amadine Skrevet 22. juni 2014 #32601 Skrevet 22. juni 2014 Hei alle sammen Jeg er 35 år, har ammet to barn og sitter igjen med to tomme bryst. Er 170 cm høy og 58 kg, bruker nå 70 b (uten noe pupp utenfor bhen hvis dere skjønner.) Jeg har innsett at jeg ikke vil få større pupper på noen annen måte enn å ta silikon, og har lest hundrevis av sider her inne Jeg har vært på konsultasjon til Dr Roald på Colosseumklinikken. Ble anbefalt anatomisk protese under muskelen, 230 gram. Ønsker et naturlig utseende og ikke for stort. Skal også til konsultasjon på Fornebuklinikken for en 2. opinion. Lurer likevel litt på om 230 er stort nok, så er spent på hva jeg får høre der. Fikk høre av Dr Roald at jeg nesten garantert vil få noe rippling siden jeg er så tynn i overkroppen. Samt at jeg også vil miste sensibiliteten under brystvortene fordi nerver vil bli kuttet. Er det virkelig sånn? Jeg er også tynn i overkroppen. Var på konsultasjon på Fornebu og kirurgen sa ikke noe om ripling til meg. Hvem skal du på konsultasjon hos på Fornebu?
mynona87 Skrevet 22. juni 2014 #32602 Skrevet 22. juni 2014 Takk! 10-14dager høyrest kjent ut så for prøve på den fikk helt sikkert beskjed på sykehuset, men husker ikke så mye som ble sagt der Endelig er hevelsen også på vei ned! Nå begynner det endelig å se ut som pupper og ikke bare fullstuffet helium 😂 Det er vel 10-14 dager tror jeg eller kanskje det gjaldt meg pga løft......Uansett så blir det jo til at man glemmer seg innimellom når smertene avtar, iallfall gjorde jeg det;o) Vasket forsiktig håret for første gang alene etter 10 dager.....
Valiant Skrevet 22. juni 2014 #32603 Skrevet 22. juni 2014 Hei og velkommen til oss:o) Kjenner det blir veldig spennende og høre hva du blir anbefalt hos Fornebu siden du høres så lik ut meg. 170-171cm og 54kg ved op. Nå er jeg 56-57kg som antageligvis kler meg bedre spesielt når jeg har fine pupper for første gang i mitt liv også, jippiii:o) Har også 2 barn og er 37 år. Var en slapp B før op. Med lite løft og 255 runde er jeg en 75c/70d. Hvem skal du til konsultasjon hos? Takk for det😄 fin gjeng som er her inne og veldig lærerikt å lese om andres erfaringer. Nuttybear og Amadine: Jeg skal til Dr Barstad, er så spent på det møtet. Da jeg sjekket ut Fornebuklinikken la jeg merke til ham og tenkte "å nei".. Forhåndsdømming delux. Blir nok bedre en det jeg ser for meg. Husker ikke helt om jeg har lest om noen som har blitt operert av ham..noen som vil fortelle?
cheyenne Skrevet 22. juni 2014 #32604 Skrevet 22. juni 2014 Hvor lang tid måtte man vente før man kunne heve armene? formen ett strålendes her, så sluttet på smertestillende i går nå er hevelsen på vei ned, og det er vanskelig å ikke gjøre noe hvordan går det med dere andre? Formen er fin, men er ganske støl og øm.. Klarer ikke bruke armene noe særlig, er veldig tungt og slitsomt. Har nesten ingen smerter lenger, kun ubehag når jeg reiser meg. Tar kun paracet og klarer meg fint med det nå. Er fortsatt veldig hoven og puppene har rar fasong, tar nok en tid før de kommer seg på plass ja.. Sliter faktisk mest med nakke, rygg og skuldre etter å ligge på rygg og ikke kunne strekke meg ordentlig ut. Irriterende og vondt!
mynona87 Skrevet 22. juni 2014 #32605 Skrevet 22. juni 2014 Formen er fin, men er ganske støl og øm.. Klarer ikke bruke armene noe særlig, er veldig tungt og slitsomt. Har nesten ingen smerter lenger, kun ubehag når jeg reiser meg. Tar kun paracet og klarer meg fint med det nå. Er fortsatt veldig hoven og puppene har rar fasong, tar nok en tid før de kommer seg på plass ja.. Sliter faktisk mest med nakke, rygg og skuldre etter å ligge på rygg og ikke kunne strekke meg ordentlig ut. Irriterende og vondt! Så bra at det går bedre! ja formen på de er temmelig rar her også, men nå er hevelsen gått veldig ned siste døgnet, og jeg synest det begynner å se mer ut som pupper men langt ifra noe vakkert Deilig å kunne bevege seg litt uten å føle at huden skal sprekke når tid som helst
mynona87 Skrevet 22. juni 2014 #32606 Skrevet 22. juni 2014 Jeg ble operert av dr.barstad forrige uke! fantastisk flink, profesjonell kirurg! Jeg stolte blindt på han, og resultatet ble akkurat slik jeg ønsket! (Hittil vertfall) han var ikke bedreviter eller ovenpå i det hele tatt.. Veldig flink å forklare og tok seg veldig god tid! Lykke til! Jeg anbefaler dr.barstad av hele mitt hjerte Takk for det😄 fin gjeng som er her inne og veldig lærerikt å lese om andres erfaringer. Nuttybear og Amadine: Jeg skal til Dr Barstad, er så spent på det møtet. Da jeg sjekket ut Fornebuklinikken la jeg merke til ham og tenkte "å nei".. Forhåndsdømming delux. Blir nok bedre en det jeg ser for meg. Husker ikke helt om jeg har lest om noen som har blitt operert av ham..noen som vil fortelle? 1
nuttybear Skrevet 22. juni 2014 #32607 Skrevet 22. juni 2014 Second that! Dr Barstad er fantastisk , full tillit til han fra første stund, følte meg i så trygge hender at jeg aldri var nervøs eller gruet meg i det hele tatt:o) Jeg ble operert av dr.barstad forrige uke! fantastisk flink, profesjonell kirurg! Jeg stolte blindt på han, og resultatet ble akkurat slik jeg ønsket! (Hittil vertfall) han var ikke bedreviter eller ovenpå i det hele tatt.. Veldig flink å forklare og tok seg veldig god tid! Lykke til! Jeg anbefaler dr.barstad av hele mitt hjerte 1
nuttybear Skrevet 22. juni 2014 #32608 Skrevet 22. juni 2014 Lot han bestemme akkurat hva som måtte til for bra resultat(inkludert lite løft) og er knall fornøyd! Jeg bare sa naturlig/sporty look og ca stor B/liten C så tok han seg av resten;o) det eneste jeg bestemte var mengden side boobs om du skjønner, prøvde 2 implantarer med samme cc hvorav den ene var mye bredere (antagelig lav plus profil) og fant ut at det ikke var for meg. Lykke til og morro om du holder oss oppdatert, man blir litt fiksert på andres erfaringer når man har gått igjennom det selv;o) Jeg ble operert av dr.barstad forrige uke! fantastisk flink, profesjonell kirurg! Jeg stolte blindt på han, og resultatet ble akkurat slik jeg ønsket! (Hittil vertfall) han var ikke bedreviter eller ovenpå i det hele tatt.. Veldig flink å forklare og tok seg veldig god tid! Lykke til! Jeg anbefaler dr.barstad av hele mitt hjerte
Gjest Wallet Skrevet 22. juni 2014 #32610 Skrevet 22. juni 2014 Æh, imorgen er det min tur! Lykke til! 2
Vasehøna Skrevet 23. juni 2014 #32611 Skrevet 23. juni 2014 Hei, jenter I dag er det en uke til jeg skal opererest. Kjenner jeg grugleder meg.. Jeg prøver å slutte å røyke, men syns det er ganske hardt.. Er det kjempe krise om jeg ikke klarer det? Er det noen andre her som fortsatt røykte da de skulle opererest?
Viviane Skrevet 23. juni 2014 #32612 Skrevet 23. juni 2014 Æh, imorgen er det min tur! Lykke til!! 👍😊😊
Tuppeline1 Skrevet 23. juni 2014 #32613 Skrevet 23. juni 2014 Hei, prøver her å hååper noen kan hjelpe meg! Jeg er kjempe fortvilet, fikk lagt inn 400 gram for 2 mnd siden. Nå ser seg at selve silikonprotesen ligger for langt ned i forhold til nipplen. det blir jo bare værre desto mer de dropper. Har sendt mange eposter til Aviva helse, som de ikke svarer på, å jeg har prøvd å ringt. hun i skranken finner stadig på unnskyldninger og mener jeg er hysterisk. skal ha tlf møte med kirurgen senere i dag, men tviler på at han kommer til å hjelpe. Hvilke krav har jeg? puppene er greie ellers, (bortsett fra at de har laget et merkelig arr, men det plager meg ikke så veldig) men dette ødela virkelig gleden med de nye puppene.
Valiant Skrevet 23. juni 2014 #32614 Skrevet 23. juni 2014 Jeg ble operert av dr.barstad forrige uke! fantastisk flink, profesjonell kirurg! Jeg stolte blindt på han, og resultatet ble akkurat slik jeg ønsket! (Hittil vertfall) han var ikke bedreviter eller ovenpå i det hele tatt.. Veldig flink å forklare og tok seg veldig god tid! Lykke til! Jeg anbefaler dr.barstad av hele mitt hjerte Takk! Godt å høre at han ikke er en bedreviter, var litt av det jeg tenkte. Var vel noe med tanken på å vise frem (de bittesmå) puppene mine til en så moden mann. Han har sikkert et hav av erfaring å ta av, det er jo absolutt ikke dumt:)
Valiant Skrevet 23. juni 2014 #32615 Skrevet 23. juni 2014 Lot han bestemme akkurat hva som måtte til for bra resultat(inkludert lite løft) og er knall fornøyd! Jeg bare sa naturlig/sporty look og ca stor B/liten C så tok han seg av resten;o) det eneste jeg bestemte var mengden side boobs om du skjønner, prøvde 2 implantarer med samme cc hvorav den ene var mye bredere (antagelig lav plus profil) og fant ut at det ikke var for meg. Lykke til og morro om du holder oss oppdatert, man blir litt fiksert på andres erfaringer når man har gått igjennom det selv;o) Takk nuttybear! Digger nicket ditt forresten😄 Jeg tror jeg skal be om det samme som du gjorde, dine ser ut som det jeg ønsker meg. Så får vi se hvilken størrelse han mener er bra for meg.
pmaja Skrevet 23. juni 2014 #32616 Skrevet 23. juni 2014 Lykke til! Takk takk, er hjemme igjen nå!Ble 260 cc i venstre og 240 cc i høyre. Må bruke nedpressbånd i 2 uker, men det gjør jo ingenting hurra 1
MadHatter Skrevet 23. juni 2014 #32617 Skrevet 23. juni 2014 Er ny her, men har lest med ujevne mellomrom i denne tråden siden før første operasjon for over 2 år siden. Så jeg kommer egentlig bare med en advarsel om min erfaring med Teres Stavanger, og spesielt kirurg Ayman Zakaria. Makan til mer ufin oppførsel når ting ikke går som planlagt skal man lete lenge etter. Alt han kunne gjøre feil under operasjonen gjorde han feil, og når jeg da 2 mnd etter operasjon fikk en konsultasjon for å fortelle han at ting ikke var som det skulle være så så han bare rart på meg og sa at det hele bare var inni hodet mitt. At problemet ikke eksisterte. Han frasa seg ansvar og var en arrogant drittsekk. Det at sykepleier noen minutter før hun hentet kirurg sa seg enig med meg om hva som var galt, det var urelevant. Han var kirurgen, han var spesialisten, han hadde rett. Resultatet var perfekt. Kom tilbake om 1 år, og vi kunne kanskje ta denne diskusjonen på ny da. Jeg har aldri vært så frustrert og oppgitt og drittalt behandlet før, og man er allerede i en sårbar situasjon. Jeg var 100% sikker på at kirurg hadde gjort noe feil, og tok derfor kontakt med Fornebuklinikken for second opinion. Å være der kontra hos Teres var som dag og natt, man blir behandlet som en person der og ikke som en potensiell inntektskilde. Kirurg tok seg god tid, og fortalt meg punktvis hva forrige kirurg hadde gjort feil og han ga meg en epikrise/journal som jeg kunne ta med til Teres for å ha litt bevis på at ting var ikke som de skulle. Kirurg på Fornebuklinikken anbefalte meg å prøve å løse saken hos Teres først, og få en gratis operasjon der, så kirurgen på Fornebuklinikken gjorde ikke dette for å tjene penger. Konsultasjonen var også gratis. Jeg tok kontakt med ledelsen i Teres Stavanger, hvor jeg klagde på resultatet og spesielt behandlingen jeg hadde fått hos Ayman Zakaria. Jeg fikk bare standardsvaret tilbake om at det var trist at jeg hadde hatt en negativ opplevelse hos dere klinikk, men hvis jeg tok en ny konsultasjon hos Ayman så kunne jeg få gratis operasjon for å fikse problemet. Men så er spørsmålet, tørr man å ta ny operasjon hos en kirurg som ikke klarer å se problemet? Som ikke klarer å innrømme at han har gjort noe feil? Som behandler deg som søppel? Svaret i mitt tilfelle var nei, aldri i helvete om Ayman Zakaria noen gang skulle få røre meg igjen! Så da brukte jeg de neste 2 årene på å spare opp penger til ny operasjon, hos en annen klinikk! Jeg fikk ingenting igjen hos Teres Stavanger! Kun en liten mail hvor det stod at det var trist jeg hadde hatt en negativ opplevelse med en av deres kirurger. Så jeg ville aldri anbefalt noen å bruke Teres Stavanger til brystoperasjon. For hvis ting går galt, så får du ikke hjelp derfra. Ny operasjon ble hos Fornebuklinikken, og kirurg prøvde sitt beste å fikse det som Ayman hadde gjort feil, så da får jeg bare krysse fingrene for det ble vellykket.
amadine Skrevet 23. juni 2014 #32618 Skrevet 23. juni 2014 Er ny her, men har lest med ujevne mellomrom i denne tråden siden før første operasjon for over 2 år siden. Så jeg kommer egentlig bare med en advarsel om min erfaring med Teres Stavanger, og spesielt kirurg Ayman Zakaria. Makan til mer ufin oppførsel når ting ikke går som planlagt skal man lete lenge etter. Alt han kunne gjøre feil under operasjonen gjorde han feil, og når jeg da 2 mnd etter operasjon fikk en konsultasjon for å fortelle han at ting ikke var som det skulle være så så han bare rart på meg og sa at det hele bare var inni hodet mitt. At problemet ikke eksisterte. Han frasa seg ansvar og var en arrogant drittsekk. Det at sykepleier noen minutter før hun hentet kirurg sa seg enig med meg om hva som var galt, det var urelevant. Han var kirurgen, han var spesialisten, han hadde rett. Resultatet var perfekt. Kom tilbake om 1 år, og vi kunne kanskje ta denne diskusjonen på ny da. Jeg har aldri vært så frustrert og oppgitt og drittalt behandlet før, og man er allerede i en sårbar situasjon. Jeg var 100% sikker på at kirurg hadde gjort noe feil, og tok derfor kontakt med Fornebuklinikken for second opinion. Å være der kontra hos Teres var som dag og natt, man blir behandlet som en person der og ikke som en potensiell inntektskilde. Kirurg tok seg god tid, og fortalt meg punktvis hva forrige kirurg hadde gjort feil og han ga meg en epikrise/journal som jeg kunne ta med til Teres for å ha litt bevis på at ting var ikke som de skulle. Kirurg på Fornebuklinikken anbefalte meg å prøve å løse saken hos Teres først, og få en gratis operasjon der, så kirurgen på Fornebuklinikken gjorde ikke dette for å tjene penger. Konsultasjonen var også gratis. Jeg tok kontakt med ledelsen i Teres Stavanger, hvor jeg klagde på resultatet og spesielt behandlingen jeg hadde fått hos Ayman Zakaria. Jeg fikk bare standardsvaret tilbake om at det var trist at jeg hadde hatt en negativ opplevelse hos dere klinikk, men hvis jeg tok en ny konsultasjon hos Ayman så kunne jeg få gratis operasjon for å fikse problemet. Men så er spørsmålet, tørr man å ta ny operasjon hos en kirurg som ikke klarer å se problemet? Som ikke klarer å innrømme at han har gjort noe feil? Som behandler deg som søppel? Svaret i mitt tilfelle var nei, aldri i helvete om Ayman Zakaria noen gang skulle få røre meg igjen! Så da brukte jeg de neste 2 årene på å spare opp penger til ny operasjon, hos en annen klinikk! Jeg fikk ingenting igjen hos Teres Stavanger! Kun en liten mail hvor det stod at det var trist jeg hadde hatt en negativ opplevelse med en av deres kirurger. Så jeg ville aldri anbefalt noen å bruke Teres Stavanger til brystoperasjon. For hvis ting går galt, så får du ikke hjelp derfra. Ny operasjon ble hos Fornebuklinikken, og kirurg prøvde sitt beste å fikse det som Ayman hadde gjort feil, så da får jeg bare krysse fingrene for det ble vellykket. Uff, frustrerende å høre at du har fått et resultat du ikke er fornøyd med og i tillegg får den behandlingen. Skulle ikke vært lov. Kan jeg spørre hva som gikk galt?
amadine Skrevet 23. juni 2014 #32619 Skrevet 23. juni 2014 Hei, prøver her å hååper noen kan hjelpe meg! Jeg er kjempe fortvilet, fikk lagt inn 400 gram for 2 mnd siden. Nå ser seg at selve silikonprotesen ligger for langt ned i forhold til nipplen. det blir jo bare værre desto mer de dropper. Har sendt mange eposter til Aviva helse, som de ikke svarer på, å jeg har prøvd å ringt. hun i skranken finner stadig på unnskyldninger og mener jeg er hysterisk. skal ha tlf møte med kirurgen senere i dag, men tviler på at han kommer til å hjelpe. Hvilke krav har jeg? puppene er greie ellers, (bortsett fra at de har laget et merkelig arr, men det plager meg ikke så veldig) men dette ødela virkelig gleden med de nye puppene. Jeg er ingen ekspert, men jeg ser hva du mener. Nipplene dine sitter kanskje litt høyt. Hvordan innlegg har du?
nuttybear Skrevet 23. juni 2014 #32620 Skrevet 23. juni 2014 Syns de er flotte jeg! Og velkommen til oss:o) Når du påpeker nippel plasseringen er jeg litt enig men det er minimalt da. Dog absolutt ingen ekspert, alle pupper er oj forskjellig, selv oss fakies;o) Ligger du på ryggen på dette bildet foresten?det ser sikkert annerledes ut når du står? Og er det anatomiske du har? Jeg håper du får støtte av kirurgen i dag slik at han iallfall tar deg inn på konsultasjon, det skulle jo bare mangle! Blir spennende og høre hvordan samtalen gikk. Jeg er ingen ekspert, men jeg ser hva du mener. Nipplene dine sitter kanskje litt høyt. Hvordan innlegg har du? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå