Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det lurer jeg på også, Fornebu sier 3 mmd med støttebh på dagen og også på natta første mnd om jeg husker rett....

Jeg har fått beskjed om å bruke den i 6 uker dag&natt og deretter i 2 mnd på natta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk for svar:))over muskel er det jeg skal ha, men er vel ikke såå stor forskjell fra over til under.Er jo egentlig ikke store proteser.Skal ut 16 dager etter,er det noen andre som gjorde det etter operasjon.

Mente over muskel ja, hehe fort gjort å skrive feil ;) Jeg fikk også lagt mine over muskel. Å dra ut 16 dager etter går vel greit, men ville tatt det litt med ro om jeg var deg. Er 16 dager siden min operasjon i dag, og er fortsatt ikke alle bevegelser som er behagelige - så greit å være litt forsikitg ettersom mye alkohol gjør at man kanskje ikke tenker seg så godt om.

Skrevet

Tusen takk for det !!! Hahah ja jeg kan faktisk forstå at folk blir avhengige av det :P håper og tror jeg kommer til å føle det samme som deg :) jeg er 173 og veier 58 kg. Sportsbhen jeg fikk på meg er bare i 75b da?! Hva finn du i din?

Hahah, jaa jeg også! :fnise: Da er vi ganske like da, jeg er 172 og veier 58kg. Jeg har min i 70c, men sitter stramt da! Varierer vel litt ut i fra hvilken type man har, jeg har amoena performance bra - hvilken har du?

Skrevet

Mente over muskel ja, hehe fort gjort å skrive feil ;) Jeg fikk også lagt mine over muskel. Å dra ut 16 dager etter går vel greit, men ville tatt det litt med ro om jeg var deg. Er 16 dager siden min operasjon i dag, og er fortsatt ikke alle bevegelser som er behagelige - så greit å være litt forsikitg ettersom mye alkohol gjør at man kanskje ikke tenker seg så godt om.

takk for svar:)er du fornøyd med dine?Store proteser?Burde vel kanskje visst d, siden du har nok skrevet d tidligere.Men går litt i surr, he he.

Skrevet

Måtte du bruke støttebh'en i 6 mnd? :)

Nei, bare hver dag I 6 uker, men kunne jo ikke bruke spile bh så gikk jo mest i sports bh osv :)

Skrevet

Noen som vet om Fornebuklinikken er åpen hele sommeren? Og er det mulig å klare seg alene de første ukene? Tenker hvis jeg tilrettelegger alt før operasjon, sånn at det meste er nyopperert-vennlig. Hvor "handicappet" er man den første tiden? :icon_lol:

Flytter snart nærmere Oslo og lurer på om det kan være greit å ta operasjon i sommerferien om det lar seg gjøre. Men problemet er at jeg ikke har planer om å fortelle om dette til venner og familie enda, så jeg må nok klare meg på egenhånd. :vetikke:

Skrevet

Flere som føler ubehag ved å bruke spilebh for første gang etter operasjonen?
Føler det klør ekstremt i arrene og området rundt ribbeina osv.. Klarer ikke ha på den på mere en 1-2 timer :P

Skrevet

Flere som føler ubehag ved å bruke spilebh for første gang etter operasjonen?

Føler det klør ekstremt i arrene og området rundt ribbeina osv.. Klarer ikke ha på den på mere en 1-2 timer :P

Hei, har det gått lang tid siden du ble op?

Skrevet

Hahah, jaa jeg også! :fnise: Da er vi ganske like da, jeg er 172 og veier 58kg. Jeg har min i 70c, men sitter stramt da! Varierer vel litt ut i fra hvilken type man har, jeg har amoena performance bra - hvilken har du?

Den sitter jo stramt ja, men hvis dette er en b så lurer jeg på hvordan en D ser ut :P er litt usikker på hvilken type det er faktisk. Vil tippe på triumph. Men det nedpressbåndet er sååå ubehagelig!! Ååh

Skrevet

Jeg har fått beskjed om å bruke den i 6 uker dag&natt og deretter i 2 mnd på natta.

Måtte dobbelsjekke nå, støttebh natt og dag i 4 uker og så anbefalt så mye som mulig utover dette(uten at det står hvor lenge......). Og ikke spiler på 6mnd. Da er det vel bare og invistere i noen flere sports bh'er da;o)

Skrevet

Noen som vet om Fornebuklinikken er åpen hele sommeren? Og er det mulig å klare seg alene de første ukene? Tenker hvis jeg tilrettelegger alt før operasjon, sånn at det meste er nyopperert-vennlig. Hvor "handicappet" er man den første tiden? :icon_lol:

Flytter snart nærmere Oslo og lurer på om det kan være greit å ta operasjon i sommerferien om det lar seg gjøre. Men problemet er at jeg ikke har planer om å fortelle om dette til venner og familie enda, så jeg må nok klare meg på egenhånd. :vetikke:

Sikkert stengt i fellesferien, ring og spør. Om du ikke har barn og ta deg av går det nok greit og klare seg alene men ville hatt noen hos deg første 24-48 timene. Alle er så forskjellig med smerte så umulig og forutsi sikkert hvordan det blir for deg de første dagene. Kommer jo også langt på vei ann på inngrepet du skal ha men ikke alltid det er forutsigbart heller. En kollega på jobben tok over muskel og kunne ikke tørke seg etter do besøk de første dagene mens andre tar under muskel og svinger vaske moppen noen dager etter op(bør forøvrig unngås;o).

Jeg tok under muskel med løft og var ganske handikappede i to dager( klarte ikke og lukke bildøre selv eller bære tunge sofa puter osv) men på tredje dagen klarte jeg så vidt og ta meg av kidsa. Etter det ble det bedre og bedre for hver dag men pøste på med smertestillende tom sjette dagen. Er gastro kirurgisk sykepleier så valgte og legge meg på bedre føre var enn etter snar prinsippet når det kom til smerte og fant vel egentlig aldri ut hvor vondt jeg kunne ha hatt det;o) men som sagt, smerte er så individuelt så litt skummelt og høre på andres erfaringer og planlegge ut fra det. Men kan iallfall si at jeg er strålende fornøyd med Fornebuklinikken og resultatet så langt. en fryd og kle seg naken foran speilet;o)

Skrevet (endret)

takk for svar:)er du fornøyd med dine?Store proteser?Burde vel kanskje visst d, siden du har nok skrevet d tidligere.Men går litt i surr, he he.

Hehe, ingen problem at du spør på nytt!

Jeg er så strålende fornøyd man bare kan bli, kunne ikke bedt om noe bedre og kirurgen+teamet hans var helt fantastiske! Fikk virkelig AKKURAT det jeg ønsket meg :) Har lagt inn 375cc runde proteser i moderat profil fra merket eurosilicone. Elsker mine nye pupper!! :laugh:

Endret av Arwina
Skrevet

Sikkert stengt i fellesferien, ring og spør. Om du ikke har barn og ta deg av går det nok greit og klare seg alene men ville hatt noen hos deg første 24-48 timene. Alle er så forskjellig med smerte så umulig og forutsi sikkert hvordan det blir for deg de første dagene. Kommer jo også langt på vei ann på inngrepet du skal ha men ikke alltid det er forutsigbart heller. En kollega på jobben tok over muskel og kunne ikke tørke seg etter do besøk de første dagene mens andre tar under muskel og svinger vaske moppen noen dager etter op(bør forøvrig unngås;o).

Jeg tok under muskel med løft og var ganske handikappede i to dager( klarte ikke og lukke bildøre selv eller bære tunge sofa puter osv) men på tredje dagen klarte jeg så vidt og ta meg av kidsa. Etter det ble det bedre og bedre for hver dag men pøste på med smertestillende tom sjette dagen. Er gastro kirurgisk sykepleier så valgte og legge meg på bedre føre var enn etter snar prinsippet når det kom til smerte og fant vel egentlig aldri ut hvor vondt jeg kunne ha hatt det;o) men som sagt, smerte er så individuelt så litt skummelt og høre på andres erfaringer og planlegge ut fra det. Men kan iallfall si at jeg er strålende fornøyd med Fornebuklinikken og resultatet så langt. en fryd og kle seg naken foran speilet;o)

Tusen takk for svar! Ja, må vel regne med at de holder stengt i fellesferien. Får vel ringe og høre en dag :)

Smerter og opplevelsen er jo svært individuell ja, men jeg tenker litt på worst case scenario. Tenker å gjøre alle innkjøp og gjøre klart alt først, men jeg vil jo gjerne kunne gå på do de to første dagene også.. :fnise: Jeg har ikke unger og jeg har ferie hele sommer, så det passer jo veldig greit å få til en time. Men som sakt så har jeg ingen som kan hjelpe meg. Ikke klar for at venner og familie får vite det enda, og jeg har ikke kjæreste.

Jeg blir nok rådet til å ta under muskel da jeg ikke har så mye vev fra før. Håper å kunne være i såpass god form at jeg kan klare meg selv etterpå, men som du sier så er det jo vanskelig å vite.

Godt å høre at du er fornøyd! Tror ikke Fornebuklinikken er feil valg nei! :danse:

Skrevet

Ææh, bare to dager igjen til operasjon. Skikkelig spent. Aner ikke hva slags str det blir, men nå er jeg nokså sikker på at jeg vil fylle de ut en del.

Oppdatering kommer hvis noen vil høre hvordan det var før/etter operasjon :-)

Skrevet

Ææh, bare to dager igjen til operasjon. Skikkelig spent. Aner ikke hva slags str det blir, men nå er jeg nokså sikker på at jeg vil fylle de ut en del.

Oppdatering kommer hvis noen vil høre hvordan det var før/etter operasjon :-)

Det kommer til å gå kjempebra er jeg sikker på :) Det med størrelse er ingenting å bekymre seg for, dere finner ut av det på operasjonsdagen!

Vil gjerne høre fra deg!

• Liker 1
Skrevet

Det kommer til å gå kjempebra er jeg sikker på :) Det med størrelse er ingenting å bekymre seg for, dere finner ut av det på operasjonsdagen!

Vil gjerne høre fra deg!

Ja, jeg satser på det blir bra! Det blir løft med implantater, så en forskjell vil jeg uansett se :D

Skrevet (endret)

Heii.

Det er 27 dager siden OP og puppene er helt myke, null hevelse og det gjør ikke vondt mer. Regner med de har grodd seg fast nå og at det er tryggere og tåler mer, jeg var jo så uheldig å bumpe borti noe med den ene puppen, det ble ikke noe vondt da. Men det blir nok en klage om 5 mnd til kirurg pga størrelseforskjell. Puppene er asymetriske og jeg regnet med at de kom til å få noe av samme heng etter OP, men ikke at det skulle bli en stor og en liten pupp. Kirurg sa det var ikke nødvendig med brystløft på ene brystet, men jeg ser jo nå at det var det! hmmm

Hvordan går det med dere da? :)

Endret av Ankh Su Namun
Skrevet

Seks dager går så utrolig fort!! Og det er faktisk som mange andre skriver - ikke noe å grue seg til. Jeg eies ååå glad jeg er ferdig og superspent på hvordan de ser ut :D

Blir sikkert kjempe fine, hvordan har dagene vært etter OP? Er du i god form? :biggrin:

Skrevet

Det er anbefalt og ikke være alene de første 24 timene etter narkose.

Skrevet

Det er anbefalt og ikke være alene de første 24 timene etter narkose.

Jeg har vært alene to ganger etter operasjoner i narkose...har gått helt fint!

Eneste en bør være obs på er at man lett blir svimmel. Så bør nok holde sengen...Om du røyker så gjør for all del ikke det etter op...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...