Arwina Skrevet 27. mai 2014 #32301 Skrevet 27. mai 2014 (endret) Nå er det bare noen dager igjen til jeg skal på konsultasjon hos Teres Tromsø, og jeg må si jeg er utrolig spent.... Tipper de vil anbefale meg å legge under muskel, noe jeg syns høres utrolig vondt ut.. Men, om det er det som gir best resultat, så gjør jeg jo det Er 170cm høy, 63 kg, liten A etter to barn og trener mye. Er ute etter et naturlig resultat, sånn at det ikke lyser at jeg har operert meg.. Noen som har tanker om hvor mye jeg bør satse på å legge inn...? Og dere som har operert i Tromsø, hvor lang tid gikk det etter konsultasjon før dere fikk operasjonsdato..? Ååå, så spennende! Jeg savner de faktisk, vil bli med deg Hvis du trener mye vil de nok anbefale over muskel, det gjorde de i hvetfall for meg. Spørs kanskje hva du trener, men jeg vet ikke. Hvor mye du bør legge inn bør du finne ut sammen med kirurgen. Finn et bilde av pupper du synes er fine i form og størrelse, og øv deg på å forklare hvordan du vil/ikke vil at ditt resultat skal bli. Når det er sagt så har du vel sett bilder av meg? jeg er jo kun 2 cm høyere og har lagt inn 375cc, så det gir det jo en liten pekepinn (selv om du må ta hensyn til om du hare bredere skuldre, bryskasse osv). Etter min konsultasjone ville jeg tenke litt, og ringte de opp noen dager etter når jeg hadde bestemt meg for operasjon på den klinikken. Kunne da få operasjon allerede om bare 1 uke (!!) fordi de hadde en avbestilling, men dette passet ikke da jeg skulle bort og fikk da operasjonsdato ca 3 uker etter konsultasjon (2,5 uker etter jeg ringte). Endret 27. mai 2014 av Arwina
lemon-aid Skrevet 27. mai 2014 #32302 Skrevet 27. mai 2014 Hei! Bare noen tilfeldige spørsmål til dere som HAR fått utført brystforstørrelse med løft: 1. Når startet dere å bruke vanlig bh med spiler/push up? Får høre at det er forskjell fra sted til sted. Jeg ble anbefalt å vente i 6 måneder. 2. Hvor får jeg kjøpt fine, men gode støttebher med knepping bak, som ikke er så "sykehusaktige"? Triumph tri-action har jeg allerede. :-)
nuttybear Skrevet 27. mai 2014 #32303 Skrevet 27. mai 2014 Tusen takk! Nja.. det ene ser ganskw fint ut, men det andre så ganske ekkelt ut. De er veldig "bulkete" å kjenne på, om du skjønner? Er bare veldig bare veldig bekymret for å ende opp med brede, stygge arr.. :/ Til nå har jeg brukt papirtape. Men har også tenkt å gå over til silikontape nå etter uke 4. MEN - Hvordan skal jeg tape arrene best mulig? Skal jeg "rynke" huden litt slik at tapen holder en del av "strekket" liksom? Eller bare klistre det på uten å tenke så mye? Har hørt mye fint om bio oil så det var i grunn denne eller "heal gel" jeg vurderte. Og eventuelt noe med vit E i.. men siden jeg også skal tape de kommende månende så var jeg litt usikker på hvordan jeg skulle få dette til! Men din løsning virker genial Mine arr var fremdeles ganske stygge rundt 4 uker og så helt jævlige ut da jeg begynte og reagerte på tapen også. Jeg var så bekymret da jeg tok av tapen 12 dager etter op at jeg sendte bilde til klinikken. De var veldig brede og opphevet. Klinikken sa det var helt normalt og at de ville flate seg ut og det har de heldigvis gjort:o) angående plassering så legger jeg bare tapen på og glatter over med fingrene etterpå. Får jeg en åpenbar skrukk/boble i tapen drar jeg av og legger på igjen. Det lar seg lett gjøre med silikon uten og påvirke hvor godt den fester seg. Du trenger ikke dra eller strekke ved påføring, tapen gjør jobben sin som den er:o)
bellaa Skrevet 27. mai 2014 #32304 Skrevet 27. mai 2014 Hei! Jeg har bare et raskt spørsmål jeg. Går det bra å farge håret med tanke på operasjonen? Jeg skal opereres nå på fredag!
pudderpia Skrevet 27. mai 2014 #32305 Skrevet 27. mai 2014 Ååå, så spennende! Jeg savner de faktisk, vil bli med deg Hvis du trener mye vil de nok anbefale over muskel, det gjorde de i hvetfall for meg. Spørs kanskje hva du trener, men jeg vet ikke. Hvor mye du bør legge inn bør du finne ut sammen med kirurgen. Finn et bilde av pupper du synes er fine i form og størrelse, og øv deg på å forklare hvordan du vil/ikke vil at ditt resultat skal bli. Når det er sagt så har du vel sett bilder av meg? jeg er jo kun 2 cm høyere og har lagt inn 375cc, så det gir det jo en liten pekepinn (selv om du må ta hensyn til om du hare bredere skuldre, bryskasse osv). Etter min konsultasjone ville jeg tenke litt, og ringte de opp noen dager etter når jeg hadde bestemt meg for operasjon på den klinikken. Kunne da få operasjon allerede om bare 1 uke (!!) fordi de hadde en avbestilling, men dette passet ikke da jeg skulle bort og fikk da operasjonsdato ca 3 uker etter konsultasjon (2,5 uker etter jeg ringte). Jeg både løper og trener styrke, men har lite brystvev... Da tipper jeg det blir best med under muskel..? Har jo sett dine bilder, og de er jo kjempefine! Må høre hva han sier da Vil gjerne de skal være både sporty og litt store, så det kan jo bli en utfordring!
nuttybear Skrevet 27. mai 2014 #32306 Skrevet 27. mai 2014 6 mnd her men vi er vel begge operert på Fornebu? Begynner du og bli lei sportsbh by any chance he he? Har lett og lett etter noe som er mindre "bestemor" bh i stil. Regner med at det tilsvarer det du beskriver som "sykehus" stylen;o) Ikke lett altså. De fleste spilefri i vanlige butikker stopper på C og finnes ofte ikke i 70. Jeg er 70D. Kjøpte en fresh en fra Lindex sitt eget merke i 75c som passet cup-wise men stroppene gnager så mye at jeg ikke orker og bruke den. Har en ganske fin en fra Triumph som gir god støtte. Husker ikke hva den heter men den finnes på Lindex også. Den har brede sateng aktige stropper. Hei! Bare noen tilfeldige spørsmål til dere som HAR fått utført brystforstørrelse med løft: 1. Når startet dere å bruke vanlig bh med spiler/push up? Får høre at det er forskjell fra sted til sted. Jeg ble anbefalt å vente i 6 måneder. 2. Hvor får jeg kjøpt fine, men gode støttebher med knepping bak, som ikke er så "sykehusaktige"? Triumph tri-action har jeg allerede. :-)
nuttybear Skrevet 27. mai 2014 #32307 Skrevet 27. mai 2014 Hei! Jeg har bare et raskt spørsmål jeg. Går det bra å farge håret med tanke på operasjonen? Jeg skal opereres nå på fredag! Kan ikke tenke meg at det er noe problem utover at din nye farge kanskje ikke setter særlig pris på hibiscrub såpa hvis du har blitt bedt om å bruke den.
bellaa Skrevet 27. mai 2014 #32308 Skrevet 27. mai 2014 Kan ikke tenke meg at det er noe problem utover at din nye farge kanskje ikke setter særlig pris på hibiscrub såpa hvis du har blitt bedt om å bruke den. off det var det ja! får heller vente litt med å gjøre det. står at den skal brukes på kropp og hår, er håret virkelig nødvendig..? har hørt så mye fælt om at den skader håret noe innmari og håret aldri blir det samme igjen ;o
Gjest Sfl Skrevet 27. mai 2014 #32309 Skrevet 27. mai 2014 Koselig og høre fra deg igjen Sfl:o) så morro og se, og halleluja, det er håp for oss hestebitte;o) skulle ønske jeg tok før bilde av meg selv også, tenkte faktisk ikke på det. Dr Barstad tok jo så jeg kan sikkert få av han på 1 års kontrollen. jeg er 11 uker i dag og kjenner jeg ikke gleder meg til tapning og sommer, men jeg er fast bestemt på å bruke opp mepiform tapen min iallfall. Sover også stort sett med BH men hender jeg tar meg en natt uten for å la dem puste litt. Ja, ikke sant Du får glede deg til 1 års kontrollen da. Blir spennende å se forskjell! Nei, taping og sommer i kombinasjon med min svetteproduksjon er ikke ideel. Har du hørt noe om kelo-cote før? Har bestilt fra ebay, under halvpris heldivis, ellers hadde jeg aldri hatt råd til det Har luftet puppene litt her og der jeg også. Så fantastisk det er å gå i tubetopp! Aldri gjort det før
Gjest Sfl Skrevet 27. mai 2014 #32310 Skrevet 27. mai 2014 Nå har ikke jeg noen historie om hestebiting, men lider av samme genetiske misdannelse som deg, godt og se at du har fått ett så bra resultat Har vært på to konsultasjoner tidligere, men er ikke helt 100% fornøyd med alternativene jeg har blitt gitt der jeg har vært(kun blitt tilbudt innsprøyting av fett - forsåvidt en grei løsning, men veeeldig tidsdryg) - så jeg kommer til å dra til en annen klinikk etter sommeren. Jeg hadde planer om/sett for megen operasjon rundt påske men det dukket opp så mye annet i den perioden at jeg var nødt for å utsette. Det er overraskende mange som har det har jeg skjønt, men folk "lider" vell i stillhet. Ja, er veldig fornøyd hittil med tanke på hvordan jeg så ut før. De er fremdeles litt ulike, men de forandrer seg for hver uke. Hmm. Hvor har du vært på konsultasjon? Jeg lese meg ganske mye opp før operasjonen om tubular breast på nettet og fant ut at det mest ideele for de som har misdannelsen er over muskel, runde og høyprofil. For at brystvevet skal "legge" seg fint over implantatet, men det er selvfølgelig forskjellig fra person til person. Håper du finner en tid det passer for det og operasjon, og ikke minst en kirurg du føler deg trygg på.
rebus Skrevet 27. mai 2014 #32311 Skrevet 27. mai 2014 off det var det ja! får heller vente litt med å gjøre det. står at den skal brukes på kropp og hår, er håret virkelig nødvendig..? har hørt så mye fælt om at den skader håret noe innmari og håret aldri blir det samme igjen ;o Jeg fikk beskjed om å vaske håret med vanlig shampoo bare har også hørt at hibiscrub "ødelegger" håret...
Viviane Skrevet 27. mai 2014 #32312 Skrevet 27. mai 2014 (endret) åååh, så gøy å se at flere er kommet inn her, og at flere gleder seg både til OP og til å dele erfaringer Jeg skal operere med dr.Barstad på Fornebuklinikken 19.Juni. Jeg har sendt bilder og hatt konsultasjon over telefon og han foreslo da 295 cc under muskel. Jeg er 170cm og 70kg og har med tiden nå blitt litt bekymret for om det kanskje blir "for naturlig", hehe Vil jo ikke at det skal lyse silkon av meg, men jeg vil gjerne ha god størrelse, og kløft.. Gleder meg veldig til å følge alle dere også, på veien for ett mer komfortabelt "puppeliv" Håper flere er villige til å dele bilder etc. Jeg skal vertfall sørge for å ta anonyme bilder som jeg kan dele her inne Hei 😄 Jeg skal i ilden bare to dager før deg, og vi ser ut til å være litt like i høyde/vekt, så det blir spennende å følge med deg! Hvilken cup str er du per i dag? Jeg skal ha et lite løft i tillegg, og vet ikke helt hva str på implantatet blir enda. Men han mente minimum 200. Spent på hvilken profil, str og om det blir over eller under muskel 😳 Endret 27. mai 2014 av Viviane
nuttybear Skrevet 27. mai 2014 #32313 Skrevet 27. mai 2014 Ja, eller sommerkjole uten BH, fantastisk!!! Hørt om kelo cot ja, har jo fantastiske reviews. tenkte og gå over til det når tapen er brukt opp, rundt 5-6 måneder post op tenker jeg. Hvis jeg overlever med tape så lenge. Kelo cot er visstnok veeeldig drøy i bruk foresten så selv om dyr holder den lenge:o) Ja, ikke sant Du får glede deg til 1 års kontrollen da. Blir spennende å se forskjell! Nei, taping og sommer i kombinasjon med min svetteproduksjon er ikke ideel. Har du hørt noe om kelo-cote før? Har bestilt fra ebay, under halvpris heldivis, ellers hadde jeg aldri hatt råd til det Har luftet puppene litt her og der jeg også. Så fantastisk det er å gå i tubetopp! Aldri gjort det før
annav Skrevet 27. mai 2014 #32314 Skrevet 27. mai 2014 Så spennende! Ja, ettersom vi har ganske like mål så blir vi vel anbefalt noe av det samme. Jeg har endel brystvev fra før, klarer fint å ''riste'' på puppene, hehe! Men B cup blir gjerne litt for stort da puppene ikke fyller ut helt øverst..Så jeg håper at jeg kanskje får plass til 300 eller mer Nå skal det sies at jeg synes det er fint med store pupper også da:) Ja, blir spennende å lese om operasjonen din også! Kanskje du er en stor A/liten B, hehe! Jeg leste et sted at en tommelfingerregel er at hos en middels slank kvinne tilsvarer 250g en økning på cirka en cup-størrelse. Men så gir det ikke mye mening at du må legge i 500g for å gå opp to størrelser. Vanskelig dette her.. Men hørte av en venninne at man som oftest går opp to størrelser etter operasjon med mindre du har middels/store bryst fra før. Er det noen som har noe erfaring ang. dette forresten?
snuppa123 Skrevet 27. mai 2014 #32315 Skrevet 27. mai 2014 Legger ut et bilde til jeg av noe som ligner veldig på mine!! Det er snakk om å legge 240gram for å fylle øvre del og han på Teres Nobel ville også legge det over muskelen!!
Boobsday Prepper Skrevet 27. mai 2014 #32316 Skrevet 27. mai 2014 Hva i alle... Jobber ikke Mette Haga lenger ved Fornebuklinikken? Æææ. Liker ikke!!!
rebus Skrevet 28. mai 2014 #32317 Skrevet 28. mai 2014 Håper noen kan gi meg noen råd, hvis ikke bestiller jeg en ekstra kontrolltime hos min kirurg.. Jeg opererte for 3 uker siden. Har merket den siste uken at det ene brystet har blitt veldig følsomt/ømt og litt hovent rundt "kanten". Jeg spurte kirurgen og han sa at dette kunne skje de første 6 ukene. Noen med erfaring?
Butterfly_m Skrevet 28. mai 2014 #32318 Skrevet 28. mai 2014 Håper noen kan gi meg noen råd, hvis ikke bestiller jeg en ekstra kontrolltime hos min kirurg.. Jeg opererte for 3 uker siden. Har merket den siste uken at det ene brystet har blitt veldig følsomt/ømt og litt hovent rundt "kanten". Jeg spurte kirurgen og han sa at dette kunne skje de første 6 ukene. Noen med erfaring? Hei! Idag er det 4 uker siden jeg opererte. Fra ca 2.5 uker og fram til og med nå så hadde jeg VELDIG følsomme bryster... det var nesten litt sånn "brannsår" følelse over de. Men mest på sidene og på undersiden av brystene. Det jeg fant ut var at det er helt normalt. Og at det er nervebanene som "gror tilbake". Mine er mye mindre følsomme nå, og først igår følte jeg at dr begynte å bli tilnærmet "normale" igjen. Var også litt ekstra hoven i den perioden.
rebus Skrevet 28. mai 2014 #32319 Skrevet 28. mai 2014 Hei! Idag er det 4 uker siden jeg opererte. Fra ca 2.5 uker og fram til og med nå så hadde jeg VELDIG følsomme bryster... det var nesten litt sånn "brannsår" følelse over de. Men mest på sidene og på undersiden av brystene. Det jeg fant ut var at det er helt normalt. Og at det er nervebanene som "gror tilbake". Mine er mye mindre følsomme nå, og først igår følte jeg at dr begynte å bli tilnærmet "normale" igjen. Var også litt ekstra hoven i den perioden. Tusen takk for svar! Omtrent slik som meg da, ca etter 2 uker. Det er bare det ene brystet mitt som er slik da.. Tror jeg venter en uke til da, ellers så stikker jeg innom klinikken :-) Men sier seg jo litt selv at det er mye som "skjer" med tanke på at det er en operasjon brystet mitt har vært gjennom, ææ! Hvor lenge siden er det siden operasjonen din nå da?
Butterfly_m Skrevet 28. mai 2014 #32320 Skrevet 28. mai 2014 Tusen takk for svar! Omtrent slik som meg da, ca etter 2 uker. Det er bare det ene brystet mitt som er slik da.. Tror jeg venter en uke til da, ellers så stikker jeg innom klinikken :-) Men sier seg jo litt selv at det er mye som "skjer" med tanke på at det er en operasjon brystet mitt har vært gjennom, ææ! Hvor lenge siden er det siden operasjonen din nå da? 4 uker idag! Ja det er mye som skjer. Det er helt klart. Litt sår er jeg enda, men mye bedre enn for bare en uke siden!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå