nuttybear Skrevet 14. mai 2014 #32181 Skrevet 14. mai 2014 Takk for svar Jeg har også ru implantater, men har likevel fått beskjed om å massere :omg: Ha ha, gir opp jeg altså. Kanskje det betyr at det har lite og si hva man gjør?;o) trodde hele greia med ru var at det da fester seg mer til vevet i lommen og dermed skal man ikke forstyrre den prosessen med å massere. Mens med glatte så vil man at lommen implantatet ligger i skal være litt større enn selve implantat slik at man får litt "naturlig" movement på brystet, at det sklir litt rundt inni der om du vil. Man får kanskje rett og slett høre på sin egen PK og håpe på det beste;o) du kan jo alltid ringe en av sykepleierne på klinikken og høre hva de sier?
nuttybear Skrevet 14. mai 2014 #32182 Skrevet 14. mai 2014 Åå, da skal jeg skjekke den ut! Kan du fortelle litt om hvordan dte var å begynne å løpe igjen? Jeg savner det så mye, har til og med drømt masse om det Nå er jeg to dager unna 6 ukersmerket men når jeg prøver å "jogge" på stuegulvet så føles det veldig merkelig og ubehagelig, kjenner liksom implantatene så innamri godt og hvordan de hopper opp og ned. Hvordan er dette for deg? Med den extreme bh'en fra triumph har det gått smertefritt faktisk. Den sitter som støpt så ingen bevegelse i boobsa i det hele tatt. Gikk til butikken og fikk målt så ble 70d. Kanskje det har noe å si. Jeg hadde helt klart kjøpt 75c hvis jeg ikke fulgte hennes råd siden 70 føles stramt. Men når den sitter perfekt i cupen gjør det ingenting at den er så trangt rundt brystet og resultatet blir fantastisk støtte. Begynte forsiktig med elipsemaskin og litt sykling fra uke 5 og jogging fra uke 7. Har tatt det relativt rolig og heller løpt i slake oppoverbakker enn høyt tempo. Dermed går det mer på beina enn overkroppen innbiller jeg meg. Ingen trening på overkroppen overhode før uke 12 har jeg bestemt meg for, ikke planken engang for meg. Jeg har under muskel og brystløft så vil ikke belaste brystmuskelaturen før det har gått 3 mnd.
Butterfly_m Skrevet 15. mai 2014 #32183 Skrevet 15. mai 2014 Hmm... noen som vet om tri-action bh'ene fra Triumph som de gir ved Fornebuklinikken blir gitt i litt store størrelser ved operasjonen? Kikket på min nå og der står det 80C. Jeg brukte 70B / 75A før operasjonen. Eller er dette min nye bh'størrelse? Tenkte jeg skulle kjøpe inn ny bikini snart siden jeg bestiller fra utlandet så tar det en stund føe de kommer fram... og vil jo gjerne ha en klar til sommeren
nuttybear Skrevet 15. mai 2014 #32184 Skrevet 15. mai 2014 Hmm... noen som vet om tri-action bh'ene fra Triumph som de gir ved Fornebuklinikken blir gitt i litt store størrelser ved operasjonen? Kikket på min nå og der står det 80C. Jeg brukte 70B / 75A før operasjonen. Eller er dette min nye bh'størrelse? Tenkte jeg skulle kjøpe inn ny bikini snart siden jeg bestiller fra utlandet så tar det en stund føe de kommer fram... og vil jo gjerne ha en klar til sommeren Jeg kom hjem med 75c fra Fornebu for 8 uker siden. Nå bruker jeg 70d i triumph, både i sports og vanlig bh til tross for vel 3kg tyngre(+0,5kg nye boobs og +2,5kg pga treningsfri, opps).
Viviane Skrevet 15. mai 2014 #32185 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Hei jenter! Håper dere har plass til en til? Jeg har lest side opp og side ned her inne, og det har gjort at jeg nå har våget å ta steget selv. Den 17.juni er det min tur, jeg skal få "nye" pupper weee, gleder meg sånn! Endret 15. mai 2014 av Viviane
Marie85 Skrevet 15. mai 2014 #32186 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Hei alle sammen, Om 3 uker skal jeg legge inn 255 g over brystmuskel med anatomiskprotese. Ønsker et mest mulig naturlig resultat! Er 163 høy, og veier 52 kg, bruker 75a og har ikke barn. Silikonen legges inn via rett under brystvorten. Er det noen som har erfaringer med anatomiskprotese eller å legge inn under brystvorten? Håper noen kan legge ut bilde også for de fleste bilder jeg finner er av rund type! Jeg skal forresten opereres på en fredag klokken 08:00, og har tenkt meg på jobb igjen tirsdagen etter... Hva tenker dere om det? For tidlig? Jobber på kontor... Endret 15. mai 2014 av Marie85
MissA Skrevet 15. mai 2014 #32187 Skrevet 15. mai 2014 Hei jenter! Håper dere har plass til en til? Jeg har lest side opp og side ned her inne, og det har gjort at jeg nå har våget å ta steget selv. Den 17.juni er det min tur, jeg skal få "nye" pupper weee, gleder meg sånn! Gratulerer!! 17. juni er jo snart
MissA Skrevet 15. mai 2014 #32188 Skrevet 15. mai 2014 3 uker etter operasjonen i dag! Noen spørsmål: Når kan jeg begynne med spilefri bh? Når kan jeg begynne med bh med spiler/bøyler? Når kan jeg begynne med push-up bh, og hvorfor må man vente så lenge med det?
Viviane Skrevet 15. mai 2014 #32190 Skrevet 15. mai 2014 Tusen takk 😄 Ja, her har det gått fort i svingene, konsultasjonstime 7.mai, og nå er det bare 1 måned til operasjon...
nuttybear Skrevet 15. mai 2014 #32191 Skrevet 15. mai 2014 Tusen takk Ja, her har det gått fort i svingene, konsultasjonstime 7.mai, og nå er det bare 1 måned til operasjon... Og neste måned kommer til å "fly by". Det er bare og glede seg.....velkommen til oss:o)
Viviane Skrevet 15. mai 2014 #32192 Skrevet 15. mai 2014 Og neste måned kommer til å "fly by". Det er bare og glede seg.....velkommen til oss:o) Ja, det kan jeg tro! Tusen takk 😊 Litt om meg: Jeg er 32, og trebarnsmor. Og etter å ha ammet tre søte små, kan man vel si at mine fordeler ser litt "slitne" ut 😉 Skal ta et lite løft med innlegg. Er kjempe spent på resultatet, og er redd for at jeg har for store forventninger. Så blir veldig glad hvis andre som har tatt løft deler erfaringen med meg....
nuttybear Skrevet 15. mai 2014 #32193 Skrevet 15. mai 2014 Ja, det kan jeg tro! Tusen takk Litt om meg: Jeg er 32, og trebarnsmor. Og etter å ha ammet tre søte små, kan man vel si at mine fordeler ser litt "slitne" ut Skal ta et lite løft med innlegg. Er kjempe spent på resultatet, og er redd for at jeg har for store forventninger. Så blir veldig glad hvis andre som har tatt løft deler erfaringen med meg.... Jeg tok lite løft med innlegg for vel 9 uker siden nå og er kjempe fornøyd. Hvor skal du operere? Som deg, var fronten ett trist syn etter 2 omganger med graviditet, amming og 20kg opp og ned. Er 37 år så mine var kanskje enda litt mer "slitne" enn dine;o) Har aldri drømt om store pupper men ville bare ha fine pupper igjen. Og det har jeg fått gitt. La inn 255 runde moderat profil under muskel.
Viviane Skrevet 15. mai 2014 #32194 Skrevet 15. mai 2014 Jeg tok lite løft med innlegg for vel 9 uker siden nå og er kjempe fornøyd. Hvor skal du operere? Som deg, var fronten ett trist syn etter 2 omganger med graviditet, amming og 20kg opp og ned. Er 37 år så mine var kanskje enda litt mer "slitne" enn dine;o) Har aldri drømt om store pupper men ville bare ha fine pupper igjen. Og det har jeg fått gitt. La inn 255 runde moderat profil under muskel. Så kjekt å høre at du er fornøyd 😊 Jeg skal operere i Haugesund. Hvilken str var du før op? Og hva er du nå? Jeg har endel brystvev, så tenker ikke å legge inn så mye, rundt en 200... Har heller ikke ønske om "Pamela" pupper, men litt fyldigere og mer struttende 😜 Har ikke bestemt hvilken type implantat, eller om jeg skal ta over eller under brystmuskelen enda. Hvordan er arrene dine, og var det veldig smertefullt? Uff, ble mange spørsmål dette 😳
nuttybear Skrevet 15. mai 2014 #32195 Skrevet 15. mai 2014 3 uker etter operasjonen i dag! Noen spørsmål: Når kan jeg begynne med spilefri bh? Etter 4 uker tidligst sier Fornebu. sports bh skal jo være på dag og natt i 4 uker iallfall. Fornebu er også opptatt at bh skal ha adskilte skåler første tiden men dette varierer noe fra klinikk til klinikk hvor mye de presiserer dette har jeg skjønt. Når kan jeg begynne med bh med spiler/bøyler? 6 mnd. Men andre sier 3-4 og ser noen amerikanske kirurger sier etter noen uker! Men det er kanskje om man har snitt under armhule eller brystvorte. Jeg hadde iallfall ikke villet ha en spile knissende på arret etter 4 uker....... Ett umodent arr er svært sårbart og noe av den mest aktive helingen skjer rundt uke 6 faktisk selv om såret har vært lukket en stund. Når kan jeg begynne med push-up bh, og hvorfor må man vente så lenge med det? igjen så er det forskjellig hva kirurger sier. Fornebu sier 6 mnd. Greia med push up er at du kan få uheldig press på implantatet skulle jeg tro. De dytter jo både opp og inn. De fleste som får implantat venter jo på at de skal "drop and fluff" som amerikanerne kaller det, og det blir motsatt av push up effekten. Dessuten finnes jo ikke push up uten bøyle stort sett. Jeg tenker det er tryggest og la implantatene få hvile der de hører hjemme(i lommen sin) til vevet rundt er fullstendig helet for å være på den sikre siden med komplikasjoner. Godt mulig det er forskjell på over og under, ru og glatte, størrelse osv også. Når man har lest litt på forumet her skjønner man jo at kirurger faktisk har motstridende formeninger om best praksis noen ganger;o)
nuttybear Skrevet 15. mai 2014 #32196 Skrevet 15. mai 2014 Så kjekt å høre at du er fornøyd Jeg skal operere i Haugesund. Hvilken str var du før op? Og hva er du nå? Jeg har endel brystvev, så tenker ikke å legge inn så mye, rundt en 200... Har heller ikke ønske om "Pamela" pupper, men litt fyldigere og mer struttende Har ikke bestemt hvilken type implantat, eller om jeg skal ta over eller under brystmuskelen enda. Hvordan er arrene dine, og var det veldig smertefullt? Uff, ble mange spørsmål dette Smerter, helt ok. kunne gjort det igjen i morgen:o) ta smertestillende etter klokka de første dagene og ikke vent til du har kjempe vondt så går det sikkert fint.. Smerten var trykkende, som en murstein som ligger på brystet ditt men helt greit og stå ut med. Som sykepleier vil jeg si det viktigaste er å ta smertestillende i forkant så du unngår smertetopper, f eks paracet hver 6 time. Jeg var vel en medtatt 75b sånn ca. Venstre var større og hang mer enn høyre pga hestebitt som tenåring så fylte aldri ut bh likt. I graviditet var jeg helt opp i 80DD så endel brystvev og fylle ut/løfte. Jeg sa stor B/liten C til kirurg. Ante ingenting om cc eller profil. Han tenkte først mellom 220-240 og var helt tydelig på at under muskel og runde var det som ville bli penest på meg. Profil messig stod det mellom lav plus eller moderat for meg ut fra hvor mye side boob jeg ville ha. Jeg valgte moderat, altså litt mindre sideboob og litt mer projeksjon.På op dag etter å ha tegnet og målt på meg flere ganger tenkte han 220 i største og 240 i minste for symmetri hvis han ikke fikk utjevnet asymmetri med å fjerne litt brystvev under løftet. jeg våknet derimot mer 255 i begge. Først tenkte jeg HJELP, SÅÅÅÅ stort. Nå er jeg bare kjempefornøyd. Med andre ord, jeg stolte blindt på kirurg og det lønnet seg i mitt tilfelle. 1
nuttybear Skrevet 15. mai 2014 #32197 Skrevet 15. mai 2014 Så kjekt å høre at du er fornøyd 😊 Jeg skal operere i Haugesund. Hvilken str var du før op? Og hva er du nå? Jeg har endel brystvev, så tenker ikke å legge inn så mye, rundt en 200... Har heller ikke ønske om "Pamela" pupper, men litt fyldigere og mer struttende 😜 Har ikke bestemt hvilken type implantat, eller om jeg skal ta over eller under brystmuskelen enda. Hvordan er arrene dine, og var det veldig smertefullt? Uff, ble mange spørsmål dette 😳 Her er jentene 8 uker etter op. Jeg er ikke så sjenert av meg;o) og deler gjerne da jeg selv var svært engstelig for det med arr etter brystløft. Arter rundt brystvorter kan du praktisk talt ikke se mens arret ned er som en pennestrek og allerede bleknet. Arrene under noe bredere og fremdeles litt rødt. Det ene lukket seg ikke før uke 6. Jeg måtte slutte med tape rundt uke 3 pga skikkelig allergisk reaksjon til papirtape men begynte igjen i uke 5 med silikon tape da utslettet hadde roet seg.
Viviane Skrevet 15. mai 2014 #32198 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Her er jentene 8 uker etter op. Jeg er ikke så sjenert av meg;o) og deler gjerne da jeg selv var svært engstelig for det med arr etter brystløft. Arter rundt brystvorter kan du praktisk talt ikke se mens arret ned er som en pennestrek og allerede bleknet. Arrene under noe bredere og fremdeles litt rødt. Det ene lukket seg ikke før uke 6. Jeg måtte slutte med tape rundt uke 3 pga skikkelig allergisk reaksjon til papirtape men begynte igjen i uke 5 med silikon tape da utslettet hadde roet seg.Ååå, heldige deg! Det var virkelig et flott par 😍 Tusen takk som deler, ble beroliget nå når jeg ser hvor fine arrene dine er. De synes jo nesten ikke. Er du en C-cup nå? Gleder meg til det er min tur! Sitter å kikker på sports bh til etter op, men aner jo ikke hverken vilket merke eller str jeg bør kjøpe.... 😳 Endret 15. mai 2014 av Viviane
nuttybear Skrevet 15. mai 2014 #32199 Skrevet 15. mai 2014 Ååå, heldige deg! Det var virkelig et flott par 😍 Tusen takk som deler, ble beroliget nå når jeg ser hvor fine arrene dine er. De synes jo nesten ikke. Er du en C-cup nå? Gleder meg til det er min tur! Sitter å kikker på sports bh til etter op, men aner jo ikke hverken vilket merke eller str jeg bør kjøpe.... 😳 Takk for det, i forhold til hva de var, kunne det ikke vært bedre:o) nå er de faktisk 70D. Men det tilsvarer en C i naturlige bryster i "utseende" vil jeg si. Som så mange av oss sier, så lar ikke implantater seg skvise sammen i en cup på samme måte som naturlige så silikon D ser ut som naturlig C om du skjønner?
Viviane Skrevet 15. mai 2014 #32200 Skrevet 15. mai 2014 Takk for det, i forhold til hva de var, kunne det ikke vært bedre:o) nå er de faktisk 70D. Men det tilsvarer en C i naturlige bryster i "utseende" vil jeg si. Som så mange av oss sier, så lar ikke implantater seg skvise sammen i en cup på samme måte som naturlige så silikon D ser ut som naturlig C om du skjønner? Jeg skjønner. De såg ikke store ut, naturlig og fint. Håper jeg er like heldig! 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå