pmaja Skrevet 18. mai 2014 #32221 Skrevet 18. mai 2014 Kirurgen min gir ikke nedpressbånd til noen, han sier det ikke gjør noen poeng fordi puppene sklir på plass uansett, det ville visst bare skape ekstra ubehag for pasienten. Når det er sagt sier mange forskjellig, så anbefaler deg å høre på kirurgen. Det samme gjelder soling. Jeg fikk ikke noen direkte beskjed om når jeg kunne begynne å sole meg, tror man kjenner det. Nyopererte pupper er veldig sårbare, så sitter du i sola tror jeg du kjenner det. Prøvde topp med utringning selv i uke 2 og jeg måtte bare gå inn igjen fordi det svei. Det er jo også individuelt Ring klinikken for å være på den sikre siden jeg er 3,5 uke etter operasjonen og tenker å vente med soling til minst i midten av juni, kanskje juli også Takk for svar Skal jo være med familien min i sommer, som er imot operasjonen, så får nok høre det om jeg ikke kan sitte ute i finværet Men kanskje det går an å dekke til brystet helt, og så få litt sol på resten av kroppen
MissA Skrevet 18. mai 2014 #32222 Skrevet 18. mai 2014 Hei jenter, har tenkt til å snart bestille konsultasjon hos fornebuklinikken. Men nå blir jeg litt engstelig i forhodl til operasjon, for problemet jeg har er at jeg ikke kjenner noen som kan hjelpe meg de første ukene etter operasjon. har ikke kjæreste og jeg er ikke klar for å fortelle dette til familie og venner. Noen som har noen tips på hvordan jeg kan løse dette? Jeg bor i tillegg langt unna klinikken, så jeg må nok bli på hotellet i nærheten i et par dager etterpå.. Noen som har vært i samme situasjon? Jeg aner ikke om det er mulig å klare tiden etterpå alene :s Jeg tok under muskel, og de første to-tre dagene måtte jeg bli matet! Trengte hjelp opp av senga også, klarte heller ikke å pusse tennene selv. Har hørt det er mindre smerter over muskel, men tror nok alle burde ha noen til å passe seg første to døgnene om mulig Med mindre du ikke vil fortelle det til noen tror jeg det blir et problem, men får håpe du finner en løsning! Lykke til hehe
Charlotte20 Skrevet 18. mai 2014 #32223 Skrevet 18. mai 2014 Anbefaler den fra Pierre Robert. Kjøpte først den fra 2XU jeg, 700kr så jeg tenkte jeg gjorde det aller beste valget for de nye puppene. 700kr i vasken! Den fra Pierre Robert koster bare 250 kr på dagligvarebutikker som ICA, Coop osv.. Den beste jeg har prøvd, i hvertfall !
Charlotte20 Skrevet 18. mai 2014 #32224 Skrevet 18. mai 2014 Anbefaler den fra Pierre Robert. Kjøpte først den fra 2XU jeg, 700kr så jeg tenkte jeg gjorde det aller beste valget for de nye puppene. 700kr i vasken! Den fra Pierre Robert koster bare 250 kr på dagligvarebutikker som ICA, Coop osv.. Den beste jeg har prøvd, i hvertfall ! Hvor lenge brukte du denne bhen fra klinikken før du hoppet over til Pierre Robert? og kan jeg spørre hva du hadde i størrelse før og har lagt inn nå?
nuttybear Skrevet 18. mai 2014 #32225 Skrevet 18. mai 2014 Hei jenter, har tenkt til å snart bestille konsultasjon hos fornebuklinikken. Men nå blir jeg litt engstelig i forhodl til operasjon, for problemet jeg har er at jeg ikke kjenner noen som kan hjelpe meg de første ukene etter operasjon. har ikke kjæreste og jeg er ikke klar for å fortelle dette til familie og venner. Noen som har noen tips på hvordan jeg kan løse dette? Jeg bor i tillegg langt unna klinikken, så jeg må nok bli på hotellet i nærheten i et par dager etterpå.. Noen som har vært i samme situasjon? Jeg aner ikke om det er mulig å klare tiden etterpå alene :s[/quote Heisann. Jeg tok under muskel med løft og var hos mamma de første 36 timene slik at jeg hadde noen til å passe på meg de første 24 timene og for å unngå barna mine til jeg var i litt bedre form. Jeg hadde både vondt og var en merkelig miks av rastløs og utslått de første 24 timene. Jeg klarte stort sett alt selv men hadde ikke følt det hadde vært greit og være alene. Hadde kommet meg gjennom det men det er det at man aldri vet hvor dårlig man blir etter narkose, medisiner og selve inngrepet. Pluss at smerter er så individuelt så ingen som kan forutsi hvordan du kommer til å ha det smertemessig. Her på forumet er det jo noen som ikke kan gå på do alene dagen etter op mens andre praktisk talt svinger vaskemoppen;o) Det er også en såpass spesiel opplevelse og gå igjennom(både positiv og spennende for mitt vedkommende men også følelsesladet) at jeg syns det høres litt trist ut og ikke skulle få delt det med noen.....? Man trenger litt støtte liksom selv om dette forumet jo er genialt :o) du får sikkert flere synspunkter på problemstillingen din, kanskje flere der ute som har gjort det alene og syns det har gått helt fint....
Amyful Skrevet 18. mai 2014 #32226 Skrevet 18. mai 2014 Jeg tok under muskel, og de første to-tre dagene måtte jeg bli matet! Trengte hjelp opp av senga også, klarte heller ikke å pusse tennene selv. Har hørt det er mindre smerter over muskel, men tror nok alle burde ha noen til å passe seg første to døgnene om mulig Med mindre du ikke vil fortelle det til noen tror jeg det blir et problem, men får håpe du finner en løsning! Lykke til hehe Offff, det er det jeg frykter - at jeg blir helt handicappet. Men det får jeg bare regne med, worst case scenario.. Jeg vurderer å vente med operasjonen til jeg har funnet noen som kan være med, for jeg har ikke lyst til å dele det med noen av mine venner nå.. :s Heisann. Jeg tok under muskel med løft og var hos mamma de første 36 timene slik at jeg hadde noen til å passe på meg de første 24 timene og for å unngå barna mine til jeg var i litt bedre form. Jeg hadde både vondt og var en merkelig miks av rastløs og utslått de første 24 timene. Jeg klarte stort sett alt selv men hadde ikke følt det hadde vært greit og være alene. Hadde kommet meg gjennom det men det er det at man aldri vet hvor dårlig man blir etter narkose, medisiner og selve inngrepet. Pluss at smerter er så individuelt så ingen som kan forutsi hvordan du kommer til å ha det smertemessig. Her på forumet er det jo noen som ikke kan gå på do alene dagen etter op mens andre praktisk talt svinger vaskemoppen;o) Det er også en såpass spesiel opplevelse og gå igjennom(både positiv og spennende for mitt vedkommende men også følelsesladet) at jeg syns det høres litt trist ut og ikke skulle få delt det med noen.....? Man trenger litt støtte liksom selv om dette forumet jo er genialt :o) du får sikkert flere synspunkter på problemstillingen din, kanskje flere der ute som har gjort det alene og syns det har gått helt fint.... Så bra at du fikk støtte av moren din, det skulle jeg ønske jeg hadde muligheten til også. Håper på å ikke trenge dohjelp da, men jeg må jo regne med det. Sant som du sier, en veldig spesiell opplevelse.. det er trist å ikke kunne dele det, men jeg vil jo fortelle det til familie sånn etterhvert. bare ikke helt enda... tusen takk for svaret!
MissA Skrevet 18. mai 2014 #32227 Skrevet 18. mai 2014 Hvor lenge brukte du denne bhen fra klinikken før du hoppet over til Pierre Robert? og kan jeg spørre hva du hadde i størrelse før og har lagt inn nå? Fikk beskjed av klinikken at jeg kunne bruke hvilken som helst sportsbh jeg ville da jeg var på sjekk etter fire dager. Så da kjøpte jeg den fra 2XU, og etter 12 dager kjøpte jeg en fra pierre robert. Den var så bra at jeg kjøpte enda en, og bruker bare disse to nå. Den har desverre ikke åpning foran eller bak, du må tre den over hodet så anbefaler å vente med den til du er i stand til å bevege hendene ordentlig jeg klarte hvertfall ikke det med en gang Var en 75b før, noen ganger en liten c. La inn 500cc høy profil under muskel. Så langt føler jeg forskjellen faktisk er ganske liten, er jo 176cm. Ingen som ikke vet om inngrepet har kommentert det fordi der nesten ikke vises haha!
Fjellmonkey Skrevet 19. mai 2014 #32228 Skrevet 19. mai 2014 Hei, hat nå vært på konsultasjon hos Teres Drammen. Jeg skal opereres om ca 3 uker. Vi snakket om 300-350, men tror nok jeg kommer til å velge 300/325. Jeg er 160, veier ca 55 kg, er liten og tynn. Noen her som har lagt inn og er ca min str og vekt? Kirurgen sa også at jeg kan velge mellom under eller over muskel, hvis under 350. Jeg vil helst ha over muskel. Jeg kjenner også at jeg gruer meg, mulig fordi det faktisk blir realitet og ikke bare en drøm. Jeg ønsker normalt resultat, men litt store. Er dt noen som har brukt Teres? Tenkte på Fornebu og, men har for mange bekjente og venner som har fått komplikasjoner etter behandling der.
nuttybear Skrevet 19. mai 2014 #32229 Skrevet 19. mai 2014 Så spennende, det er bare og glede seg:o) Jeg er 55kg men 10cm høyere. Tok 255 under og syns mine er naturlige og akkurat passe. Men størrelse er jo en smaksak. Så interessant og høre at du har den oppfatningen av Fornebu foresten. Jeg tok nettopp der pga ekspertisen og det gode ryktet kirurgens har, og kunne ikke vært mer fornøyd. Vet du hvilken komplikasjoner er det snakk om, blir jo litt nysgjerrig da vet du? Hei, hat nå vært på konsultasjon hos Teres Drammen. Jeg skal opereres om ca 3 uker. Vi snakket om 300-350, men tror nok jeg kommer til å velge 300/325. Jeg er 160, veier ca 55 kg, er liten og tynn. Noen her som har lagt inn og er ca min str og vekt? Kirurgen sa også at jeg kan velge mellom under eller over muskel, hvis under 350. Jeg vil helst ha over muskel. Jeg kjenner også at jeg gruer meg, mulig fordi det faktisk blir realitet og ikke bare en drøm. Jeg ønsker normalt resultat, men litt store. Er dt noen som har brukt Teres? Tenkte på Fornebu og, men har for mange bekjente og venner som har fått komplikasjoner etter behandling der.
Butterfly_m Skrevet 19. mai 2014 #32230 Skrevet 19. mai 2014 Ok... Det er noe litt små-weird som skjer i den venstre puppen min. :S Når jeg gjør noen spesielle bevegelser eller bøyer meg fremover så føles det som om hmmmm.. vet ikke helt hvordan jeg kan forklare det.. men som om implantet har grodd fast i en del av puppen å "drar det med seg". Ikke vondt eller noe. Bare ekkelt! Hva er det?!
nuttybear Skrevet 19. mai 2014 #32231 Skrevet 19. mai 2014 Ok... Det er noe litt små-weird som skjer i den venstre puppen min. :S Når jeg gjør noen spesielle bevegelser eller bøyer meg fremover så føles det som om hmmmm.. vet ikke helt hvordan jeg kan forklare det.. men som om implantet har grodd fast i en del av puppen å "drar det med seg". Ikke vondt eller noe. Bare ekkelt! Hva er det?! Er det ru implantat du har? For de skal jo liksom gro litt fast i vevet faktisk uten at jeg vet om det skal kjennes slik ut altså...... Jeg har hatt alle slags rare følelser i puppene de 10 ukene det har gått siden op. Litt illende stikking her, ømhet der, overfølsomme brystvorter etter at det først ikke var noe følelse i dem osv. Fremdeles litt ømt og ligge på siden også. Men akkurat det du beskriver kjenner jeg meg ikke igjen i. Kan det være så enkelt at den venstre har droppet og derfor føles som henger litt "løsere" fordi hevelsen i vevet rundt er på retur? Ta en telefon til klinikken da vel for peace of mind:o)
Butterfly_m Skrevet 20. mai 2014 #32232 Skrevet 20. mai 2014 Er det ru implantat du har? For de skal jo liksom gro litt fast i vevet faktisk uten at jeg vet om det skal kjennes slik ut altså...... Jeg har hatt alle slags rare følelser i puppene de 10 ukene det har gått siden op. Litt illende stikking her, ømhet der, overfølsomme brystvorter etter at det først ikke var noe følelse i dem osv. Fremdeles litt ømt og ligge på siden også. Men akkurat det du beskriver kjenner jeg meg ikke igjen i. Kan det være så enkelt at den venstre har droppet og derfor føles som henger litt "løsere" fordi hevelsen i vevet rundt er på retur? Ta en telefon til klinikken da vel for peace of mind:o) Er ru implantater ja. Så de skal vel det. Har ikke merket noe mer til det nå. Men leste litt rundt og det kunne høres ut som 3n luftboble! Det vat visst veldig normalt - og i så fall er det vel ikke rart om jet ikke har kjent så mye mer til den. Men kjenner helt klart etter enda. Hehe
MissA Skrevet 20. mai 2014 #32233 Skrevet 20. mai 2014 Heisann, når begynte dere å trene igjen? Er 3, snart 4 uker post-op og fikn beskjed om at jeg kunne trene styrke på mage og gjøre alt som før da jeg ringte og spurte i dag. Eneste var at jeg ikke skulle trene brystmusklene enda. Og når begynte dere å sove på magen? Er å sove på magen bra med rue proteser selv om det ikke er noen lomme som skal holdes åpen??
Pix1234 Skrevet 20. mai 2014 #32234 Skrevet 20. mai 2014 (endret) Heisann, når begynte dere å trene igjen? Er 3, snart 4 uker post-op og fikn beskjed om at jeg kunne trene styrke på mage og gjøre alt som før da jeg ringte og spurte i dag. Eneste var at jeg ikke skulle trene brystmusklene enda. Og når begynte dere å sove på magen? Er å sove på magen bra med rue proteser selv om det ikke er noen lomme som skal holdes åpen?? Ventet lengre en de 6 ukene, de sier jo etter 6 uker kan man starte igjen forsiktig, er mange øvelser man bruker brystmuslene for man ikke tenker over. Når jeg betaler såpass mye venter heg heller litt lengre og er forsiktig, trening kan man alltid ta opp igjen Startet å ligge på magen etter 5-6 mnd, nå kan jeg ligge på magen uten problemer men har aldri egentlig vært noe fan av det Endret 21. mai 2014 av Pix1234
Arwina Skrevet 21. mai 2014 #32235 Skrevet 21. mai 2014 Heisann, når begynte dere å trene igjen? Er 3, snart 4 uker post-op og fikn beskjed om at jeg kunne trene styrke på mage og gjøre alt som før da jeg ringte og spurte i dag. Eneste var at jeg ikke skulle trene brystmusklene enda. Og når begynte dere å sove på magen? Er å sove på magen bra med rue proteser selv om det ikke er noen lomme som skal holdes åpen?? Jeg opererte for 8 uker siden og har sånn smått begynt å trene igjen for ett par uker siden Går mest i bentrening, men prøvde meg på ei overkroppsøkt og fant fort ut at det ikke var mange øvelsene som ikke inkluderte brystmuskelen! Føles enda ikke helt som før operasjonen når jeg trener, men regner med det går seg til Jeg sovner som regel på rygg, men har nå begynt å flytte meg over på siden og på magen iløpet av natta mens jeg sover og det er overraskende greit synes jeg Jeg har rue implantater også, og jeg vet ærlig talt ikke - mener å huske at jeg fikk beskjed om at jeg kunne gjøre alt som før med mindre det var ubehagelig.
rebus Skrevet 22. mai 2014 #32236 Skrevet 22. mai 2014 Opererte for 2 uker siden. Synes at bhen begynner å bli litt "løs" i kompresjonsstoffet. Burde jeg kjøpe en ny? Vil ikke betale i dyre dommer for en som jeg ikke kommer til å bruke senere.. Og, den ene puppen min er helt øm på siden, er dette normalt enda?
Pix1234 Skrevet 22. mai 2014 #32237 Skrevet 22. mai 2014 Opererte for 2 uker siden. Synes at bhen begynner å bli litt "løs" i kompresjonsstoffet. Burde jeg kjøpe en ny? Vil ikke betale i dyre dommer for en som jeg ikke kommer til å bruke senere.. Og, den ene puppen min er helt øm på siden, er dette normalt enda? Jeg er fortsatt ikke hvitt all som er ømt, men nesten (7 mnd siden op) jeg kjøpte en til bh og bruker de fortsatt når jeg sover, syns det er mest behagelig pluss de sier man skal bruke bh så mye så mulig
rebus Skrevet 22. mai 2014 #32238 Skrevet 22. mai 2014 Jeg er fortsatt ikke hvitt all som er ømt, men nesten (7 mnd siden op) jeg kjøpte en til bh og bruker de fortsatt når jeg sover, syns det er mest behagelig pluss de sier man skal bruke bh så mye så mulig Hm, kanskje jeg må ut å se etter en ny da. Har lest masse bra om Triumph tri-action extreme, men ser at den har kun åpning bak?
LitaPia Skrevet 22. mai 2014 #32239 Skrevet 22. mai 2014 Har lest mye i tråden nå, og vil gjerne være ny inbygger i boobieville opererte meg i går morrest, la inn 240 under muskel. Har tenkt og vurdert i 10 år og helt plutselig gikk det fra å tenke på det til å gjøre det. Ser bra ut så langt,fikk en liten titt under kontrollen imorrest. Men holy crap så vondt det er! Noen andre som har operert inn under muskel? gikk det lang tid før ting ble som normalt? Jeg er 162 høy og bare 50 kg, hadde liten B fra før av, men visstnok ikke nok brystvev til å legge over muskel ifølge kirurgen.
rebus Skrevet 22. mai 2014 #32240 Skrevet 22. mai 2014 Har lest mye i tråden nå, og vil gjerne være ny inbygger i boobieville opererte meg i går morrest, la inn 240 under muskel. Har tenkt og vurdert i 10 år og helt plutselig gikk det fra å tenke på det til å gjøre det. Ser bra ut så langt,fikk en liten titt under kontrollen imorrest. Men holy crap så vondt det er! Noen andre som har operert inn under muskel? gikk det lang tid før ting ble som normalt? Jeg er 162 høy og bare 50 kg, hadde liten B fra før av, men visstnok ikke nok brystvev til å legge over muskel ifølge kirurgen. Hei! Jeg opererte inn 280 gram for 2 uker siden. De første 3-4 dagene var jeg avhengig av hjelp med å reise meg opp og ned fra sofa/seng. Fikk endel plager i ryggen. Ellers gikk det veldig greit faktisk. Har under muskel. Er 166 og veier omtrent 50 kg. Mine er enda harde, men den ene er enda litt mer hoven enn den andre og derfor også litt større.. Veldig fornøyd Men må ennå ha på bhen og båndet i 6 uker til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå