MadHatter Skrevet 23. juni 2014 #32621 Skrevet 23. juni 2014 Uff, frustrerende å høre at du har fått et resultat du ikke er fornøyd med og i tillegg får den behandlingen. Skulle ikke vært lov. Kan jeg spørre hva som gikk galt? Ikke sant, feil kan alle gjøre og man forventer ikke alltid perfekt resultat, men å bli behandlet så dritt etterpå er den frustrerende delen. Det at en kirurg nekter for å ha gjort feil og later som han ikke ser problemet, det er skremmende. Han lagde det venstre snittet for langt nede, så arret ble rundt 2 cm under brystfolden. Altså meget vanskelig å skjule når man har på bikini etc. I tillegg ble venstre brystfold 1-2 cm lenger nede enn høyre (det var her han feilberegnet). Så begynte jo implantet å droppe nedforbi denne folden (han glemte å sy noe for å forhindre at dette skulle skje), så det var plutselig ingen brystfold, ingen naturlig kurve. Fra nippel og ned til "brystfolden" var det en rett linje på en måte. Og nippelen pekte oppover, fordi implantet var jo nedforbi brystfolden. Det hele så veldig komisk ut. Høyre bryst så heldigvis en smule bedre ut, men her var implantet lagd for høyt oppe, så nippelen pekte en smule nedover. Det var rundt 2 cm høydeforskjell på niplene. Det ble under første operasjon lagd implantatet under muskel, noe som resulterte i at muskelen dro med seg hele implantet når jeg brukte brystmuskulaturen (altså nesten alle typer armbevegelser), det så lite lekkert ut. Så ja, det ble gjort noen småfeil som endte med to totalt ulike bryster hvor ingen av de så normale ut. Det var ikke noe gøy å leve med i 2 år, og er glad jeg endelig har fått fikset de. Kan nevnes at Ayman Zakaria også sendte en sint mail til kirurgen på Fornebuklinikken for en tid tilbake. Så han virker jevnt over som en veldig trivelig person han Ayman.
Tuppeline1 Skrevet 23. juni 2014 #32622 Skrevet 23. juni 2014 Jeg er ingen ekspert, men jeg ser hva du mener. Nipplene dine sitter kanskje litt høyt. Hvordan innlegg har du? Jeg har runde silikon implanter :-)
Tuppeline1 Skrevet 23. juni 2014 #32623 Skrevet 23. juni 2014 Syns de er flotte jeg! Og velkommen til oss:o) Når du påpeker nippel plasseringen er jeg litt enig men det er minimalt da. Dog absolutt ingen ekspert, alle pupper er oj forskjellig, selv oss fakies;o) Ligger du på ryggen på dette bildet foresten?det ser sikkert annerledes ut når du står? Og er det anatomiske du har? Jeg håper du får støtte av kirurgen i dag slik at han iallfall tar deg inn på konsultasjon, det skulle jo bare mangle! Blir spennende og høre hvordan sa Takk for det :-) Jeg ligger på rygg på dette bildet ja, men man ser det når jeg står også - kanskje ikke sååå ille da men. Jeg har runde implanter Ringte til kirurgen i sted. Kom rett til assistenten hans, som kunne fortelle at han var i operasjon, så hun lurte på om hun kunne ta i mot beskjed. Jeg fortalte at jeg skulle snakke med han angående en mislykket operasjon, som jeg vil kalle det. Da var han plutselig rett ved siden av henne, å kunne fortelle at de ikke hadde svart på epost pga at systemet deres var nede (til tross for at han hadde svart en bekjent av meg dagen etter jeg sendte epost) jeg fikk ikke snakke med han selv, men han lovte å ringe tilbake i løpet av uka, så vi får se ;-) håper de tar ansvar for den feilen de har gjort.
Tuppeline1 Skrevet 23. juni 2014 #32624 Skrevet 23. juni 2014 Syns de er flotte jeg! Og velkommen til oss:o) Når du påpeker nippel plasseringen er jeg litt enig men det er minimalt da. Dog absolutt ingen ekspert, alle pupper er oj forskjellig, selv oss fakies;o) Ligger du på ryggen på dette bildet foresten?det ser sikkert annerledes ut når du står? Og er det anatomiske du har? Jeg håper du får støtte av kirurgen i dag slik at han iallfall tar deg inn på konsultasjon, det skulle jo bare mangle! Blir spennende og høre hvordan samtalen gikk. Takk for det :-) Jeg ligger på rygg på dette bildet ja, men man ser det når jeg står også - kanskje ikke sååå ille da men. Jeg har runde implanter Ringte til kirurgen i sted. Kom rett til assistenten hans, som kunne fortelle at han var i operasjon, så hun lurte på om hun kunne ta i mot beskjed. Jeg fortalte at jeg skulle snakke med han angående en mislykket operasjon, som jeg vil kalle det. Da var han plutselig rett ved siden av henne, å kunne fortelle at de ikke hadde svart på epost pga at systemet deres var nede (til tross for at han hadde svart en bekjent av meg dagen etter jeg sendte epost) jeg fikk ikke snakke med han selv, men han lovte å ringe tilbake i løpet av uka, så vi får se ;-) håper de tar ansvar for den feilen de har gjort.
Tuppeline1 Skrevet 23. juni 2014 #32625 Skrevet 23. juni 2014 Takk for det :-) Jeg ligger på rygg på dette bildet ja, men man ser det når jeg står også - kanskje ikke sååå ille da men. Jeg har runde implanter Ringte til kirurgen i sted. Kom rett til assistenten hans, som kunne fortelle at han var i operasjon, så hun lurte på om hun kunne ta i mot beskjed. Jeg fortalte at jeg skulle snakke med han angående en mislykket operasjon, som jeg vil kalle det. Da var han plutselig rett ved siden av henne, å kunne fortelle at de ikke hadde svart på epost pga at systemet deres var nede (til tross for at han hadde svart en bekjent av meg dagen etter jeg sendte epost) jeg fikk ikke snakke med han selv, men han lovte å ringe tilbake i løpet av uka, så vi får se ;-) håper de tar ansvar for den feilen de har gjort. uups, ble vist postet to ganger
Kokosbolla Skrevet 23. juni 2014 #32626 Skrevet 23. juni 2014 Madhatter: Så utrolig kjedelig å få en sånn behandling! Skjønner veldig godt at du ikke ønsket ny operasjon av samme kirurg! En ting er at mennesker kan gjøre feil, men da må man kunne stå for det, være litt ydmyk og rette det opp... Valiant: Spennende å se hva de sier på Fornebuklinikken! Jeg har vel også omtrent samme utgangspunkt og ønske som deg, og skal også til Dr. Barstad Veldig spent!
pmaja Skrevet 23. juni 2014 #32627 Skrevet 23. juni 2014 Ikke sant, feil kan alle gjøre og man forventer ikke alltid perfekt resultat, men å bli behandlet så dritt etterpå er den frustrerende delen. Det at en kirurg nekter for å ha gjort feil og later som han ikke ser problemet, det er skremmende. Han lagde det venstre snittet for langt nede, så arret ble rundt 2 cm under brystfolden. Altså meget vanskelig å skjule når man har på bikini etc. I tillegg ble venstre brystfold 1-2 cm lenger nede enn høyre (det var her han feilberegnet). Så begynte jo implantet å droppe nedforbi denne folden (han glemte å sy noe for å forhindre at dette skulle skje), så det var plutselig ingen brystfold, ingen naturlig kurve. Fra nippel og ned til "brystfolden" var det en rett linje på en måte. Og nippelen pekte oppover, fordi implantet var jo nedforbi brystfolden. Det hele så veldig komisk ut. Høyre bryst så heldigvis en smule bedre ut, men her var implantet lagd for høyt oppe, så nippelen pekte en smule nedover. Det var rundt 2 cm høydeforskjell på niplene. Det ble under første operasjon lagd implantatet under muskel, noe som resulterte i at muskelen dro med seg hele implantet når jeg brukte brystmuskulaturen (altså nesten alle typer armbevegelser), det så lite lekkert ut. Så ja, det ble gjort noen småfeil som endte med to totalt ulike bryster hvor ingen av de så normale ut. Det var ikke noe gøy å leve med i 2 år, og er glad jeg endelig har fått fikset de. Kan nevnes at Ayman Zakaria også sendte en sint mail til kirurgen på Fornebuklinikken for en tid tilbake. Så han virker jevnt over som en veldig trivelig person han Ayman. Uff, så kjedelig opplevelse for deg! Jeg ble operert av han i dag. Får håpe alt blir som planlagt da, og at jeg ikke ender opp i en tilsvarende situasjon. Kan forøvrig nevne at jeg likte han, riktignok en mann av få ord, så det var bra jeg hadde lest meg opp - folk som kommer uforberedt vil nok føle at han ikke gir så mye informasjon. Men vi hadde en god tone, og jeg stolte på han. Men ikke noe ålreit å lese om din erfaring, så jeg krysser fingrene for at alt går vel!
Mollydolly Skrevet 23. juni 2014 #32628 Skrevet 23. juni 2014 Noen som har prøvd bh'ene fra www.hjertevakten.com? Ser de er spesiallaget for brystopererte.,,
Gjest Sfl Skrevet 23. juni 2014 #32629 Skrevet 23. juni 2014 Hei, prøver her å hååper noen kan hjelpe meg! Jeg er kjempe fortvilet, fikk lagt inn 400 gram for 2 mnd siden. Nå ser seg at selve silikonprotesen ligger for langt ned i forhold til nipplen. det blir jo bare værre desto mer de dropper. Har sendt mange eposter til Aviva helse, som de ikke svarer på, å jeg har prøvd å ringt. hun i skranken finner stadig på unnskyldninger og mener jeg er hysterisk. skal ha tlf møte med kirurgen senere i dag, men tviler på at han kommer til å hjelpe. Hvilke krav har jeg? puppene er greie ellers, (bortsett fra at de har laget et merkelig arr, men det plager meg ikke så veldig) men dette ødela virkelig gleden med de nye puppene. Jeg skjønner hva du mener. Hvilke profil har du på innleggene dine? Det jeg tenker er at du har for bred diameter i forhold til størrelsen på brystkasse og naturlige byste. I tillegg så tror jeg det kanskje kan være lagt inn litt for mange gram med tanke på kroppen din og hvordan puppene dine var før. Du kunne jo ikke hatt implantatene noe høyere opp, så da er først diameter jeg ville tenkt over. Men utgangspunktet har selvfølelig mye å si. Fine pupper du har fått Men skjønner hva du mener med at brystvortene er for høyt opp. (er også folden din som er for langt ned)
Mollydolly Skrevet 23. juni 2014 #32630 Skrevet 23. juni 2014 Ikke sant, feil kan alle gjøre og man forventer ikke alltid perfekt resultat, men å bli behandlet så dritt etterpå er den frustrerende delen. Det at en kirurg nekter for å ha gjort feil og later som han ikke ser problemet, det er skremmende. Han lagde det venstre snittet for langt nede, så arret ble rundt 2 cm under brystfolden. Altså meget vanskelig å skjule når man har på bikini etc. I tillegg ble venstre brystfold 1-2 cm lenger nede enn høyre (det var her han feilberegnet). Så begynte jo implantet å droppe nedforbi denne folden (han glemte å sy noe for å forhindre at dette skulle skje), så det var plutselig ingen brystfold, ingen naturlig kurve. Fra nippel og ned til "brystfolden" var det en rett linje på en måte. Og nippelen pekte oppover, fordi implantet var jo nedforbi brystfolden. Det hele så veldig komisk ut. Høyre bryst så heldigvis en smule bedre ut, men her var implantet lagd for høyt oppe, så nippelen pekte en smule nedover. Det var rundt 2 cm høydeforskjell på niplene. Det ble under første operasjon lagd implantatet under muskel, noe som resulterte i at muskelen dro med seg hele implantet når jeg brukte brystmuskulaturen (altså nesten alle typer armbevegelser), det så lite lekkert ut. Så ja, det ble gjort noen småfeil som endte med to totalt ulike bryster hvor ingen av de så normale ut. Det var ikke noe gøy å leve med i 2 år, og er glad jeg endelig har fått fikset de. Kan nevnes at Ayman Zakaria også sendte en sint mail til kirurgen på Fornebuklinikken for en tid tilbake. Så han virker jevnt over som en veldig trivelig person han Ayman. Så leit:( Syns det er veldig rart i grunn at han ikke ordner opp i feilene sine og er litt ydmyk. Skulle jo tro han var interessert i å ha et godt rykte på seg!? De fleste googler jo litt før de velger pk... 1
Tuppeline1 Skrevet 24. juni 2014 #32631 Skrevet 24. juni 2014 (endret) Jeg skjønner hva du mener. Hvilke profil har du på innleggene dine? Det jeg tenker er at du har for bred diameter i forhold til størrelsen på brystkasse og naturlige byste. I tillegg så tror jeg det kanskje kan være lagt inn litt for mange gram med tanke på kroppen din og hvordan puppene dine var før. Du kunne jo ikke hatt implantatene noe høyere opp, så da er først diameter jeg ville tenkt over. Men utgangspunktet har selvfølelig mye å si. Fine pupper du har fått Men skjønner hva du mener med at brystvortene er for høyt opp. (er også folden din som er for langt ned) Tusen takk for svar :-) Jeg har høy profil. Bega meg egentlig ut på en ukjent vei. jeg viste bilder til kirurgen av noen bryster jeg syntes var fine, var veldig klar på at jeg ville ha naturlige -men litt begavet Jeg sa at han IKKE fikk gå over 400 gram, da jeg syntes det var alt for stort. Jeg prøvde noen proteser, men følte at jeg ikke helt fikk svar på hva han skulle legge inn før operasjonen. Kanskje var jeg veldig dum som la meg under kniven uten å være helt sikker, men jeg har sett at alle sier "stol på kirurgen", så da gjorde jeg det. (hadde konsultasjon og operasjon samme dag, pga at jeg bodde langt unna) Etter operasjon mente han at jeg kunne hatt plass til enda mer, til tross for at jeg var helt flat før. (164 cm 50 kg) Hva mener du med at folden er for langt ned? er det der han har snittet? Her er bilde når jeg står, problemet er ikke sååå stort da. Men det er nokk til at det plager meg. Synes bilder er litt missvisende, for det vises ikke hvor mye pupp som faktisk ligger under brystvorten. men har prøvd å tegne på noen streker, så du får en viss aning. Endret 24. juni 2014 av Tuppeline1
LitaPia Skrevet 24. juni 2014 #32632 Skrevet 24. juni 2014 Jeg synes igrunn di var kjempefine :-)) hvilken størrelse bruker du i Bh nå? Vi har hatt ganske likt utgangspunkt i forhold til høyde og vekt. Jeg var liten b før og la inn 240 runde.. Men ser at mine har brystvortene litt mer midt på, men det har kanskje noe med størrelsen på innlegget? Tusen takk for svar :-) Jeg har høy profil. Bega meg egentlig ut på en ukjent vei. jeg viste bilder til kirurgen av noen bryster jeg syntes var fine, var veldig klar på at jeg ville ha naturlige -men litt begavet Jeg sa at han IKKE fikk gå over 400 gram, da jeg syntes det var alt for stort. Jeg prøvde noen proteser, men følte at jeg ikke helt fikk svar på hva han skulle legge inn før operasjonen. Kanskje var jeg veldig dum som la meg under kniven uten å være helt sikker, men jeg har sett at alle sier "stol på kirurgen", så da gjorde jeg det. (hadde konsultasjon og operasjon samme dag, pga at jeg bodde langt unna) Etter operasjon mente han at jeg kunne hatt plass til enda mer, til tross for at jeg var helt flat før. (164 cm 50 kg) Hva mener du med at folden er for langt ned? er det der han har snittet? Her er bilde når jeg står, problemet er ikke sååå stort da. Men det er nokk til at det plager meg. Synes bilder er litt missvisende, for det vises ikke hvor mye pupp som faktisk ligger under brystvorten. men har prøvd å tegne på noen streker, så du får en viss aning.
Tuppeline1 Skrevet 24. juni 2014 #32633 Skrevet 24. juni 2014 Jeg synes igrunn di var kjempefine :-)) hvilken størrelse bruker du i Bh nå? Vi har hatt ganske likt utgangspunkt i forhold til høyde og vekt. Jeg var liten b før og la inn 240 runde.. Men ser at mine har brystvortene litt mer midt på, men det har kanskje noe med størrelsen på innlegget? Tusen takk :-) Jeg har ikke heelt funnet den riktige størrelsen enda, Jeg er målt til en 65E, men personlig synes jeg den er litt for stor å dekker litt for mye ;o) Jeg var AA før. Vet ikke om det er størrelsen på inleggene som spiller noe rolle her, da synes jeg det er rart at kirurgen mente jeg kunne gå opp til 500g!! hehe, da hadde jeg vel ikke sett ut
LitaPia Skrevet 24. juni 2014 #32634 Skrevet 24. juni 2014 Ikke godt å si om størrelsen på innleggene har noe å si (var bare en tanke). Men trist at du ikke er fornøyd, og jeg ville nok ha klaget om jeg ikke var fornøyd, selv om jeg synes di var kjempefine :-) man skal jo være fornøyd selv,det er det viktigste :-) Tusen takk :-) Jeg har ikke heelt funnet den riktige størrelsen enda, Jeg er målt til en 65E, men personlig synes jeg den er litt for stor å dekker litt for mye ;o) Jeg var AA før. Vet ikke om det er størrelsen på inleggene som spiller noe rolle her, da synes jeg det er rart at kirurgen mente jeg kunne gå opp til 500g!! hehe, da hadde jeg vel ikke sett ut
Tuppeline1 Skrevet 24. juni 2014 #32635 Skrevet 24. juni 2014 Ikke godt å si om størrelsen på innleggene har noe å si (var bare en tanke). Men trist at du ikke er fornøyd, og jeg ville nok ha klaget om jeg ikke var fornøyd, selv om jeg synes di var kjempefine :-) man skal jo være fornøyd selv,det er det viktigste :-) Har klaget mange ganger, men jeg hører aldri noe tilbake fra de. Føler det er nytteløst å ringe igjen, for å få de samme svarene. Kirurgen lovte at han skulle ringe i løpet av denne uken, om han ikke gjør det så ser jeg meg pent nødt til å reise nedover til Oslo (bor i Trondheim) for å få ordnet opp i dette. Har du noen anelse om de dekker en eventuell ny operasjon, eller må jeg punge ut selv? for det har jeg ikke råd til nå
LitaPia Skrevet 24. juni 2014 #32636 Skrevet 24. juni 2014 Aner ikke om de dekker ny operasjon, er vel litt forskjellig fra klinikk til klinikk? Men krysser fingrene for at du får dekt det om du ønsker det! Skremmer meg egentlig litt at mange skriver at klinikkene plutselig ikke er like serviceinnstillte når man ikke er fornøyd!! Er det virkelig slik det skal være? Har klaget mange ganger, men jeg hører aldri noe tilbake fra de. Føler det er nytteløst å ringe igjen, for å få de samme svarene. Kirurgen lovte at han skulle ringe i løpet av denne uken, om han ikke gjør det så ser jeg meg pent nødt til å reise nedover til Oslo (bor i Trondheim) for å få ordnet opp i dette. Har du noen anelse om de dekker en eventuell ny operasjon, eller må jeg punge ut selv? for det har jeg ikke råd til nå
Tuppeline1 Skrevet 24. juni 2014 #32637 Skrevet 24. juni 2014 Aner ikke om de dekker ny operasjon, er vel litt forskjellig fra klinikk til klinikk? Men krysser fingrene for at du får dekt det om du ønsker det! Skremmer meg egentlig litt at mange skriver at klinikkene plutselig ikke er like serviceinnstillte når man ikke er fornøyd!! Er det virkelig slik det skal være? Får håpe det går min vei, så jeg slipper å gå rundt sånn her å være missfornøyd.. Ja, det er ganske skremmende. Det er nesten så det virker som de kvier seg for å innrømme at de har gjort en feil.
pmaja Skrevet 24. juni 2014 #32638 Skrevet 24. juni 2014 Oi, dagen idag har ikke vært god! Hadde jo forventet det, men syns jeg var så fin etter op igår . Besvimte da jeg var oppe tidligere idag, og er skikkelig kvalm. igår etter op var venstre bryst større enn høyre (la inn mer i venstre, da det var minst), men i dag er høyre større enn venstre igjen, og er hovent og vondt helt opp til kragebenet. Ingen blåmerker som jeg kan se. Vet jo at risiko for blødning er størst de første timene etter op, og at det sikkert er vanlig å være mye mer hoven og vond dagen etter op, men fint å få en bekreftelse fra dere som har vært igjennom det samme? Syns puppene var kalde igår, men at de er varme idag. Prøver å ikke ta så mye på de, men er jo litt stressa for om ting er normalt eller uke, så klarer ikke helt la være å kjenne litt.. Men er ikke såå stressa at jeg ringer klinikken. Er så glad for puppene mine, deilig følelse! Kan evt legge ut før/ etterbilder når de har roet seg litt Beklager rotete innlegg, fortsatt litt susete.
LitaPia Skrevet 24. juni 2014 #32639 Skrevet 24. juni 2014 Heisann pmaja! Dagen etter operasjonen var kanskje min værste dag også,hovne,varme pupper som jeg hadde så vondt i at jeg trodde at jeg skulle stryke med,var også litt svimmel,slapp og kvalm og generellt elendig form den første uka etter op.. Men var innom på kontroll dagen etter operasjon og min kirurg sa at alt var som normalt, men er du i tvil så ring dem :-) bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite :-) Oi, dagen idag har ikke vært god! Hadde jo forventet det, men syns jeg var så fin etter op igår . Besvimte da jeg var oppe tidligere idag, og er skikkelig kvalm. igår etter op var venstre bryst større enn høyre (la inn mer i venstre, da det var minst), men i dag er høyre større enn venstre igjen, og er hovent og vondt helt opp til kragebenet. Ingen blåmerker som jeg kan se. Vet jo at risiko for blødning er størst de første timene etter op, og at det sikkert er vanlig å være mye mer hoven og vond dagen etter op, men fint å få en bekreftelse fra dere som har vært igjennom det samme? Syns puppene var kalde igår, men at de er varme idag. Prøver å ikke ta så mye på de, men er jo litt stressa for om ting er normalt eller uke, så klarer ikke helt la være å kjenne litt.. Men er ikke såå stressa at jeg ringer klinikken. Er så glad for puppene mine, deilig følelse! Kan evt legge ut før/ etterbilder når de har roet seg litt Beklager rotete innlegg, fortsatt litt susete.
Viviane Skrevet 24. juni 2014 #32640 Skrevet 24. juni 2014 Da har jeg vert på klinikken og fått tatt av bandasjene, det var deilig! Fikk jo da også sett de orntlig for første gang, og de såg struttende og flotte ut 😄 Men den ene brystvorta var litt rar, pekte nedover og såg litt skjev ut ( har hatt brystløft, så brystvortene er flyttet på...), de på klinikken mente det kom til å rette seg når hevelsen forsvann. Men jeg kan ikke la være å tenke at kanskje det ikke blir bedre 😁 så da lurer jeg på om noen andre har opplevd det samme???
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå