MissA Skrevet 16. mai 2014 #32201 Skrevet 16. mai 2014 igjen så er det forskjellig hva kirurger sier. Fornebu sier 6 mnd. Greia med push up er at du kan få uheldig press på implantatet skulle jeg tro. De dytter jo både opp og inn. De fleste som får implantat venter jo på at de skal "drop and fluff" som amerikanerne kaller det, og det blir motsatt av push up effekten. Dessuten finnes jo ikke push up uten bøyle stort sett. Jeg tenker det er tryggest og la implantatene få hvile der de hører hjemme(i lommen sin) til vevet rundt er fullstendig helet for å være på den sikre siden med komplikasjoner. Godt mulig det er forskjell på over og under, ru og glatte, størrelse osv også. Når man har lest litt på forumet her skjønner man jo at kirurger faktisk har motstridende formeninger om best praksis noen ganger;o) Takk for et så utfyllende svar ser mange får forskjellige beskjeder fra klinikkene ja, men man må vel bare stole på kirurgen. Tross alt han som har peiling håper ikke det er bare meg som er livredd for å ødelegge resultatet men det skal vel mye til før det blir ødelagt, får jeg tro. Puppene dine så forresten skikkelig fine ut nå!!
Butterfly_m Skrevet 16. mai 2014 #32202 Skrevet 16. mai 2014 Jeg kom hjem med 75c fra Fornebu for 8 uker siden. Nå bruker jeg 70d i triumph, både i sports og vanlig bh til tross for vel 3kg tyngre(+0,5kg nye boobs og +2,5kg pga treningsfri, opps). Takk for svar! :D Da regner jeg med det er sånn pga hevelse og slikt kanskje. Men da kan jeg jo gjette at det blir enten 75D eller 70...E?! Iiik.. Blir interrssant å finne bikini og bh'er framover ja..! Men synes på ingen måte de er for store. Passe til meg og er fornøyd! Så da kan bh størrelsen være hva den vil - akkurat som vekta. Haha!
rebus Skrevet 16. mai 2014 #32203 Skrevet 16. mai 2014 Puppene mine var aldri "veldig hovne" etter opeasjonen, har fått bedre følelse i dem nå.. Vil de krympe noe?? la under muskel. kjennes kun "trangt" ut under huden, som er en selvfølge Er 9 dager siden jeg opererte.
MissA Skrevet 16. mai 2014 #32204 Skrevet 16. mai 2014 Puppene mine var aldri "veldig hovne" etter opeasjonen, har fått bedre følelse i dem nå.. Vil de krympe noe?? la under muskel. kjennes kun "trangt" ut under huden, som er en selvfølge Er 9 dager siden jeg opererte. 3 uker siden min operasjon, la også under muskel mine var helt stive, sprengte og harde. De har ikke blitt mindre, det ser bare ut som de slapper litt mer av og begynner å bli mykere.
MissA Skrevet 16. mai 2014 #32205 Skrevet 16. mai 2014 Er det noen som vet av noen fine, spilefrie bher? Link, eventuelt hvor kan jeg kjøpe? Var på HM for å se, der var det bare ammebher og det er jeg ikke særlig interessert i Håper noen vet av noen fine!
Butterfly_m Skrevet 16. mai 2014 #32206 Skrevet 16. mai 2014 (endret) 3 uker siden min operasjon, la også under muskel mine var helt stive, sprengte og harde. De har ikke blitt mindre, det ser bare ut som de slapper litt mer av og begynner å bli mykere. 2 uker og 2 dager her. Og mine føltes akkurat slik ut. De er noe bedre nå, men føler de er stive, sprengte og harde enda. Dr bare står der liksom... Gleder meg til det blir bedre... Edit: Victorias Secret har endel fiiiine spileløse bher. Men de koster endel da... Ellers har de sikkert i undertøysforretninger eller på nett Endret 16. mai 2014 av Butterfly_m
Avalon Skrevet 16. mai 2014 #32207 Skrevet 16. mai 2014 Er det noen som vet av noen fine, spilefrie bher? Link, eventuelt hvor kan jeg kjøpe? Var på HM for å se, der var det bare ammebher og det er jeg ikke særlig interessert i Håper noen vet av noen fine! Jeg var veldig fornøyd med de jeg kjøpte på Change. Syntes de var fine og gode (hadde vel sikkert syntes at alt var fint etter 6mnd med sportsbh ). Ellers vil jeg også anbefale sportsbhen deres også, den holdt sakene på plass gitt! Veldig behagelig også. Beste kjøpet jeg har gjort noensinne. Jeg hadde vondt ganske lenge, så å få skikkelig støtte var helt fantastisk. Husker jeg ble helt salig i blikket i prøverommet.
nuttybear Skrevet 16. mai 2014 #32208 Skrevet 16. mai 2014 Takk for svar! :D Da regner jeg med det er sånn pga hevelse og slikt kanskje. Men da kan jeg jo gjette at det blir enten 75D eller 70...E?! Iiik.. Blir interrssant å finne bikini og bh'er framover ja..! Men synes på ingen måte de er for store. Passe til meg og er fornøyd! Så da kan bh størrelsen være hva den vil - akkurat som vekta. Haha! Like your way of thinking sister;o)
nuttybear Skrevet 16. mai 2014 #32209 Skrevet 16. mai 2014 Er det noen som vet av noen fine, spilefrie bher? Link, eventuelt hvor kan jeg kjøpe? Var på HM for å se, der var det bare ammebher og det er jeg ikke særlig interessert i Håper noen vet av noen fine! Ha ha, hadde akkurat samme opplevelse på jakten etter spilefri, amme bh, thanks but NO thanks! Ofte går ikke spile fri opp i så store størrelser som D, sikkert fordi tanken er at D cup trenger støtte av spiler;o) har kun lykkes og få tak i en modell fra triumph som ikke er håpløst bestemor style. Får vel klikke innom change sin webside om jeg ikke holder ut lenger.....
Avalon Skrevet 16. mai 2014 #32210 Skrevet 16. mai 2014 Ha ha, hadde akkurat samme opplevelse på jakten etter spilefri, amme bh, thanks but NO thanks! Ofte går ikke spile fri opp i så store størrelser som D, sikkert fordi tanken er at D cup trenger støtte av spiler;o) har kun lykkes og få tak i en modell fra triumph som ikke er håpløst bestemor style. Får vel klikke innom change sin webside om jeg ikke holder ut lenger..... http://change.com/no/florence-6.html Denne var det jeg hadde, en i hvitt og en i svart.
rebus Skrevet 16. mai 2014 #32211 Skrevet 16. mai 2014 2 uker og 2 dager her. Og mine føltes akkurat slik ut. De er noe bedre nå, men føler de er stive, sprengte og harde enda. Dr bare står der liksom... Gleder meg til det blir bedre... Edit: Victorias Secret har endel fiiiine spileløse bher. Men de koster endel da... Ellers har de sikkert i undertøysforretninger eller på nett Takk for svar begge to! Men de vil da bare bli mer "avslappet" ikke mindre i størrelse?
Butterfly_m Skrevet 16. mai 2014 #32212 Skrevet 16. mai 2014 Takk for svar begge to! Men de vil da bare bli mer "avslappet" ikke mindre i størrelse? Blir nok heller litt "større". Når musklene slapper av og slipper litt på implantatet så blir det ikke så most lengre. Og dermed får du både mykere og noe større pupper på en måte Hvertfall etter hva jeg har forstått
Butterfly_m Skrevet 16. mai 2014 #32213 Skrevet 16. mai 2014 Like your way of thinking sister;o) Hehehe..
rebus Skrevet 16. mai 2014 #32214 Skrevet 16. mai 2014 Blir nok heller litt "større". Når musklene slapper av og slipper litt på implantatet så blir det ikke så most lengre. Og dermed får du både mykere og noe større pupper på en måte Hvertfall etter hva jeg har forstått Det gir egentlig mening, hehe. Nå er jo implantatet plassert under en "sterk" muskel som presser implantatet sammen, mens muskelen og "alt rundt" slipper taket og former seg..?! Hm, avanserte greier :-)
pmaja Skrevet 18. mai 2014 #32215 Skrevet 18. mai 2014 Gratulerer med gårsdagen til alle Jeg lurte på dere som har tatt over muskel, mange som måtte ha nedpressbånd? Prøvde å lese tilbake i tråden her, og virker som det er forskjellig ifht klinikken man opererer seg på. I mine papirer står det at man må ha det på i seks uker, og virker som det er standard uansett om du har over eller under muskel.. Jeg skal jo operere i siste halvdel av juni, må jo bli umulig å finne sommertopper som ikke ser helt duste ut med nedpressbåndet?! Leste om en som hadde operert der jeg skal (colosseum stavanger), som hadde sluppet nedpressbåndet med en gng hovenheten ga seg litt (etter ca 10 dager). Men kirurgen min drar jo på sommerferie, så vet ikke om han er der og kan vurdere det underveis hos meg.. Og om noen her inne opererte i fjor sommer, hvordan gjorde dere det med soling; er det lov å sitte litt i solen med sportsbh på ca to uker etter OP, så lenge man bruker høy solfaktor og ikke blir svidd? Skal på hytta med familien, og hvis det blir like fint vær som ifjor er det jo kjedelig å bare måtte være innendørs. Vil ikke gjøre noe galt ifht puppene, men kirurgen sa på konsultasjonen at jeg burde kunne gjøre mye som normalt etter en uke, og at jeg ikke skulle få "ødelagt" sommerferien min pga puppene. Dvs at han mente jeg ikke trengte 4 uker før jeg kunne gjøre ting som normalt igjen, bortsett fra trening og sånn da..
Charlotte20 Skrevet 18. mai 2014 #32216 Skrevet 18. mai 2014 Heihei jenter nærmer seg operasjon nå:D Vet jeg får en støttebh fra klinikken. Men jeg burde da vel kjøpe noen selv også? Noen som har noe forslag å gi meg?
Avalon Skrevet 18. mai 2014 #32217 Skrevet 18. mai 2014 Heihei jenter nærmer seg operasjon nå:D Vet jeg får en støttebh fra klinikken. Men jeg burde da vel kjøpe noen selv også? Noen som har noe forslag å gi meg? Jeg vil anbefale sportsbhen til Change. Det var den beste jeg var borti. Hadde en annen også som jeg ikke husker navnet på i farten, men vet de har det merket på Lindex. De er også veldig gode. Den jeg hadde var for stor rundt ryggen så gav for lite støtte. Change sine er geniale, istedet for de vanlige "stramme-løsne" greiene du finner på alle typer bh'er, så hadde de borrelås på stroppene. Den holdt seg fin i lang tid, mistet ikke elastitet eller noe. Borrelåsen krøllet seg heller ikke i vask.
MissA Skrevet 18. mai 2014 #32218 Skrevet 18. mai 2014 Heihei jenter nærmer seg operasjon nå:D Vet jeg får en støttebh fra klinikken. Men jeg burde da vel kjøpe noen selv også? Noen som har noe forslag å gi meg? Anbefaler den fra Pierre Robert. Kjøpte først den fra 2XU jeg, 700kr så jeg tenkte jeg gjorde det aller beste valget for de nye puppene. 700kr i vasken! Den fra Pierre Robert koster bare 250 kr på dagligvarebutikker som ICA, Coop osv.. Den beste jeg har prøvd, i hvertfall !
MissA Skrevet 18. mai 2014 #32219 Skrevet 18. mai 2014 Gratulerer med gårsdagen til alle Jeg lurte på dere som har tatt over muskel, mange som måtte ha nedpressbånd? Prøvde å lese tilbake i tråden her, og virker som det er forskjellig ifht klinikken man opererer seg på. I mine papirer står det at man må ha det på i seks uker, og virker som det er standard uansett om du har over eller under muskel.. Jeg skal jo operere i siste halvdel av juni, må jo bli umulig å finne sommertopper som ikke ser helt duste ut med nedpressbåndet?! Leste om en som hadde operert der jeg skal (colosseum stavanger), som hadde sluppet nedpressbåndet med en gng hovenheten ga seg litt (etter ca 10 dager). Men kirurgen min drar jo på sommerferie, så vet ikke om han er der og kan vurdere det underveis hos meg.. Og om noen her inne opererte i fjor sommer, hvordan gjorde dere det med soling; er det lov å sitte litt i solen med sportsbh på ca to uker etter OP, så lenge man bruker høy solfaktor og ikke blir svidd? Skal på hytta med familien, og hvis det blir like fint vær som ifjor er det jo kjedelig å bare måtte være innendørs. Vil ikke gjøre noe galt ifht puppene, men kirurgen sa på konsultasjonen at jeg burde kunne gjøre mye som normalt etter en uke, og at jeg ikke skulle få "ødelagt" sommerferien min pga puppene. Dvs at han mente jeg ikke trengte 4 uker før jeg kunne gjøre ting som normalt igjen, bortsett fra trening og sånn da.. Kirurgen min gir ikke nedpressbånd til noen, han sier det ikke gjør noen poeng fordi puppene sklir på plass uansett, det ville visst bare skape ekstra ubehag for pasienten. Når det er sagt sier mange forskjellig, så anbefaler deg å høre på kirurgen. Det samme gjelder soling. Jeg fikk ikke noen direkte beskjed om når jeg kunne begynne å sole meg, tror man kjenner det. Nyopererte pupper er veldig sårbare, så sitter du i sola tror jeg du kjenner det. Prøvde topp med utringning selv i uke 2 og jeg måtte bare gå inn igjen fordi det svei. Det er jo også individuelt Ring klinikken for å være på den sikre siden jeg er 3,5 uke etter operasjonen og tenker å vente med soling til minst i midten av juni, kanskje juli også
Amyful Skrevet 18. mai 2014 #32220 Skrevet 18. mai 2014 (endret) Hei jenter, har tenkt til å snart bestille konsultasjon hos fornebuklinikken. Men nå blir jeg litt engstelig i forhodl til operasjon, for problemet jeg har er at jeg ikke kjenner noen som kan hjelpe meg de første ukene etter operasjon. har ikke kjæreste og jeg er ikke klar for å fortelle dette til familie og venner. Noen som har noen tips på hvordan jeg kan løse dette? Jeg bor i tillegg langt unna klinikken, så jeg må nok bli på hotellet i nærheten i et par dager etterpå.. Noen som har vært i samme situasjon? Jeg aner ikke om det er mulig å klare tiden etterpå alene :s Endret 18. mai 2014 av Amyful
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå