nuttybear Skrevet 9. april 2014 #31681 Skrevet 9. april 2014 Så bra, tusen takk!:-) usikker på hvilken størrelse jeg er ettersom det er under en uke sin inngrepet, men sportsbhen er hvertfall 75 b. Regner med at jeg er en liten c når jeg skal begynne å kjøpe bher. Ang. Bevegelighteten så er det litt tidlig å si, de er fremdeles ganske harde. Regner med at de kommer til å bli litt "fastere" enn vanlige pupper men det gjør meg ingenting:-) størrelsen du velger på implantatet vil selvfølgelig være med på å bestemme en god del på om de ser ekte eller unaturlige ut, kroppsformen din også ikke minst. har du hofter så vil du kunne gå mer opp i størrelse osv. Dette er et perfekt forum for en som er i tvil! Så UTROLIG fine dine er! Liker spesielt hjertene;o) Hadde også forestilt meg anatomiske pga naturlig form men i mitt tilfelle mente PK at runde var best pga utgangspunktet jeg hadde så da gikk jeg for det og strålende fornøyd allikevel. En aldri så liten "advarsel" : jeg trodde også jeg kom til å bli en stor B liten C ( det var det jeg bestilte av PK) men er visst en 70D gitt fant jeg ut i går! Selv om jeg bare la inn beskjedne 255. Kjenner jo at den bh'en sitter som ett skudd nå som all hevelse er så godt som borte og ser overhode ikke for store ut. Helt perfekt for meg:o) Damen på triumph butikken forklarte at 70D faktisk er det sammen som 75C og at oss damer med silikon ofte må opp en størrelse i cup fordi brystene ikke lar seg klemme utover i cupen som naturlige bryster. Men at med klær blir f eks inntrykket gjerne en C selv om man bruker en D om du skjønner.
nuttybear Skrevet 9. april 2014 #31682 Skrevet 9. april 2014 Hei alle sammen. Da er jeg ferdig OP. La inn 295 under muskel, syntes de ser helt perfekte ut, gleder meg så til å se dem ordentlig Til nå går det veldig bra. Har selvfølgelig en del smerter, men de er helt overlevende. Er så deilig å endlig være ferdig. Kan ikke annet enn å skryte av personalet der borte de var så snille med meg, og gjorde alt for at jeg skulle ha det bra. Jeg skulle egentlig hjem i går mellom 15-16 men ble så svimmel og trøtt av narkosen og av de sterke medisinene så jeg ble der helt til rundt 19. Bare sov og sov, heldigvis at mamma var der med meg og passet på meg. I natt har jeg hatt en del vondt, men tok en de sterke pillene, så nå er jeg mye bedre, bare litt svimmel. Tusen takk til alle dere her inne som har gitt meg så mange gode råd, hvis ikke det hadde vært for dere vet jeg ikke om jeg hadde tatt OP. hvordan gikk det for deg lemon-aid? Gratulerer newboobs- bokstavlig talt;o) nå er det bare og hvile ut og vite at ubehaget slipper taket dag for dag:o) flott og høre at alt gikk fint. Nå får vi vente på at lemon-aid rapporterer inn.
newboobs Skrevet 9. april 2014 #31683 Skrevet 9. april 2014 Gratulerer newboobs- bokstavlig talt;o) nå er det bare og hvile ut og vite at ubehaget slipper taket dag for dag:o) flott og høre at alt gikk fint. Nå får vi vente på at lemon-aid rapporterer inn. hehe, tusen takk ja, gleder meg til smertene blir borte. ja, er spent på hvordan det har gått for henne
MissA Skrevet 9. april 2014 #31684 Skrevet 9. april 2014 Det er da 2 uker til operasjon, og jeg har fått et skriv i posten. Der står det at jeg skal slutte på p-piller 4 uker før operasjon Dette er en litt uheldig situasjon for meg, er i et avstandsforhold og har ikke sett kjæresten min på 5 uker nå.. Og så kommer han hjem i påska, så vil jo gjerne gå på pillene da. Er det noen som vet hvor viktig det er å slutte med p-pillene før operasjon? Og hvorfor må man slutte? Håper ikke det er suuuuperviktig...
Lady36 Skrevet 9. april 2014 #31685 Skrevet 9. april 2014 Tusen tak for svar Lady36 og MissA! Det settes stor pris på. Veldig betryggende det du skriver Lady36. Jeg har nemlig lent mest mot anatomiske da jeg føler det gir mest naturlig resultat. Men det er kanskje ikke noe jeg får bestemme helt selv? Skal hvertfall legge frem ønsket tenkte jeg. Har hørt at disse kan være mindre myke pga de er ru, men det synes du ikke altså? Enda bedre i så fall! Men er litt redd for vridninger og slikt.. jeg trener endel styrketrening nemlig. Tror dere det kan ha noe utfall? Huff, så mye å ta hensyn til. Selv etter mange års lesing og kikking føler jeg meg ikke 100% sikker Noen som enten kan henvise meg til noen bikini / BH bilder av folk med anatomiske? Eller kanskje noen her tørr legge ut? Merkelig spørsmål kjente jeg.. Det er nok noen som får velge om de vil ha runde eller anatomiske. Men jeg fikk klar beskjed om at jeg ikke kunne få runde. Med mitt utgangspunkt ville det ikke bli pent med runde. Om jeg absolutt ville ha runde måtte jeg gå et annet sted , fikk jeg beskjed om. Når det gjelder hvor myke de er, vil jeg absolutt ikke ha de mykere. Dem var ganske spente og harde de første ukene, men nå er dem perfekte. Jeg trener også en del og det har ikke vært noe problem. Men kjenner faktisk en som opplevde at begge protesene hadde vridd seg. Men det var faktisk hennes skyld at det skjedde. Hun brukte veldig pushup, veldig tidlig. Gjorde absolutt ikke som hun fikk beskjed om. Jeg bruker fortsatt bh jeg fikk på klinikken, også om natten. Er ikke redd for at dem skal vri seg i det hele tatt. Nå er det sånn at jeg må inn og korrigere litt på høyre bryst. Pk sa han aldri hadde sett det problemet før. Men det er jeg ikke bekymret for. Og angrer ikke selv om jeg må gjennom en operasjon til. Det er ikke ofte det oppstår komplikasjoner eller at du må operere på nytt. Legger ved to bilder... Blir ikke de beste bildene når jeg må ta dem selv, men litt inntrykk får du kanskje det synes ikke så ille når jeg har på bh, men på høyre bryst har jeg en kant som ikke skal være der.. Så se bort i fra den..😉
Lady36 Skrevet 9. april 2014 #31686 Skrevet 9. april 2014 Det er da 2 uker til operasjon, og jeg har fått et skriv i posten. Der står det at jeg skal slutte på p-piller 4 uker før operasjon Dette er en litt uheldig situasjon for meg, er i et avstandsforhold og har ikke sett kjæresten min på 5 uker nå.. Og så kommer han hjem i påska, så vil jo gjerne gå på pillene da. Er det noen som vet hvor viktig det er å slutte med p-pillene før operasjon? Og hvorfor må man slutte? Håper ikke det er suuuuperviktig... Jeg går også på p-piller, men trengte ikke å slutte på dem. Mange er nok redd for det med økende sjanse for blodpropp. Men ifølge pk er brystforstørrelse ikke en så stor operasjon at du trenger å slutte.. Jeg hadde ikke vært bekymret for det. Hadde det vært farlig hadde alle fått beskjed om å slutte. Jeg tok på Fornebuklinikken...
MissA Skrevet 9. april 2014 #31687 Skrevet 9. april 2014 Jeg går også på p-piller, men trengte ikke å slutte på dem. Mange er nok redd for det med økende sjanse for blodpropp. Men ifølge pk er brystforstørrelse ikke en så stor operasjon at du trenger å slutte.. Jeg hadde ikke vært bekymret for det. Hadde det vært farlig hadde alle fått beskjed om å slutte. Jeg tok på Fornebuklinikken... Ok, det var litt betryggende Samtidig så fikk jeg svar fra en annen her på KG: ''Veldig viktig! Pillene tynner ut blodet som kan gjøre at du ikke heler ordentlig etter operasjon. Slutt på flekken. Du vil ikke at arrene dine skal begynne å blø i ettertid, slik at du kan få infeksjoner og dren og ja. Hele sulamitten. I tillegg øker det sjansen for blodpropp betydelig. Jeg sluttet to uker før og ventet til en måned etter eller noe sånt.''
pmaja Skrevet 9. april 2014 #31688 Skrevet 9. april 2014 Pøser på med spm her, men lurte på om det er noen som har operert om sommeren? Har 4 uker sammenhengene fri i sommer, og hadde jo vært praktisk å operere da, så får jeg en mnd ro før jeg begynner i jobb igjen. Men tenker på ifht soling og sånn? Bading i saltvann? Må jeg da sitte i skyggen og ikke sole puppene, eller går det bra om jeg smører sunblock på pupper og over teip og bruker en bikini som dekker/sportsbh? Vanskelig med fri til høsten, og da får jeg bare to uker maks.. Og jeg har ikke lyst til å vente et halvt/helt år til :/
Emma Sofie Skrevet 9. april 2014 #31689 Skrevet 9. april 2014 Det er da 2 uker til operasjon, og jeg har fått et skriv i posten. Der står det at jeg skal slutte på p-piller 4 uker før operasjon Dette er en litt uheldig situasjon for meg, er i et avstandsforhold og har ikke sett kjæresten min på 5 uker nå.. Og så kommer han hjem i påska, så vil jo gjerne gå på pillene da. Er det noen som vet hvor viktig det er å slutte med p-pillene før operasjon? Og hvorfor må man slutte? Håper ikke det er suuuuperviktig... Jeg trengte ikke å slutte på p-piller:) Jeg ville kanskje hørt med klinikken der du skal operere deg som det er absolutt nødvendig? For det er jo alltid greit å følge klinikkens prosedyrer, men jeg tror alleikevel det vil gå helt fint å operere selv om du går på p-piller:)
Emma Sofie Skrevet 9. april 2014 #31690 Skrevet 9. april 2014 Pøser på med spm her, men lurte på om det er noen som har operert om sommeren? Har 4 uker sammenhengene fri i sommer, og hadde jo vært praktisk å operere da, så får jeg en mnd ro før jeg begynner i jobb igjen. Men tenker på ifht soling og sånn? Bading i saltvann? Må jeg da sitte i skyggen og ikke sole puppene, eller går det bra om jeg smører sunblock på pupper og over teip og bruker en bikini som dekker/sportsbh? Vanskelig med fri til høsten, og da får jeg bare to uker maks.. Og jeg har ikke lyst til å vente et halvt/helt år til :/ Jeg har fått beskjed om at jeg kan begynne med forsiktig soling og bading etter to uker, dersom arrene ser fine og tørre ut. Jeg skal derimot ikke utsette arrene for direkte sollys på ett år. Når det gjelder bikni og sånn, så skal du jo helst bruke støttebh i en god del uker etter operasjonen da:)
MissA Skrevet 9. april 2014 #31691 Skrevet 9. april 2014 Pøser på med spm her, men lurte på om det er noen som har operert om sommeren? Har 4 uker sammenhengene fri i sommer, og hadde jo vært praktisk å operere da, så får jeg en mnd ro før jeg begynner i jobb igjen. Men tenker på ifht soling og sånn? Bading i saltvann? Må jeg da sitte i skyggen og ikke sole puppene, eller går det bra om jeg smører sunblock på pupper og over teip og bruker en bikini som dekker/sportsbh? Vanskelig med fri til høsten, og da får jeg bare to uker maks.. Og jeg har ikke lyst til å vente et halvt/helt år til :/ Huden kan bli ekstra ''sår'' i starten i og med at huden skal strekke seg etter de nye puppene. Jo større proteser du har, jo større jobb får huden. Når huden er sår, blir man også overfølsom for sola, så man blir fortere solbrent. Lurt å være obs på det. Vet ikke helt hvordan det er i forhold til soling, men tror ikke det lønner seg å sole seg med en gang nei. Kan egentlig ikke gi noe ordentlig svar på dette selv, men anbefaler å ringe klinikken. Hører mange må teipe arrene sine og smøre med sunblock det første året etter operasjon. Bading i saltvann skal vel ikke gjøre noe så lenge såret har grodd helt. Men dette er noe kirurgen skal gi klarsignal til. Når det gjelder disse spørsmålene tror jeg mye er individuelt, lurt å ringe klinikken for å høre. Selv tar jeg operasjon på slutten av april nå i håp om at jeg er klar for sommeren. Men det spørs jo også selvfølgelig hvor lang tid det tar før puppene har falt ordentlig på plass. Vil ikke gå på stranda med deformerte pupper når jeg har betalt så mye for de. Du må nok gjøre som resten av oss og smøre deg med tålmodighet. Opererer du tidlig i sommer får du kanskje med deg deler av sommeren?
Arwina Skrevet 9. april 2014 #31692 Skrevet 9. april 2014 Det er nok noen som får velge om de vil ha runde eller anatomiske. Men jeg fikk klar beskjed om at jeg ikke kunne få runde. Med mitt utgangspunkt ville det ikke bli pent med runde. Om jeg absolutt ville ha runde måtte jeg gå et annet sted , fikk jeg beskjed om. Når det gjelder hvor myke de er, vil jeg absolutt ikke ha de mykere. Dem var ganske spente og harde de første ukene, men nå er dem perfekte. Jeg trener også en del og det har ikke vært noe problem. Men kjenner faktisk en som opplevde at begge protesene hadde vridd seg. Men det var faktisk hennes skyld at det skjedde. Hun brukte veldig pushup, veldig tidlig. Gjorde absolutt ikke som hun fikk beskjed om. Jeg bruker fortsatt bh jeg fikk på klinikken, også om natten. Er ikke redd for at dem skal vri seg i det hele tatt. Nå er det sånn at jeg må inn og korrigere litt på høyre bryst. Pk sa han aldri hadde sett det problemet før. Men det er jeg ikke bekymret for. Og angrer ikke selv om jeg må gjennom en operasjon til. Det er ikke ofte det oppstår komplikasjoner eller at du må operere på nytt. Legger ved to bilder... Blir ikke de beste bildene når jeg må ta dem selv, men litt inntrykk får du kanskje det synes ikke så ille når jeg har på bh, men på høyre bryst har jeg en kant som ikke skal være der.. Så se bort i fra den.. image.jpgimage.jpg Så fine pupper du har fått deg! Hva er det som er grunnen til at du må operere på nytt? Og hva skal korrigeres? Klarer ikke se noen kant jeg. Og hvor lenge siden er det du opererte? Spør bare av nysgjerrighet, og greit å vite i forhold til om jeg opplever noe av det samme. Håper alt er bra ellers og at du er fornøyd
Lady36 Skrevet 9. april 2014 #31693 Skrevet 9. april 2014 Så fine pupper du har fått deg! Hva er det som er grunnen til at du må operere på nytt? Og hva skal korrigeres? Klarer ikke se noen kant jeg. Og hvor lenge siden er det du opererte? Spør bare av nysgjerrighet, og greit å vite i forhold til om jeg opplever noe av det samme. Håper alt er bra ellers og at du er fornøyd Ser at jeg valgte de beste bildene... Når jeg ikke har på bh, er det en tydelig og stor kant / bulk øverst. Pk var ikke helt sikker på årsaken, men det kan være for liten lomme. Har sett det fra dag en, men jeg trodde det var litt ekstra hevelse. Men etter noen uker var det tydelig at det var noe feil.. Opererte for 3 mnd siden. Har tro på at dette skal ordne seg, så er ikke særlig bekymret. Og føler meg veldig godt ivaretatt av fornebuklinikken.
Pix1234 Skrevet 9. april 2014 #31694 Skrevet 9. april 2014 Huden kan bli ekstra ''sår'' i starten i og med at huden skal strekke seg etter de nye puppene. Jo større proteser du har, jo større jobb får huden. Når huden er sår, blir man også overfølsom for sola, så man blir fortere solbrent. Lurt å være obs på det. Vet ikke helt hvordan det er i forhold til soling, men tror ikke det lønner seg å sole seg med en gang nei. Kan egentlig ikke gi noe ordentlig svar på dette selv, men anbefaler å ringe klinikken. Hører mange må teipe arrene sine og smøre med sunblock det første året etter operasjon. Bading i saltvann skal vel ikke gjøre noe så lenge såret har grodd helt. Men dette er noe kirurgen skal gi klarsignal til. Når det gjelder disse spørsmålene tror jeg mye er individuelt, lurt å ringe klinikken for å høre. Selv tar jeg operasjon på slutten av april nå i håp om at jeg er klar for sommeren. Men det spørs jo også selvfølgelig hvor lang tid det tar før puppene har falt ordentlig på plass. Vil ikke gå på stranda med deformerte pupper når jeg har betalt så mye for de. Du må nok gjøre som resten av oss og smøre deg med tålmodighet. Opererer du tidlig i sommer får du kanskje med deg deler av sommeren? Sto i mine papir man ikke skulle svømme på ca 6 uker, pga det er litt "trening" i det og infeksjonsfare de første ukene iallfall
Butterfly_m Skrevet 9. april 2014 #31695 Skrevet 9. april 2014 Daaa har jeg hatt konsultasjon. Ble anbefalt runde under muskel! Tenkte jo selv egentlig på anatomiske som nevnt, men stoler på pk igrunn. Han mente det var unødvendig for meg å ta anatomiske og at runde ville se veldig naturlig ut på meg! Men er litt redd for at runde blir rart eller veldig fake i BH/bikini? Eller er det bare innbilning? :/ Er blitt mye mer trygg på dette etter samtalen. Så vi får se.. kanskje blir det boobs til sommeren! Igjen takk for alle som har svart! Dere er herlige!
Proppen Skrevet 9. april 2014 #31696 Skrevet 9. april 2014 Så UTROLIG fine dine er! Liker spesielt hjertene;o) Hadde også forestilt meg anatomiske pga naturlig form men i mitt tilfelle mente PK at runde var best pga utgangspunktet jeg hadde så da gikk jeg for det og strålende fornøyd allikevel. En aldri så liten "advarsel" : jeg trodde også jeg kom til å bli en stor B liten C ( det var det jeg bestilte av PK) men er visst en 70D gitt fant jeg ut i går! Selv om jeg bare la inn beskjedne 255. Kjenner jo at den bh'en sitter som ett skudd nå som all hevelse er så godt som borte og ser overhode ikke for store ut. Helt perfekt for meg:o) Damen på triumph butikken forklarte at 70D faktisk er det sammen som 75C og at oss damer med silikon ofte må opp en størrelse i cup fordi brystene ikke lar seg klemme utover i cupen som naturlige bryster. Men at med klær blir f eks inntrykket gjerne en C selv om man bruker en D om du skjønner. Iiih tusen takk!!!:-D det har jammen du fått også! Og det ser ut som om du er tilbake i form, jeg er altså så vanvittig oppblåst at selv den strikken på sportsbhen nederst gnukker og gnir noe voldsomt, holder på å bli gal! Vi hadde også Avtalt at jeg skulle ha runde men han fant ut at anatomiske ble finest under operasjonen så da stoler jeg på han:) OI, wow da gleder jeg meg til å finne ut av hva jeg er! Gleder meg sååå til å kunne gå i vanlig bh igjen, er så lei av denne sportsbhen:( auau! Fant ut at jeg hadde fått fra et merke som heter Anita active? Aldri sett at noen har fått den før.. Vurderer å kjøpe en ny fra triumph. Er det noen anbefalinger fra noen som også opplever at strikken under gnager?
Arwina Skrevet 9. april 2014 #31697 Skrevet 9. april 2014 (endret) Iiih tusen takk!!!:-D det har jammen du fått også! Og det ser ut som om du er tilbake i form, jeg er altså så vanvittig oppblåst at selv den strikken på sportsbhen nederst gnukker og gnir noe voldsomt, holder på å bli gal! Vi hadde også Avtalt at jeg skulle ha runde men han fant ut at anatomiske ble finest under operasjonen så da stoler jeg på han:) OI, wow da gleder jeg meg til å finne ut av hva jeg er! Gleder meg sååå til å kunne gå i vanlig bh igjen, er så lei av denne sportsbhen:( auau! Fant ut at jeg hadde fått fra et merke som heter Anita active? Aldri sett at noen har fått den før.. Vurderer å kjøpe en ny fra triumph. Er det noen anbefalinger fra noen som også opplever at strikken under gnager? Jeg har en som heter performance bra, fra merket amoena. Er superfornøyd med denne, anbefales virkelig Det var den eneste godkjente hos klinikken jeg var på. Endret 9. april 2014 av Arwina
nuttybear Skrevet 9. april 2014 #31698 Skrevet 9. april 2014 Iiih tusen takk!!!:-D det har jammen du fått også! Og det ser ut som om du er tilbake i form, jeg er altså så vanvittig oppblåst at selv den strikken på sportsbhen nederst gnukker og gnir noe voldsomt, holder på å bli gal! Vi hadde også Avtalt at jeg skulle ha runde men han fant ut at anatomiske ble finest under operasjonen så da stoler jeg på han:) OI, wow da gleder jeg meg til å finne ut av hva jeg er! Gleder meg sååå til å kunne gå i vanlig bh igjen, er så lei av denne sportsbhen:( auau! Fant ut at jeg hadde fått fra et merke som heter Anita active? Aldri sett at noen har fått den før.. Vurderer å kjøpe en ny fra triumph. Er det noen anbefalinger fra noen som også opplever at strikken under gnager?
nuttybear Skrevet 9. april 2014 #31699 Skrevet 9. april 2014 Å jeg har så mye sympati at du aner ikke!!!! Jeg var så oppblåst at det nesten var urovekkende, jeg var helt firkanta i formen og tom lårene este ut. Vannannsamling som følge av kirurgi eller medisiner eller begge. La på meg 3kg over natta. Heldigvis gikk det seg til men tok 1 uke og måtte ta avgøringsmidler 6 dagen etter op for ble forstoppet også. Bh messig så har jeg vært superfornøyd med Triumph sin, den gir god støtte men veldig myk og føyelig. Båndet under brystene er veldig bredt og mykt så kan ikke tenke meg den gnager. Nå bruker jeg en annen fra Triumph for ekstrem støtte/sport, den er helt fabelaktig men ikke sikker på om den hadde vært så bra de første par ukene når man er hoven fordi den er så stram. Jeg bruker fremdeles den opprinnelige triumphen men til nattesbruk fordi den er 75 og nå måler jeg en 70 siden all hevelse er borte.
havfru1 Skrevet 9. april 2014 #31700 Skrevet 9. april 2014 Typisk- har begynnende forkjølelse... Fryser litt, pittelitt sår hals og tett nese...og har operasjon imrg. Snakket med dem i dag og de ville ta en crp i morgen for å sjekke... Noen som har operert med begynnende forkjølelse? Kjenner jeg er litt redd for å bli skikkelig syk på toppen av en opr, og det verste må jo være å få kraftig hoste... Hmmm.. Har noen råd å dele?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå