Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for svar! Jo, selvfølgelig mer i det største og minst i det største, gikk litt i surr for meg der! :) Ja, jeg har forskjell i heng, det ene henger (og er med strekkmerker) mens det andre ikke henger overhodet (det er ikke noe innhold som kan henge, rett og slett), brystvorten er (hvis jeg skal gjette) 3 cm lavere på brystet med heng. Jeg kan heller ikke gå med normale bh'er, de passer ikke siden det er vel 3 cup-størrelser forskjell på brystene, så 300 ml kommer ikke til å utjevne det helt. Men det forstår jeg selvfølgelig. Det jeg prøver å vurdere er om det kommer til å bli et resultat som er såpass mye bedre enn utgangspunktet jeg har nå, at det er verdt det. Kan du sende pm med navn på kirurg?

Edit: der ble det feil igjen! Mest i det minste og minst i det største. Haha.

Sfl har jo svart på mange av dine spørsmål ser jeg, fantastisk!

Men med de forskjellene du beskriver, har du sjekka med fastlegen din foresten om du kan få operasjonen dekket? ikke vet jeg, men skulle tro du var kandidat for det:o)

Jeg hadde også str og utseende forskjell (dog på langt nær så omfattende som du beskriver) etter hestebitt som ung tenåring og i tillegg 2 barn og endel vektvariasjon gjennom årene. Dr Barstad på Fornebu opererte meg(som du ser er jeg tilhenger av at man som plastikk kirurg i det private må regne med at kvaliteten på arbeidet blir diskutert i full åpenhet;o). 3D bilder forklarte han at var bortkastet pga forskjellen i brystene, maskinen ville ikke klare og gi realistisk bilde da. Men han var helt klar på brystløft og runde protester for penest resultat. Jeg prøvde kun to protester med forskjellig profil for å avgjøre hvor brede jeg ville ha dem. Han forklarte at han kanskje måtte inn med 20cc ekstra i det minste brystet men viste ikke før løftet var utført og han kunne se hvor mye vev som ble fjernet under denne og dermed forskjell utjevnet. Jeg ønsket meg stor B eller liten C og så like så mulig. Han planla mellom 220 og 240 men endte opp med 255cc under op. Jeg gav han frie tøyler for best mulig resultat. Jeg er megafornøyd og har aldri hatt penere pupper, selv med 3 ukers gamle arr og utslett etter forbasket papir tape;o) Syns du bør ta en konsultasjon til ett annet sted jeg og i tillegg kontakte Fornebu igjen og spørre om ny konsultasjon der(du må sikkert ikke betale igjen). Du kunne jo be om at 2 av kirurgene deres vurderer deg sammen siden du høres ut som såpass vanskelig tilfelle? Fatt mot, er sikker på at du kan få ett bra resultat på en eller annen måte:o)

Skrevet

Takk for svar! Jo, selvfølgelig mer i det største og minst i det største, gikk litt i surr for meg der! :) Ja, jeg har forskjell i heng, det ene henger (og er med strekkmerker) mens det andre ikke henger overhodet (det er ikke noe innhold som kan henge, rett og slett), brystvorten er (hvis jeg skal gjette) 3 cm lavere på brystet med heng. Jeg kan heller ikke gå med normale bh'er, de passer ikke siden det er vel 3 cup-størrelser forskjell på brystene, så 300 ml kommer ikke til å utjevne det helt. Men det forstår jeg selvfølgelig. Det jeg prøver å vurdere er om det kommer til å bli et resultat som er såpass mye bedre enn utgangspunktet jeg har nå, at det er verdt det. Kan du sende pm med navn på kirurg?

Edit: der ble det feil igjen! Mest i det minste og minst i det største. Haha.

Heisann!

Høres ut som ei utfordrende problemstilling med såpass stor forskjell i størrelse. Likevel tror jeg du skulle få et fint resultat, mange flinke PK'er der ute :blomst: Mon tro om du ikke kunne få dette dekket av det offentlige? Det har vært skrevet flere ganger jenter/damer med stor størrelsesforskjell har fått gjort dette uten å måtte betale selv. Blitt henvist via fastlege og videre.

Skrevet

Ja, jeg har jo bare vært på den éne. Var du på flere forskjellige, og fikk du ulike meninger om løft og hvor mye du burde legge inn?

Nei, jeg var ikke på flere.

Jeg hadde lest meg ganske mye opp på engelske nettsider om misdannelsen min, så jeg visste hva som lønnet seg når man har tubeheng. At kirurgen min sa det samme bekreftet bare det jeg trodde ville se best ut på meg. Jeg visste at jeg måtte ha over muskel og høyprofil for å gjøre tubehenget fint. Brystløft så jeg jo også at jeg måtte ha, da den ene brystvorten hang mye mer lengre ned enn den andre :) Gram bestemte kirurgen da han fikk en retningslinje av meg som var at jeg ønsket å fylle en C-cup.

Skrevet

Heisann!

Høres ut som ei utfordrende problemstilling med såpass stor forskjell i størrelse. Likevel tror jeg du skulle få et fint resultat, mange flinke PK'er der ute :blomst: Mon tro om du ikke kunne få dette dekket av det offentlige? Det har vært skrevet flere ganger jenter/damer med stor størrelsesforskjell har fått gjort dette uten å måtte betale selv. Blitt henvist via fastlege og videre.

Jeg hadde også 200 gram forskjell i puppene mine og kunne fått det dekket av det offentlige. Jeg valgte ikke det pga den superlange ventetiden, er bare ca 50-60 slike operasjoner i året i hele Norge. En annen grunn er at jeg vet om fler som har gjort det og de fikk bare innlegg i den lille puppen sin, noe som sier seg vl se helt corny ut. Jeg ville heller ikke "ta plassen" til en som kanskje venter på ny pupp etter kreft.

Jeg valgte det privatet slik at jeg skulle få det resultatet jeg ønsket meg. Tviler på at det offentlige hadde tatt brystreduksjon, brystløft og innlegg på meg. Angrer ikke et sekund på at jeg valgte Fornebuklinikken, er superfornøyd med resultatet, da utgangspunktet mitt ikke var lett å arbeide med.

Men for all del, alle som har lyst till å gå igjennom det offentlige må gjøre det. Man må bare ta i betraktning den lange ventetiden og at alt du ønsker deg av type operasjon, kanskje ikke blir gjennomført.

Skrevet (endret)

Her er mine første bilder etter operasjonen i går, har fortsatt ikke fått sett på dem uten BH da:) (Jeg vet forresten ikke om jeg endelig blir en 80C som det står på bildet, men det er ihvertfall den størrelsen støtte-bhen er)

Men sånn her ser de ihvertfall ut i profil med bh:)

post-77436-0-63002500-1396516530_thumb.p

post-77436-0-44596300-1396516540_thumb.p

Endret av Emma Sofie
  • Liker 1
Skrevet

Her er mine første bilder etter operasjonen i går, har fortsatt ikke fått sett på dem uten BH da:) (Jeg vet forresten ikke om jeg endelig blir en 80C som det står på bildet, men det er ihvertfall den størrelsen støtte-bhen er)

Gratulerer sååå mye!!!! De ser veldig fine ut til kroppen din. Hvordan var selve opplevelsen??

Skrevet

Uææh, jeg gruer meg til i morgen :omg: Har plutselig begynt å bli veldig urolig for smertene..

Et annet spørsmål - jeg har ikke fortalt moren min om dette, gruer meg skikkelig. Hva har dere sagt eventuelt hvordan sa dere det og hva var reaksjonen?

Skrevet

Gratulerer sååå mye!!!! De ser veldig fine ut til kroppen din. Hvordan var selve opplevelsen??

Takk, jeg er veldig fornøyd så langt:) Det har vært en veldig fin opplevelse så langt! Jeg har nesten ikke noe smerter (hvilket egentlig overrasker meg). Så jeg tar nesten ikke noe smertestillende. På en skala fra 0-10, så vil jeg si at ligger på omtrent 0,5. Så det er tydelig at smerte er veldig individuelt:) Mitt største "problem" er faktisk å holde meg i ro:P

Skrevet

Uææh, jeg gruer meg til i morgen :omg: Har plutselig begynt å bli veldig urolig for smertene..

Et annet spørsmål - jeg har ikke fortalt moren min om dette, gruer meg skikkelig. Hva har dere sagt eventuelt hvordan sa dere det og hva var reaksjonen?

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for smertene. Som jeg skrev i sted, så er det jo selvfølgelig veldig individuelt. Men du får nok av smertestilende som du kan ta dersom du skulle ha veldig vondt:)

Hvor er det du skal operere deg forresten? :) Og hvor mye skal du ta?:)

Jeg har forøvrig heller ikke fortalt moren min om det, jeg tror ikke at jeg kommer til å si noe heller:P Hos meg så er det jo ikke såååå stor forskjell, og jeg brukte bher med veldig mye padding før operasjonen, så jeg tenker at det blir sikkert ikke såpass merkbart at jeg trenger å fortelle noe:P

Skrevet

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for smertene. Som jeg skrev i sted, så er det jo selvfølgelig veldig individuelt. Men du får nok av smertestilende som du kan ta dersom du skulle ha veldig vondt:)

Hvor er det du skal operere deg forresten? :) Og hvor mye skal du ta? :)

Jeg har forøvrig heller ikke fortalt moren min om det, jeg tror ikke at jeg kommer til å si noe heller:P Hos meg så er det jo ikke såååå stor forskjell, og jeg brukte bher med veldig mye padding før operasjonen, så jeg tenker at det blir sikkert ikke såpass merkbart at jeg trenger å fortelle noe:P

Åh, det er faktisk veldig godt å høre.. Har du tatt over eller under? (orker ikke bla meg tilbake :rolleyes: )

Jeg skal ta på Teres Colosseum her i Oslo. Og er fremdeles veldig usikker på størrelsen, men lander vel på mellom 300-330cc tror jeg. Vil absolutt ikke ha for store.

Haha, det er det jeg også tenker! Har vel nesten ikke èn bh som "egentlig" passer fra før, bare mange med masse padding og litt for store. Skal være med familien i påsken så er allerede redd for at hun kjenner det når hun klemmer meg :P

Skrevet

Er det for tidlig å klage på puppene som er 24 dager gamle og allerede ser stor forskjell på. Er redd for at de skal syns jeg er panisk.

Skal jeg heller vente til 6 mnd kontrollen og bare bite det i meg? Det er lenge til september..Men for å si det sånn, så hadde det vært kjekt å fått vite at det ble ny operasjon etter sommeren er slutt.

Jeg klarer jo ikke tenke på annet og jeg går å ser på puppene hele tiden, blir frustrert ja. Jeg er en stressa person av natur da. Nå tenker jeg kun på det brystløft dilemmaet og ikke minst KOSTNADEN :/

Men jeg vil ikke tro at jeg må betale det halve av 39.900 som det koster for brystløft da det er 1 år garanti på operasjon og hvis kunde ikke er fornøyd. Må jo bare prøve meg.. wuææææ altså.. men jeg er jo ikke helt komplett misfornøyd, har jo fått de større da. Men helt feil :D haha må le litt oppi alt dette rote!

Skrevet

Åh, det er faktisk veldig godt å høre.. Har du tatt over eller under? (orker ikke bla meg tilbake :rolleyes: )

Jeg skal ta på Teres Colosseum her i Oslo. Og er fremdeles veldig usikker på størrelsen, men lander vel på mellom 300-330cc tror jeg. Vil absolutt ikke ha for store.

Haha, det er det jeg også tenker! Har vel nesten ikke èn bh som "egentlig" passer fra før, bare mange med masse padding og litt for store. Skal være med familien i påsken så er allerede redd for at hun kjenner det når hun klemmer meg :P

Jeg tok under (jeg vet faktisk ikke om jeg har nevnt det tidligere:P). Har hørt at det skal være enda vondere med under, men det eneste ubehaget jeg har kjent på er at muskelen strammer seg litt hvis jeg gjør enkelte bevegelser:)

Jeg ville heller ikke ha for store, men heller ikke for små:P Så jeg så også for meg sånn ca 300 cc. Jeg lot derfor PK velge mellom 295 og 325 under operasjonen:)

Ja, jeg skal også være med familien i påsken, og har tenkt på akkurat det samme:P Er i tillegg redd for at de skal klemme for "hardt" på meg så det gjør vondt, haha!

Men jeg tenker at det skal nok gå bra. Jeg føler at det skal litt til for å faktisk kjenne at puppene er større bare ved å gi meg en klem liksom (jeg sater på det ihvertfall, haha!) :)

Du får uansett ha masse lykke til i morgen!:D Det går nok supert, skal du se:)

Og jeg tenker at dersom du velger å fortelle moren din det, så er det jo tross alt din kropp, og det viktigste er at du føler deg komfortabel i den. Du kan jo prøve å forklare det slik for moren din:)

Skrevet

Flotte "jenter" fra siden:o)
Skrevet

Jeg hadde også 200 gram forskjell i puppene mine og kunne fått det dekket av det offentlige. Jeg valgte ikke det pga den superlange ventetiden, er bare ca 50-60 slike operasjoner i året i hele Norge. En annen grunn er at jeg vet om fler som har gjort det og de fikk bare innlegg i den lille puppen sin, noe som sier seg vl se helt corny ut. Jeg ville heller ikke "ta plassen" til en som kanskje venter på ny pupp etter kreft.

Jeg valgte det privatet slik at jeg skulle få det resultatet jeg ønsket meg. Tviler på at det offentlige hadde tatt brystreduksjon, brystløft og innlegg på meg. Angrer ikke et sekund på at jeg valgte Fornebuklinikken, er superfornøyd med resultatet, da utgangspunktet mitt ikke var lett å arbeide med.

Men for all del, alle som har lyst till å gå igjennom det offentlige må gjøre det. Man må bare ta i betraktning den lange ventetiden og at alt du ønsker deg av type operasjon, kanskje ikke blir gjennomført.

Det er jo veldig sant det Sfl sier. Tenkte kanskje noe av det offentlige blir tatt privat nettopp pga ventetid og kompetansen men sånn er det sikkert ikke :o( Vet at mamma valgte privat brystreduksjon på slutten av 80 tallet selv om hun kunne få det dekket nettop pga ventetid og penere arr. Hadde håpet det ikke var nødvendig lenger for de som er berettiget til hjelp. Jeg mener, selvfølgelig kortere ventetid privat når man betaler av egen lomme men flere år venting i det offentlige, trist! At kreftopererte pasienter går først i køen automatisk derimot, regner jeg da virkelig med, eller?????

Skrevet (endret)

Flotte "jenter" fra siden:o)

Takk! Er veldig fornøyd så lant så:))

Endret av Emma Sofie
Skrevet

Lykke til :) Det skal nok gå bra, ser du. Har selv operasjon om fem dager til.

Jeg har heller ikke fortalt noen om inngrepet, ingen i min fam. vet det, bortsett fra samboer, et par venninner og svigers. Aner ikke hvordan min mor kommer til å reagere, men det er min kropp tenker jeg..

Jeg kommer bare til å si det etterpå.. Dem som spør, får svar.

Skrevet

Moren min støtter meg, og glad på mine vegne.Hun kjenner meg såpass..at jeg ikke hadde gjort det uten å tenke meg om.Så hun gleder seg på mine vegne.Jeg bare sa at jeg skal ta silikon neste måned, og gruet meg ikke en plass å si det til henne.Lykke til:)

Skrevet

Til alle opererte: Er det flere enn meg som sniker seg til litt bra-free time innimellom? En halvtime på morgenen etter jeg har dusja/1 time foran tv'en om kvelden mens jeg strikker/i senga med en bok. Altså ikke akkurat high impact activities. Føler meg litt naughty, spesielt siden jeg ikke kan bruke tape heller pga allergi. Men så himla deilig og la boobsa få puste litt uten Bh. Er 24 dager post op.......

Skrevet

Det er jo veldig sant det Sfl sier. Tenkte kanskje noe av det offentlige blir tatt privat nettopp pga ventetid og kompetansen men sånn er det sikkert ikke :o( Vet at mamma valgte privat brystreduksjon på slutten av 80 tallet selv om hun kunne få det dekket nettop pga ventetid og penere arr. Hadde håpet det ikke var nødvendig lenger for de som er berettiget til hjelp. Jeg mener, selvfølgelig kortere ventetid privat når man betaler av egen lomme men flere år venting i det offentlige, trist! At kreftopererte pasienter går først i køen automatisk derimot, regner jeg da virkelig med, eller?????

For noen år tilbake ble noe av det offentlige gjort på private klinikker, men så sluttet de med det tilbudet. Aner ikke hvorfor :/ Men det gjelder ihvertfall ikke lenger.

Ja, håper egentlig det og antar det. Men kan ikke la vær å tenke sånn da jeg hadde muligheten. :P

Skrevet (endret)

Til alle opererte: Er det flere enn meg som sniker seg til litt bra-free time innimellom? En halvtime på morgenen etter jeg har dusja/1 time foran tv'en om kvelden mens jeg strikker/i senga med en bok. Altså ikke akkurat high impact activities. Føler meg litt naughty, spesielt siden jeg ikke kan bruke tape heller pga allergi. Men så himla deilig og la boobsa få puste litt uten Bh. Er 24 dager post op.......

Jeg gjør det. Beste tiden i døgnet. :fnise::laugh::danse: Lufter puppene litt, så lenge man er liggende vil jeg tro det går greit :)

Endret av Sfl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...