amadine Skrevet 28. juni 2014 #32701 Skrevet 28. juni 2014 Noen som vet om det er farlig å gå på pencillin kur dagene før operasjon? Jeg har fått betennelse i en vond visdomstann, har begynt på pencillin kur idag og skal opereres førstkommende onsdag.
pmaja Skrevet 28. juni 2014 #32702 Skrevet 28. juni 2014 (endret) Noen som vet om det er farlig å gå på pencillin kur dagene før operasjon? Jeg har fått betennelse i en vond visdomstann, har begynt på pencillin kur idag og skal opereres førstkommende onsdag. Hei! Jeg ville ha ringt klinikken på mandag og hørt med dem. Man skal jo ta kontakt dersom man har redusert allmenntilstand eller om det er noe spesielt i forkant av operasjonen. Har du feber? I og med at du nå har begynt på penicillin er vel betennelsen under kontroll, men jeg ville ha spurt for sikkerhets skyld, du er jo ikke 100 % "frisk".. Vet ikke om en betent visdomstann er noe som vil utsette operasjon, men det må nesten kirurgen avgjøre. Lykke til! Endret 28. juni 2014 av pmaja
amadine Skrevet 28. juni 2014 #32703 Skrevet 28. juni 2014 Hei! Jeg ville ha ringt klinikken på mandag og hørt med dem. Man skal jo ta kontakt dersom man har redusert allmenntilstand eller om det er noe spesielt i forkant av operasjonen. Har du feber? I og med at du nå har begynt på penicillin er vel betennelsen under kontroll, men jeg ville ha spurt for sikkerhets skyld, du er jo ikke 100 % "frisk".. Vet ikke om en betent visdomstann er noe som vil utsette operasjon, men det må nesten kirurgen avgjøre. Lykke til! Ja,jeg skal ringe klinikken på mandag og høre. Nei,har ikke feber. Er i bra form,bortsett fra smerten fra den betente tanna Typisk at den måtte begynne å presse mot tannkjøttet akkurat nå. Men jeg ringer for å høre. Gambler ikke med sånt.
pmaja Skrevet 28. juni 2014 #32704 Skrevet 28. juni 2014 Hei igjen, jeg la merke til i sted at det er en horisontal strek litt over tapen på puppene, som om en av sømmene i sportsbh'en gnager/skjærer litt. Kan ha vært fra da jeg var superhoven de første par dagene, da bhen var kjempestram, men strekene er der jo fortsatt. Må hele tiden trekke ned sportsbhen for at det ikke skal ligge noen sømmer over arret. Tror dere det er noe stress, eller kan det gro feil? Tror jeg skal i butikken på mandag, og kjøpe ny sportsbh, men lurer litt på om jeg skal kjøpe en annen type. Har nå Anita active light&firm, tips til en annen type (hvit) ?
Vasehøna Skrevet 30. juni 2014 #32705 Skrevet 30. juni 2014 Jeg har pinglet ut.. Skulle egentlig operere i dag, men jeg har ligget våken hele natten og bare grene. Noen andre som har følt det sånn før operasjon?
pmaja Skrevet 30. juni 2014 #32706 Skrevet 30. juni 2014 Jeg har pinglet ut.. Skulle egentlig operere i dag, men jeg har ligget våken hele natten og bare grene. Noen andre som har følt det sånn før operasjon? Uffda, det hørtes ikke ålreitt ut Jeg sov bare et par timer natten før min operasjon. Fikk også beskjed fra kirurgen at det er normalt med masse tanker og dårlig søvn natten før operasjon, jeg satt og halvsov i stolen da han kom inn for å tegne på meg Men kan jeg spørre hvorfor du har grått og hvilke tanker du har hatt som har gjort at du har trukket deg? Jeg lå hvert fall våken og lurte veldig på om jeg hadde gjort riktig valg, livredd for å angre og at det ikke skulle se bra ut, jeg var redd for smertene i etterkant +++.. jeg er nå på dag 6 etter op, og er veldig fornøyd med resultatet, men rastløs og utålmodig ifht at jeg skulle ønske alt av ubehag og vondter var helt borte og jeg kan leve som normalt Kjedelig for deg med tanke på pengene, men du må jo gjøre det som føles mest riktig! <3
Proppen Skrevet 30. juni 2014 #32707 Skrevet 30. juni 2014 Hei igjen, jeg la merke til i sted at det er en horisontal strek litt over tapen på puppene, som om en av sømmene i sportsbh'en gnager/skjærer litt. Kan ha vært fra da jeg var superhoven de første par dagene, da bhen var kjempestram, men strekene er der jo fortsatt. Må hele tiden trekke ned sportsbhen for at det ikke skal ligge noen sømmer over arret. Tror dere det er noe stress, eller kan det gro feil? Tror jeg skal i butikken på mandag, og kjøpe ny sportsbh, men lurer litt på om jeg skal kjøpe en annen type. Har nå Anita active light&firm, tips til en annen type (hvit) ? Hei! Jeg hadde samme problemet med samme sports bh. Ble du operert på Colosseum? Jeg kjøpte meg den fra Pierre Robert på vanlig butikk, det var en heeelt fantastisk overgang. Måtte nesten ty til tårene noen ganger med den gamle, den var såå ubehanglig og altfor smalt bånd under brystene. Den har dessverre ikke åpning foran som kan være parktisk men den er alikevel å anbfefale.
pmaja Skrevet 30. juni 2014 #32708 Skrevet 30. juni 2014 Hei! Jeg hadde samme problemet med samme sports bh. Ble du operert på Colosseum? Jeg kjøpte meg den fra Pierre Robert på vanlig butikk, det var en heeelt fantastisk overgang. Måtte nesten ty til tårene noen ganger med den gamle, den var såå ubehanglig og altfor smalt bånd under brystene. Den har dessverre ikke åpning foran som kan være parktisk men den er alikevel å anbfefale. Hei, ja ble operert på Colosseum! Alt for smale bånd under , gnager skikkelig Har allerede en Pierre Robert sportsbh, men jeg klarer ikke å ta armene over hodet enda (1 uke etter op), så må ha en sportsbh med åpning foran eller bak Har vondt i musklene i ryggen og under armene, må ta litt pause fra nedpressbåndet også for det gjør vondt og jeg får ikke puste ordentlig.
amadine Skrevet 30. juni 2014 #32709 Skrevet 30. juni 2014 Jeg har pinglet ut.. Skulle egentlig operere i dag, men jeg har ligget våken hele natten og bare grene. Noen andre som har følt det sånn før operasjon? Uff,det er ikke no kjekt. Kanskje du ikke er helt klar for operasjon enda? Har du betalt? Hva skjer med betaling og sånn?
amadine Skrevet 30. juni 2014 #32710 Skrevet 30. juni 2014 To dager igjen til jeg skal under kniven Merker jeg har mange tanker surrende i hodet. Hvordan var de første dagene for dere? Kunne dere ligge eller satt dere for det meste oppsatt i stol/sofa? Hvordan var det med søvn? Sov dere i sengen? Liggende sittende? Hvor mye måtte dere ha hjelp til? Klarte dere å gå på do? Hente dere ting fra kjøleskapet? Er det noe som jeg trenger å kjøpe inn som det er kjekt å ha? Jeg gleder meg veldig, men samtidig er det skummelt med tanke på smerter og hvordan de første dagene blir.
pmaja Skrevet 30. juni 2014 #32711 Skrevet 30. juni 2014 To dager igjen til jeg skal under kniven Merker jeg har mange tanker surrende i hodet. Hvordan var de første dagene for dere? Kunne dere ligge eller satt dere for det meste oppsatt i stol/sofa? Hvordan var det med søvn? Sov dere i sengen? Liggende sittende? Hvor mye måtte dere ha hjelp til? Klarte dere å gå på do? Hente dere ting fra kjøleskapet? Er det noe som jeg trenger å kjøpe inn som det er kjekt å ha? Jeg gleder meg veldig, men samtidig er det skummelt med tanke på smerter og hvordan de første dagene blir. Hei skal du ta over eller under muskel? Jeg tok over, men har hatt mye vondt for det og var rimelig hjelpeløs de første dagene. Lå for det meste sittende i sengen de første dagene, hadde veldig vondt og sov mye. Ligger fortsatt støttet opp med tre puter når jeg skal sove. Mye kvalm og svimmel, besvimte 2. dagen . Klarte såvidt å gå på do selv de første dagene, men var litt forstoppet grunnet smertestillende så det var nesten like greit Hadde ikke matlyst pga smerter og oppblåsthet, så gikk mye i småkjeks de første dagene, og klarte ikke løfte noen ting. Hjelp til å kle av/på meg. Idag er jeg 1 uke etter op, klarer å komme meg ut av sengen selv, sluttet med smertestillende dag 4/5 , klarer å hente og løfte ting som står plassert i lav høyde, men klarer ikke strekke armene høyt og gjør vondt å bruke musklene (venter på at samboer skal komme hjem fra jobb, så han kan få igjen knappen på olabuksene min ) Jeg hadde god nytte av veeldig løse klær, våtservietter, vannflaske og smertestillende i sengen som jeg fikk tak i selv, dopapir på vasken så jeg slapp å bøye meg, og pakke med ritzkjeks ,lydbok etc. Har fått masse hjelp, særlig med matlaging og hundelufting. Og husk å gjør klar sengen eller sofaen der du skal ligge med nok puter
Vasehøna Skrevet 30. juni 2014 #32712 Skrevet 30. juni 2014 Uffda, det hørtes ikke ålreitt ut Jeg sov bare et par timer natten før min operasjon. Fikk også beskjed fra kirurgen at det er normalt med masse tanker og dårlig søvn natten før operasjon, jeg satt og halvsov i stolen da han kom inn for å tegne på meg Men kan jeg spørre hvorfor du har grått og hvilke tanker du har hatt som har gjort at du har trukket deg? Jeg lå hvert fall våken og lurte veldig på om jeg hadde gjort riktig valg, livredd for å angre og at det ikke skulle se bra ut, jeg var redd for smertene i etterkant +++.. jeg er nå på dag 6 etter op, og er veldig fornøyd med resultatet, men rastløs og utålmodig ifht at jeg skulle ønske alt av ubehag og vondter var helt borte og jeg kan leve som normalt Kjedelig for deg med tanke på pengene, men du må jo gjøre det som føles mest riktig! <3 Jeg tror det handler om at vi har vært midt i flytting, og egentlig er midt i flytting. Har vært veldig stressa i og med at ingenting har vært avklart, med tanke på plass å bo, jobb, barnehage og skole. Det gjorde at jeg ble usikker på meg selv, og hva jeg ville. Fikk ringt til klinikken i dag tidlig, sa det som det var, og de forstod det. Så lenge jeg kom tilbake for operasjon om ikke så lenge, så slapp jeg å betale avbestillingsgebyr. Så nå må jeg bare hjem å samle tankene, og så satser jeg på at jeg er klar igjen
Vasehøna Skrevet 30. juni 2014 #32713 Skrevet 30. juni 2014 Uff,det er ikke no kjekt. Kanskje du ikke er helt klar for operasjon enda? Har du betalt? Hva skjer med betaling og sånn? Jeg er nok ikke helt klar enda, da det er altfor mye kaos hjemme for tiden. Jeg slapp unna avbestillingsgebyr, så lenge jeg kom tilbake om ikke så lenge
pmaja Skrevet 30. juni 2014 #32714 Skrevet 30. juni 2014 Jeg tror det handler om at vi har vært midt i flytting, og egentlig er midt i flytting. Har vært veldig stressa i og med at ingenting har vært avklart, med tanke på plass å bo, jobb, barnehage og skole. Det gjorde at jeg ble usikker på meg selv, og hva jeg ville. Fikk ringt til klinikken i dag tidlig, sa det som det var, og de forstod det. Så lenge jeg kom tilbake for operasjon om ikke så lenge, så slapp jeg å betale avbestillingsgebyr. Så nå må jeg bare hjem å samle tankene, og så satser jeg på at jeg er klar igjen Høres ikke dumt ut å vente litt da, man blir jo ganske hjelpeløs i ettertid og da er det best å ha orden på alt det praktiske. Lykke til med flytting og diverse!
Vasehøna Skrevet 30. juni 2014 #32715 Skrevet 30. juni 2014 Høres ikke dumt ut å vente litt da, man blir jo ganske hjelpeløs i ettertid og da er det best å ha orden på alt det praktiske. Lykke til med flytting og diverse! Tusen takk for det!
amadine Skrevet 30. juni 2014 #32716 Skrevet 30. juni 2014 Jeg er nok ikke helt klar enda, da det er altfor mye kaos hjemme for tiden. Jeg slapp unna avbestillingsgebyr, så lenge jeg kom tilbake om ikke så lenge [/q uote] Så bra at klinikken ikke krevde deg for penger. Det var ihvertfall en liten trøst.
cheyenne Skrevet 30. juni 2014 #32717 Skrevet 30. juni 2014 (endret) To dager igjen til jeg skal under kniven Merker jeg har mange tanker surrende i hodet. Hvordan var de første dagene for dere? Kunne dere ligge eller satt dere for det meste oppsatt i stol/sofa? Hvordan var det med søvn? Sov dere i sengen? Liggende sittende? Hvor mye måtte dere ha hjelp til? Klarte dere å gå på do? Hente dere ting fra kjøleskapet? Er det noe som jeg trenger å kjøpe inn som det er kjekt å ha? Jeg gleder meg veldig, men samtidig er det skummelt med tanke på smerter og hvordan de første dagene blir. Så spennende! :D Jeg satt de to første dagene i en stressless stol med puter og dyne, det gikk veldig greit, men fikk fort vondt i ryggen. Hadde et lite bord ved siden av meg med smertestillende, vann, tlf, kjeks og kontrollen til tven. Men jeg fikk veeeldig mye hjelp, så har nok vært litt heldig. Lagde ikke noe mat selv, fikk hjelp til å reise meg hele tiden og fikk alt jeg ba om, hehe.. Fra dag 2 lå jeg oppreist på soffaen. Vondt å reise seg opp og generelt bevege på seg. Måtte ha hjelp til å justere puter og slikt, ble for vondt å styre med selv. Synes det værste var å måtte gå til toalettet, var veldig ubehagelig og presset konstant i puppene. Trengte heldigvis ikke hjelp til å gå på do! Hørt om flere som trenger hjelp til å tørke seg... Ha dopapir rett forran deg! Ellers sluttet jeg på smertestillende dag 5, da hadde jeg mest ubehag, men kjente nesten ingenting så lenge jeg lå eller satt stille. På dag 7 lå jeg så og si helt flatt på ryggen i sengen, det gjorde underverker for rygg og nakke ivertfall!! Var ikke vondt å ligge slik, men mer jobb å komme seg opp om morran, men det gikk helt fint. Klarte å reise meg selv opp. Våtservietter er lurt å ha ettersom man ikke kan dusje på noen dager. Jeg synes også varmeflaske var veldig godt å ha til ryggen og nakken de første dagene. Ellers er det jo lurt å kjøpe inn mat som er lett å lage til, samt kjeks og kanskje biola eller activia som skal være bra for magen. Jeg hadde ikke veldig matlyst de første dagene, sov for det meste og var veldig oppblåst av smertestillende, så jeg spiste mest potetgull og kjeks. Jeg tok over muskel, så har nok hatt det litt bedre enn de som legger under. Er nå på dag 10 og føler meg veldig bra. Gjør det meste selv nå, men løfter ikke tungt eller strekker meg etter ting. Har ingen smerter, bare litt ubehag om morran og hvis jeg er beveger meg mye. Du har ingenting å grue deg til!!! :D Endret 30. juni 2014 av cheyenne
amadine Skrevet 30. juni 2014 #32718 Skrevet 30. juni 2014 Hei skal du ta over eller under muskel? Jeg tok over, men har hatt mye vondt for det og var rimelig hjelpeløs de første dagene. Lå for det meste sittende i sengen de første dagene, hadde veldig vondt og sov mye. Ligger fortsatt støttet opp med tre puter når jeg skal sove. Mye kvalm og svimmel, besvimte 2. dagen . Klarte såvidt å gå på do selv de første dagene, men var litt forstoppet grunnet smertestillende så det var nesten like greit Hadde ikke matlyst pga smerter og oppblåsthet, så gikk mye i småkjeks de første dagene, og klarte ikke løfte noen ting. Hjelp til å kle av/på meg. Idag er jeg 1 uke etter op, klarer å komme meg ut av sengen selv, sluttet med smertestillende dag 4/5 , klarer å hente og løfte ting som står plassert i lav høyde, men klarer ikke strekke armene høyt og gjør vondt å bruke musklene (venter på at samboer skal komme hjem fra jobb, så han kan få igjen knappen på olabuksene min ) Jeg hadde god nytte av veeldig løse klær, våtservietter, vannflaske og smertestillende i sengen som jeg fikk tak i selv, dopapir på vasken så jeg slapp å bøye meg, og pakke med ritzkjeks ,lydbok etc. Har fått masse hjelp, særlig med matlaging og hundelufting. Og husk å gjør klar sengen eller sofaen der du skal ligge med nok puter Jeg må ta under muskel :/ Tenke å kjøpe inn en del skyr og kesam. Det er jo lett å spise. Da slipper samboer å kokkelere på kjøkkenet. Kommer nok til å bosette meg på sofaen. Da har jeg tv og pc i nærheten.
amadine Skrevet 30. juni 2014 #32719 Skrevet 30. juni 2014 Så spennende! :D Jeg satt de to første dagene i en stressless stol med puter og dyne, det gikk veldig greit, men fikk fort vondt i ryggen. Hadde et lite bord ved siden av meg med smertestillende, vann, tlf, kjeks og kontrollen til tven. Men jeg fikk veeeldig mye hjelp, så har nok vært litt heldig. Lagde ikke noe mat selv, fikk hjelp til å reise meg hele tiden og fikk alt jeg ba om, hehe.. Fra dag 2 lå jeg oppreist på soffaen. Vondt å reise seg opp og generelt bevege på seg. Måtte ha hjelp til å justere puter og slikt, ble for vondt å styre med selv. Synes det værste var å måtte gå til toalettet, var veldig ubehagelig og presset konstant i puppene. Trengte heldigvis ikke hjelp til å gå på do! Hørt om flere som trenger hjelp til å tørke seg... Ha dopapir rett forran deg! Ellers sluttet jeg på smertestillende dag 5, da hadde jeg mest ubehag, men kjente nesten ingenting så lenge jeg lå eller satt stille. På dag 7 lå jeg så og si helt flatt på ryggen i sengen, det gjorde underverker for rygg og nakke ivertfall!! Var ikke vondt å ligge slik, men mer jobb å komme seg opp om morran, men det gikk helt fint. Klarte å reise meg selv opp. Våtservietter er lurt å ha ettersom man ikke kan dusje på noen dager. Jeg synes også varmeflaske var veldig godt å ha til ryggen og nakken de første dagene. Ellers er det jo lurt å kjøpe inn mat som er lett å lage til, samt kjeks og kanskje biola eller activia som skal være bra for magen. Jeg hadde ikke veldig matlyst de første dagene, sov for det meste og var veldig oppblåst av smertestillende, så jeg spiste mest potetgull og kjeks. Jeg tok over muskel, så har nok hatt det litt bedre enn de som legger under. Er nå på dag 10 og føler meg veldig bra. Gjør det meste selv nå, men løfter ikke tungt eller strekker meg etter ting. Har ingen smerter, bare litt ubehag om morran og hvis jeg er beveger meg mye. Du har ingenting å grue deg til!!! :D Gruer meg litt til å bli så lite mobil :/ Er heller ikke glad i å sove sittende så det blir nok en utfordring. Men men,det er jo selvvalgt :D
pmaja Skrevet 30. juni 2014 #32720 Skrevet 30. juni 2014 Her er forresten førbilder og bilder tatt idag, 1 uke etter op (streker kommer av støttebh)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå