med hjem fra klinikken.. Har sniktittet litt, og ser at brystvortene peker litt i hver sin retning (opp og ned). Andre som har opplrvd dette? Er dette noe som går seg til? Hører også surkling når jeg beveger den ene armen min, men dette har jeg hørt er ganske vanlig da...

Edit: har bilder hvis noen vil se og har noen formening...

Endret av AryaFin
  • Liker 1
Skrevet

Tror dere det ermulig å få lagt vippeextensions dagen etter operasjon..?

Skal ta over muskel, og hun som setter vippene drar på ferie etter denne dagen...

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra Fornebu klinikken at jeg ikke kunne løfte ett åringen min på 6 uker. Løfte maks en kilo de første to ukene og maks 5 ( helst ikke det engang.) jeg klarte det. Til tross for at ettåringen ikke gikk. Hadde hjelp den første uka. Var litt tungvint. Jeg måtte jo gjøre alt på gulvet.

Det værste var å bytte bærsjebleier og hun ikke ville ligge stille. Skal jo ikke bruke krefter og en ettåring er ganske tung å holde igjen når de vrir og vender på seg.

Når hun skulle sove lurte jeg henne til å krabbe opp i sofaen og så over i vogna. Tok jo sin tid, kan man si. :-P

Trillet ikke vogna på 6 uker heller, for jammen bruker man brystmuskelen da også.

Er forøvrig redd for alt med blod, nåler osv... Men alt gikk jo så bra!! :-)

Er veldig glad for at jeg fulgte alle rådene nå. Var veldig tungvint i 6 uker og følte meg litt innestengt. Kunne jo ikke sette henne i bilsete og kjøre en tur engang.

Løftet heller ikke albuen høyere en brystene de første 6 ukene. Stod i en veldig rar stilling når jeg vasket håret. Hodet mellom beina nesten. ;-P

Men glad jeg gjorde det i permisjonstiden.

La 450 under muskelen og hadde nesten ikke vondt. Bare ubehag. Tror mye kommer ann på smerteterskelen, jeg synes infuensa er mye verre. :-P

Nå er jeg tilbake i jobb som farmasøyt og kan gjøre søt som vanlig 3 måneder etter operasjon. SÅ fornøyd så langt. :-)

6 uker ja... Det kan bli veldig vanskelig kjenner jeg, hvertfall om man ikke kan trille vogn heller. Det er jeg som må levere i bhg.. Samboeren kan hjelpe til i starten, men kan ikke jobbe mindre i 6 uker.. Hvis han starter senere på jobb må jo jeg uansett hente ungene, så det kan bli vanskelig å unngå å løfte i 6 uker :( Vi har ikke kort vei til bhg, men erfaringen med eldste er at det likevel kan være en utfordring å få ungen til å gå selv hele veien.. Har også en bratt trapp jeg må få ungene ned hver morgen.. Hmmm..

Skrevet

Er på dag 8, og føler at jeg er litt hemmet grunnet smerter/ubehag. Hvis jeg lener meg forover føles det som at implantatene sklir og det stikker veldig, og klarer ikke bruke armene nevneverdig og har veldig langsomme bevegelser. Fortsatt ubehagelig å rette ut ryggen, føler operasjonssåret blir veldig strukket, og redd for at det skal revne :P Vet at man ikke skal strekke seg høyt el trene eller løfte, men ca hvor lang tid tok det før dere følte at dere kunne bevege dere tilnærmet normalt uten sånn ubehag? Fryktelig utålmodig her jeg sitter, klarer ikke gå en liten tur med hunden engang, selv om jeg har båndet festet rundt magen.. begynner å lure på hvordan det kommer til å gå på jobb igjen om 20 dager :P

Skrevet

Er på dag 8, og føler at jeg er litt hemmet grunnet smerter/ubehag. Hvis jeg lener meg forover føles det som at implantatene sklir og det stikker veldig, og klarer ikke bruke armene nevneverdig og har veldig langsomme bevegelser. Fortsatt ubehagelig å rette ut ryggen, føler operasjonssåret blir veldig strukket, og redd for at det skal revne :P Vet at man ikke skal strekke seg høyt el trene eller løfte, men ca hvor lang tid tok det før dere følte at dere kunne bevege dere tilnærmet normalt uten sånn ubehag? Fryktelig utålmodig her jeg sitter, klarer ikke gå en liten tur med hunden engang, selv om jeg har båndet festet rundt magen.. begynner å lure på hvordan det kommer til å gå på jobb igjen om 20 dager :P

Jeg tok under muskel og var på jobb igjen på dag 5. (Stillesittende jobb dog) Men hadde fortsatt smerter og ubehag. Vil si at jeg beveget meg tilnærmet normalt etter 1.5 - 2 uker! Det går ganske fort når du først begynner å bli bedre :) Kommer til å gå kjempefint!

Skrevet

Jeg tok under muskel og var på jobb igjen på dag 5. (Stillesittende jobb dog) Men hadde fortsatt smerter og ubehag. Vil si at jeg beveget meg tilnærmet normalt etter 1.5 - 2 uker! Det går ganske fort når du først begynner å bli bedre :) Kommer til å gå kjempefint!

Takk, håper det! Jobber på en travel sykehusavdeling, men har totalt 4 uker fri da. Så får jeg heller snike meg unna de tyngre pasientene når den tid kommer.. Reiser på hytte med familien til helgen, og har ikke så lyst til at de skal se hvor hemmet jeg er, de var imot operasjonen i utgangspunktet. Gruer meg også til å "vise meg" for familien, føler puppene mine er så pushet nå og de er litt større enn jeg hadde tenkt :P

Skrevet

Absolutt ikke :) Hvis det er det du har fått anbefalt, hadde jeg gått for det :) Har selv lagt inn 365 og 345 og jeg er bare 1.54 og 43 kilo. Ser ikke voldsomt ut i det hele tatt! Hadde null heng riktig nok, men 310 er ikke mye sånn sett, det er en veldig vanlig størrelse å legge inn. Ville ikke bekymret meg for at det ble for stort i det hele tatt :) Virker veldig passende til deg om du er ute etter en naturlig størrelse.

Takk for svar! Oi, ja du er jo mye mindre enn meg både i vekt og høyde.. jeg hadde trodd at det hadde sett enormt ut på deg, da jeg syntes det så litt stort ut på meg (når jeg prøvde de i bh). Jeg er ute etter en naturlig størrelse ja :) lurer på om jeg skal dra tilbake på konsultasjon en gang til å prøve dem igjen for å være sikker på hva jeg syntes.

Nei,synes ikke det høres mye ut. Har du vært på konsultasjon? Hvis ja, hva sa kirurg angående heng?

Ja, jeg har vært på konsultasjon, bare én hittil. Han sa at jeg hadde litt heng, men at jeg lå i grenseland slik at det var mulig for meg å slippe brystløft, men at hvis jeg la inn 315 så ville det gjøre at brystet automatisk ble "løftet" litt opp eller brystvortene kommer med vannrett istedenfor å "henge" nedover om du skjønner.. litt dårlig forklart, husker ikke ordrett hva han sa:P

Jeg hadde operasjon på torsdag, la inn 365 under muskel, og har foreløpig 75C i bh jeg fikk med hjem fra klinikken.. Har sniktittet litt, og ser at brystvortene peker litt i hver sin retning (opp og ned). Andre som har opplrvd dette? Er dette noe som går seg til? Hører også surkling når jeg beveger den ene armen min, men dette har jeg hørt er ganske vanlig da...

Oi, dette er noe jeg er redd for.. håper noen med "silikonerfaring" kan svare på dette :)

Skrevet

Byttet teip for første gang i dag, og det var ikke bare bare! Ble skikkelig kvalm og svimmel, var ikke vondt, men var ekkelt å se arret med masse størknet blod.. Måtte legge meg ned i senga et par ganger faktisk! MEN arrene så uuutrolig bra ut! Ser ut som arrene er flere måneder gamle, de er ganske lyse og veldig tynne!! Var litt rød etter teipen, men har ikke merket noe ubehag så venter med å bytte ut teipen før det eventuelt klør veldig eller blir sårt. :) Så lurte jeg på om dere andre vasket forsiktig over arrene for å fjerne gammelt blod? Jeg tok en lunken klut og strøk forsiktig over.. Er det viktig å få fjernet det eller skal man bare la det være? Tenker at det ikke er noe heldig med størknet blod jeg da, blir det ikke bakterier og sånt?? :) Fikk ikke fjernet alt, men tørket godt så det er ikke fuktig og satt på ny teip.

Skrevet

Helt vanlig. :-) Det går seg til. Mine gjorde også det, fikk små panikk, men nå er de helt like . :-D heldigvis :-)

Det er bare å glede seg til hver dag fremover. Alt blir bare bedre og bedre. :-)

Skrevet

Vil skryte veldig av Kolibri Medical i Sandnes/Stavanger! Alt er veldig bra der!

Skrevet

Hmm. Er det vanlig å få nye blåmerker over en uke etter operasjon? Skal ringe klinikken imorgen og høre, men tenkte jeg kunne høre med dere og, om noen har opplevd det..

Har vært litt mer aktiv i går og idag enn tidligere, og merker jeg får mer vondt på siden av høyre bryst, inn mot midten. Gjør ikke vondt når jeg sitter rolig, men gjør vondt når jeg går og særlig hvis jeg løfter noe (eks et glass). I stad oppdaget jeg at jeg har fått to små blåmerker der, og også noen små blåmerker både ovenfor og nedenfor høyre bryst, på arm-siden :P ikke ømt å ta på, men er jo redd for blødning eller at noe er galt. Anyone?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...