Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei igjen damer!

Tre dager igjen nå. Nervene begynner å komme sakte, men sikkert.. Har noen spørsmål jeg håper noen vil hjelpe meg med..

Høy/Lav profil har ikke vært noe tema på ingen av de to konsultasjonene jeg har vært på. Er ikke det litt rart? Har man mulighet for å prate med PK før operasjonen? Eller eventuelt ringe og forhøre meg omkring høy/lav profil? Hvorfor velger noen lav og noen høy? Vil ha et mest mulig naturlig resultat. Har dråpeformede proteser og skal få lagt de under muskel. Vet ikke om det har noe å si i forhold til høy profil?

I brevet fra klinikken står det at man må påregne å dra tilbake til klinikken dagen etter operasjonen for sårskift. Kan ikke det gjøre hos fastlegekontoret, f.eks? Litt reisetid, så kjedelig å dra tilbake kun for sårskift.

Er det noen spesiell tape man bør kjøpe fremfor en annen?

Og et siste spørsmål fra mannen :fnise: Når er det greit å ta på puppene? Ift. infeksjonsfare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være at kroppen prøver og spytte ut litt tråd som ikke har løst seg opp sånn som det skal. Men kan også bare være at det tar litt tid og hele for kroppen akkurat der. Kontakt klinikk om i tvil!!!!! Jeg er sykepleier så følte meg ganske sikker på at det jeg gjorde hjalp såret mitt i riktig retning.

var litt tråd som ikke hadde løst seg opp ja:) var hos han idag og han tok en pinsett og fikk det ut :) lettelse!

skal rense det med litt sårvæske og ta på ny tape igjen imorgen:)

Skrevet

Hei igjen damer!

Tre dager igjen nå. Nervene begynner å komme sakte, men sikkert.. Har noen spørsmål jeg håper noen vil hjelpe meg med..

Høy/Lav profil har ikke vært noe tema på ingen av de to konsultasjonene jeg har vært på. Er ikke det litt rart? Har man mulighet for å prate med PK før operasjonen? Eller eventuelt ringe og forhøre meg omkring høy/lav profil? Hvorfor velger noen lav og noen høy? Vil ha et mest mulig naturlig resultat. Har dråpeformede proteser og skal få lagt de under muskel. Vet ikke om det har noe å si i forhold til høy profil?

I brevet fra klinikken står det at man må påregne å dra tilbake til klinikken dagen etter operasjonen for sårskift. Kan ikke det gjøre hos fastlegekontoret, f.eks? Litt reisetid, så kjedelig å dra tilbake kun for sårskift.

Og et siste spørsmål fra mannen :fnise: Når er det greit å ta på puppene? Ift. infeksjonsfare.

Hei!!:)

Jeg er ganske slank og smal av natur, så fra første stund anbefalte min PK høy profil og under muskel :) Tror det har noe med å få "mest mulig" volum.. moderat profil hadde blitt for bred for meg sa han!

Skrevet (endret)

Hei igjen damer!

Du får mulighet til å prate litt med PK før operasjonen, så da kan du jo spørre om det du lurer på. :)

Hvilken profil som er best kommer an på formen på brystet, hvor bred/smal man er rundt brystet og hva slags resultat man er ute etter. Høy profil er mer ''struttende'' i fasong og står mer rett ut enn for eksempel lav profil som har mest fylde nederst i protesen,og blir dermed ikke like utstående, men får mer heng. Lavprofil er også bredere i diameter enn høyprofil. Moderat profil blir jo naturligvis en mellomting mellom disse igjen. PK vet nok hva som blir best på deg! Ofte prøver de jo litt forskjellig for å se hva som gir et mest naturlig resultat også.

Hørt micropore skal være bra, men hvis man reagerer på den så kan det være lurt å bytte til silketape. :)

Tror det er greit å ta på dem så lenge det ikke gjør vondt og så er det jo greit å være ren på henda sikkert.

Lykke til!

Endret av cheyenne
Skrevet

Tusen takk for svar! Høres ut som om moderat profil blir passe til meg. Jeg er vel en small/36 i klesstørrelse med relativt slank midje.

Hva med sårbytte til fastlegekontor.. Noen som vet noe om det?

Skrevet

Noen her som fortsatt røykte/snuste når dere skulle opererest? Har det hatt noen innvirkning?

Skrevet

Tusen takk for svar! Høres ut som om moderat profil blir passe til meg. Jeg er vel en small/36 i klesstørrelse med relativt slank midje.

Hva med sårbytte til fastlegekontor.. Noen som vet noe om det?

hva mener du med sårbytte til fastlegekontor?

Skrevet

Unnskyld, litt dårlig formulert og kjapt skrevet. Å bytte bandasje, rense såret, etc. dagen etterpå. I skrivet fra klinikken står de at det bør gjøres dagen etter operasjonen hos klinikken, men jeg lurer på om ikke fastlegekontoret gjør det?

Skrevet

Jeg skal ikke tilbake til klinikken dagen etter operasjon. Hvilken klinikk skal du opereres på?

Skrevet

Nei, ikke Oslo. Ønsker å være mest mulig anonym :)

Skrevet

Noen her som fortsatt røykte/snuste når dere skulle opererest? Har det hatt noen innvirkning?

Jeg snuser,og gjorde det bare timer etter operasjon... Var vist ikke noe stort problem ifølge min kirurg.. Ikke har jeg merket noe heller til at det var noe negativ effekt av det...

Skrevet

Jeg snuser,og gjorde det bare timer etter operasjon... Var vist ikke noe stort problem ifølge min kirurg.. Ikke har jeg merket noe heller til at det var noe negativ effekt av det...

Så du sluttet ikke å snuse 2 uker før operasjon heller?

• Liker 1
Skrevet

Ahh.. Nå har jeg vært i prat med en sykepleier på fastlegekontoret mitt. Og neida, de tar ikke å renser/bytter på såret, siden det er gjort til en privatklinikk. Så da må jeg ta turen dagen etter operasjonen tilbake til klinikken. Det blir noen timer med bil tilsammen gitt.

Dere som reiste hjem samme dag,og som har god avstand til privatklinikken.. Hva gjorde dere?

Og noen tileggsspørsmål .. I forhold til hibiscrub, vasker dere dere med det dagen før eller samme dag som operasjonen er? Vi drar tidlig på morgenen, derfor jeg lurer. Og så har jeg vært å kjøpt silketape. Men disse kan jo taes opp fra eskene fra apoteket slik at kundene får se på de. Det er vel langt fra sterilt??

Skrevet

Fornebuklinikken vil at man vasker med hibiscrub både kvelden før og op dag. Det er for å holde den naturlige bakterieflora vi har på huden til ett minimum. Angående tape så klarer man faktisk sjeldent og holde ett op sår sterilt utover 24-48 timer. Når tiden er inne for ditt første tape skifte hjemme har det dessuten gått minst 10 dager( tror iallfall de fleste kirurger anbefaler dette) og dermed har snittet lukket seg helt eller delvis og gir beskyttelse. Sjansen for smitte fra tape kjøpt i butikk blir dermed liten når du samtidig tenker på at de fleste bakterier overlever i relativ kort tid. Faktisk er det mye større sjangse for at du smitter deg selv via ditt eget nærmiljø. Ett tredje alternativ er å kjøpe steril tape(mepiform). Men veldig dyrt.

Ahh.. Nå har jeg vært i prat med en sykepleier på fastlegekontoret mitt. Og neida, de tar ikke å renser/bytter på såret, siden det er gjort til en privatklinikk. Så da må jeg ta turen dagen etter operasjonen tilbake til klinikken. Det blir noen timer med bil tilsammen gitt.

Dere som reiste hjem samme dag,og som har god avstand til privatklinikken.. Hva gjorde dere?

Og noen tileggsspørsmål .. I forhold til hibiscrub, vasker dere dere med det dagen før eller samme dag som operasjonen er? Vi drar tidlig på morgenen, derfor jeg lurer. Og så har jeg vært å kjøpt silketape. Men disse kan jo taes opp fra eskene fra apoteket slik at kundene får se på de. Det er vel langt fra sterilt??

Skrevet

Skulle stått "ett alternativ" ikke ett 3 alternativ;o)

Fornebuklinikken vil at man vasker med hibiscrub både kvelden før og op dag. Det er for å holde den naturlige bakterieflora vi har på huden til ett minimum. Angående tape så klarer man faktisk sjeldent og holde ett op sår sterilt utover 24-48 timer. Når tiden er inne for ditt første tape skifte hjemme har det dessuten gått minst 10 dager( tror iallfall de fleste kirurger anbefaler dette) og dermed har snittet lukket seg helt eller delvis og gir beskyttelse. Sjansen for smitte fra tape kjøpt i butikk blir dermed liten når du samtidig tenker på at de fleste bakterier overlever i relativ kort tid. Faktisk er det mye større sjangse for at du smitter deg selv via ditt eget nærmiljø. Ett tredje alternativ er å kjøpe steril tape(mepiform). Men veldig dyrt.

Skrevet

Jeg har ca. 3 timer å kjøre til klinikken hvor jeg skal operere, men har ikke fått beskjed av kirurgen min om å skifte noe dagen etter.

Når det gjelder Hibiscrub, så skal du dobbelvaske (altså, vaske deg to ganger) kvelden før operasjon, og morningen samme dag som operasjon :-)

Skrevet

Så bra at det ordnet seg og ingenting alvorlig:o)

var litt tråd som ikke hadde løst seg opp ja:) var hos han idag og han tok en pinsett og fikk det ut :) lettelse!

skal rense det med litt sårvæske og ta på ny tape igjen imorgen:)

Skrevet

Tusen takk for svar :) Jeg er jo hysterisk, ser det ut som :) Bare veldig redd for infeksjon eller andre komplikasjoner.. Sikkert fordi jeg vet for lite. Skulle vel kanskje ha lest meg opp mer.

Bekymringene rundt resultatet har også begynt å komme. Det er ikke til å stikke under en stol at jeg har endel heng, men samtidig er puppene mine veldig små. Jeg har en liten A. Hadde D/E- cup da jeg ammet, så derfor veldig mye overskuddshud. Kirurgen sa jeg var i grenseland i forhold til eventuelt brystløft, og at det var mulig jeg måtte ta brystløst i ettertid.

Jeg bare krysser fingrene for at jeg slipper heng. Jeg skal legge inn så mye som 350-400, og ser for meg at det blir helt for jævlig dersom det blir heng med disse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...